Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Ειδική Αγωγή και Ψυχική Υγεία στην Εκπαίδευση: Διαδικασίες, Μέθοδοι, Παραπομπή και Αξιολόγηση
Θεματική Κατηγορία: Ειδική Αγωγή, Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά, Ψυχολογία – Ψυχική Υγεία

Έναρξη Μαθημάτων: 23/09/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1462
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 31/05/2024 - 23/09/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 23/09/2024 - 27/04/2025
Διαρκεια: 7 μΗνες και 5 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 308.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 12.32

Επιστημονική Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ, ΚΑΤΣΑΡΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Αρχικο Κοστος: 400,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η ψυχική υγεία είναι ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία, κυρίως στη μετα-covid εποχή, όπου η καλή ποιότητα ζωής σε συνδυασμό με την συναισθηματική και κοινωνική επάρκεια αποτελούν ζητούμενο της καθημερινής διαβίωσης μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ψυχική υγεία αποτελεί, συνεπώς, «μια κουλτούρα ανθεκτικότητας», η οποία εκδηλώνεται ως μια μορφή «ψυχολογικής ανοσίας», «σε αναπτυξιακές και μετασχηματιστικές αλλαγές. Στο ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο η ύπαρξη σχέσεων με φορείς και ομάδες της κοινότητας, οι καλές σχέσεις στο σχολείο και στην καθημερινότητα, η δημόσια ασφάλεια, η παροχή κοινωνικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και η παροχή υπηρεσιών υγείας θεωρούνται σημαντικοί προστατευτικοί παράγοντες. Ιδιαίτερο ρόλο παίζει και το σχολείο, καθώς οι έρευνες έχουν δείξει ότι ένα σχολείο που παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές όχι μόνο να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και να δημιουργήσουν στενές διαπροσωπικές σχέσεις αποτελεί σημαντικό προστατευτικό παράγοντα και προϋπόθεση για την προαγωγή της ψυχικής υγείας. Οι προστατευτικοί παράγοντες στο σχολικό πλαίσιο προσφέρουν την ελπίδα ότι τα σχολεία μπορούν να επιτύχουν στην αποστολή τους να προετοιμάσουν τους μαθητές για να έχουν καλή ψυχική υγεία και θετική προσαρμογή στην ενήλικη ζωή, ανεξαρτήτως των παραγόντων επικινδυνότητας που τα παιδιά φέρνουν μαζί τους στη τάξη, όπως πιθανά διαζύγια γονέων, σχολική διαρροή, άγχος, πένθος και εκφοβισμός.
Σκοπός του προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι/ες να μπορούν να γνωρίζουν τα ζητήματα ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών τους καθώς και μεθόδους παραπομπής, επίλυσής τους, να εφαρμόζουν και να σχεδιάζουν προγράμματα ανάπτυξης της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Το πρόγραμμα στοχεύει να εφοδιάσει τόσο με θεωρητικές γνώσεις περί ψυχικής υγείας, ανθεκτικότητας και ευαλωτότητας και διδασκαλίας αυτών, όσο και με πρακτικές κατάλληλες γνώσεις ανάπτυξης καθημερινών δραστηριοτήτων για την ενίσχυσή τους. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές αλλά ψηφιακές δραστηριότητες στους/ις υποψήφιους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφωμένος/η θα είναι σε θέση να:
1. Να γνωρίζουν για την ψυχική ανθεκτικότητα στην εκπαίδευση και στην υγεία
2. Να κατανοούν τις διαφορετικές δομές ψυχικής υγείας
3. Να γνωρίζουν για την παραπομπή μαθητών/τριών στα κατάλληλα πλαίσια
4. Να εφαρμόζουν τη γνώση σε επιτροπές διαφοροδιάγνωσης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης
5. Να χρησιμοποιούν τη γνώση τους για να αντιμετωπίζουν πιθανά προβλήματα διαταραχών διαγωγής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
6. Να γνωρίζουν τα κοινωνικά ζητήματα που απορρέουν από θέματα κακής ψυχικής υγείας
7. Να αναλύουν κριτικά ζητήματα εθνικών και υπερεθνικών στρατηγικών για την εκπαίδευση και την υγεία
8. Να σχεδιάζουν δραστηριότητες καταπολέμησης άγχους
9. Να εντοπίζουν και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη παραγόντων βελτίωσης
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος»
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του Διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το “quiz”, είναι 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδων). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία , και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του Διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του Διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του Διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η ψυχική υγεία είναι ζήτημα που απασχολεί την κοινωνία, κυρίως στη μετα-covid εποχή, όπου η καλή ποιότητα ζωής σε συνδυασμό με την συναισθηματική και κοινωνική επάρκεια αποτελούν ζητούμενο της καθημερινής διαβίωσης μαθητών και εκπαιδευτικών. Η ψυχική υγεία αποτελεί, συνεπώς, «μια κουλτούρα ανθεκτικότητας», η οποία εκδηλώνεται ως μια μορφή «ψυχολογικής ανοσίας», «σε αναπτυξιακές και μετασχηματιστικές αλλαγές. Στο ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο η ύπαρξη σχέσεων με φορείς και ομάδες της κοινότητας, οι καλές σχέσεις στο σχολείο και στην καθημερινότητα, η δημόσια ασφάλεια, η παροχή κοινωνικών υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και η παροχή υπηρεσιών υγείας θεωρούνται σημαντικοί προστατευτικοί παράγοντες. Ιδιαίτερο ρόλο παίζει και το σχολείο, καθώς οι έρευνες έχουν δείξει ότι ένα σχολείο που παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές όχι μόνο να αποκτήσουν γνώσεις αλλά και να δημιουργήσουν στενές διαπροσωπικές σχέσεις αποτελεί σημαντικό προστατευτικό παράγοντα και προϋπόθεση για την προαγωγή της ψυχικής υγείας. Οι προστατευτικοί παράγοντες στο σχολικό πλαίσιο προσφέρουν την ελπίδα ότι τα σχολεία μπορούν να επιτύχουν στην αποστολή τους να προετοιμάσουν τους μαθητές για να έχουν καλή ψυχική υγεία και θετική προσαρμογή στην ενήλικη ζωή, ανεξαρτήτως των παραγόντων επικινδυνότητας που τα παιδιά φέρνουν μαζί τους στη τάξη, όπως πιθανά διαζύγια γονέων, σχολική διαρροή, άγχος, πένθος και εκφοβισμός.
Σκοπός του προγράμματος είναι οι επιμορφούμενοι/ες να μπορούν να γνωρίζουν τα ζητήματα ψυχικής υγείας των μαθητών/τριών τους καθώς και μεθόδους παραπομπής, επίλυσής τους, να εφαρμόζουν και να σχεδιάζουν προγράμματα ανάπτυξης της ψυχικής ανθεκτικότητας των μαθητών/τριών τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Το πρόγραμμα στοχεύει να εφοδιάσει τόσο με θεωρητικές γνώσεις περί ψυχικής υγείας, ανθεκτικότητας και ευαλωτότητας και διδασκαλίας αυτών, όσο και με πρακτικές κατάλληλες γνώσεις ανάπτυξης καθημερινών δραστηριοτήτων για την ενίσχυσή τους. Ως εκ τούτου, το πρόγραμμα παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο και τις παιδαγωγικές αλλά ψηφιακές δραστηριότητες στους/ις υποψήφιους εκπαιδευτικούς που θα συμμετέχουν.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφωμένος/η θα είναι σε θέση να:
1. Να γνωρίζουν για την ψυχική ανθεκτικότητα στην εκπαίδευση και στην υγεία
2. Να κατανοούν τις διαφορετικές δομές ψυχικής υγείας
3. Να γνωρίζουν για την παραπομπή μαθητών/τριών στα κατάλληλα πλαίσια
4. Να εφαρμόζουν τη γνώση σε επιτροπές διαφοροδιάγνωσης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης
5. Να χρησιμοποιούν τη γνώση τους για να αντιμετωπίζουν πιθανά προβλήματα διαταραχών διαγωγής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
6. Να γνωρίζουν τα κοινωνικά ζητήματα που απορρέουν από θέματα κακής ψυχικής υγείας
7. Να αναλύουν κριτικά ζητήματα εθνικών και υπερεθνικών στρατηγικών για την εκπαίδευση και την υγεία
8. Να σχεδιάζουν δραστηριότητες καταπολέμησης άγχους
9. Να εντοπίζουν και να ενθαρρύνουν την ανάπτυξη παραγόντων βελτίωσης
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος»
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του Διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το “quiz”, είναι 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδων). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία , και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του Διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του Διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του Διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Η ψυχική ανθεκτικότητα στην εκπαίδευση και υγεία
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή εστιάζει στον ορισμό της ψυχικής ανθεκτικότητας στις διαδικασίες και στους παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς επίσης και στα συμπτώματα και τους τρόπους βελτίωσης της σε εργαζόμενους στην εκπαίδευση και την ψυχική υγεία

Η ψυχική ανθεκτικότητα ορίζεται ευρέως ως η δυναμική ικανότητα επιτυχούς προσαρμογής ενός ατόμου απέναντι σε αντιξοότητες, τραύματα ή σημαντικές απειλές. Η ψυχική ανθεκτικότητα είναι πολύπλοκη διαδικασία που βοηθά και στην αντιμετώπιση των καθημερινών στρεσογόνων παραγόντων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι/ες. Ο αυτοέλεγχος, η αναζήτηση κοινωνικής υποστήριξης, η επίλυση προβλημάτων και η θετική επανεκτίμηση είναι οι τέσσερις πιο χρησιμοποιούμενοι τρόποι αντιμετώπισης στρεσογόνων παραγόντων και βελτίωσης της ψυχικής ανθεκτικότητας.

Τα τελευταία χρόνια οι ερευνητές εστιάζονται στην διερεύνηση της ψυχικής ανθεκτικότητας ως προστατευτικό παράγοντα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα επαγγελματιών υγείας εξετάζοντας από την μια πλευρά τρόπους για τη μείωση των αρνητικών αποτελεσμάτων του εργασιακού στρες και αφετέρου καλές πρακτικές για την αύξηση των θετικών αποτελεσμάτων του στρες στους επαγγελματίες υγείας. Η ψυχική ανθεκτικότητα είναι μια δυναμική αναπτυξιακή διαδικασία η ψυχική σκληρότητα είναι ένας παράγοντας προσωπικότητας που μερικοί άνθρωποι έχουν και αποτελείται από 3 ξεχωριστά μέρη:
α) τον έλεγχο,
β) τη δέσμευση και
γ) την πρόκληση
Έναρξη23/09/2024
Λήξη27/10/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΣΤΕΡΙΟΣ ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ
Συνεδρίες1 Ψυχική ανθεκτικότητα και εκπαίδευση
2 Ψυχική ανθεκτικότητα και σκληρότητα στην εκπαίδευση: υπάρχουν διαφορές;
3 Δομές Ψυχικής Υγείας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
4 Υπερεθνικές Στρατηγικές για την Υγεία

Διδακτική ενότητα 2: Άγχος, ψυχική διάθεση και παράγοντες βελτίωσης
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή εστιάζει στον ορισμό του άγχους και της ψυχικής διάθεσης στις διαδικασίες και στους παράγοντες που την επηρεάζουν.
- Στην 1η Συνεδρία θα δοθούν πληροφορίες για τη διαχείριση του άγχους εστιάζοντας κυρίως στα δεδομένα που μας παρέχουν οι ανθρωπιστικές θεωρίες εκπαίδευσης βασιζόμενοι κυρίως στις θεωρίες του Rogers και του Maslow.

- Στη 2η Συνεδρία σκοπός του θέματος της είναι να αναλύσει το ρόλο της επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικού προσωπικού και την αντίσταση του στην αλλαγή με τη βοήθεια του μοντέλου απαιτήσεων εργασίας-πόρων, τη θεωρία της κοινωνικής ανταλλαγής και τη θεωρία διατήρησης των πόρων. Αρχικά θα περιγραφούν τα μοντέλα εξήγησης που προτείνουν οι θεωρίες αυτές και στη συνέχεια θα εστιάσουμε στη συζήτηση για την αντίσταση στις αλλαγές. Από σχετικές έρευνες προκύπτει ότι η έλλειψη οργανωτικής υποστήριξης αποθαρρύνει το προσωπικό και μειώνει τη δέσμευσή του στον οργανισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στη συνέχεια, στη μη υιοθέτηση αλλαγής ή/και αντίσταση στην αλλαγή από την πλευρά του εκπαιδευτικού προσωπικού. Θα συζητηθούν επίσης οι επιπτώσεις από την ανάπτυξη μιας στρατηγικής ηγεσίας που θα έχει ως σκοπό τη μείωση της εξουθένωσης αλλά και την αύξηση της δέσμευσης του προσωπικού στον οργανισμό που δραστηριοποιούνται.

- Συνεδρία 3η: Η ψυχολογική δυσφορία, η θλίψη και η απελπισία εμφανίζεται συνήθως μεταξύ την ανθρώπων που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες, καθώς αυτές εκτός του γεγονότος ότι είναι απειλητικές για τη ζωή τους, επιβάλλει στους ασθενείς και σοβαρούς περιορισμούς. Το άγχος, το στρες και η δυσφορία μπορεί να αναπτυχθεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ασθένειας και επηρεάζει το αποτέλεσμα της θεραπείας αλλά και την ποιότητα ζωής των ασθενών. Υπολογίζεται ότι τουλάχιστον το ένα τρίτο των ασθενών σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από κάποιου είδους σοβαρή αγωνία για την κατάσταση τους. Από έρευνες έχει εντούτοις διαπιστωθεί ότι η σωματική άσκηση αποτελεί μια μη επεμβατική μέθοδο βελτίωσης της ψυχικής διάθεσης των ασθενών βελτιώνοντας παράλληλα και την ποιότητα ζωής τους.

- Σκοπός της 4ης συνεδρίας είναι να εξετάσει και να δώσει πληροφορίες για την επίδραση προγραμμάτων άσκησης στη διάθεση και στο γενικό προφίλ ασθενών με καρκίνο. Από έρευνες ήδη έχει διαπιστωθεί ότι σε καρκινοπαθείς που ασκούνται μειώνονται τα επίπεδα θυμού, αλλά και συνολικά την ευεργετική επίδραση της ψυχολογικής παρέμβασης στη διάθεση ασθενών με καρκίνο.
Έναρξη28/10/2024
Λήξη01/12/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΣΤΕΡΙΟΣ ΠΑΤΣΙΑΟΥΡΑΣ
Συνεδρίες1 Η διαχείριση του άγχους μέσα από τις ανθρωπιστικές θεωρίες εκπαίδευσης
2 Burn out και αντίσταση στην αλλαγή σε εκπαιδευτικούς
3 Η σωματική άσκηση ως παράγοντας βελτίωσης της ψυχικής διάθεσης σε ασθενείς
4 Η σωματική άσκηση ως παράγοντας βελτίωσης της γενικής κατάστασης υγείας σε καρκινοπαθείς

Διδακτική ενότητα 3: Δομές Ειδικής Αγωγής και Ψυχικής Υγείας
ΠεριγραφήΣτόχος της ενότητας είναι να γνωρίζουν οι εκπαιδευόμενοι/ες τις δομές ψυχικής υγείας που προσφέρονται στην Ελλάδα, ποιες είναι, ποια είναι τα νομοθετικά πλαίσια που τις διέπουν και τι κάνουν προκειμένου οι ωφελούμενοί τους να προωθούν τη συνεργασία με τους λήπτες υπηρεσιών ψυχικής υγείας, τις οικογένειες και τους φροντιστές τους

- Στην 1η Συνεδρία οι εκπαιδευόμενοι/ες θα γνωρίσουν την διοικητική οργάνωση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, θα μπορούν να αναγνωρίζουν τις περιφερειακές διοικήσεις των τομέων, τα περιφερειακά διατομεακά συμβούλια ψυχικής υγείας και να προσεγγίζει κριτικά τις αρμοδιότητές τους καθώς και την ευθύνη που αυτά έχουν

- Στην 2η συνεδρία αυτή οι εκπαιδευόμενοι/ες θα μπορούν να ενημερωθούν για την οργάνωση και λειτουργία κέντρων ψυχικής υγείας και κέντρων ημέρα που υπάρχουν στην περιοχή του, να γνωρίζει από ποια μέλη συστήνονται και να αναγνωρίζει τις βασικές αρχές λειτουργίας τους.

- Στην 3η Συνεδρία Στην συνεδρία αυτή οι εκπαιδευόμενοι/ες να μπορύν να αναγνωρίζουν τις υπηρεσίες κατ’ οίκον νοσηλείας και ειδικής φροντίδας ψυχικής υγείας που παρέχονται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με ψυχικές διαταραχές ή διαταραχές συμπεριφοράς και διαταραχές αυτισμού.

- Στην 4η συνεδρία αυτή οι εκπαιδευόμενοι/ες θα γνωρίζουν την οργάνωση, λειτουργία των κινητών μονάδων ψυχικής υγείας, τη δομή προγράμματός τους, τις υπηρεσίες που παρέχουν και το κόστος τους.
Έναρξη02/12/2024
Λήξη29/12/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ
Συνεδρίες1 Προσφορά υπηρεσιών ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής
2 Αρχές λειτουργίας κέντρων ψυχικής υγείας- κέντρα ημέρας
3 Ψυχική υγεία και ειδική αγωγή κατ’ οίκον
4 Κινητές μονάδες Ψυχικής υγείας

Διδακτική ενότητα 4: Eιδική Αγωγή και Ψυχοκοινωνική Αποκατάσταση
ΠεριγραφήΣτόχος της ενότητας είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να μπορούν να αναγνωρίζουν την ύπαρξη και τον τρόπο λειτουργίας της διαφοροδιάγνωσης και των μονάδων ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης καθώς και τις διαδικασίες που τις διέπουν. Επίσης, να μπορούν να κρίνουν τις συνθήκες ομαλής λειτουργίας τους καθώς και τις κυρώσεις που συνεπάγεται η μη σωστή των υπηρεσιών αυτών.

Ειδικότερα, στόχος της 2ης Συνεδρίας είναι είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να γνωρίζουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για τη λειτουργία των Μονάδων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης (Οικοτροφεία, Ξενώνες) και των Προγραμμάτων Προστατευμένων Διαμερισμάτων, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την πολυκλαδική θεραπευτική τους ομάδα.

Στόχος της 3ης Συνεδρίας είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να αναγνωρίζουν τον τρόπο παραπομπής σε αυτές, τη διαχείριση, λειτουργία και το κόστος των υπηρεσιών αυτών.

Στόχος της 4ης Συνεδρίας είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να διακρίνουν πότε και υπό ποιες προϋποθέσεις παραπέμπεται κάποιος/α σε ακούσια νοσηλεία καθώς και με ποιο τρόπο ελέγχονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες Μονάδων Ψυχικής Υγείας , τα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα που λαμβάνονται και οι κυρώσεις που προβλέπονται.
Έναρξη30/12/2024
Λήξη26/01/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΤΣΑΡΟΥ
Συνεδρίες1 Ειδική Αγωγή: Διαφοροδιάγνωση και Παραπομπή
2 Ειδική Αγωγή: Μονάδες ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης-μέρος πρώτο
3 Ειδική Αγωγή: Μονάδες ψυχοκοινωνικής αποκατάσταση- μέρος δεύτερο
4 Ειδική Αγωγή: Ακούσια Νοσηλεία- Έλεγχοι

Διδακτική ενότητα 5: Σχολικός εκφοβισμός και ψυχική υγεία
ΠεριγραφήΣτόχος της ενότητας είναι οι εκπαιδευόμενοι/ες να κατανοήσουν ότι ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί μια πραγματικότητα που δεν γνωρίζει σύνορα, αναπτυγμένες ή υποανάπτυκτες χώρες, οικονομική/ταξική κατάσταση, εθνότητες ή θρησκείες. Υπονομεύει παντού το δικαίωμα στην εκπαίδευση και επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία των μαθητών/τριών.

Ειδικότερα:
-Η 1η συνεδρία επικεντρώνεται στην ανάλυση του σχετικού φαινομένου και των χαρακτηριστικών θυτών και θυμάτων.
-Στη 2η συνεδρία αναφέρονται τα αίτια και οι βασικότεροι τρόποι για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
-Στην 3η συνεδρία θα εστιάσουμε στο ρόλο της αυτοεκτίμησης ως αποτελεσματικού εργαλείου κατά του εκφοβισμού.
-Η 4η συνεδρία εστιάζει σε προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου
Έναρξη27/01/2025
Λήξη23/02/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΟΥΤΣΙΔΟΥ
Συνεδρίες1 Διαχείριση του Σχολικού εκφοβισμού: Θύτες και Θύματα
2 Αίτια και τρόποι αντιμετώπισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας
3 Ο ρόλος της αυτοεκτίμησης στο σχολικό εκφοβισμό
4 Προγράμματα παρέμβασης/πρόληψης εκφοβισμού

Διδακτική ενότητα 6: Ζητήματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων
ΠεριγραφήΗ παρούσα ενότητα αναφέρεται στις πιο συχνές διαταραχές εσωτερίκευσης, τις διαταραχές άγχους και την κατάθλιψη. Διασαφηνίζει τις παραπάνω έννοιες με απώτερο στόχο την αναγνώριση της βασικής συμπτωματολογίας από τους εκπαιδευτικούς. Οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες είναι σε θέση να ανιχνεύουν εγκαίρως τους βασικούς τρόπους εκδήλωσης, μπορούν να παραπέμψουν εγκαίρως τους μαθητές/τριες στις αρμόδιες υπηρεσίες. Η έγκαιρη ανίχνευση και παραπομπή συνδέεται με την πρόληψη των ψυχικών διαταραχών. Επιπρόσθετα, η γνώση των παραγόντων κινδύνου και των προστατευτικών παραγόντων συνδέεται με την πρόληψη και την πρώιμη παρέμβαση. Παράλληλα, περιγράφονται οι βασικές μορφές παρεμβάσεων και παραδείγματα εφαρμογής στο σχολικό περιβάλλον.

- 1η Συνεδρία: Η συνεδρία αναφέρεται στη διάκριση της θλίψης από την κατάθλιψη, τους τρόπους εκδήλωσης της κατάθλιψης στα παιδιά και τους εφήβους, στα διαγνωστικά κριτήρια, στους αιτιολογικούς παράγοντες που συνδέονται με την κατάθλιψη και τους βασικούς τρόπους στήριξης των μαθητών/τριών.

- 2η Συνεδρία: Η παρούσα συνεδρία αναφέρεται στη διάκριση της έννοιας του άγχους από τις διαταραχές άγχους, τα βασικά είδη των διαταραχών άγχους, τους τρόπους εκδήλωσης, τους πιθανούς αιτιολογικούς παράγοντες και τις βασικές μορφές παρέμβασης και στήριξης των μαθητών/τριών.

- 3η Συνεδρία: Η συγκεκριμένη συνεδρία παρουσιάζει τις αντιδράσεις των παιδιών που βιώνουν πένθος σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο. Αναφέρεται στη διάκριση φυσιολογικού και παθολογικού πένθους. Επιπλέον, αναλύει τα στάδια επεξεργασίας της απώλειας και τους τρόπους στήριξης των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον. Ο στόχος της συνεδρίας είναι η διαχείριση του πένθους των μαθητών/τριών και η ομαλή ψυχοκοινωνική τους προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον.

- 4η Συνεδρία: Σκοπός της τρέχουσας συνεδρίας είναι να παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά βιώνουν το διαζύγιο των γονέων τους και να αναπτύξει τους τρόπους στήριξης των παιδιών. Ο στόχος της συνεδρίας είναι να εξοικειωθούν οι επιμορφούμενοι/νες με τις βασικές διαστάσεις του διαζυγίου στα παιδιά, τις αντιδράσεις τους σε κάθε αναπτυξιακό στάδιο και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν συμβάλουν στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών μετά το διαζύγιο Επίσης, παρουσιάζονται παραδείγματα συμβουλευτικών παρεμβάσεων.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη23/03/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΕΛΕΝΗ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Συνεδρίες1 Η κατάθλιψη παιδιών και εφήβων
2 Διαταραχές Άγχους παιδιών και εφήβων
3 Πένθος
4 Διαζύγιο

Διδακτική ενότητα 7: Eκπαίδευση και Ψυχική Υγεία
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή εστιάζει στο πώς επηρεάζει η ψυχική υγεία την εκπαίδευση και τι πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί όταν καλούνται να αντιμετωπίσουν τέτοια φαινόμενα.
Έναρξη24/03/2025
Λήξη27/04/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΟΥΤΣΙΔΟΥ
Συνεδρίες1 Ψυχική Υγεία και Κοινωνική Απομόνωση
2 Σχολική Διαρροή και Ψυχική Υγεία
3 Διαδικασία και Δομές Ψυχικής Υγείας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
4 Ανάλυση και Αξιολόγηση των Υπερεθνικών Στρατηγικών για την Υγεία

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ [e-epimorfosi(at)aegean.gr - Τηλ. 22410 99424-5-6-7]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://e-epimorfosi.aegean.gr/programmata/paidagogika/eidiki-agogi-kai-psychiki-ygeia-stin-ekpaidefsi-diadikasies-methodoi-parapobi-kai-axiologisi/


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 50%
Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 30%
Έκπτωση για άνεργους/ες: 30%
Έκπτωση για φοιτητές/τριες: 30%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.
• Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.
• Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.