Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας : Θεωρία και Πράξη
Θεματική Κατηγορία: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά

Έναρξη Μαθημάτων: 29/04/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1416
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 08/04/2024 - 12/05/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 29/04/2024 - 29/01/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 440.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.60

Επιστημονική Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑΝΘΗ

Αρχικο Κοστος: 420,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
To επιμορφωτικό πρόγραμμα αναδεικνύει ποικίλες πτυχές της διδασκαλίας της πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας εστιάζοντας τόσο σε ειδικότερα μεθοδολογικά ζητήματα όσο και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διαφορετικών ομάδων διδασκομένων. Αρχικά, ύστερα από τον ορισμό της πρώτης, δεύτερης και ξένης γλώσσας και την ανάλυση της επίδρασης που ασκεί στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας προσδιορίζονται σύγχρονες τάσεις της γλωσσικής διδασκαλίας με άξονα, μεταξύ άλλων, τη δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τη διγλωσσία στην ατομική και κοινωνική της διάσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζονται προσεγγίσεις που αφορούν τη διδασκαλία/εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην τυπική εκπαίδευση και τη διασπορά με σημείο αναφοράς την τοποθέτηση της γλώσσας σε ποικίλα κοινωνικοπολιτισμικά πλαίσια και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για κάθε ομάδα-στόχο. Ομοίως, αναδεικνύονται, μέσα από τη διαμόρφωση ενός ανάλογου θεωρητικού πλαισίου, καλές πρακτικές και διδακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία της γλώσσας σε παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο, σε παιδιά Ρομά, σε παιδιά προσφύγων, αλλά και σε άλλες ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Παρέχεται έτσι, στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος, ένα ευρύ πεδίο ερευνητικών δεδομένων και προβληματισμών στη βάση της επιστημονικής ειδίκευσης των συγγραφέων των επιμέρους συνεδριών και εφαρμοσμένων δράσεων που έχουν μέχρι τώρα υλοποιηθεί για τη διδασκαλία της γλώσσας ως πρώτης και δεύτερης ή ξένης σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Το επιμορφωτικό σεμινάριο απευθύνεται ιδίως σε: πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ / ΤΕΙ) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) φοιτητές όσους επιθυμούν να εργαστούν σε προσφυγικές δομές και Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο οποιονδήποτε ενδιαφέρεται γα το συγκεκριμένο πρόγραμμα
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

1. προσεγγίζουν κριτικά ζητήματα που άπτονται της διδασκαλίας της γλώσσας ως πρώτης ή δεύτερης/ξένης
2. προβαίνουν στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για διαφορετικές ομάδες μαθητών/τριών με ιδιαίτερα κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά
3. επεξεργάζονται κριτικά το φαινόμενο της διγλωσσίας και τις εκπαιδευτικές του εκφάνσεις
4. προβαίνουν στον διδακτικό σχεδιασμό παρεμβάσεων που εναρμονίζονται με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών του/της σε μια πολυπολιτισμική τάξη.
5. ενημερωθούν για προγράμματα και δράσεις που έχουν υλοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλία της γλώσσας ως πρώτης, δεύτερης ή ξένης στην Ελλάδα και τη Διασπορά και αξιοποιεί σε ερευνητικό ή διδακτικό επίπεδο τα βασικά πορίσματα που αναδείχθηκαν από την υλοποίησή τους.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε διδακτική ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος».
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των διδακτικών ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της διδακτικής ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECVET) της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το ‘’quiz’’, είναι δεκατέσσερις 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε διδακτικής ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδες). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία, και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.

Για αναλυτικές πληροφορίες, ανατρέξτε στο αρχείο "Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις για επιμορφούμενους/ες" που θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας, https://e-epimorfosi.aegean.gr/
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
To επιμορφωτικό πρόγραμμα αναδεικνύει ποικίλες πτυχές της διδασκαλίας της πρώτης και δεύτερης/ξένης γλώσσας εστιάζοντας τόσο σε ειδικότερα μεθοδολογικά ζητήματα όσο και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά διαφορετικών ομάδων διδασκομένων. Αρχικά, ύστερα από τον ορισμό της πρώτης, δεύτερης και ξένης γλώσσας και την ανάλυση της επίδρασης που ασκεί στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας προσδιορίζονται σύγχρονες τάσεις της γλωσσικής διδασκαλίας με άξονα, μεταξύ άλλων, τη δημιουργική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, τις αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και τη διγλωσσία στην ατομική και κοινωνική της διάσταση.

Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζονται προσεγγίσεις που αφορούν τη διδασκαλία/εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην τυπική εκπαίδευση και τη διασπορά με σημείο αναφοράς την τοποθέτηση της γλώσσας σε ποικίλα κοινωνικοπολιτισμικά πλαίσια και τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για κάθε ομάδα-στόχο. Ομοίως, αναδεικνύονται, μέσα από τη διαμόρφωση ενός ανάλογου θεωρητικού πλαισίου, καλές πρακτικές και διδακτικές προτάσεις για τη διδασκαλία της γλώσσας σε παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο, σε παιδιά Ρομά, σε παιδιά προσφύγων, αλλά και σε άλλες ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού.

Παρέχεται έτσι, στο πλαίσιο του επιμορφωτικού προγράμματος, ένα ευρύ πεδίο ερευνητικών δεδομένων και προβληματισμών στη βάση της επιστημονικής ειδίκευσης των συγγραφέων των επιμέρους συνεδριών και εφαρμοσμένων δράσεων που έχουν μέχρι τώρα υλοποιηθεί για τη διδασκαλία της γλώσσας ως πρώτης και δεύτερης ή ξένης σε ποικίλα πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.

Το επιμορφωτικό σεμινάριο απευθύνεται ιδίως σε: πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ / ΤΕΙ) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (μόνιμοι, αναπληρωτές και ωρομίσθιοι) φοιτητές όσους επιθυμούν να εργαστούν σε προσφυγικές δομές και Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο οποιονδήποτε ενδιαφέρεται γα το συγκεκριμένο πρόγραμμα
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι/ες θα είναι σε θέση να:

1. προσεγγίζουν κριτικά ζητήματα που άπτονται της διδασκαλίας της γλώσσας ως πρώτης ή δεύτερης/ξένης
2. προβαίνουν στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για διαφορετικές ομάδες μαθητών/τριών με ιδιαίτερα κοινωνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά
3. επεξεργάζονται κριτικά το φαινόμενο της διγλωσσίας και τις εκπαιδευτικές του εκφάνσεις
4. προβαίνουν στον διδακτικό σχεδιασμό παρεμβάσεων που εναρμονίζονται με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών του/της σε μια πολυπολιτισμική τάξη.
5. ενημερωθούν για προγράμματα και δράσεις που έχουν υλοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλία της γλώσσας ως πρώτης, δεύτερης ή ξένης στην Ελλάδα και τη Διασπορά και αξιοποιεί σε ερευνητικό ή διδακτικό επίπεδο τα βασικά πορίσματα που αναδείχθηκαν από την υλοποίησή τους.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε διδακτική ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος».
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των διδακτικών ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της διδακτικής ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECVET) της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το ‘’quiz’’, είναι δεκατέσσερις 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε διδακτικής ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδες). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία, και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.

Για αναλυτικές πληροφορίες, ανατρέξτε στο αρχείο "Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις για επιμορφούμενους/ες" που θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας, https://e-epimorfosi.aegean.gr/
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στη διδασκαλία της γλώσσας ως δεύτερης/ξένης
ΠεριγραφήΗ ενότητα στοχεύει στην παρουσίαση και κριτική επεξεργασία των βασικών παραμέτρων που καθορίζουν τη διδασκαλία της δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Σημείο αναφοράς αποτελεί ο ορισμός της πρώτης, δεύτερης και ξένης γλώσσας και η επίδραση που ασκεί στη διαμόρφωση της γλωσσικής διδασκαλίας. Η δεύτερη θεματική εστιάζει στις γλωσσικές δεξιότητες και στη γλωσσική ικανότητα, καθώς και στις διαφοροποιήσεις που εμφανίζονται στον τρόπο προσέγγισης των ορισμών, όταν πρόκειται για μια ξένη ή μια δεύτερη γλώσσα. Τέλος, η τρίτη και η τέταρτη θεματική πραγματεύονται διεξοδικά τα ατομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν όσους/ες μαθαίνουν μια δεύτερη ή ξένη γλώσσα, όπως είναι το κίνητρο (motivation), η προσωπικότητα (personality), η ηλικία (age), το γνωστικό και μαθησιακό στιλ (cognitive and learning style), οι στρατηγικές μάθησης (learning strategies) αλλά και η κλίση (aptitude).
Έναρξη29/04/2024
Λήξη19/05/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝ/ΝΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ
Συνεδρίες1 Η διδασκαλία της δεύτερης και ξένης γλώσσας: Ζητήματα ορολογίας
2 Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη δεύτερη και ξένη γλώσσα
3 Ο ρόλος των ατομικών διαφορών στην εκμάθηση της δεύτερης ή ξένης γλώσσας
4 Περιγραφή των ατομικών διαφορών στην εκμάθηση της δεύτερης ή ξένης γλώσσας

Διδακτική ενότητα 2: Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας
ΠεριγραφήΗ ενότητα στοχεύει στην παρουσίαση και κριτική επεξεργασία των προσεγγίσεων που έχουν διαμορφώσει το μεθοδολογικό πλαίσιο της διδασκαλίας της γλώσσας στην τυπική εκπαίδευση. Σημείο αναφοράς αποτελεί η συνεισφορά της γλωσσολογικής μελέτης στον επαναπροσδιορισμό του περιεχομένου της γλωσσικής διδασκαλίας που είχε ως αποτέλεσμα την αναθεώρηση παραδοσιακών αντιλήψεων και στάσεων για την ίδια τη φύση της γλώσσας. Στην περίπτωση της Ελληνικής και στον απόηχο του γλωσσικού ζητήματος, υιοθετήθηκε και κυριάρχησε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που δεν ήταν σε θέση να περιγράψει την αυθεντικότητα και την ποικιλότητα της γλώσσας και, ως εκ τούτου, αδυνατούσε να καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών σε ένα διαρκές εξελισσόμενο κοινωνικοπολιτισμικό περιβάλλον. Στόχος της παρέμβασης είναι έτσι η εξέταση σύγχρονων τάσεων και διδακτικών πρακτικών για τη διδασκαλία της γλώσσας στη βάση υφισταμένων Προγραμμάτων Σπουδών και επιστημονικών μελετών από τον χώρο της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας.
Έναρξη20/05/2024
Λήξη16/06/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑΝΘΗ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ
Συνεδρίες1 Ελληνική γλώσσα και γλωσσολογία
2 Διδακτικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας
3 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας
4 Εφαρμογή διδακτικών στρατηγικών στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας

Διδακτική ενότητα 3: Η διδασκαλία της γλώσσας σε παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο
ΠεριγραφήΣτη Θεματική Ενότητα 3 στόχος είναι να παρουσιαστούν σημαντικές πτυχές της διγλωσσίας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο και ζητήματα που σχετίζονται με τους στόχους, τις διαδικασίες και τις υιοθετούμενες πρακτικές της σχολικής τους εκπαίδευσης. Ειδικότερα, στην Υποενότητα 1 παρουσιάζεται η έννοια της διγλωσσίας και τίθεται το ζήτημα του προσδιορισμού της διγλωσσικής κατάστασης των παιδιών. Η Υποενότητα 2 αφορά τη διδασκαλία δεύτερης γλώσσας για ακαδημαϊκή επιτυχία με εστίαση στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας. Η Υποενότητα 3 με άξονα την προσέγγιση της γλωσσικά κατάλληλης πρακτικής στρέφεται γύρω από την εκπαιδευτική πράξη. Τέλος, η Υποενότητα 4 πραγματεύεται ζητήματα δίγλωσσης εκπαίδευσης, όπως η αξιολόγηση, η σχολική επιτυχία και επίδοση και οι γλωσσικές ιδεολογίες που συνδιαμορφώνουν το πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, προτείνοντας το μοντέλο μιας κριτικής γλωσσικής εκπαίδευσης για την ενδυνάμωση παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο
Έναρξη17/06/2024
Λήξη14/07/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΛΑΜΠΡΟΣ ΓΡΑΜΨΑΣ
Συνεδρίες1 Η διγλωσσική κατάσταση των παιδιών υπό μετακίνηση
2 Γλωσσική εκπαίδευση των παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο
3 Η γλωσσικά κατάλληλη πρακτική (LAP)
4 Ζητήματα δίγλωσσης εκπαίδευσης

Διδακτική ενότητα 4: Ζητήματα διδασκαλίας γλώσσας και γραμματισμού των παιδιών Ρομά
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή φορά την εκπαίδευση παιδιών Ρομά στην Ελλάδα. Πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση, αν αναλογιστούμε το υψηλό ποσοστό μη φοίτησης, αλλά και σχολικής διαρροής, τους εφηβικούς γάμους και την τεκνοποιία σε νεαρή ηλικία, την παραβατικότητα. Οι στατιστικές αναφέρουν υψηλά ποσοστά αναλφαβητισμού. Στην ενότητα αυτή θα επικεντρωθούμε σε μελέτες και πρακτικές που δείχνουν και την αντίστροφη πλευρά, αυτή των κοινοτήτων Ρομά ως κοινοτήτων γραμματισμού με ένα ευρύ φάσμα εμπειριών άτυπης (πολύ συχνά συνεργατικής) εκπαίδευσης, αλλά και τυπικής εκπαίδευσης. Μας ενδιαφέρει η άποψη των ίδιων των Ρομά για το γραμματισμό και οι σχετικές μαρτυρίες, αλλά και πρακτικές. Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που φαίνεται να στέκεται εμπόδιο στην εκπαίδευση Ρομά, αλλά και τι τη διευκολύνει.
Έναρξη15/07/2024
Λήξη11/08/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΤΣΑΜΠΙΚΑ ΜΑΚΡΟΓΙΑΝΝΗ
Συνεδρίες1 Η παρουσία των Ρομά στον Ελλαδικό και ευρωπαϊκό χώρο
2 Η εκπαίδευση των Τσιγγάνων/Ρομά: Προγράμματα εθνικής εμβέλειας
3 Εκπαίδευση και εμπειρίες γραμματισμού των Ρομά
4 Καλές πρακτικές στη γλωσσική εκπαίδευση των παιδιών Ρομά

Διδακτική ενότητα 5: Η γλωσσική εκπαίδευση των προσφύγων
ΠεριγραφήΗ ενότητα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεματικών για τη γλωσσική εκπαίδευση των προσφύγων λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα κοινωνικά και μαθησιακά τους χαρακτηριστικά, τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, καθώς και σύγχρονες τάσεις για τη διδασκαλία μίας δεύτερης γλώσσας σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Παρουσιάζονται έτσι ερευνητικά πορίσματα που αφορούν ποικίλες πτυχές -γλωσσικές, πολιτισμικές, κοινωνικές και ηθικές- της εκπαίδευσης των προσφύγων και αναλύονται διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές. Συγχρόνως, δίνεται έμφαση στην εκπαίδευση τόσο των παιδιών προσφύγων όσο και των ενηλίκων εκπαιδευόμενων, με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία και την εμπειρία που έχει αποκτηθεί στον ελλαδικό χώρο από την έναρξη των προσφυγικών ροών. Πέραν της θεωρητικής πλαισίωσης, γίνεται αναφορά σε μελέτες περίπτωσης που, εστιάζοντας στη διδασκαλία της Ελληνικής, αναδεικνύουν καλές πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη, αλλά και διαφαινόμενες προκλήσεις που αναδύονται μέσα από ένα ρευστό κοινωνικοπολιτισμικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Έναρξη12/08/2024
Λήξη08/09/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑΝΘΗ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ
Συνεδρίες1 Έρευνα για τους πρόσφυγες με τους πρόσφυγες
2 Διαγλωσσικότητα και εκπαίδευση προσφύγων
3 Γλωσσική εκπαίδευση παιδιών προσφύγων
4 Γλωσσική διδασκαλία σε ενήλικες πρόσφυγες

Διδακτική ενότητα 6: Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας στη διασπορά
ΠεριγραφήΗ συγκεκριμένη ενότητα αφορά τη μάθηση, τη χρήση και τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης γλώσσας στη Διασπορά. Στην ενότητα αυτή θα παρουσιαστούν οι κοινωνικο-πολιτισμικές συνθήκες σε χώρες εκτός Ελλάδας, κάτω από τις οποίες η Ελληνική κατακτάται (στο οικογενειακό περιβάλλον) ή μαθαίνεται (σε σχολικό περιβάλλον). Η διδασκαλία της Ελληνικής στη διασπορά συνδέεται με τη διαφοροποίηση της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως Ξένης γλώσσας. Άλλες οι ανάγκες και οι απαιτήσεις στη μία περίπτωση και άλλες στην άλλη. Προφανώς στο επίκεντρο είναι οι ίδιοι οι ενδιαφερόμενοι, παιδιά και νέοι στη διασπορά, ο γλωσσικό προφίλ τους και οι ανάγκες τους. Συνδυαστικά, μας ενδιαφέρουν τα υλικά που έχουν δημιουργηθεί για τη διδασκαλίας της Ελληνικής και την ενίσχυση της ελληνομάθειας στη διασπορά και η ικανότητα επιλογής εκείνων των υλικών που είναι κατάλληλα για κάθε περίπτωση.
Έναρξη09/09/2024
Λήξη06/10/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΟΣΜΑΣ ΒΛΑΧΟΣ
Συνεδρίες1 Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά: ιστορική επισκόπηση, φορείς και μορφές εκπαίδευσης
2 Κατάκτηση και χρήση της ελληνικής γλώσσας στη διασπορά: Κοινωνικοπολιτισμικές προϋποθέσεις, γλωσσικές ανάγκες και προφίλ ελληνομάθειας
3 Θεωρητικό πλαίσιο και προγράμματα σπουδών για τη διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης και ως Ξένης γλώσσας
4 Εκπαιδευτικό υλικό για την εκμάθηση της Ελληνικής ως Γ2 και ως Ξένης γλώσσας

Διδακτική ενότητα 7: Διδάσκοντας την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
ΠεριγραφήΣτην ενότητα αυτή αντικείμενο επεξεργασίας αποτελούν οι κύριες συνιστώσες του σχεδιασμού της διδασκαλίας μίας δεύτερης ή ξένης γλώσσας ξεκινώντας από τη χάραξη των διδακτικών στόχων που διαμορφώνονται με βάση τις μαθησιακές ανάγκες και τα κοινωνικοπολιτισμικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων. Παρουσιάζονται, στη συνέχεια, βασικές γλωσσοδιδακτικές θεωρίες για τη δεύτερη/ξένη γλώσσα που μπορούν να αξιοποιηθούν στην τάξη με σημείο αναφοράς την υλοποίηση ανάλογων διδακτικών παρεμβάσεων σε προσφυγικούς πληθυσμούς στην Ελλάδα (μελέτες περίπτωσης).
Έναρξη07/10/2024
Λήξη03/11/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑΝΘΗ ΟΙΚΟΝΟΜΑΚΟΥ
Συνεδρίες1 Η διγλωσσία ως ατομικό και κοινωνικό φαινόμενο
2 Η χάραξη των διδακτικών στόχων στη γλωσσική διδασκαλία
3 Διδακτικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας
4 Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: Προκλήσεις και αναστοχασμός

Διδακτική ενότητα 8: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
ΠεριγραφήΗ ενότητα στοχεύει στην παρουσίαση και κριτική επεξεργασία των βασικών παραμέτρων που καθορίζουν την διαπολιτισμική εκπαίδευση, όπως η ετερότητα, η πολυπολιτισμικότητα, ο πολιτισμός/η κουλτούρα, επικοινωνία, κ.α.. Σημείο αναφοράς αποτελεί ο ορισμός της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και η επίδραση που ασκούν η ετερότητα, η πολυπολιτισμικότητα και η γλώσσα με τον πολιτισμό και την κουλτούρα. Η δεύτερη θεματική εστιάζει σε θέματα που περιλαμβάνουν μια επισκόπηση του πολιτισμού/της κουλτούρας, της επικοινωνίας και της διαπροσωπικής σχέσης, καθώς και σε θέματα των μη λεκτικών κωδίκων και του πολιτιστικού χώρου εντός και εκτός του μαθησιακού περιβάλλοντος. Τέλος, το τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο πραγματεύονται διεξοδικά, πώς η διαπολιτισμική εκπαίδευση διαχειρίζεται θετικά και αποτελεσματικά τις συνέπειες της ετερότητας, του πολιτισμού/ της κουλτούρας σε περιβάλλοντα διδασκαλίας και μάθησης. Θα εξεταστούν επιπλέον τα ατομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά που οδηγούν σε διαφοροποιήσεις. Η ενότητα θα ολοκληρωθεί με παρουσίαση, σχεδιασμό και υλοποίηση συγκεκριμένων διαπολιτισμικών προγραμμάτων και καλών πρακτικών.
Έναρξη04/11/2024
Λήξη01/12/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΘΕΟΔΩΡΑ ΑΛΕΞΑ
Συνεδρίες1 Ζητήματα ορολογίας στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
2 Το τρίπτυχο: Πολιτισμός και κουλτούρα, επικοινωνία και η διαπολιτισμική σχέση
3 Βασικές αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και η αναγνώριση και διαχείριση της ετερότητας: Συνοχή, ισότητα και δικαιοσύνη
4 Καλές πρακτικές: Σχεδιασμός και υλοποίηση διαπολιτισμικών προγραμμάτων

Διδακτική ενότητα 9: Όψεις της διαγλωσσικότητας
ΠεριγραφήΗ συγκεκριμένη ενότητα αφορά τη διαγλωσσικότητα (translanguaging), το περιεχόμενο και τη σημασία που έχει για τα δια/πολύγλωσσα άτομα, αλλά και γενικότερα για την κοινωνία και την εκπαίδευση.
Η έμφαση θα είναι από τη μία πλευρά, στη συνειδητοποίηση της ύπαρξης της διαγλωσσικότητας γύρω μας, στην κοινωνία, αλλά και στην αξιοποίησή της σε ένα σύγχρονο πολυγλωσσικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η διαγλωσσικότητα διαφοροποιείται από συναφή φαινόμενα επαφής των γλωσσών , όπως είναι η εναλλαγή κωδίκων και αυτό πρέπει να διασαφηνιστεί, ώστε να είναι δυνατή η αξιοποίηση της στη δημιουργία εκπαιδευτικών projects και εργαλείων που προάγουν τη διαγλωσσική και πολυγλωσσική διάσταση στην εκπαίδευση, ειδικότερα στο πλαίσιο της εκπαίδευσης προσφύγων.
Έναρξη02/12/2024
Λήξη29/12/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΛΙΓΚΟΥΔΗ
Συνεδρίες1 Προσεγγίζοντας εννοιολογικά τη διαγλωσσικότητα
2 Διαγλωσσικότητα και επικοινωνία σε πολυγλωσσικά πλαίσια
3 Η διαγλωσσικότητα στην τάξη: Εκπαιδευτικές εφαρμογές
4 Η διαγλωσσικότητα στη γλωσσική εκπαίδευση των προσφύγων

Διδακτική ενότητα 10: Η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή εστιάζει στη χρήση ηλεκτρονικών μαθησιακών περιβαλλόντων για τη διδασκαλία/εκμάθηση της Ελληνικής ως πρώτης, δεύτερης και ξένης γλώσσας. Αρχικά, εξετάζουμε τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνεται η γλώσσα με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Στη συνέχεια, μελετούμε με αναλυτικό τρόπο, πώς αναπτύσσεται η κάθε μια από τις δεξιότητες – της πρόσληψης προφορικού λόγου, της παραγωγής προφορικού λόγου, της πρόσληψης γραπτού λόγου και παραγωγής γραπτού λόγου. Οι τέσσερεις αυτές ενότητες έχουν θεωρητικό αλλά και πρακτικό χαρακτήρα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αναφερόμαστε σε θεωρίες εκμάθησης /διδασκαλίας της γλώσσας και σε παιδαγωγικές προσεγγίσεις, κυρίως όμως διερευνούμε εργαλεία τεχνολογίας και εφαρμογές που εύκολα μπορούν να αξιοποιηθούν από έναν εκπαιδευτικό κατά τη διδακτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα εμπλακούν σε ποικίλες δραστηριότητες ενσωμάτωσης και πρόσφορης αξιοποίησης πολυμεσικών εφαρμογών, καθώς και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Με την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να επιλέγουν και να σχεδιάζουν μαθησιακές δραστηριότητες και σχέδια μαθημάτων, που θα αποσκοπούν στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών στη χρήση της ελληνικής.
Έναρξη30/12/2024
Λήξη29/01/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΟΣΜΑΣ ΒΛΑΧΟΣ
Συνεδρίες1 Τεχνολογικά υποβοηθούμενη γλωσσική εκμάθηση
2 Διδασκαλία της πρόσληψης γραπτού λόγου με τη χρήση ψηφιακών μέσων
3 Διδασκαλία πρόσληψης προφορικού λόγου με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων
4 Η συμβολή των ψηφιακών μέσων στην ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ [e-epimorfosi(at)aegean.gr - Τηλ. 22410 99424-5-6-7]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://e-epimorfosi.aegean.gr/programmata/paidagogika/didaskalia-tis-ellinikis-os-defteris-xenis-glossas-theoria-kai-praxi-241022/

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

- Διορισμένοι εκπαιδευτικοί: 300 ευρώ
- Αναπληρωτές: 260 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 260 ευρώ
- Απόφοιτοι του Παν/μιου Αιγαίου: 260 ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 260 ευρώ
- Φοιτητές, άνεργοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: 240 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240 ευρώ
- ΑμΕΑ: 240 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή ή ένταξη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
- Εφάπαξ εξόφληση: 215 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε δύο άλλα πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 195 ευρώ

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.
• Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.
• Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.