Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Εξαιρετικά Σενάρια Διδασκαλίας για την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών: Καινοτόμες Προσεγγίσεις για Ποιοτική Εκπαίδευση
Θεματική Κατηγορία: Κοινωνικές Επιστήμες, Κοινωνική Πρόνοια - Κοινωνική Πολιτική, Παιδαγωγικά

Έναρξη Μαθημάτων: 09/02/2026

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 2218
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 09/02/2026 - 09/11/2026
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 420.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Αρχικο Κοστος: 420,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Την περίοδο των τελευταίων τριάντα ετών το θέμα της ποιότητας στην εκπαίδευση έχει προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον όλων, όσων θεωρούν τη μάθηση και τη γνώση ως κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας και ευημερίας των ατόμων, των κοινωνικών ομάδων, των επιχειρήσεων και των οικονομιών. Όμως, παρά τη γενικευμένη αποδοχή της μεγάλης σημασίας και του καθοριστικού ρόλου της ποιότητας για την επιβίωση των επιχειρήσεων και για το μέλλον της εκπαίδευσης ως θεσμού (εκπαιδευτικό σύστημα), ως διαμεσολάβησης (ιδεολογικός μηχανισμός), ως διαδικασίας και ως αποτελέσματος (γνώση, μόρφωση, κατάρτιση, παιδεία), δεν φαίνεται να υπάρχει συμφωνία και ταύτιση για την εννοιολογική οριοθέτηση της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται από επτά αλληλοσυνδεόμενες διδακτικές ενότητες, κάθε μια από αυτές αναπτύσσεται σε περισσότερες θεματικές ενότητες. Η πρώτη διδακτική ενότητα εισαγάγει τον/την επιμορφούμενο/η σε βασικά εργαλεία και τεχνικές αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση. Η δεύτερη εστιάζει στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, αναδεικνύοντας τη λειτουργίας της και τα βήματα εφαρμογής της. Η τρίτη ενότητα επικεντρώνεται στην πραγματικότητα της σχολικής μονάδας και αναφέρεται σε βασικά μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο πλαίσιο αποτίμησή τους, όπως την επικοινωνία, το mentoring, τη διδασκαλία, το σενάριο. Η τέταρτη ενότητα επικεντρώνεται στο προφίλ του σύγχρονου επαγγελματία εκπαιδευτικού. Οι υπόλοιπες τρεις ενότητες περιγράφουν εξαιρετικά σενάρια διδασκαλίας για τις έξι τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο με την ολοκλήρωσή του ο/η επιμορφούμενος/η, να είναι ικανός/ή να παρουσιάζει τις γνώσεις συγκεκριμένων θεμάτων ποιότητας και να εφαρμόζει αυτές τις γνώσεις με κριτικό και επιστημονικό τρόπο. Επιπλέον, να αποδεικνύει την κατανόηση των μεθοδολογιών που είναι κατάλληλες για την εφαρμογή σύγχρονων προσεγγίσεων, εργαλείων, τεχνικών και μοντέλων αξιολόγησης και βελτίωσης βασικών παραμέτρων/διαστάσεων της ποιότητας στην εκπαίδευση, έχοντας επαρκή γνώση του θεωρητικού υπόβαθρου στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.
Σε επίπεδο γνώσεων ο/η επιμορφούμενος/η μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζει τους στόχους, τις τάσεις και τους φορείς, καθώς και τις μορφές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
• Να εντοπίζει τους στόχους, τα πλεονεκτήματα, τις επιφυλάξεις και τις προϋποθέσεις επιτυχίας της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
• Να διακρίνει τις σύγχρονες προσεγγίσεις αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαιδευτική πράξη (εφαρμογή δεικτών ποιότητας, μοντέλα και εργαλεία αξιολόγησης της ποιότητας, εφαρμογή προγράμματος βελτίωσης της ποιότητας στο σχολείο).
• Να γνωρίσει το πλαίσιο αποτίμησης και βελτίωσης βασικών διαστάσεων/παραμέτρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η διδασκαλία, το σενάριο, η επικοινωνία, το mentoring.
• Να προσδιορίζει το εννοιολογικό περιεχόμενο, τους στόχους, τις τάσεις, τους φορείς και τα κριτήρια ποιότητας στην εκπαίδευση.
• Να περιγράφει τις βασικές μεθοδολογίες και τα πρότυπα ποιότητας της εκπαίδευσης, καθώς και τη χρήση τους.
• Να περιγράφει τις σύγχρονες προσεγγίσεις βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση, καθώς και τη χρήση τους.
• Να γνωρίζει τα προσόντα του εκπαιδευτικού, όπως αυτά προσεγγίζονται από χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης.
• Να επεξηγεί τις αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία, στη βάση της ελληνικής νομοθεσίας.
• Να διακρίνει τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου εκπαιδευτικού που αναδεικνύουν τον ρόλο του α) ως σχεδιαστή, β) ως εφευρετικό και γ) ως κριτικό παρατηρητή του έργου του.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων ο/η επιμορφούμενος/η μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση:
• Να αναζητεί τα κατάλληλα εργαλεία για τη διερεύνηση και τη βελτίωση της ποιότητας συγκεκριμένων διαστάσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών οργανισμών.
• Να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία για τη διερεύνηση και τη βελτίωση της ποιότητας συγκεκριμένων διαστάσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών οργανισμών.
• Να εφαρμόζει τα κατάλληλα εργαλεία για τη διερεύνηση και τη βελτίωση της ποιότητας συγκεκριμένων διαστάσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών οργανισμών.
Ο/η επιμορφούμενος/η μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα έχουν αποκτήσει τις παρακάτω ικανότητες:
• Αυτόνομης εργασίας
• Ορισμού στόχων
• Λήψης αποφάσεων
• Διαχείρισης χρόνου
• Άσκησης κριτικής και αυτοκριτικής (projects – workshops)
• Παρακολούθησης αποτελεσμάτων
• Αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών
• Aυτοαξιολόγησης και αναστοχασμού
• Προαγωγής της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 28 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Για 28 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Θα υλοποιηθεί η τελική εργασία σε μια εβδομάδα.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες):

Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 420 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 420 :25= 16,8 ECTS.

Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 28 εβδομάδες:

● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 336 ωρών. Για 28 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα. Η μελέτη αυτή απαιτεί, οι επιμορφούμενοι για κάθε ενότητα να:
o πλοηγηθούν στα ενημερωτικά μιντιακά στοιχεία, δηλαδή να μελετήσουν το εισαγωγικό PowerPoint (περίπου 1 ώρα)
o μελετήσουν τις πηγές (περίπου 3 ώρες)
o μελετήσουν τον οδηγό και το βασικό κείμενο μελέτης κάθε εβδομαδιαίας συνεδρίας (περίπου 6 ώρες)
o εκπονήσουν μια τελική εργασία για την κάθε ενότητα, (περίπου 2 ώρες).

● Για 7 επαναληπτικές διδακτικές ενότητες προβλέπονται επτά εβδομάδες (μετά το πέρας κάθε ενότητας) όπου εκπονούνται εργασίες και προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 8 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή συνολικής διάρκειας 56 ωρών. Υλοποιούνται δραστηριότητες για την κάθε ενότητα μετά το τέλος της και για μια εβδομάδα, δηλαδή:
o Εκπονούν 1 εργασία την εβδομάδα (περίπου 8 ώρες),

● Κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 4 τελευταίες εβδομάδες συνολικά 28 ώρες:
o Εκπόνηση μίας τελικής εργασίας για όλες τις θεματικές ενότητες (περίπου 7 ώρες την εβδομάδα).
28εβ. συνεδρίες (7 Δ.Ε. με 4 εβ. συνεδρίες κάθε μια) επί 12ώρες=336 ώρες
7εβ. συνεδρίες (εκπόνηση εργασία επί της Δ.Ε.) επί 8 ώρες=56
4εβ. συνεδρίες και 1 μέρα (εκπόνηση τελικής εργασία για το σύνολο των 7 Δ.Ε.) =28 ώρες

Συνολική διάρκεια:
● 28+7+4+1/7= 39 εβδομάδες και 1/7
● 336+56+28= 420 ώρες

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν απαιτούνται προσόντα Υποψηφίων.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Την περίοδο των τελευταίων τριάντα ετών το θέμα της ποιότητας στην εκπαίδευση έχει προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον όλων, όσων θεωρούν τη μάθηση και τη γνώση ως κρίσιμο παράγοντα επιτυχίας και ευημερίας των ατόμων, των κοινωνικών ομάδων, των επιχειρήσεων και των οικονομιών. Όμως, παρά τη γενικευμένη αποδοχή της μεγάλης σημασίας και του καθοριστικού ρόλου της ποιότητας για την επιβίωση των επιχειρήσεων και για το μέλλον της εκπαίδευσης ως θεσμού (εκπαιδευτικό σύστημα), ως διαμεσολάβησης (ιδεολογικός μηχανισμός), ως διαδικασίας και ως αποτελέσματος (γνώση, μόρφωση, κατάρτιση, παιδεία), δεν φαίνεται να υπάρχει συμφωνία και ταύτιση για την εννοιολογική οριοθέτηση της ποιότητας στην εκπαίδευση.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα αποτελείται από επτά αλληλοσυνδεόμενες διδακτικές ενότητες, κάθε μια από αυτές αναπτύσσεται σε περισσότερες θεματικές ενότητες. Η πρώτη διδακτική ενότητα εισαγάγει τον/την επιμορφούμενο/η σε βασικά εργαλεία και τεχνικές αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση. Η δεύτερη εστιάζει στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, αναδεικνύοντας τη λειτουργίας της και τα βήματα εφαρμογής της. Η τρίτη ενότητα επικεντρώνεται στην πραγματικότητα της σχολικής μονάδας και αναφέρεται σε βασικά μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στο πλαίσιο αποτίμησή τους, όπως την επικοινωνία, το mentoring, τη διδασκαλία, το σενάριο. Η τέταρτη ενότητα επικεντρώνεται στο προφίλ του σύγχρονου επαγγελματία εκπαιδευτικού. Οι υπόλοιπες τρεις ενότητες περιγράφουν εξαιρετικά σενάρια διδασκαλίας για τις έξι τάξεις του Δημοτικού Σχολείου.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο με την ολοκλήρωσή του ο/η επιμορφούμενος/η, να είναι ικανός/ή να παρουσιάζει τις γνώσεις συγκεκριμένων θεμάτων ποιότητας και να εφαρμόζει αυτές τις γνώσεις με κριτικό και επιστημονικό τρόπο. Επιπλέον, να αποδεικνύει την κατανόηση των μεθοδολογιών που είναι κατάλληλες για την εφαρμογή σύγχρονων προσεγγίσεων, εργαλείων, τεχνικών και μοντέλων αξιολόγησης και βελτίωσης βασικών παραμέτρων/διαστάσεων της ποιότητας στην εκπαίδευση, έχοντας επαρκή γνώση του θεωρητικού υπόβαθρου στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.
Σε επίπεδο γνώσεων ο/η επιμορφούμενος/η μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση:
• Να προσδιορίζει τους στόχους, τις τάσεις και τους φορείς, καθώς και τις μορφές της εκπαιδευτικής αξιολόγησης.
• Να εντοπίζει τους στόχους, τα πλεονεκτήματα, τις επιφυλάξεις και τις προϋποθέσεις επιτυχίας της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
• Να διακρίνει τις σύγχρονες προσεγγίσεις αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαιδευτική πράξη (εφαρμογή δεικτών ποιότητας, μοντέλα και εργαλεία αξιολόγησης της ποιότητας, εφαρμογή προγράμματος βελτίωσης της ποιότητας στο σχολείο).
• Να γνωρίσει το πλαίσιο αποτίμησης και βελτίωσης βασικών διαστάσεων/παραμέτρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η διδασκαλία, το σενάριο, η επικοινωνία, το mentoring.
• Να προσδιορίζει το εννοιολογικό περιεχόμενο, τους στόχους, τις τάσεις, τους φορείς και τα κριτήρια ποιότητας στην εκπαίδευση.
• Να περιγράφει τις βασικές μεθοδολογίες και τα πρότυπα ποιότητας της εκπαίδευσης, καθώς και τη χρήση τους.
• Να περιγράφει τις σύγχρονες προσεγγίσεις βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση, καθώς και τη χρήση τους.
• Να γνωρίζει τα προσόντα του εκπαιδευτικού, όπως αυτά προσεγγίζονται από χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης.
• Να επεξηγεί τις αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία, στη βάση της ελληνικής νομοθεσίας.
• Να διακρίνει τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου εκπαιδευτικού που αναδεικνύουν τον ρόλο του α) ως σχεδιαστή, β) ως εφευρετικό και γ) ως κριτικό παρατηρητή του έργου του.
Σε επίπεδο δεξιοτήτων ο/η επιμορφούμενος/η μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα είναι σε θέση:
• Να αναζητεί τα κατάλληλα εργαλεία για τη διερεύνηση και τη βελτίωση της ποιότητας συγκεκριμένων διαστάσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών οργανισμών.
• Να επιλέγει τα κατάλληλα εργαλεία για τη διερεύνηση και τη βελτίωση της ποιότητας συγκεκριμένων διαστάσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών οργανισμών.
• Να εφαρμόζει τα κατάλληλα εργαλεία για τη διερεύνηση και τη βελτίωση της ποιότητας συγκεκριμένων διαστάσεων της εκπαιδευτικής διαδικασίας, των εκπαιδευτικών μονάδων και των εκπαιδευτικών οργανισμών.
Ο/η επιμορφούμενος/η μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα έχουν αποκτήσει τις παρακάτω ικανότητες:
• Αυτόνομης εργασίας
• Ορισμού στόχων
• Λήψης αποφάσεων
• Διαχείρισης χρόνου
• Άσκησης κριτικής και αυτοκριτικής (projects – workshops)
• Παρακολούθησης αποτελεσμάτων
• Αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Παραγωγής νέων ερευνητικών ιδεών
• Aυτοαξιολόγησης και αναστοχασμού
• Προαγωγής της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 28 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Για 28 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Θα υλοποιηθεί η τελική εργασία σε μια εβδομάδα. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.

Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες):

Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 420 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 420 :25= 16,8 ECTS.

Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 28 εβδομάδες:

● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 336 ωρών. Για 28 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα. Η μελέτη αυτή απαιτεί, οι επιμορφούμενοι για κάθε ενότητα να:
o πλοηγηθούν στα ενημερωτικά μιντιακά στοιχεία, δηλαδή να μελετήσουν το εισαγωγικό PowerPoint (περίπου 1 ώρα)
o μελετήσουν τις πηγές (περίπου 3 ώρες)
o μελετήσουν τον οδηγό και το βασικό κείμενο μελέτης κάθε εβδομαδιαίας συνεδρίας (περίπου 6 ώρες)
o εκπονήσουν μια τελική εργασία για την κάθε ενότητα, (περίπου 2 ώρες).

● Για 7 επαναληπτικές διδακτικές ενότητες προβλέπονται επτά εβδομάδες (μετά το πέρας κάθε ενότητας) όπου εκπονούνται εργασίες και προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 8 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή συνολικής διάρκειας 56 ωρών. Υλοποιούνται δραστηριότητες για την κάθε ενότητα μετά το τέλος της και για μια εβδομάδα, δηλαδή:
o Εκπονούν 1 εργασία την εβδομάδα (περίπου 8 ώρες),

● Κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 4 τελευταίες εβδομάδες συνολικά 28 ώρες:
o Εκπόνηση μίας τελικής εργασίας για όλες τις θεματικές ενότητες (περίπου 7 ώρες την εβδομάδα).
28εβ. συνεδρίες (7 Δ.Ε. με 4 εβ. συνεδρίες κάθε μια) επί 12ώρες=336 ώρες
7εβ. συνεδρίες (εκπόνηση εργασία επί της Δ.Ε.) επί 8 ώρες=56
4εβ. συνεδρίες και 1 μέρα (εκπόνηση τελικής εργασία για το σύνολο των 7 Δ.Ε.) =28 ώρες

Συνολική διάρκεια:
● 28+7+4+1/7= 39 εβδομάδες και 1/7
● 336+56+28= 420 ώρες

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν απαιτούνται προσόντα Υποψηφίων.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Βασικά εργαλεία και τεχνικές αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας στην εκπαίδευση
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα επικεντρώνεται στην παρουσίαση επτά βασικών εργαλείων και τεχνικών ποιότητας, τα οποία βρίσκουν εφαρμογή στον τομέα της βιομηχανίας, αλλά και στον τομέα των υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και στην εκπαίδευση. Τα εργαλεία αυτά προσφέρουν τη δυνατότητα να εντοπιστούν ευκαιρίες βελτίωσης, διαπιστωμένες αδυναμίες και προτάσεις για την άρση τους.
Η πρώτη και η δεύτερη εβδομαδιαία συνεδρία εστιάζουν στην παρουσίαση επτά βασικών εργαλείων μέτρησης, αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών εκπαίδευσης. Επίσης, επεξηγούνται τα βασικά δομικά στοιχεία των εργαλείων αυτών, η χρησιμότητά τους για τη διαδικασία βελτίωσης της ποιότητας, καθώς και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να γίνει η μέτρηση ουσιαστικών παραμέτρων της ποιότητας της εκπαίδευσης με την χρησιμοποίηση των συγκεκριμένων εργαλείων, Τέλος, παρουσιάζονται ενδεικτικά παραδείγματα αξιοποίησης των εργαλείων αυτών για τη μέτρηση και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής ποιότητας.
Η τρίτη εβδομαδιαία συνεδρία επικεντρώνεται στο θέμα της παρουσίασης τεσσάρων τεχνικών που προτείνονται από τη βιβλιογραφία για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής ποιότητας. Στο πλαίσιο αυτό επεξηγούνται τα βασικά δομικά τους στοιχεία και η χρησιμότητά τους για τη διαδικασία βελτίωσης της ποιότητας, καθώς και οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να γίνει η μέτρηση ουσιαστικών παραμέτρων της ποιότητας της εκπαίδευσης με την χρησιμοποίηση των συγκεκριμένων τεχνικών. Η συνεδρία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση ενδεικτικών παραδειγμάτων εφαρμογής των συγκεκριμένων τεχνικών για την αξιολόγηση και τη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης
Η τέταρτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει και αναλύει τις βασικές αρχές, το δομικά στοιχεία, τα κριτήρια και τις οδηγίες εφαρμογής της Μελέτης Αστοχίας, ως μεθοδολογίας μέτρησης και αξιολόγησης της ποιότητας των υπηρεσιών εκπαίδευσης μιας εκπαιδευτικής μονάδας ή ενός εκπαιδευτικού οργανισμού με στόχο να εντοπιστούν ευκαιρίες βελτίωσης, διαπιστωμένες αδυναμίες και προτάσεις για την άρση τους..
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη09/02/2026
Λήξη15/03/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΑΤΣΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Εργαλεία αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης: Ιστόγραμμα ( Histogram), Διάγραμμα Αιτίας- Αποτελέσματος ( Cause-Effect Diagram) ή Διάγραμμα Ishikawa ή Διάγραμμα Ψαροκόκαλο (Fishbone Diagram), Ανάλυση Pareto ή Διάγραμμα Pareto (Pareto
2 Εργαλεία αξιολόγησης και βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης: Φύλλο Ελέγχου ή Έλεγχος Εργασιών (Check Sheet), Διάγραμμα ροής (Flow-Chart), Διάγραμμα διασποράς ή διασκόρπισης (Scatter Diagram), Διάγραμμα ελέγχου (Control Chart).
3 Τεχνικές βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης: Τεχνική του «Γιατί,Καταιγισμός ιδεών (Brainstorming), Δήλωση οράματος.
4 Μοντέλο Μελέτης των Αποτυχιών-Λαθών και Ανάλυση Αποτελεσμάτων ή Μελέτη Αστοχίας ή Ανάλυση Αποτελέσματος Σφάλματος (Failure Model and Effect Analysis- FMEA).
5 Επαναληπτική συνεδρία.

Διδακτική ενότητα 2: Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα επικεντρώνεται στο εδώ και χρόνια επίκαιρο θέμα της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της σχολικής μονάδας. Το θέμα αναπτύσσεται σε τέσσερις εβδομαδιαίες συνεδρίες.
Η πρώτη είναι εισαγωγική και έχει στόχο τη διευκρίνιση της έννοιας της αυτοαξιολόγησης και την επεξήγηση των παραδοχών που σχετίζονται με αυτή. Επίσης συμπεριλαμβάνεται και η προβληματική αναφορικά με το τι είναι αποτελεσματικό σχολείο και διδασκαλία.
Η δεύτερη επικεντρώνεται στην παρουσίαση της διαδικασίας της αυτοαξιολόγησης και πιο συγκεκριμένα επεξηγούνται: α) το πλαίσιο, β) οι δείκτες και γ) οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης. Παράλληλα σκιαγραφείται μια ενδεικτική μορφή οργάνωσης των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης.
Η τρίτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει τη διαδικασία που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα μαζί με προγράμματα δράσης και μελέτες για τη αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.
Η τέταρτη συγκεκριμενοποιεί τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης στη βάση του μοντέλου European Foundation Quality Management (EFQM).
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη16/03/2026
Λήξη19/04/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΑΤΣΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: Εννοιολογική προσέγγιση. Θεωρητικές παραδοχές και διασυνδέσεις.
2 Η Αυτοαξιολόγηση -Στόχοι αυτοαξιολόγησης -Πλαίσιο αυτοαξιολόγησης: Βασικά στοιχεία -Κατευθυντήριοι άξονες διαδικασιών αυτοαξιολόγησης -Ο ρόλος του κριτικού φίλου Ενδεικτική μορφή οργάνωσης των διαδικασιών αυτοαξιολόγησης
3 Προγράμματα δράσης και μελέτες για την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στην Ελλάδα και διεθνώς.
4 Η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης με βάση τις οδηγίες του μοντέλου European Foundation Quality Management (EFQM).
5 Επαναληπτική συνεδρία.

Διδακτική ενότητα 3: Ζητήματα ποιότητας στη σχολική μονάδα
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα εστιάζει σε βασικά μεγέθη της εκπαιδευτικής καθημερινότητας που είναι άμεσα συνδεδεμένα με το έργο κάθε εκπαιδευτικού.
Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία επικεντρώνεται στα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας, τα οποία θεματοποιούνται στο πλαίσιο των μοντέλων των Schulz και Watzlawick. Η γνώση αυτών καθώς επίσης και των τυπικών ζητημάτων της επικοινωνίας αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη αποτελεσματικής επικοινωνίας και θετικού σχολικού κλίματος.
Η δεύτερη εβδομαδιαία συνεδρία εστιάζει στο mentroring ως μέσο/εργαλείο της επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού εντός της σχολικής μονάδας, στη βάση της παραδοχής ότι ο σκοπός κάθε οργανισμού είναι διευκολύνει την διάδοση της άρρητης γνώσης και να βοηθά τα μέλη του οργανισμού να αναπτύσσονται για να κάνουν εξαιρετικά πράγματα πάνω από το μέσο όρο (Drucker 1989).
Η τρίτη εβδομαδιαία συνεδρία θεματοποιεί τη διδασκαλία ως βασικό έργο κάθε εκπαιδευτικού. Εδώ παρουσιάζονται τα επιμέρους στοιχεία κάθε διδασκαλίας και αναδεικνύονται οι διαστάσεις της, σύμφωνα με την επισκόπηση των αποτελεσματικών σχολείων. Επίσης παρουσιάζονται εργαλεία παρατήρησης της διδασκαλίας με στόχο την ενδυνάμωση των επιμορφούμενων στην αποτίμηση της ποιότητας της διδασκαλίας.
Η τέταρτη εβδομαδιαία συνεδρία αναφέρεται στο σχεδιασμό και την εκπόνηση του διδακτικού σεναρίου, ως αποτέλεσμα του διδακτικού μετασχηματισμού. Εδώ επικεντρώνεται το ενδιαφέρον στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό της διδασκαλίας και στην ικανότητα του εκπαιδευτκού να την αποτυπώσει επί χάρτου. Η θεματική ενότητα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση κριτηρίων, βάσει των οποίων μπορεί ο/η εκπαιδευτικός να αξιολογήσει την ποιότητα του εκπαιδευτικού σεναρίου.
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη20/04/2026
Λήξη24/05/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνία.
2 Mentoring ως πλαίσιο επαγγελματική ανάπτυξης.
3 Χαρακτηριστικά καλής διδασκαλίας.
4 Δομή σεναρίου και κριτήρια αξιολόγησης.
5 Επαναληπτική συνεδρία.

Διδακτική ενότητα 4: Το προφίλ του σύγχρονου επαγγελματία εκπαιδευτικού
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα είναι αφιερωμένη στο εκπαιδευτικό ως επαγγελματία για το σχεδιασμό και τη δημιουργία μαθησιακών περιβαλλόντων.
Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει την εξέλιξη του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού ως τον 21ο αιώνα
Η δεύτερη παραθέτει τα προσόντα του εκπαιδευτικού, όπως αυτά προσεγγίζονται από χώρες της Ευρωπαϊκής ένωσης.
Η τρίτη επεξηγεί τις αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία, στη βάση της ελληνικής νομοθεσίας.
Η τέταρτη σκιαγραφεί τα χαρακτηριστικά του σύγχρονου εκπαιδευτικού και αναδεικνύει τον ρόλο του α) ως σχεδιαστή, β) ως εφευρετικό και γ) ως κριτικό παρατηρητή του έργου του.
Η Πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη25/05/2026
Λήξη28/06/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η πορεία εξέλιξης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού ως τον 21ο αι.
2 Οριοθέτηση των προσόντων του εκπαιδευτικού από το διεθνή χώρο (Αγγλία).
3 Οριοθέτηση των προσόντων του εκπαιδευτικού από το διεθνή χώρο ( Γερμανία).
4 Τα σύγχρονα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού ως ειδικού επαγγελματία για τη δημιουργία εμπειριών μάθησης. Η περιγραφή της θέσης εργασίας των εκπαιδευτικών (Job Description) και οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες (Job Specification).
5 Επαναληπτική Εβδομάδα

Διδακτική ενότητα 5: Εξαιρετικά Σενάρια Διδασκαλίας
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα είναι αφιερωμένη στα σχέδια διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που αξιολογούνται από το σύμβουλο εκπαίδευσης.
Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει πληροφορίες για τον τρόπο που γίνεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το 2023 και μετά. Οι καταγραφές έχουν προκύψει από το ΦΕΚ 388 τ. Β΄/27-1-2023.
Η δεύτερη παραθέτει ένα πρακτικό αξιολόγησης που περιγράφει δυο σχέδια διδασκαλιών. Το ένα σχέδιο αφορά το μάθημα της Φυσικής της Στ΄ τάξης (Στα ίχνη των οξέων και των βάσεων) και το άλλο αφορά το μάθημα της Γεωγραφίας της Στ΄ τάξης (Τα μεγαλύτερα ποτάμια και οι μεγαλύτερες λίμνες της γης).
Η τρίτη καταγράφει το σχέδιο διδασκαλίας για το μάθημα της Ιστορίας της Ε΄ τάξης (Ο Χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία)
Η τέταρτη σκιαγραφεί δύο διακριτά σχέδια διδασκαλίας για το μάθημα της Γεωγραφίας της Στ΄ Δημοτικού, τα οποία έχουν συνταχθεί από δύο διαφορετικούς δόκιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70, στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησής τους.
Το πρώτο διδακτικό σχέδιο εστιάζει στη θεματική ενότητα «Ανθρώπινες δραστηριότητες ως παράγοντας μεταβολών στην επιφάνεια της Γης» και το δεύτερο διδακτικό σχέδιο αφορά τη «Γεωγραφική θέση της Ευρώπης»
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη29/06/2026
Λήξη02/08/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σύμφωνα με το ΦΕΚ388/27-01-2023
2 Ενδεικτικό πρακτικό αξιολόγησης για το πεδίο Α1 σύμφωνα με το ν. 4823/2021
3 Σχέδιο διδασκαλίας Ιστορίας Ε΄ τάξη: Ο Χριστιανισμός γίνεται επίσημη θρησκεία
4 2 Σχέδια διδασκαλίας Γεωγραφίας Στ΄τάξη: Ανθρώπινες δραστηριότητες ως παράγοντας μεταβολών στην επιφάνεια της Γης και Γεωγραφική θέση της Ευρώπης
5 Επαναληπτική εβδομάδα.

Διδακτική ενότητα 6: Εξαιρετικά Σενάρια Διδασκαλίας
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα είναι αφιερωμένη στα σχέδια διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που αξιολογούνται από το σύμβουλο εκπαίδευσης.
Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει δύο διακριτά σχέδια διδασκαλίας για το μάθημα της Γλώσσας της Β΄ τάξης από το ανθολόγιο τα οποία έχουν συνταχθεί από δύο διαφορετικούς δόκιμους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ 70, στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησής τους.(Τα παιχνίδια του αέρα και ο τελευταίος ιππόκαμπος).
Η δεύτερη παραθέτει δύο σχέδια διδασκαλίας από το μάθημα της Γλώσσας της Β΄ τάξης (Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος(παραμύθι)/Ενότητα 9 σελ.14 ΒΜ β΄ τεύχος Ο κόρακας και η αλεπού/.
Η τρίτη καταγράφει τρία σχέδια διδασκαλίας για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος. Τα δύο είναι της Γ΄ τάξης και το ένα της Β΄ τάξης. Η ελιά της Γ΄ τάξης, Η υγιεινή διατροφή της Γ΄ τάξης, Ο κύκλος του νερού της Β΄ τάξης.
Η τέταρτη σκιαγραφεί δύο σχέδια διδασκαλίας ένα για το μάθημα των θρησκευτικών της Γ΄ τάξης Δημοτικού, (Οι τρεις ιεράρχες) και ένα για το μάθημα της ιστορίας της Δ΄ τάξης (Η ναυμαχία της Σαλαμίνας)
Το πρώτο διδακτικό σχέδιο εστιάζει στη θεματική ενότητα «Ανθρώπινες δραστηριότητες ως παράγοντας μεταβολών στην επιφάνεια της Γης» και το δεύτερο διδακτικό σχέδιο αφορά τη «Γεωγραφική θέση της Ευρώπης»
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη03/08/2026
Λήξη06/09/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 2 Σχέδια διδασκαλίας από το Ανθολόγιο της Β΄ τάξης: Τα παιχνίδια του αέρα και ο τελευταίος ιππόκαμπος
2 Εβδομαδιαία Συνεδρία 2 2 Σχέδια διδασκαλίας Γλώσσας Β΄ τάξη Ένας πιγκουίνος…όχι και τόσο τέλειος(παραμύθι) και Ενότητα 9 σελ.14 ΒΜ β΄τεύχος Ο κόρακας και η αλεπού
3 3 Σχέδια διδασκαλίας Μελέτης Περιβάλλοντος: Ο κύκλος του νερού της Β΄ τάξης/ Η ελιά της Γ΄ τάξης/ Η υγιεινή διατροφή της Γ΄ τάξης,
4 2 σχέδια διδασκαλίας το ένα αφορά τα θρησκευτικά της Γ΄ τάξης: Οι τρεις ιεράρχες και το άλλο το μάθημα της ιστορίας της Δ΄ τάξης : Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
5 Επαναληπτική εβδομάδα.

Διδακτική ενότητα 7: Εξαιρετικά Σενάρια Διδασκαλίας
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα είναι αφιερωμένη στα σχέδια διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που αξιολογούνται από το σύμβουλο εκπαίδευσης.
Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει δύο σχέδια διδασκαλίας για το μάθημα της Γλώσσας της Α΄ τάξης τα οποία έχουν συνταχθεί από τον ίδιο εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιολόγησής του. («Καράβια» για να διδακτούν οι μαθητές τη χρήση των διαλυτικών και το δεύτερο σχέδιο πάλι αφορά το μάθημα «Καράβια» για να διδακτούν οι μαθητές τη χρήση λεξιλογίου σχετικό με τα πλοία).
Η δεύτερη παραθέτει δύο σχέδια διδασκαλίας από το μάθημα της Γλώσσας της Α΄ τάξης Διδακτικά Σχέδια: «Μαθαίνουμε το Η η – Παιχνίδι και Ανακάλυψη» & «Χάσαμε τη Γάτα, αλλά Βρήκαμε το Χ χ!»
Η τρίτη καταγράφει 2 Σχέδια διδασκαλίας Γλώσσας ένα για την Α΄ τάξη «Το σύννεφο έφερε βροχή γράμμα Δδ (Μόνος στο σκοτάδι) και ένα για το Ειδικό σχολείο για να αναγνωρίζουν το γράμμα π μέσα στις λέξεις
Η τέταρτη σκιαγραφεί δύο σχέδια διδασκαλίας το ένα στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Στ΄ τάξης: «Άλλα θρησκεύματα στην Ελλάδα» και το άλλο για το μάθημα της Φυσικής της Στ΄: «Ο μαγνήτης».
Η πέμπτη εβδομαδιαία συνεδρία είναι επαναληπτική των τεσσάρων προηγούμενων εβδομαδιαίων συνεδριών.
Έναρξη07/09/2026
Λήξη11/10/2026
Ώρες56.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Σχέδια διδασκαλίας Γλώσσας Α΄ τάξη (Καράβια, Καράβια)
2 2 Σχέδια διδασκαλίας Γλώσσας Α΄ τάξη «Μαθαίνουμε το Η η, βγαίνεις και τα φυλάς εσύ!», «Χάσαμε τη γάτα, αλλά ανακαλύψαμε το Χχ»
3 2 Σχέδια διδασκαλίας Γλώσσας ένα για την Α΄ τάξη «Το σύννεφο έφερε βροχή γράμμα Δδ (Μόνος στο σκοτάδι) και ένα από το Ειδικό σχολείο για να αναγνωρίζουν το γράμμα π μέσα στις λέξεις
4 2 Σχέδια διδασκαλίας το ένα στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Στ΄ τάξης: Άλλα θρησκεύματα στην Ελλάδα και το άλλο για το μάθημα της Φυσικής της Στ΄: Ο μαγνήτης.
5 Επαναληπτική εβδομάδα.

Διδακτική ενότητα 8: Τελική Εργασία
ΠεριγραφήΕκπόνηση τελικής εργασίας, διόρθωση εργασιών και παράδοση
Έναρξη12/10/2026
Λήξη09/11/2026
Ώρες28.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Εκπόνηση τελικής εργασίας, διόρθωση εργασιών και παράδοση

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΚΑΣΣΙΜΗ ΜΑΡΙΑ [m.kassimi(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275 6944742972]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Στο τρέχων επιμορφωτικό πρόγραμμα δεν προσφέρονται εκπτώσεις

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.