Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Μουσική Παιδαγωγική για την Σχολική Εκπαίδευση και την Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Μoυσική

Έναρξη Μαθημάτων: 02/12/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1674
ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΓΡΑΦΗ: // - // (ΕΚΠΤΩΣΗ 10%)
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 19/11/2024 - 28/02/2025
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 02/12/2024 - 01/07/2025
Διαρκεια: 7 μΗνες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 600.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 24.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΑΡΓΥΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

Αρχικο Κοστος: 450,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η απόκτηση του σχετικού Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης μέσα από κύκλο ολοκληρωμένων διδακτικών ενοτήτων συναφών με το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο από Τμήμα Ανώτατης Εκπαίδευσης με Παιδαγωγική Κατεύθυνση, το πρόγραμμα είναι σε θέση να δώσει πάγια λύση στο χρόνιο πρόβλημα που υφίσταται σχετικά με την έλλειψη σχετικής επιμόρφωσης και κατάρτισης για τη Μουσική Παιδαγωγική σε εν δυνάμει ή εν ενεργεία παιδαγωγούς και μουσικούς (ιδιαίτερα όσων προέρχονται από χώρους μη διαβαθμισμένων σπουδών όπως είναι τα ωδεία και οι μουσικές σχολές) καλύπτοντας το παιδαγωγικό κενό που έχει δημιουργηθεί σε αδιαβάθμητα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για την επαγγελματική ανάπτυξη τους. Το συγκεκριμένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο στο είδος του, το οποίο σχεδιάζεται από το 2018 από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προσφέρεται κάθε χρόνο με ανανεωμένες διδακτικές ενότητες προσαρμοσμένες πλήρως στις ανάγκες του σύγχρονου παιδαγωγού και μουσικοπαιδαγωγού.
Αποτελεί επιπρόσθετο προσόν (Ν.4547, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ “ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ”, αρθ.24) για τη δημόσια αλλά και την ιδιωτική υποχρεωτική εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) αλλά και την καλλιτεχνική (ωδεία, πολιτιστικούς οργανισμούς δήμων, καλλιτεχνικούς εκπαιδευτικούς φορείς) για κάθε παιδαγωγό που ασχολείται με την Αισθητική Εκπαίδευση και έμφαση στο αντικείμενο της Μουσικής.
Η αναγκαιότητα αυτή συμβαδίζει με το πλαίσιο Ικανοτήτων - Δεξιοτήτων όπου οφείλει κάθε εκπαιδευτικός να διαμορφώνει ώστε να κατανοεί με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στη Μουσική Παιδαγωγική, να αντιμετωπίζει κριτικά τη σχετική βιβλιογραφία, να σχεδιάζει ολοκληρωμένα σχέδια μαθημάτων και να διαμορφώνει ολοκληρωμένα projects εντός εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, να κατανοεί τις Πρακτικές Πολιτισμού και το ειδικό βάρος τους για την εκπαίδευση σε κάθε περιβάλλον, να αναπτύσσει e δεξιότητες σχετικές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μία ευρεία ποικιλία μαθησιακών διαδικασιών, να αναθεωρεί τον τρόπο σκέψης και των εφαρμοσμένων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, να εξοικειώνεται με ζητήματα της Νευροεπιστήμης για τη Μουσική Εκπαίδευση και να επαναπροσδιορίζει τη στάση του απέναντι σε ζητήματα της Ειδικής Αγωγής και της διεπιστημονικής προσέγγισης της μουσικής μέσα από καινοτόμες προτεινόμενες πρακτικές. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στη Διεύθυνση Φωνητικών και Ορχηστρικών Συνόλων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους και επαναπροσδιορίζοντας τις πρακτικές τους.
Καινοτομία του προγράμματος συστήνουν Ειδικές Διδακτικές Ενότητες με αναφορές σε κομβικά παιδαγωγικά συστήματα αλλά και στην αξιοποίηση χρηστικών προτάσεων για την σύνθεση και τη δημιουργική προσέγγιση του τραγουδιού μέσα στην τάξη. Στο πρόγραμμα ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνουν διδακτικές ενότητες που αφορούν στην Ειδική Παιδαγωγική και τη Μουσική Εκπαίδευση, στη δημιουργία protfolio του εκπαιδευτικού, σε τεχνικές αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και προτάσεις για την εξοικείωση των συμμετεχόντων/ουσών με την εκπαιδευτική τεχνολογία για το αντικείμενο της Μουσικής Αγωγής μέσα από τη μουσική σύνθεση αλλά και την εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

1. σχεδιάζουν βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες προωθούν την αναθεώρηση του τρόπου σκέψης και των εφαρμοζόμενων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση)
2. υλοποιούν σχέδια μαθημάτων, μουσικές δραστηριότητες και projects με μουσικό ενδιαφέρον
3. κατανοούν και να χειρίζονται με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στην Παιδαγωγική της εξατομικευμένης μουσικής διδασκαλίας
4. διαμορφώνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του θεσμικού πλαισίου της επαγγελματικής Μουσικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης.
5. αναπτύξουν e δεξιότητες σχετικές με την συμβατική αλλά και την εξ αποστάσεως διδασκαλία
6. αναμορφώσουν και να βελτιώσουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και πρακτικές τους για φωνητικά και οργανικά σύνολα
7. επαναπροσδιορίσουν τον σχεδιασμό μαθησιακών εμπειριών υπό το πρίσμα της διαφορετικότητας και να κατανοήσουν τη δύναμη της ομάδας
8. εξοικειωθούν με βασικές αρχές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Νευροψυχολογίας για την Μουσική Επιστήμη
9. γνωρίζουν τα βασικά κινήματα σκέψης φιλοσόφων της μουσικής εκπαίδευσης και της αισθητικής της μουσικής
10. εξοικειωθούν με βασικές στρατηγικές σκέψης, πρακτικές και τεχνικές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Οι μέθοδοι αξιολόγησης των επιμορφούμενων και τα κριτήρια απόδοσης πιστωτικών μονάδων αφορούν στα εξής:

- Μικρο-διδασκαλίες σε μορφή video εκ μέρους των διδασκόντων/-ουσών,
- On line Test αυτο-αξιολόγησης με τα οποία ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να ελέγχει ο ίδιος την πρόοδό του
- Διδακτικές Μεθοδολογίες σε οργανωμένα σχέδια μαθημάτων
- Τελικό Portfolio με διεύθυνση των συνόλων σε μορφή video

Η παρουσία στις επιμορφωτικές διά ζώσης συναντήσεις κρίνεται απαραίτητη (τουλάχιστο μίας συνάντησης, διάρκειας 20 ωρών)
Η παρουσία στις εξ αποστάσεως σύγχρονες διδασκαλίες απαιτεί τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στο 50%

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο
Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από
το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα
γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές
Μονάδες (ECTS) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και
επαγγελματικούς φορείς.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση βασίζεται στις αρχές της Διά Βίου Μάθησης και διεξάγεται με πολλαπλούς και συχνά συμπληρωματικούς τρόπους, στοχεύοντας, κατ’ εξοχήν, στην αποτίμηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων και αποτελεσμάτων της Διδακτικής Ενότητας εκ μέρους των επιμορφούμενων.
Μπορεί να συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη συμμετοχή στις ανατεθείσες δραστηριότητες, τεστ αξιολόγησης ή/και αυτο-αξιολόγησης, καθώς και την εκπόνηση εργασιών.
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, την αντίστοιχη εργασία / πρόοδο / ατομικές δραστηριότητες ή το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων, πολλαπλής επιλογής, αληθούς/ψευδούς δήλωσης, ή upload, όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του.

• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να αναρτούν και να συμμετέχουν στις αξιολογικές εργασίες - δραστηριότητες και τα on line διαγωνίσματα των Διδακτικών Ενοτήτων που υποδεικνύονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.

Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων και η κατάθεση portfolio εργασιών (το οποίο προκύπτει από τις διδακτικές ενότητες) ή τελικής αξιολογικής εργασίας, οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης και συνοδεύεται από πλήρες παράρτημα των διδασκόμενων ενοτήτων.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι, με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτών, επιλέγουν:
• είτε να ανασυνθέσουν όλες τις εργασίες δημιουργώντας έναν ενιαίο φάκελο (portfolio), η αξιολόγηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης (και έχει την ιδιότητα της εκπόνησης τελικής εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια), και στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι επιμέρους δραστηριότητες ανά Διδακτική Ενότητα,
• είτε να εκπονήσουν μία αξιολογική εργασία, επιλέγοντας τη διδακτική ενότητα στην οποία επιθυμούν να εστιάσουν.
Και οι δύο επιλογές, όποια επιλέξει ο/η επιμορφούμενος/η λαμβάνει έκαστη το 50% του τελικού βαθμού.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν κρίνονται απαραίτητα.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η απόκτηση του σχετικού Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης μέσα από κύκλο ολοκληρωμένων διδακτικών ενοτήτων συναφών με το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο από Τμήμα Ανώτατης Εκπαίδευσης με Παιδαγωγική Κατεύθυνση, το πρόγραμμα είναι σε θέση να δώσει πάγια λύση στο χρόνιο πρόβλημα που υφίσταται σχετικά με την έλλειψη σχετικής επιμόρφωσης και κατάρτισης για τη Μουσική Παιδαγωγική σε εν δυνάμει ή εν ενεργεία παιδαγωγούς και μουσικούς (ιδιαίτερα όσων προέρχονται από χώρους μη διαβαθμισμένων σπουδών όπως είναι τα ωδεία και οι μουσικές σχολές) καλύπτοντας το παιδαγωγικό κενό που έχει δημιουργηθεί σε αδιαβάθμητα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για την επαγγελματική ανάπτυξη τους. Το συγκεκριμένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο στο είδος του, το οποίο σχεδιάζεται από το 2018 από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προσφέρεται κάθε χρόνο με ανανεωμένες διδακτικές ενότητες προσαρμοσμένες πλήρως στις ανάγκες του σύγχρονου παιδαγωγού και μουσικοπαιδαγωγού.
Αποτελεί επιπρόσθετο προσόν (Ν.4547, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ “ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ”, αρθ.24) για τη δημόσια αλλά και την ιδιωτική υποχρεωτική εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) αλλά και την καλλιτεχνική (ωδεία, πολιτιστικούς οργανισμούς δήμων, καλλιτεχνικούς εκπαιδευτικούς φορείς) για κάθε παιδαγωγό που ασχολείται με την Αισθητική Εκπαίδευση και έμφαση στο αντικείμενο της Μουσικής.
Η αναγκαιότητα αυτή συμβαδίζει με το πλαίσιο Ικανοτήτων - Δεξιοτήτων όπου οφείλει κάθε εκπαιδευτικός να διαμορφώνει ώστε να κατανοεί με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στη Μουσική Παιδαγωγική, να αντιμετωπίζει κριτικά τη σχετική βιβλιογραφία, να σχεδιάζει ολοκληρωμένα σχέδια μαθημάτων και να διαμορφώνει ολοκληρωμένα projects εντός εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, να κατανοεί τις Πρακτικές Πολιτισμού και το ειδικό βάρος τους για την εκπαίδευση σε κάθε περιβάλλον, να αναπτύσσει e δεξιότητες σχετικές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μία ευρεία ποικιλία μαθησιακών διαδικασιών, να αναθεωρεί τον τρόπο σκέψης και των εφαρμοσμένων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, να εξοικειώνεται με ζητήματα της Νευροεπιστήμης για τη Μουσική Εκπαίδευση και να επαναπροσδιορίζει τη στάση του απέναντι σε ζητήματα της Ειδικής Αγωγής και της διεπιστημονικής προσέγγισης της μουσικής μέσα από καινοτόμες προτεινόμενες πρακτικές. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στη Διεύθυνση Φωνητικών και Ορχηστρικών Συνόλων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους και επαναπροσδιορίζοντας τις πρακτικές τους.
Καινοτομία του προγράμματος συστήνουν Ειδικές Διδακτικές Ενότητες με αναφορές σε κομβικά παιδαγωγικά συστήματα αλλά και στην αξιοποίηση χρηστικών προτάσεων για την σύνθεση και τη δημιουργική προσέγγιση του τραγουδιού μέσα στην τάξη. Στο πρόγραμμα ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνουν διδακτικές ενότητες που αφορούν στην Ειδική Παιδαγωγική και τη Μουσική Εκπαίδευση, στη δημιουργία protfolio του εκπαιδευτικού, σε τεχνικές αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και προτάσεις για την εξοικείωση των συμμετεχόντων/ουσών με την εκπαιδευτική τεχνολογία για το αντικείμενο της Μουσικής Αγωγής μέσα από τη μουσική σύνθεση αλλά και την εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

1. σχεδιάζουν βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες προωθούν την αναθεώρηση του τρόπου σκέψης και των εφαρμοζόμενων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση)
2. υλοποιούν σχέδια μαθημάτων, μουσικές δραστηριότητες και projects με μουσικό ενδιαφέρον
3. κατανοούν και να χειρίζονται με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στην Παιδαγωγική της εξατομικευμένης μουσικής διδασκαλίας
4. διαμορφώνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του θεσμικού πλαισίου της επαγγελματικής Μουσικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης.
5. αναπτύξουν e δεξιότητες σχετικές με την συμβατική αλλά και την εξ αποστάσεως διδασκαλία
6. αναμορφώσουν και να βελτιώσουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και πρακτικές τους για φωνητικά και οργανικά σύνολα
7. επαναπροσδιορίσουν τον σχεδιασμό μαθησιακών εμπειριών υπό το πρίσμα της διαφορετικότητας και να κατανοήσουν τη δύναμη της ομάδας
8. εξοικειωθούν με βασικές αρχές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Νευροψυχολογίας για την Μουσική Επιστήμη
9. γνωρίζουν τα βασικά κινήματα σκέψης φιλοσόφων της μουσικής εκπαίδευσης και της αισθητικής της μουσικής
10. εξοικειωθούν με βασικές στρατηγικές σκέψης, πρακτικές και τεχνικές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Οι μέθοδοι αξιολόγησης των επιμορφούμενων και τα κριτήρια απόδοσης πιστωτικών μονάδων αφορούν στα εξής: - Μικρο-διδασκαλίες σε μορφή video εκ μέρους των διδασκόντων/-ουσών, - On line Test αυτο-αξιολόγησης με τα οποία ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να ελέγχει ο ίδιος την πρόοδό του - Διδακτικές Μεθοδολογίες σε οργανωμένα σχέδια μαθημάτων - Τελικό Portfolio με διεύθυνση των συνόλων σε μορφή video Η παρουσία στις επιμορφωτικές διά ζώσης συναντήσεις κρίνεται απαραίτητη (τουλάχιστο μίας συνάντησης, διάρκειας 20 ωρών) Η παρουσία στις εξ αποστάσεως σύγχρονες διδασκαλίες απαιτεί τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στο 50% Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες (ECTS) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση βασίζεται στις αρχές της Διά Βίου Μάθησης και διεξάγεται με πολλαπλούς και συχνά συμπληρωματικούς τρόπους, στοχεύοντας, κατ’ εξοχήν, στην αποτίμηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων και αποτελεσμάτων της Διδακτικής Ενότητας εκ μέρους των επιμορφούμενων.
Μπορεί να συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη συμμετοχή στις ανατεθείσες δραστηριότητες, τεστ αξιολόγησης ή/και αυτο-αξιολόγησης, καθώς και την εκπόνηση εργασιών.
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, την αντίστοιχη εργασία / πρόοδο / ατομικές δραστηριότητες ή το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων, πολλαπλής επιλογής, αληθούς/ψευδούς δήλωσης, ή upload, όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του.

• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να αναρτούν και να συμμετέχουν στις αξιολογικές εργασίες - δραστηριότητες και τα on line διαγωνίσματα των Διδακτικών Ενοτήτων που υποδεικνύονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.

Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων και η κατάθεση portfolio εργασιών (το οποίο προκύπτει από τις διδακτικές ενότητες) ή τελικής αξιολογικής εργασίας, οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης και συνοδεύεται από πλήρες παράρτημα των διδασκόμενων ενοτήτων.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι, με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτών, επιλέγουν:
• είτε να ανασυνθέσουν όλες τις εργασίες δημιουργώντας έναν ενιαίο φάκελο (portfolio), η αξιολόγηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης (και έχει την ιδιότητα της εκπόνησης τελικής εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια), και στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι επιμέρους δραστηριότητες ανά Διδακτική Ενότητα,
• είτε να εκπονήσουν μία αξιολογική εργασία, επιλέγοντας τη διδακτική ενότητα στην οποία επιθυμούν να εστιάσουν.
Και οι δύο επιλογές, όποια επιλέξει ο/η επιμορφούμενος/η λαμβάνει έκαστη το 50% του τελικού βαθμού.

Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν κρίνονται απαραίτητα.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Η Μουσική στη Διαχρονία. Μουσικές τάσεις και διαθεματικότητα στον 21ο αιώνα
ΠεριγραφήΤο εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρεται στη διδακτική ενότητα καλύπτει ένα σημαντικό και αντιπροσωπευτικό κομμάτι της παγκόσμιας μουσικής παραγωγής με προσφερόμενα παραδείγματα ρεπερτορίου και προτάσεις πρόσβασης σε πλατφόρμες ψηφιοποιημένου υλικού.
Κάθε συνεδρία εστιάζει και σε μία διαφορετική ιστορική περίοδο. Η πρώτη συνεδρία καλύπτει την περίοδο από το Μεσαίωνα μέχρι και την Αναγέννηση εξετάζοντας τις απαρχές της Δυτικής Μουσικής καθώς και τις συνθήκες μέσα από τις οποίες εξελίχθηκε η μουσική παράδοση της Δύσης. Η δεύτερη συνεδρία είναι αφιερωμένη στην εποχή του Μπαρόκ ενώ θα αγγίξουμε και τα πρώιμα είδη της κλασικής περιόδου όπως αυτή διαμορφώνεται μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η τρίτη συνεδρία αφορά στο κυρίως μέρος της Κλασικής Περιόδου και φτάνει μέχρι τις απαρχές του Ρομαντισμού. Εφόσον πλέον έχουμε μπει σε μια διαδικασία συσχέτισης μουσικής και κοινωνίας και παράλληλα έχουμε δημιουργήσει ένα πλούτο ρεπερτορίου μέσω όσων έχουμε μάθει σε ιστορικό πλαίσιο για τον Μεσαίωνα, την Αναγέννηση και το Μπαρόκ, πλέον θα εστιάσουμε στην εκπαιδευτική χρήση του υλικού για το οποίο μαθαίνουμε. Η τέταρτη συνεδρία αφορά στο κίνημα του Μοντερνισμού, στο πλαίσιο του οποίου θα εξεταστούν αρκετές από τις τάσεις που υπάρχουν ακόμη και σήμερα. Όλα τα παραπάνω θα συνδυαστούν με τις εκπαιδευτικές ανάγκες της συγχρονίας, δίνοντας έμφαση στη διαθεματική προσέγγιση.
Έναρξη02/12/2024
Λήξη15/12/2024
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΧΑΡΚΙΟΛΑΚΗΣ
Συνεδρίες1 Οι εποχές του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης
2 Η εποχή του Μπαρόκ και τα πρώιμα είδη της κλασικής περιόδου
3 Από την Κλασική Περίοδο στις απαρχές του Ρομαντισμού
4 Μουσικές τάσεις και διαθεματικότητα στον 21ο αιώνα

Διδακτική ενότητα 2: Αισθητική της Μουσικής
ΠεριγραφήΗ αισθητική είναι μια προσπάθεια να μιλήσουμε θεωρητικά (άρα, να δημιουργήσουμε θεωρίες) για τη τέχνη, να εξηγήσουμε τι είναι τέχνη και γιατί έχει σημασία. Θα επιχειρήσουμε να κάνουμε μια ιστορική αναδρομή στις σημαντικότερες κατευθύνσεις του πεδίου της αισθητικής, όπως και μια αναδρομή σε διάφορες θεωρίες για τον ορισμό της μουσικής. Θα εξετάσουμε τους τρόπους και τα μέσα που η τέχνη εξελίσσει την κατανόησή μας. Διαλογικά και διαδραστικά θα διαπιστώσουμε πώς τα έργα τέχνης έχουν την μορφή δημιουργημάτων μέσω της φαντασίας, «ταξινομώντας» και διαφωτίζοντας την καθημερινή μας εμπειρία, συζητώντας παράλληλα για το αν η μουσική είναι ένα ιδιαίτερο είδος γλώσσας και, εάν «εκφράζει» μια εμπειρία όπως η γλώσσα, τι είδους γλώσσα είναι, όπως, επίσης και για τους τρόπους με τους οποίους αντιλαμβανόμαστε τη μουσική να επικοινωνεί με το συναίσθημα. Είναι ένα πολύ σημαντικό ερώτημα καθώς, για τους περισσότερους από αυτούς που θέτουν το ερώτημα του τι μπορεί να εκφράζει η μουσική στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού, η μουσική είναι η γλώσσα του συναισθήματος, είναι η γλώσσα που φέρνει την κάθαρση, είτε στον δημιουργό είτε στους ακροατές, είναι η γλώσσα της ψυχής.
Έναρξη16/12/2024
Λήξη29/12/2024
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΙΩΨΗ
Συνεδρίες1 Ιστορική αναδρομή-Θεωρίες και οντολογία προέλευσης της Μουσικής
2 Τέχνη και κατανόηση, ενότητα μορφής και περιεχομένου
3 Μουσική και αναπαράσταση - Μουσική και γλώσσα
4 Μουσική και Συναίσθημα

Διδακτική ενότητα 3: Φιλοσοφία της Μουσικής Εκπαίδευσης. Διαμόρφωση κουλτούρας σκέψης του/της Εκπαιδευτικού
ΠεριγραφήΣτόχος της ενότητας είναι να εισαγάγει τους/τις συμμετέχοντες/ούσες στις βασικές αρχές φιλοσοφικών ρευμάτων για τη Μουσική Εκπαίδευση, ώστε να μπορέσουν να θέσουν τις βάσεις για τη δημιουργική και συστηµατική χρησιμοποίησή της στο πλαίσιο της καθημερινής μουσικοπαιδαγωγικής πράξης. Η διδακτική ενότητα αποσκοπεί μέσα από τις τέσσερις διδακτικές συνεδρίες να συμβάλει ουσιαστικά στη διαμόρφωση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών, καλλιεργώντας τον μουσικοπαιδαγωγικό τρόπο σκέψης και δράσης τους, εξοικειώνοντάς τους/τις με τις βασικές αρχές και τους προβληματισμούς της Φιλοσοφίας για τη Μουσική Εκπαίδευση. Οι συμμετέχοντες/ούσες, θα είναι σε θέση να αντιληφθούν τη σημασία της μουσικής πράξης στις διάφορες εκπαιδευτικές διαστάσεις της, συσχετίζοντας τις εκτιμήσεις τους με κείμενα αναφοράς τα οποία αφορούν σε φιλοσοφικές θέσεις σημαντικών προσωπικοτήτων και ρευμάτων που διαμόρφωσαν τη φιλοσοφική σκέψη της μουσικής εκπαίδευσης.
Έναρξη30/12/2024
Λήξη05/01/2025
Ώρες20.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΑΡΓΥΡΙΟΥ
Συνεδρίες1 Αντιπροσωπευτικά Φιλοσοφικά Ρεύματα για τη Μουσική Εκπαίδευση
2 Σύγχρονες Επιρροές στη Φιλοσοφία για τη Μουσική Εκπαίδευση

Διδακτική ενότητα 4: Εκπαιδευτική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία στη Μουσική Εκπαίδευση
ΠεριγραφήΤη μεγαλύτερη επίδραση στη διαδικασία της μάθησης έχει «ο εκπαιδευτικός». Πέρα από τους γονείς, οι εκπαιδευτικοί επηρεάζουν τη μάθηση περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα. Οι εκπαιδευτικοί έχουν την πλέον άμεση επαφή με τους μαθητές κι έτσι είναι πιθανότερη η επίδρασή τους στη μαθησιακή διαδικασία. Στη συγκεκριμένη ενότητα θα επιχειρήσουμε μία συνοπτική εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία και την αποτελεσματική σχολική διδασκαλία. Σε αυτή την προσπάθεια, το υλικό μας θα ενισχυθεί από τις Σύγχρονες θεωρίες Νοημοσύνης εστιάζοντας στη Μουσική Ανάπτυξη και τις μουσικές δεξιότητες. Οι συμμετέχοντες καλούνται να περιγράψουν την "υποδειγματική" διδασκαλία, τα διαφορετικά είδη επαγγελματικής γνώσης που κατέχουν ειδήμονες εκπαιδευτικοί, τα στάδια του σχεδιασμού της διδασκαλίας αλλά και να είναι σε θέση κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της πρώιμης μουσικής συμπεριφοράς και τις εκπαιδευτικές της προεκτάσεις. Ιδιαίτερη αναφορά θα πραγματοποιηθεί για τον ρόλο του εκπαιδευτικού μουσικής μέσα στην τάξη καθώς και για ζητήματα ελέγχου και διαχείρισης ζητημάτων που προκύπτουν, αφενός, για τους/τις εκπαιδευτικούς, αφετέρου, για τους μαθητές/-τριες. Η ενότητα θα μας εισάγει, επίσης, σε βασικές έννοιες της νευροψυχολογίας συνδέοντάς τες με τη μουσική, τη μουσική αντίληψη, τη μουσική εκπαίδευση και τη συνολικότερη ανάπτυξη του ανθρώπου από την εμβρυακή ηλικία.
Έναρξη06/01/2025
Λήξη19/01/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΖΑΦΡΑΝΑΣ
Συνεδρίες1 Κατανοώντας την παιδοκεντρικότητα στη μουσική εκπαίδευση
2 Ζητήματα αντίληψης της Διαφορετικοτητας στις μαθησιακές διαδικασίες
3 Νευροψυχολογία, Μουσική Εκπαίδευση και Χωροταξική Νοημοσύνη
4 Εμψυχώνοντας την ομάδα

Διδακτική ενότητα 5: Διδακτική Μεθοδολογία της Μουσικής Αγωγής
ΠεριγραφήΟ τομέας της μουσικής εκπαίδευσης είναι συνεχώς αναπτυσσόμενος. Η ευέλικτη αξιοποίηση του περιεχομένου και των πρακτικών της Μουσικής Παιδαγωγικής, κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στον ευρύτερο τομέα της εκπαίδευσης, επιτρέποντας στις/στους παιδαγωγούς να διακρίνονται ως εκπαιδευτικοί, βοηθώντας τις/τους μαθήτριες/τές τους να αναπτύσσουν το πλήρες μουσικό δυναμικό τους. Οι συνεδρίες της ενότητας δομούνται με βάση το εθνικό πρόγραμμα σπουδών (2021-2022) και τις αναθεωρήσεις τους για την μουσική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Έναρξη20/01/2025
Λήξη02/02/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΑΡΓΥΡΙΟΥ
Συνεδρίες1 Ο ρόλος των Προγραμμάτων Σπουδών στην εκπαιδευτική πράξη
2 Διαμορφώνοντας Σχέδιο εργασίας/μαθήματος για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
3 Σχεδιάζοντας Διδακτικό Σενάριο διαθεματικά για τη Μουσική
4 Η παιδαγωγική σημασία ενός project για τη Μουσική Εκπαίδευση - Παραδειγματικές αναφορές

Διδακτική ενότητα 6: Εδραίωση μουσικών δεξιοτήτων στην σχολική εκπαίδευση με βάση το Μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα Kodály
ΠεριγραφήΤο Μουσικοπαιδαγωγικό Σύστημα Kodály είναι διαδεδομένο παγκοσμίως κυρίως χάρη στην αποτελεσματική του χρήση στην προσχολική ηλικία και δικαίως, καθώς προσφέρει μια πληθώρα εργαλείων στον μουσικό / νηπιαγωγό με τα οποία σε μια εντελώς παιδοκεντρική προσέγγιση παγειώνει τα βασικά μουσικά ζητούμενα του παλμού και της μελωδικής κατεύθυνσης, την δεξιότητα της ενεργητικής ακρόασης και της ορθής φώνησης καθώς και την γνώση μιας τεράστιας γκάμας παιδικού ρεπερτορίου. Η ασυνείδητη ανάπτυξη των παραπάνω στοιχείων θέτει θεμέλια για την εξέλιξη της ενεργητικής μουσικής εκπαίδευσης στην σχολική ηλικία και εδραιώνει μια βαθιά αγάπη για την μουσική πράξη, η οποία θα συνοδεύει το παιδί ως την ενήλικη ζωή του. Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να:
- θέσει τα ουσιώδη μουσικά ζητήματα προς προσέγγιση στην μουσική εκπαίδευση αξιοποιώντας τις αρχές του συστήματος,
- προσφέρει μια γκάμα τεχνικών αλλά και την μεθοδολογία που τις συνοδεύει,
- παρουσιάσει ένα ενδεικτικό ρεπερτόριο κατάλληλο για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
- ενισχύσει πρακτικά την καλλιτεχνική peformance για μεγαλύτερα χορωδιακά σύνολα.
Έναρξη03/02/2025
Λήξη23/02/2025
Ώρες60.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΕΙΡΗΝΗ ΠΑΤΣΕΑ
Συνεδρίες1 Zoltán Kodály: σύντομη αναφορά στο έργο του συνθέτη
2 Βασικές αρχές του Μουσικοπαιδαγωγικού συστήματος Kodály
3 Εφαρμογές του Συστήματος Kodály στη Χορωδιακή Διδασκαλία
4 Το Συστήμα Kodály στο Ελληνικό χορωδιακό ρεπερτόριο
5 Διδασκαλία Φωνητικής Τεχνικής και Χορωδιακό Ζέσταμα
6 Προσέγγιση φωνητικής διδασκαλίας σε επιλεγμένο ρεπερτόριο

Διδακτική ενότητα 7: Σύσταση και Υποστήριξη φωνητικών & οργανικών συνόλων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
ΠεριγραφήΑντικείμενο της ενότητας είναι η μύηση στην τεχνική της Διεύθυνσης Χορωδίας και Ορχήστρας, μέσα από την ιδιαίτερη προοπτική της μουσικής παιδαγωγικής και του σχολικού περιβάλλοντος. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οι λεπτομέρειες της σπουδής της διεύθυνσης συνόλων (φωνητικών και οργανικών) εντάσσονται και λειτουργούνται σε αυτό το πνεύμα, δίνοντας βάρος στη μαίευση της μουσικής απόδοσης μέσω μη λεκτικών τεχνικών επικοινωνίας. Η μουσική συμμετοχή σε ένα σχολικό σύνολο (φωνητικό και ορχηστρικό) προσφέρει εμπειρίες και καλλιεργεί δεξιότητες, όπως: την απόλαυση ενός διευρυμένου ρεπερτορίου με διάφορα είδη/στυλ μουσικής, την ανάγνωση και την κατανόηση της θεωρίας και της ιστορίας της μουσικής, την ανεξαρτησία, τη βελτίωση δεξιοτήτων ακρόασης, την καλλιέργεια της διαχρονικής εκτίμησης της μουσικής, την αφοσίωση, την ευθύνη και τη συνεργασία στην/με την ομάδα/σχολική κοινότητα, την ηχητική και ακουστική εξερεύνηση. Η συμμετοχή στη συγκεκριμένη διδακτική ενότητα είναι διαδραστική, ενισχύεται από διάφορες τεχνικές ενδυνάμωσης/αυτοαξιολόγησης των συμμετεχόντων/ουσών με ηχογραφήσεις τραγουδιών, μουσικών βίντεο και σύντομων αναγνώσεων, μοντελοποίησης μουσικών παραδειγμάτων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για να τους/τις βοηθήσουν να συνδεθούν με το ρεπερτόριο που εκτελούν.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη16/03/2025
Ώρες60.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΦΑΙΔΡΑ ΓΙΑΝΝΕΛΟΥ
Συνεδρίες1 Ο Μαέστρος και η προετοιμασία του: Θεωρητικά και Πρακτικά Ζητήματα
2 Προετοιμάζοντας μια πρόβα Παιδικού - Νεανικού Φωνητικού Συνόλου
3 Εισαγωγή στη Διεύθυνση σχολικών, παιδικών και νεανικών ορχηστρικών συνόλων
4 Ορχηστρικά Σύνολα VS Διεύθυνση Χορωδίας: Συγκίσεις & αποκλίσεις
5 Δημιουργία Σχολικής Ορχήστρας (δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
6 Δημιουργία & Προετοιμασία Παιδικής – Νεανικής Ορχήστρας

Διδακτική ενότητα 8: e-Μουσική Πληροφορία: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Ψηφιακου Υλικού και αξιοποίηση του στην τάξη
ΠεριγραφήΗ έννοια της διαδραστικής ψηφιακής αλληλεπίδρασης έχει αποκτήσει σημαίνοντα ρόλο και συγκαταλέγεται ως ένα συστατικό στοιχείο, αφενός της συμβατικής μουσικής εκπαίδευσης, αφετέρου, της ασύγχρονης εξ αποστάσεως μουσικής εκπαίδευσης με αξιοποίηση ανάλογα σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού. Η παιδαγωγική προσέγγιση που συζητείται, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια στην κοινότητα των εκπαιδευτικών μουσικής και για τις δύο βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης αφορά:
• Προσβάσιμα μουσικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (τρισδιάστατες απεικονίσεις, προσομοιώσεις, μικρόκοσμους, μοντελοποιήσεις, οπτικοποιήσεις, πειράματα, 3D χάρτες, εικονικές περιηγήσεις, εικονικά αντικείμενα επαυξημένης πραγματικότητας).
• Ελεύθερα προσφερόμενες διαδικτυακές εφαρμογές/μουσικά εκπαιδευτικά εργαλεία για την μουσική ανάγνωση, την ενεργητική ακρόαση, μουσική εκτέλεση/τραγούδι, τη μουσική δημιουργία, την μουσική εκτέλεση και δημιουργία.
• Εκπαιδευτικά λογισμικά ανοικτού κώδικα.
• Εκπαιδευτικές διαδικτυακές εφαρμογές γενικού περιεχομένου.
• Πρόσθετες παραπομπές σε ψηφιακό υλικό από έγκυρα αποθετήρια και άλλους ανοιχτούς ψηφιακούς πόρους όπως και εκπαιδευτικά σενάρια.
Τα παραπάνω θα μας απασχολήσουν στη συγκεκριμένη διδακτική ενότητα.
Έναρξη17/03/2025
Λήξη30/03/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΑΡΛΙΑ
Συνεδρίες1 Εξοικείωση με ψηφιακά αποθετήρια και πλατφόρμες. Αξιοποίηση στη σύγχρονη και ασύγχρονη μουσική εκπαίδευση
2 Βασικές Ψηφιακές Εφαρμογές για τη Μουσική από/για παιδιά
3 Musescore: Αξιοποίηση για δημιουργική σύνθεση και ενορχήστρωση από/για παιδιά
4 Το εκπαιδευτικό video στη Μουσική Πρακτική

Διδακτική ενότητα 9: Το παιδικό τραγούδι στην τάξη ως βασικός άξονας αισθητικής καλλιέργειας των μαθητών και εκπαιδευτικό εργαλείο για τη σχολική εκπαίδευση
ΠεριγραφήΗ δημιουργικότητα εντός της σχολικής αίθουσας είναι από τα πιο κρίσιμα θέματα που θα έπρεπε να αφορά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και όλους τους εκπαιδευτικούς. Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε μέσα στην τάξη είναι η πλήξη και η έλλειψη ενδιαφέροντος των μαθητών. Η τέχνη, και ποιο ειδικά η μουσική, θα μπορούσε, σε κάποιες περιπτώσεις, και ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να μετατρέψει το οποιοδήποτε μάθημα σε μια ευχάριστη περιπέτεια. Πιο ειδικά, στο μάθημα της μουσικής, οι μαθητές θα έπρεπε, συχνά, να ενθαρρύνονται να εκφραστούν καλλιτεχνικά και δημιουργικά. Ως που μπορεί να φτάσει αυτό; Μέχρι του σημείου οι μαθητές να λειτουργούν σαν μικροί συνθέτες και να εκτελούν οι ίδιοι τη μουσική που δημιούργησαν. Με παρότρυνση των εκπαιδευτικών και αρχικά μέσω της μίμησης, οι μαθητές μπορούν να φτάσουν σε αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα. Η διδακτική ενότητα στοχεύει στο να βοηθήσει τους/τις εκπαιδευτικούς, με όσο το δυνατόν, πρακτικότερο τρόπο, να ετοιμαστούν οι ίδιοι, ως “ερασιτέχνες” συνθέτες ώστε να νιώσουν τη βεβαιότητα ότι μπορούν να δημιουργήσουν ένα σύντομο παιδικό τραγούδι. Αυτή η γνώση θα μπορεί, εν τέλει, να μεταφερθεί και μέσα στην τάξη, δουλεύοντας μεθοδικά πάνω στους τρεις δομικούς άξονες της μουσικής εκπαίδευσης: Μουσική ακρόαση - Μουσική Σύνθεση και δημιουργία - Μουσική εκτέλεση.
Έναρξη31/03/2025
Λήξη13/04/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΑΝΑΡΗΣ ΚΕΡΑΜΑΡΗΣ
Συνεδρίες1 Αισθητικές κατευθύνσεις και γενικά στοιχεία για το παιδικό τραγούδι
2 Παραδειγματικές συνθετικές απόπειρες: Η Αργυρώ», ανάλυση ενός σχολικού τραγουδιού»
3 Ανάλυση παραγωγής ενός παιδικού τραγουδιού εξ’ ολοκλήρου στο home studio. Παραδειγματικές ενορχηστρωτικές αναφορές.
4 Ας φτιάξουμε ένα παιδικό τραγούδι

Διδακτική ενότητα 10: Εκπαιδευτική Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού και Σχολικής Μονάδας
ΠεριγραφήΜέχρι και σήμερα και παρά τις προσπάθειες που έγιναν κατά καιρούς σε επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής και τις κατευθύνσεις που δόθηκαν σε επίπεδο προγραμμάτων σπουδών για την εφαρμογή σύγχρονων μορφών αξιολόγησης, στη χώρα μας εξακολουθεί να επικρατεί η παραδοσιακή πρακτική για την αξιολόγηση του μαθητή και της μαθήτριας η οποία περιορίζεται στην αποτίμηση του αποτελέσματος και στην αξιολόγηση των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων τους. Έτσι, ενώ σε εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών εφαρμόζονται στην πράξη σύγχρονες αξιολογικές πρακτικές που προσεγγίζουν την αξιολόγηση όχι ως διαπιστωτική πράξη, αλλά ως μαθησιακή, διδακτική και αναστοχαστική διαδικασία με στόχο την πολύπλευρη ανάπτυξη του μαθητή και της μαθήτριας, στο ελληνικό σχολείο η «άλλη» αντίληψη για την αξιολόγηση περιορίζεται σε μεμονωμένες προσπάθειες και σε προαιρετική βάση. Τα Προγράμματα Σπουδών (2021-2022) ακόμα και στην αναθεωρημένη έκδοσή τους για συγκεκριμένα διδακτικά αντικείμενα - ειδικά για την Πρωτοβάθμια – φιλοδοξούν, αξιοποιώντας την περιγραφική αλλά και την αυθεντική αξιολόγηση, να ανταποκριθούν στην ανάγκη να εφαρμοστεί στη σχολική εκπαίδευση ένα πλαίσιο αξιολόγησης που να αμφισβητεί παγιωμένες πρακτικές, να υιοθετεί σύγχρονες αντιλήψεις και πρακτικές για την αξιολόγηση της μάθησης και της ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών και να υποστηρίζει τη φιλοσοφία, τις βασικές αρχές και τους στόχους. Στη συγκεκριμένη διδακτική ενότητα προσφέρεται μία ολοκληρωμένη ενότητα συνεδριών όπου αποσαφηνίζουν πλήρως το πλαίσιο της εκπαιδευτικής αξιολόγησης για τη μουσική εκπαίδευση, προσφέροντας στον/στην σύγχρονο/η εκπαιδευτικό τα εργαλεία που χρειάζεται ώστε να επανελέγχει τη στοχοθεσία και τις πρακτικές του αλλά και να επαναπροσδιορίζει το προσδοκώμενα οφέλη για τους/τις μαθητές/-τριες αξιοποιώντας μία σειρά από τεχνικές και εργαλεία.
Έναρξη14/04/2025
Λήξη04/05/2025
Ώρες120.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΝΤΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Συνεδρίες1 Η αξιολόγηση  του εκπαιδευτικού έργου ως εκπαιδευτική αναγκαιότητα
2 Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
3 Θεσμικό πλαίσιο και αξιολογικές διαδικασίες
4 Μορφές και τεχνικές Αξιολόγησης
5 e εργαλεία Αξιολόγησης για πολυπληθή τμήματα
6 Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και προετοιμασία portfolio εκπαιδευτικού

Διδακτική ενότητα 11: Διαμόρφωση και ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Portfolio
ΠεριγραφήΦιλοσοφία - Δομικός σχεδιασμός - Ανάπτυξη & Κατηγοριοποίηση - Αισθητική επιμέλεια - Τελικό παραδοτέο
Έναρξη05/05/2025
Λήξη01/07/2025
Ώρες100.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΑΡΓΥΡΙΟΥ
Συνεδρίες1 Διαμόρφωση και ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Portfolio Ι
2 Διαμόρφωση και ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Portfolio ΙΙ
3 Διαμόρφωση και ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Portfolio ΙΙΙ
4 Κατάθεση Τελικού Παραδοτέου

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΜΑΡΙΑ ΑΡΓΥΡΙΟΥ [m.argyriou(at)aegean.gr - Τηλ. 22410.99152]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://kedivim.aegean.gr/epimorfotikaview/course.php?c=e057d159fad8dc75225edcefe0f0450789094591


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά/ποσά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 10%
Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 10%
Έκπτωση για φοιτητές/τριες: 10%
Έκπτωση συμμετοχής σε προηγούμενο πρόγραμμα: 10%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.