Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Φωνητική Λειτουργία και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών για την Τάξη
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Μoυσική

Έναρξη Μαθημάτων: 01/07/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1460
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 30/03/2024 - 30/08/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 01/07/2024 - 31/10/2024
Διαρκεια: 4 μΗνες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 200.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 8.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Αρχικο Κοστος: 200,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Ένα ολιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης για όσους και όσες χρειάζονται να γνωρίσουν περισσότερα σχετικά με την χρήση της ανθρώπινης φωνής ως μουσικό όργανο αλλά και ως ανεξάρτητο εργαλείο που μπορεί και αντανακλά αμφίδρομα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Καλύπτει όλα τα βασικά επιπεδα που χρειάζεται να γνωρίζετε για να μεγιστοποιήσετε την φωνητική απόδοσή σας, να ενισχύσετε την ατομική σας προθέρμανση, και να εμπλουτίσετε με προτάσεις πρακτικών φωνητικής προθέρμανσης τα μαθήματά σας. Ως παράδειγμα αναφοράς, αξιοποιείται το παραδοσιακό ρεπερτόριο και η φωνητική του προετοιμασία στην μουσική παιδεία. Με την ολοκλήρωσή του είστε σε θέση να διασφαλίσετε ότι οι μαθητές/τριες σας, εργάζονται μεθοδικά και σωστά για την ανάπτυξη των φωνητικών δυνατοτήτων τους. Η συγκεκριμένη επαγγελματική εκπαίδευση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς σε/για κάθε βαθμίδα.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες/ουσες θα είναι σε θέση να:
 να αναπτύξουν δεξιότητες προστασίας και σωστής φωνητικής υγιεινής
 να αντιληφθούν τις βάσεις για τον ρόλο του παιδαγωγού και τη σχέση του με την χρήση της ανθρώπινης φωνής ως μουσικό όργανο αλλά και ως ένα ανεξάρτητο εργαλείο
 να επανασυστήσουν στο εκπαιδευτικό κοινό την εξερεύνηση του «φωνητικού» σώματος των παιδιών, με πληροφορίες για τον ορθό τρόπο της αναπνοής, της φώνησης και της ακοής
 να μεταδώσουν ανατομικές πληροφορίες με παιγνιώδη τρόπο, καθώς το πρόγραμμα είναι εμπλουτισμένο με βιντεοσκοπημένα παραδείγματα, για τις διδακτικές πρακτικές τους
 να εξοικειωθούν με την ανάλυση και παρουσίαση τρόπων διδασκαλίας και ορθής φώνησης στις μικρές ηλικίες (προσχολική και πρωτοσχολική), με προέκταση στην ενηλικίωση
 να προσφέρει ευκαιρίες για πρακτική εξάσκηση ατομικά αλλά και ομαδικά
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Εξ Αποστάσεως: Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση. Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης. Όμως συμπληρωματικά και με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά περίπτωση πραγματοποιείται και σύγχρονη μάθηση μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Η διανομή του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού υλικού γίνεται σταδιακά και σε εβδομαδιαία βάση. Το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό, ενώ υποστηρίζεται η δημιουργία και αξιοποίηση πολυμεσικού υλικού σε συνεργασία με την ομάδα υποστήριξης e-learning του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Δια Ζώσης: Συναντήσεις με εργαστηριακές εφαρμογές σε επιλεγμένα χρονικά διαστήματα που προσφέρονται μόνο για πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων. Δυνατότητα παρακολούθησης της διαδικασίας σε studio. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στη συμμετοχή στις επιμέρους ανατεθείσες ατομικές ή συλλογικές δραστηριότητες. Αναπτύσσονται όμως, κατά περίπτωση, και σύγχρονες, συνεργατικές μαθησιακές διαδικασίες, όπως η οργάνωση ομάδων εργασίας και μελέτης και η διεξαγωγή ομαδικών συζητήσεων και επικοινωνιών σε πραγματικό χρόνο.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση του προγράμματος θα προκύψει από την δημιουργία καλλιτεχνικού portfolio ανά επιμορφούμενο/η, με έμφαση στην πρακτική εφαρμογή, στην σύσταση μεθοδολογίας αλλά και την εφαρμογή φωνητικών τεχνικών.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET/ECTS) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις εισαγωγής στο πρόγραμμα
Ανώτατος Αριθμός Επιμορφούμενων:
25

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Ένα ολιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης για όσους και όσες χρειάζονται να γνωρίσουν περισσότερα σχετικά με την χρήση της ανθρώπινης φωνής ως μουσικό όργανο αλλά και ως ανεξάρτητο εργαλείο που μπορεί και αντανακλά αμφίδρομα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Καλύπτει όλα τα βασικά επιπεδα που χρειάζεται να γνωρίζετε για να μεγιστοποιήσετε την φωνητική απόδοσή σας, να ενισχύσετε την ατομική σας προθέρμανση, και να εμπλουτίσετε με προτάσεις πρακτικών φωνητικής προθέρμανσης τα μαθήματά σας. Ως παράδειγμα αναφοράς, αξιοποιείται το παραδοσιακό ρεπερτόριο και η φωνητική του προετοιμασία στην μουσική παιδεία. Με την ολοκλήρωσή του είστε σε θέση να διασφαλίσετε ότι οι μαθητές/τριες σας, εργάζονται μεθοδικά και σωστά για την ανάπτυξη των φωνητικών δυνατοτήτων τους. Η συγκεκριμένη επαγγελματική εκπαίδευση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς σε/για κάθε βαθμίδα.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι συμμετέχοντες/ουσες θα είναι σε θέση να:
 να αναπτύξουν δεξιότητες προστασίας και σωστής φωνητικής υγιεινής
 να αντιληφθούν τις βάσεις για τον ρόλο του παιδαγωγού και τη σχέση του με την χρήση της ανθρώπινης φωνής ως μουσικό όργανο αλλά και ως ένα ανεξάρτητο εργαλείο
 να επανασυστήσουν στο εκπαιδευτικό κοινό την εξερεύνηση του «φωνητικού» σώματος των παιδιών, με πληροφορίες για τον ορθό τρόπο της αναπνοής, της φώνησης και της ακοής
 να μεταδώσουν ανατομικές πληροφορίες με παιγνιώδη τρόπο, καθώς το πρόγραμμα είναι εμπλουτισμένο με βιντεοσκοπημένα παραδείγματα, για τις διδακτικές πρακτικές τους
 να εξοικειωθούν με την ανάλυση και παρουσίαση τρόπων διδασκαλίας και ορθής φώνησης στις μικρές ηλικίες (προσχολική και πρωτοσχολική), με προέκταση στην ενηλικίωση
 να προσφέρει ευκαιρίες για πρακτική εξάσκηση ατομικά αλλά και ομαδικά
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Εξ Αποστάσεως: Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση. Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης. Όμως συμπληρωματικά και με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά περίπτωση πραγματοποιείται και σύγχρονη μάθηση μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Η διανομή του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού υλικού γίνεται σταδιακά και σε εβδομαδιαία βάση. Το εκπαιδευτικό υλικό βρίσκεται on-line, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό, ενώ υποστηρίζεται η δημιουργία και αξιοποίηση πολυμεσικού υλικού σε συνεργασία με την ομάδα υποστήριξης e-learning του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Δια Ζώσης: Συναντήσεις με εργαστηριακές εφαρμογές σε επιλεγμένα χρονικά διαστήματα που προσφέρονται μόνο για πρακτική εξάσκηση των συμμετεχόντων. Δυνατότητα παρακολούθησης της διαδικασίας σε studio. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στη συμμετοχή στις επιμέρους ανατεθείσες ατομικές ή συλλογικές δραστηριότητες. Αναπτύσσονται όμως, κατά περίπτωση, και σύγχρονες, συνεργατικές μαθησιακές διαδικασίες, όπως η οργάνωση ομάδων εργασίας και μελέτης και η διεξαγωγή ομαδικών συζητήσεων και επικοινωνιών σε πραγματικό χρόνο.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση του προγράμματος θα προκύψει από την δημιουργία καλλιτεχνικού portfolio ανά επιμορφούμενο/η, με έμφαση στην πρακτική εφαρμογή, στην σύσταση μεθοδολογίας αλλά και την εφαρμογή φωνητικών τεχνικών.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET/ECTS) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις εισαγωγής στο πρόγραμμα
Ανώτατος Αριθμός Επιμορφούμενων:
25

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Ανθρώπινη φωνή: Φυσιολογία και ανατομία
ΠεριγραφήΤο μάθημα στοχεύει στην απόκτηση «εικόνας» του φωνητικού μας σώματος. Αναλύει βασικά ερωτήματα του ΠΩΣ και ΓΙΑΤΙ ο άνθρωπος τραγουδάει εστιάζοντας σε ζητήματα ανατομίας ως το σημείο που αφορά στον παιδαγωγό και επαγγελματία χρήστη της φωνής. Αναδεικνύει την ορθή χρήση του φωνητικού μηχανισμού και το ιδεώδες φωνητικό αποτέλεσμα που δεν είναι άλλο παρά η, δυνητικά, πιο άκοπη και ανώδυνη φωνητική χρήση. Το μάθημα αποτελεί τον πρώτο βασικό κρίκο της τριλογίας των εν λόγου διδακτικών ενοτήτων, εξοικειώνοντας τον ενδιαφερόμενο με τη βασική ορολογία, τον τρόπο φώνησης αλλά και ακοής. Η σχέση φωνής και αυτιού, επίσης, αναδεικνύεται και εμπλουτίζεται με ζωντανά παραδείγματα (video). Απώτερος σκοπός είναι να οπτικοποιηθεί ο φωνητικός μηχανισμός από τον κάθε ενδιαφερόμενο ώστε κατά τη διάρκεια της φώνησης, ομιλίας αλλά κυρίως τραγουδιού, να αναπτυχθούν δεξιότητες προστασίας και σωστής φωνητικής υγιεινής. Τέλος, το μάθημα θέτει τις βάσεις για τον ρόλο του παιδαγωγού και τη σχέση του με την χρήση της ανθρώπινης φωνής ως ένα μουσικό όργανο αλλά και ως ένα ανεξάρτητο εργαλείο που μπορεί και αντανακλά αμφίδρομα, είτε ως ακροατής είτε ως εκφωνητής, πλήθος πληροφοριών.
Έναρξη01/07/2024
Λήξη31/07/2024
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΗΣ
Συνεδρίες1 Ήχος, φωνή, επικοινωνία, διδασκαλία: Μια εισαγωγική προσέγγιση
2 Φυσιολογία και ανατομία της ανθρώπινης φωνής: μέρος Α’
3 Φυσιολογία και ανατομία της ανθρώπινης φωνής: μέρος B΄
4 Φωνητική υγιεινή και επαγγελματική χρήση

Διδακτική ενότητα 2: Ανάπτυξη και λειτουργία της ανθρώπινης φωνής
ΠεριγραφήΗ παρούσα διδακτική ενότητα περιγράφει την ανάπτυξη της ανθρώπινης φωνής μέσα στο ηλικιακό της ταξίδι, από τον τέταρτο μήνα κύησης όπου αναπτύσσεται η δυνατότητα εμβρυακής ακοής μέχρι την μεταφώνηση και την φωνητική ενηλικίωση. Εμβριθέστερα, αναλύονται τρόποι διδασκαλίας και ορθής φώνησης στις μικρές ηλικίες (προσχολική και πρωτοσχολική) αλλά και στην ενηλικίωση. Η διδασκαλία σε αυτό το επίπεδο εστιάζει στη μετάδοση ανατομικών πληροφοριών με παιγνιώδη τρόπο, εμπλουτισμένη με βιντεοσκοπημένα παραδείγματα. Σκοπός είναι η σύσταση ενός «παιχνιδιού» εξερεύνησης του φωνητικού σώματος των παιδιών μεταφέροντας πολύτιμες πληροφορίες για τον ορθό τρόπο της αναπνοής, της φώνησης και της ακοής. Τα προτεινόμενα φωνητικά παραδείγματα εστιάζουν στους τρεις βασικούς μηχανισμούς της φωνής χρησιμοποιώντας μουσικές φράσεις και λέξεις από γνωστά κομμάτια πάνω στα πέντε βασικά φωνήεντα της ελληνικής γλώσσας: ι, ε, α, ο, ου. Η συγκεκριμένη πρακτική άσκηση συνδέει την ελληνική γλώσσα με την αντίστοιχή φώνησή της κάνοντας αισθητές τις διαφορές των γλωσσών και τον τρόπο που κάθε οικογένεια γλωσσών παράγει το τραγούδι.
Έναρξη01/08/2024
Λήξη01/09/2024
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΗΣ
Συνεδρίες1 Η φωνή από τον 4ο μήνα κύησης μέχρι την πρωτοσχολική ηλικία
2 Διδασκαλία της φωνής στην προσχολική ηλικία» (ανατομικά-λειτουργικά)
3 Διδασκαλία της φωνής στην πρωτοσχολική ηλικία» (ανατομικά-λειτουργικά)
4 Άσκηση & εξάσκηση της φωνής στην Φωνητική ενηλικίωση

Διδακτική ενότητα 3: Ελληνική τραγουδιστική φωνή και εκπαίδευση
ΠεριγραφήΤο μάθημα, ως τελευταίο της τριλογίας, προσφέρει εξειδικευμένες γνώσεις φώνησης, διδασκαλίας και μεταλαμπάδευσης πάνω σε ρεπερτόριο αμιγώς ελληνικό παραδοσιακό. Αναλύοντας τον τρόπο φωνητικής παραγωγής παρουσιάζεται ένα είδους «φωνητικού χάρτη» για τη χώρα μας όπου βασίζεται ακριβώς στον τρόπο φώνησης όπου αυτός απαντάται ίδιος ή διαφορετικός στα όρια του ελληνισμού. Έτσι, ηχογεωλογικά τοπία του Ελληνισμού αναλύονται με βάση τη φωνητική διάκριση και με παραδείγματα είτε μέσω βιντεοσκόπησης είτε ως δείγματα παλαιών ηχογραφήσεων προς εκμάθηση. Το προτεινόμενο ρεπερτόριο παρουσιάζεται σε δύο κατηγορίες: για αρχάριους καθώς και για ενδιαφερόμενους με γνώση στο αντικείμενο. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται ορατή η απαραίτητη φωνητική διαβάθμιση στοχεύοντας στο επιθυμητό φωνητικό αποτέλεσμα. Τέλος, το παρόν μάθημα αποτελεί ίσως την πρώτη συστηματοποιημένη προσπάθεια παρουσίασης ρεπερτορίου από την παράδοση των Ελλήνων του Πόντου. Ο διδάσκοντας αντλεί πολύτιμα στοιχεία τόσο ως ερευνητής όσο και ως πληροφοριοδότης πεδίου του συγκεκριμένου μουσικού ιδιώματος προσφέροντας έτσι μια όσο το δυνατόν πληρέστερη άποψη του εν λόγου φωνητικού ιδιώματος.
Έναρξη02/09/2024
Λήξη06/10/2024
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΗΣ
Συνεδρίες1 Ηχο-γεωλογικά τοπία της ελληνικής τραγουδιστικής φωνής
2 Τραγούδι και ελληνισμός της Ανατολής: το παράδειγμα του Πόντου
3 Παραδοσιακό ρεπερτόριο και Φωνητική Παιδεία Α’
4 Παραδοσιακό ρεπερτόριο και Φωνητική Παιδεία Β’
5 Παραδοσιακό ρεπερτόριο και Φωνητική Παιδεία Β’

Διδακτική ενότητα 4: Ηχογράφηση της Φωνής και Τεχνικές Φωνητικής Εκτέλεσης σε Studio
ΠεριγραφήΓνωριμία και εξοικείωση με το περιβάλλον ενός studio για ηχογράφηση
Δημιουργία Καλλιτεχνικού portfolio
Έναρξη07/10/2024
Λήξη20/10/2024
Ώρες80.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΗΣ
Συνεδρίες1 Ηχογράφηση της Φωνής
2 Φωνητική Εκτέλεση σε Studio - Προδιαγραφές και Τελικό Παράγωγο

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ [m.argyriou(at)aegean.gr - Τηλ. 22410.99152 / 6934827002]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://kedivim.aegean.gr/epimorfotikaview/course.php?c=f4c93f29e0dfbfb93700ac138adef6070652c005


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση για φοιτητές/τριες: 10%
Έκπτωση συμμετοχής σε προηγούμενο πρόγραμμα: 10%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.