Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στη Δημιουργία Εκπαιδευτικών Βίντεο: Αποτελεσματικές Πρακτικές και Καινοτομία στην Εκπαίδευση
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Καλές Τέχνες - Ψηφιακές Τέχνες, Οπτικοακουστικές Τέχνες, Παιδαγωγικά, Πολιτισμός – Ψηφιακός Πολιτισμός, Τεχνολογία, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 17/06/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1490
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 21/05/2024 - 23/06/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 17/06/2024 - 23/03/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 7 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 480.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 19.20

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Αρχικο Κοστος: 300,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το οπτικοακουστικό περιεχόμενο αποτελεί μια δυναμική διάσταση στον κόσμο της εκπαίδευσης, προσφέροντας μια πλούσια παλέτα δυνατοτήτων για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης. Αυτό το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να δώσει στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να αξιοποιήσουν πλήρως το βίντεο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
1. Βίντεο στην Εκπαίδευση: Εισαγωγή στη σημασία και τον ρόλο του βίντεο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και στις βασικές αρχές της αποτελεσματικής χρήσης του.
2. Είδη βίντεο για την εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή: Παρουσίαση των διαφορετικών ειδών βίντεο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή τους στην Ειδική Αγωγή.
3. Μέθοδοι αξιοποίησης των βίντεο στην τάξη: Εκπαίδευση στις τεχνικές και μεθόδους για την ενσωμάτωση του βίντεο στη διδακτική πρακτική και την ενίσχυση της διαδραστικότητας και εμπλοκής των μαθητών.
4. Κριτική προσέγγιση για την κατανόηση και ανάλυση οπτικοακουστικού περιεχομένου: Ανάπτυξη των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης για την ανάλυση και κατανόηση του βίντεο περιεχομένου, καθώς και την αξιολόγηση ψευδών περιεχομένων.
5. Δημιουργική παραγωγή εκπαιδευτικού βίντεο: Εκμάθηση των βασικών αρχών και τεχνικών για την παραγωγή πρωτότυπου εκπαιδευτικού βίντεο, με στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας και την εμβάθυνση της μάθησης.
6. Δημιουργία μαθητικών project για τη μάθηση μέσω βίντεο: Ανάπτυξη προτάσεων για τη συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργία βίντεο πρότζεκτ, προωθώντας τη δημιουργική έκφραση και την ενεργή μάθηση.
7. Δημιουργία διαδραστικού βίντεο: Εξερεύνηση των τεχνολογιών και μεθόδων για τη δημιουργία διαδραστικών βίντεο που ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και την προσαρμοσμένη μάθηση.
8. Λογισμικά και πρακτικές δημιουργίας βίντεο: Παρουσίαση των διαθέσιμων εργαλείων και λογισμικών για τη δημιουργία και επεξεργασία βίντεο, καθώς και βέλτιστες πρακτικές για την αποδοτική χρήση τους.
9. Τεχνητή Νοημοσύνη για τη δημιουργία και επεξεργασία Βίντεο: Εξετάζει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή και επεξεργασία βίντεο, προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες για τη δημιουργία ποιοτικού και διδακτικά αποτελεσματικού περιεχομένου.
10. Λογισμικά επεξεργασίας και βίντεο: Κατάδυση στα εργαλεία και τεχνικές επεξεργασίας βίντεο που διατίθενται στους εκπαιδευτικούς, με έμφαση στην επιλογή του κατάλληλου λογισμικού ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και την προσβασιμότητα του υλικού. Παρέχει μια κατανόηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το κάθε εργαλείο, καθώς και των βασικών αρχών για τη δημιουργία επαγγελματικά επεξεργασμένου βίντεο περιεχομένου. Επίσης, θα εστιάσει στην εκμάθηση τεχνικών για τη βελτιστοποίηση της ποιότητας του τελικού προϊόντος, περιλαμβάνοντας τη διόρθωση χρώματος, την εφαρμογή ειδικών εφέ και τη βελτίωση του ήχου, καθιστώντας το βίντεο πιο ελκυστικό και παιδαγωγικά αποδοτικό.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
Ι. Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
1. Να κατανοήσουν τους εκπαιδευτικούς την αξία και τον ρόλο των βίντεο στη σύγχρονη εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
2. Να αποκτήσουν θεωρητικές γνώσεις σχετικά με τα διάφορα είδη βίντεο που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή.
3. Να κατανοούν τις μεθόδους αξιοποίησης των βίντεο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον για την ενίσχυση της μάθησης και της διδασκαλίας.
4. Να εξοικειωθούν με τις αρχές κριτικής ανάλυσης οπτικοακουστικού περιεχομένου, αναγνωρίζοντας την εκπαιδευτική αξία και τα πιθανά μηνύματα που μεταφέρει.
ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
5. Να αναπτύξουν την ικανότητα δημιουργίας και επεξεργασίας εκπαιδευτικών βίντεο, χρησιμοποιώντας διάφορα λογισμικά και τεχνολογίες.
6. Να εξασκηθούν στη σχεδίαση και υλοποίηση διαδραστικών βίντεο που προάγουν την ενεργητική μάθηση και την αλληλεπίδραση.
7. Να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες για την αποτελεσματική χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην δημιουργία και επεξεργασία βίντεο.
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση να επιτυγχάνει:
1. Αναγνώριση της Σημασίας του Βίντεο στην Εκπαίδευση: Να αναπτύξουν οι εκπαιδευτικοί μια θετική στάση απέναντι στη χρήση βίντεο στην εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας το ως ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της μάθησης και την προσβασιμότητα της γνώσης.
2. Εκτίμηση για τη Διαφορετικότητα των Εκπαιδευτικών Βίντεο: Να καλλιεργηθεί μια θετική στάση απέναντι στην ποικιλομορφία των εκπαιδευτικών βίντεο, συμπεριλαμβανομένων αυτών που σχετίζονται με την ειδική αγωγή, αναγνωρίζοντας την αξία τους στην υποστήριξη διαφορετικών στυλ μάθησης και αναγκών.
3. Υιοθέτηση Καινοτόμων Μεθόδων Διδασκαλίας: Να αναπτυχθεί μια θετική στάση προς την εξερεύνηση και υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας μέσω της αξιοποίησης των βίντεο στην τάξη, αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη αξία τους στην εκπαίδευση.
4. Προώθηση της Κριτικής Σκέψης: Ενθάρρυνση μιας θετικής στάσης προς την κριτική σκέψη και ανάλυση οπτικοακουστικού περιεχομένου, προκειμένου οι μαθητές να αναπτύξουν καλύτερη κατανόηση και αξιολόγηση των πληροφοριών που λαμβάνουν.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (40 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 480 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 480 : 25= 19,2 ECTS
Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 40 εβδομάδες:
● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 480 ωρών. Για 40 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα. Η μελέτη αυτή απαιτεί, οι επιμορφούμενοι για κάθε ενότητα να:
o πλοηγηθούν στα ενημερωτικά μιντιακά στοιχεία, να μελετήσουν το εισαγωγικό PowerPoint και να ακούσουν το οπτικοακουστικό αρχείο(περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τις πηγές (περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τον οδηγό και το βασικό κείμενο μελέτης κάθε εβδομαδιαίας συνεδρίας (περίπου 6 ώρες)
o εκπονήσουν μια τελική εργασία για την κάθε ενότητα, (περίπου 2 ώρες).
● Για 7 επαναληπτικές διδακτικές ενότητες προβλέπονται επτά εβδομάδες (μετά το πέρας της κάθε ενότητας) όπου εκπονούνται εργασίες και προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 4 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή συνολικής διάρκειας 28 ωρών. Υλοποιούνται δραστηριότητες για την κάθε ενότητα μετά το τέλος της και για μια εβδομάδα, δηλαδή:
o Εκπονούν 1 εργασία την εβδομάδα (περίπου 4 ώρες),
10 Δ.Ε. με 40 εβ. συνεδρίες επί 12 ώρες= 480 ώρες
Συνολικός φόρτο: 480 ώρες
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το οπτικοακουστικό περιεχόμενο αποτελεί μια δυναμική διάσταση στον κόσμο της εκπαίδευσης, προσφέροντας μια πλούσια παλέτα δυνατοτήτων για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης. Αυτό το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να δώσει στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για να αξιοποιήσουν πλήρως το βίντεο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
1. Βίντεο στην Εκπαίδευση: Εισαγωγή στη σημασία και τον ρόλο του βίντεο στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς και στις βασικές αρχές της αποτελεσματικής χρήσης του.
2. Είδη βίντεο για την εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή: Παρουσίαση των διαφορετικών ειδών βίντεο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, με ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή τους στην Ειδική Αγωγή.
3. Μέθοδοι αξιοποίησης των βίντεο στην τάξη: Εκπαίδευση στις τεχνικές και μεθόδους για την ενσωμάτωση του βίντεο στη διδακτική πρακτική και την ενίσχυση της διαδραστικότητας και εμπλοκής των μαθητών.
4. Κριτική προσέγγιση για την κατανόηση και ανάλυση οπτικοακουστικού περιεχομένου: Ανάπτυξη των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης για την ανάλυση και κατανόηση του βίντεο περιεχομένου, καθώς και την αξιολόγηση ψευδών περιεχομένων.
5. Δημιουργική παραγωγή εκπαιδευτικού βίντεο: Εκμάθηση των βασικών αρχών και τεχνικών για την παραγωγή πρωτότυπου εκπαιδευτικού βίντεο, με στόχο την ενίσχυση της διδασκαλίας και την εμβάθυνση της μάθησης.
6. Δημιουργία μαθητικών project για τη μάθηση μέσω βίντεο: Ανάπτυξη προτάσεων για τη συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργία βίντεο πρότζεκτ, προωθώντας τη δημιουργική έκφραση και την ενεργή μάθηση.
7. Δημιουργία διαδραστικού βίντεο: Εξερεύνηση των τεχνολογιών και μεθόδων για τη δημιουργία διαδραστικών βίντεο που ενθαρρύνουν την ενεργή συμμετοχή των μαθητών και την προσαρμοσμένη μάθηση.
8. Λογισμικά και πρακτικές δημιουργίας βίντεο: Παρουσίαση των διαθέσιμων εργαλείων και λογισμικών για τη δημιουργία και επεξεργασία βίντεο, καθώς και βέλτιστες πρακτικές για την αποδοτική χρήση τους.
9. Τεχνητή Νοημοσύνη για τη δημιουργία και επεξεργασία Βίντεο: Εξετάζει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή και επεξεργασία βίντεο, προσφέροντας προηγμένες δυνατότητες για τη δημιουργία ποιοτικού και διδακτικά αποτελεσματικού περιεχομένου.
10. Λογισμικά επεξεργασίας και βίντεο: Κατάδυση στα εργαλεία και τεχνικές επεξεργασίας βίντεο που διατίθενται στους εκπαιδευτικούς, με έμφαση στην επιλογή του κατάλληλου λογισμικού ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος και την προσβασιμότητα του υλικού. Παρέχει μια κατανόηση των δυνατοτήτων που προσφέρει το κάθε εργαλείο, καθώς και των βασικών αρχών για τη δημιουργία επαγγελματικά επεξεργασμένου βίντεο περιεχομένου. Επίσης, θα εστιάσει στην εκμάθηση τεχνικών για τη βελτιστοποίηση της ποιότητας του τελικού προϊόντος, περιλαμβάνοντας τη διόρθωση χρώματος, την εφαρμογή ειδικών εφέ και τη βελτίωση του ήχου, καθιστώντας το βίντεο πιο ελκυστικό και παιδαγωγικά αποδοτικό.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
Ι. Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
1. Να κατανοήσουν τους εκπαιδευτικούς την αξία και τον ρόλο των βίντεο στη σύγχρονη εκπαίδευση, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.
2. Να αποκτήσουν θεωρητικές γνώσεις σχετικά με τα διάφορα είδη βίντεο που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση και την ειδική αγωγή.
3. Να κατανοούν τις μεθόδους αξιοποίησης των βίντεο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον για την ενίσχυση της μάθησης και της διδασκαλίας.
4. Να εξοικειωθούν με τις αρχές κριτικής ανάλυσης οπτικοακουστικού περιεχομένου, αναγνωρίζοντας την εκπαιδευτική αξία και τα πιθανά μηνύματα που μεταφέρει.
ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
5. Να αναπτύξουν την ικανότητα δημιουργίας και επεξεργασίας εκπαιδευτικών βίντεο, χρησιμοποιώντας διάφορα λογισμικά και τεχνολογίες.
6. Να εξασκηθούν στη σχεδίαση και υλοποίηση διαδραστικών βίντεο που προάγουν την ενεργητική μάθηση και την αλληλεπίδραση.
7. Να αναπτύξουν τεχνικές δεξιότητες για την αποτελεσματική χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην δημιουργία και επεξεργασία βίντεο.
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση να επιτυγχάνει:
1. Αναγνώριση της Σημασίας του Βίντεο στην Εκπαίδευση: Να αναπτύξουν οι εκπαιδευτικοί μια θετική στάση απέναντι στη χρήση βίντεο στην εκπαίδευση, αναγνωρίζοντας το ως ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της μάθησης και την προσβασιμότητα της γνώσης.
2. Εκτίμηση για τη Διαφορετικότητα των Εκπαιδευτικών Βίντεο: Να καλλιεργηθεί μια θετική στάση απέναντι στην ποικιλομορφία των εκπαιδευτικών βίντεο, συμπεριλαμβανομένων αυτών που σχετίζονται με την ειδική αγωγή, αναγνωρίζοντας την αξία τους στην υποστήριξη διαφορετικών στυλ μάθησης και αναγκών.
3. Υιοθέτηση Καινοτόμων Μεθόδων Διδασκαλίας: Να αναπτυχθεί μια θετική στάση προς την εξερεύνηση και υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας μέσω της αξιοποίησης των βίντεο στην τάξη, αναγνωρίζοντας την προστιθέμενη αξία τους στην εκπαίδευση.
4. Προώθηση της Κριτικής Σκέψης: Ενθάρρυνση μιας θετικής στάσης προς την κριτική σκέψη και ανάλυση οπτικοακουστικού περιεχομένου, προκειμένου οι μαθητές να αναπτύξουν καλύτερη κατανόηση και αξιολόγηση των πληροφοριών που λαμβάνουν.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (40 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 480 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 480 : 25= 19,2 ECTS
Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 40 εβδομάδες:
● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 480 ωρών. Για 40 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα. Η μελέτη αυτή απαιτεί, οι επιμορφούμενοι για κάθε ενότητα να:
o πλοηγηθούν στα ενημερωτικά μιντιακά στοιχεία, να μελετήσουν το εισαγωγικό PowerPoint και να ακούσουν το οπτικοακουστικό αρχείο(περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τις πηγές (περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τον οδηγό και το βασικό κείμενο μελέτης κάθε εβδομαδιαίας συνεδρίας (περίπου 6 ώρες)
o εκπονήσουν μια τελική εργασία για την κάθε ενότητα, (περίπου 2 ώρες).
● Για 7 επαναληπτικές διδακτικές ενότητες προβλέπονται επτά εβδομάδες (μετά το πέρας της κάθε ενότητας) όπου εκπονούνται εργασίες και προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 4 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή συνολικής διάρκειας 28 ωρών. Υλοποιούνται δραστηριότητες για την κάθε ενότητα μετά το τέλος της και για μια εβδομάδα, δηλαδή:
o Εκπονούν 1 εργασία την εβδομάδα (περίπου 4 ώρες),
10 Δ.Ε. με 40 εβ. συνεδρίες επί 12 ώρες= 480 ώρες
Συνολικός φόρτο: 480 ώρες
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Βίντεο στην Εκπαίδευση
ΠεριγραφήΣτο πλαίσιο της πρώτης διδακτικής ενότητας παρουσιάζονται τρόποι και δραστηριότητες αναζήτησης οπτικοακουστικού (Ο/Α) υλικού σε ανοικτά ψηφιακά αποθετήρια. Παρουσιάζονται έγκριτοι φορείς εκπαιδευτικού περιεχομένου, όπως η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, τα αποθετήρια της οικογένειας «Φωτόδεντρο», το ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ, η ψηφιακή βιβλιοθήκη για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό Europeana και η πλατφόρμα EUscreen για την ευρωπαϊκή οπτικοακουστική κληρονομιά, η οργάνωση των ψηφιακών αποθετηρίων τους και οι τρόποι αποτελεσματικής αναζήτησης Ο/Α υλικού.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται μέθοδοι ένταξης Ο/Α υλικού σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης και παιδαγωγικής αξιοποίησής του μέσα στην τάξη. Παρουσιάζονται δραστηριότητες για την αξιοποίηση του βίντεο στη σχολική τάξη πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της θέασης.
Παρουσιάζονται ακόμη βέλτιστες ή καλές πρακτικές ή βέλτιστα σενάρια διδασκαλίας αξιοποίησης Ο/Α πόρων, τα οποία οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόσουν, επεκτείνουν, προσαρμόσουν στην τάξη τους είτε με φυσική παρουσία είτε ακολουθώντας το μοντέλο μικτής μάθησης - flipping classrooms) συνδυάζοντας εξ αποστάσεως μελέτη και ομαδικές δραστηριότητες στην τάξη.
Έναρξη17/06/2024
Λήξη14/07/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Συνεδρίες1 Πρόσβαση και Αναζήτηση Ο/Α πόρων
2 Ένταξη σε Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης και Παιδαγωγική Αξιοποίηση
3 Δραστηριότητες οπτικοακουστικής παιδείας
4 Μικτή Μάθηση: Flipping Classrooms

Διδακτική ενότητα 2: Είδη βίντεο για την εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή
ΠεριγραφήΑυτό το επιμορφωτικό πρόγραμμα προσφέρει μια ολοκληρωμένη κατανόηση των διαφορετικών ειδών βίντεο που μπορούν να ενσωματωθούν στην εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή, από επεξηγηματικά και μυθοπλαστικά βίντεο μέχρι ντοκιμαντέρ και videomodelling. Μέσα από τις διάφορες διδακτικές ενότητες, οι συμμετέχοντες θα μάθουν πώς κάθε είδος βίντεο μπορεί να εξυπηρετήσει διαφορετικούς εκπαιδευτικούς σκοπούς, να βελτιώσει την κατανόηση και να αυξήσει την εμπλοκή των μαθητών. Ειδικά σχεδιασμένο για εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις διδακτικές τους μεθόδους με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού, το πρόγραμμα παρέχει επίσης ειδικές πρακτικές για την Ειδική Αγωγή, υπογραμμίζοντας τη σημασία του videomodelling ως εργαλείου για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες.
Έναρξη15/07/2024
Λήξη11/08/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Επεξηγηματικό βίντεο
2 Μυθοπλαστικό βίντεο
3 Ντοκιμαντέρ
4 Videomodelling - Ειδική Αγωγή

Διδακτική ενότητα 3: Μέθοδοι αξιοποίησης των βίντεο στην τάξη
ΠεριγραφήΗ ενότητα καταπιάνεται με τους τρόπους αξιοποίησης των βίντεο μέσα στην τάξη. Ξεκινώντας από τις εκπαιδευτικές τεχνικές για την αξιοποίηση των ταινιών στην διδασκαλία και τις κατευθυντήριες ερωτήσεις στις οποίες θα πρέπει να απαντήσει ο εκπαιδευτικός ώστε να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών να τις επεξεργαστούν γλωσσικά και τεχνικά, συνεχίζουμε με τα βήματα σχεδιασμού που πρέπει να ακολουθηθούν για τη δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο. Στην επόμενη υποενότητα, παρουσιάζονται τα κριτήρια που παίζουν σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα ενός βίντεο και θα πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά τις φάσεις δημιουργίας του (προπαραγωγή, παραγωγή). Τέλος, παρουσιάζεται το Τετράδιο Δραστηριοτήτων Εκπαιδευτικού Βίντεο, μιας διεθνούς πρακτικής μέσω της οποίας δημιουργείται μόνιμο εκπαιδευτικό υλικό για ένα βίντεο, διευρύνει το διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό με ενδιαφέρουσες μαθητοκεντρικές δραστηριότητες και δημιουργεί ένα είδος αποθετηρίου με θεματικά εκπαιδευτικά υλικά για οπτικοακουστικούς πόρους.
Έναρξη12/08/2024
Λήξη08/09/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Το βίντεο στην εκπαίδευση
2 Βήματα για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών βίντεο
3 Βασικά χαρακτηριστικά αποτελεσματικών βίντεο: Κριτήρια αποτίμησης αποτελεσματικών βίντεο
4 Τετράδιο Δραστηριοτήτων Εκπαιδευτικού Βίντεο

Διδακτική ενότητα 4: Κριτική προσέγγιση για την κατανόηση και ανάλυση οπτικοακουστικού περιεχομένου
ΠεριγραφήH τέταρτη ενότητα ξεκινάει με μια σκιαγράφηση βασικών εννοιών που σχετίζονται με την κριτική προσέγγιση των Ο/Α μέσων και τη σύνδεσή τους με τη δημιουργία ενημερωμένων και ενεργών πολιτών. Παρουσιάζονται οι έννοιες της πειθούς, της προπαγάνδας και του κατασκευασμένου περιεχομένου των Μέσων όταν φτάνει στους αποδέκτες, διαμορφωμένου μέσω οικονομικών, πολιτικών, ιδεολογικών διεργασιών. Επιπλέον η ενότητα εστιάζει στις αξίες της πολυφωνίας και της ανεξαρτησίας στα Μέσα, της διαφορετικής γνώμης από διάφορες κοινωνικές ομάδες, της ανοχής και του διαλόγου.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται βέλτιστες ή καλές πρακτικές ή βέλτιστα σενάρια διδασκαλίας καλλιέργειας δεξιοτήτων κριτικής προσέγγισης Ο/Α πόρων, ανάπτυξης αυτόνομης κριτικής κατανόησης ενισχύοντας έτσι την ενεργή πολιτειότητα και την εμβάθυνση της δημοκρατίας. Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να εφαρμόσουν, επεκτείνουν ή προσαρμόσουν τις καλές πρακτικές ή τα σενάρια διδασκαλίας στην τάξη τους.
Έναρξη09/09/2024
Λήξη06/10/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Μέθοδοι και στρατηγικές οπτικοακουστικού γραμματισμού για την τάξη
2 Παραπληροφόρηση - Ψευδείς Ειδήσεις
3 Ανάλυση διαφημιστικών σποτ
4 Κριτική ανάλυση ταινίας

Διδακτική ενότητα 5: Βασικές γνώσεις και συμβάσεις για την παραγωγή εκπαιδευτικού βίντεο
ΠεριγραφήΣτο πλαίσιο αυτής της θεματικής ενότητας, θα παρουσιαστούν οι απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες για να σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιοποίηση βίντεο υψηλής ποιότητας στην εκπαιδευτική πράξη, ενσωματώνοντας παράλληλα καινοτόμες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης. Αρχικά, η εστίαση είναι η ανάπτυξη μίας στέρεας βάσης, όπου θα αναλυθεί η δόμηση ενός περιεκτικού σεναρίου, η δημιουργία ενός οπτικό storyboard και η αξιοποίηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για βελτιστοποίηση της συγγραφή και την οπτικοποίηση της ιστορίας. Στη συνέχεια, θα γίνει εξοικείωση με τις βασικές έννοιες της γλώσσας του κινηματογράφου, όπως κάδρα, πλάνα και γωνίες λήψης, ενώ παράλληλα θα εξερευνηθούν τεχνικές λήψης με smartphone ή κάμερα. Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσουν στην αυτόματη βελτιστοποίηση λήψεων, προσφέροντας λύσεις για τυχόν ατέλειες. Η επόμενη ενότητα εστιάζει στην παρουσίαση, όπου θα γίνει εξοικείωση με τη χρήση autocue, εξασφαλίζοντας ομαλή ροή κατά τη βιντεοσκόπηση. Επιπλέον, θα προσφερθούν πρακτικές συμβουλές για άριστο ήχο και εικόνα. Στη συνέχεια θα παρουσιαστεί η τεχνική του πράσινου πανιού για αλλαγή φόντου, η προσθήκη γραφικών, τίτλων και μουσικής για βελτιστοποίηση του τελικού αποτελέσματος. Στο τέλος της θεματικής ενότητας, οι επιμορφούμενοι θα είστε σε θέση να δημιουργήσουν πρωτότυπα εκπαιδευτικά βίντεο υψηλής ποιότητας, ενσωματώνοντας καινοτόμες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης.
Έναρξη07/10/2024
Λήξη03/11/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΠΑΝΟΣ
Συνεδρίες1 Σύνοψη/σενάριο/Storyboard
2 Κάδρα, πλάνα και λήψεις
3 Βιντεοσκόπηση με autocue
4 Πράσινο πανί και επεξεργασία φόντου

Διδακτική ενότητα 6: Συνεργατική Παραγωγή Βίντεο
ΠεριγραφήΒασικός στόχος της ενότητας "Συνεργατική Παραγωγή Βίντεο" είναι οι εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν τις γνώσεις και τα εργαλεία για να ενσωματώσουν την παραγωγή βίντεο στη διδασκαλία τους, καλλιεργώντας έτσι στους μαθητές τους, την κριτική σκέψη, την ομαδικότητα και τη δημιουργικότητα. Οι επιμορφούμενοι θα διαπιστώσουν τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή της Συνεργατικής Παραγωγής Βίντεο. Η 6η διδακτική ενότητα επικεντρώνεται στα βασικά στάδια παραγωγής που διατρέχουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητες. Οι επιπουμορφούμενοι/ες θα έρθουν σε επαφή με δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμόσουν στις τάξεις τους, έτσι ώστε να μυήσουν τους μαθητές/τριες τους στα μυστικά της δημιουργίας βίντεο.
Έναρξη04/11/2024
Λήξη01/12/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΝΥΧΗΣ
Συνεδρίες1 Εισαγωγή στην συνεργατική παραγωγή βίντεο μαθητών
2 Βήματα και εφαρμογές στην τάξη κατά το στάδιο της Προ παραγωγής βίντεο
3 Βήματα και εφαρμογές στην τάξη κατά το στάδιο της Παραγωγής βίντεο
4 Βήματα και εφαρμογές στην τάξη κατά το στάδιο της Μετα-παραγωγής βίντεο

Διδακτική ενότητα 7: Δημιουργία διαδραστικού βίντεο
ΠεριγραφήΤα βίντεο ως ψηφιακά μέσα είναι γραμμικά, αφού μετα την έναρξη της προβολής τους ο θεατής δεν έχει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό του. Την κατάσταση αυτή έρχεται να βελτιώσουν τα μη γραμμικά ή διαδραστικά βίντεο. Ένα διαδραστικό βίντεο περιέχει πρόσθετες πληροφορίες, επεξηγήσεις ή/και ερωτήσεις που εμφανίζονται αυτόματα κατά την προβολή του. Στην παρούσα ενότητα αφού γίνει μια εισαγωγική επισκόπηση των σχετικών εργαλείων που υπάρχουν, στη συνέχεια θα παρουσιαστούν τρία διαφορετικά εργαλεία με τα οποία μπορούν να δημιουργηθούν μη γραμμικά βίντεο. Με τα δύο πρώτα δημιουργούνται διαδραστικά βίντεο, ενό με το τρίτο, δημιουργούνται διακλαδωμένα βίντεο (branching video). Και τα τρία εργαλεία μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα ενός βίντεο συμβάλλοντας στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων που επιδιώκονται.
Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία εστιάζει στην παρουσίαση του επιστημονικού κλάδου της γνωστικής νευροεπιστήμης καθώς και την ιστορική εξέλιξη του.

Στην δεύτερη εβδομαδιαία συνεδρία θα παρουσιαστούν βασικές δομές και λειτουργίες του εγκεφάλου.

Η τρίτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει διαφορετικά μοντέλα νοημοσύνης και θα συζητηθούν κριτικά οι προσεγγίσεις στην έρευνα στον τομέα της νοημοσύνης.

Στην τέταρτη και τελευταία εβδομαδιαία συνεδρία θα συζητηθεί η σύνδεση των μαθησιακών και των ψυχικών διαταραχών.
Έναρξη02/12/2024
Λήξη29/12/2024
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Εισαγωγική συνεδρία & επισκόπηση εργαλείων
2 Βήματα δημιουργίας διαδραστικού βίντεο με το PlayPosit
3 Βήματα δημιουργίας διαδραστικού βίντεο με το h5p
4 Παρουσίαση βημάτων δημιουργίας διακλαδωμένου βίντεο

Διδακτική ενότητα 8: Λογισμικά και πρακτικές δημιουργίας βίντεο ή Διαδικτυακά εργαλεία, λογισμικά, εφαρμογές και πρακτικές δημιουργίας βίντεο:
ΠεριγραφήΤο εκπαιδευτικό βίντεο είναι ένα πολύ ισχυρό μέσο για αποτελεσματικές διδασκαλίες και για να μεταφέρουν οι εκπαιδευτικοί τη γνώση στους/στις μαθητές/τριές τους. Επίσης, οι ίδιοι οι μαθητές/τριες μπορούν από χρήστες να μετατραπούν σε παραγωγοί βίντεο. Στην ενότητα αυτή εξετάζονται διαδικτυακά εργαλεία, λογισμικά και εφαρμογές για τη δημιουργία και επεξεργασία βίντεο, καθώς και βέλτιστες πρακτικές για την αποδοτική χρήση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα διαδικτυακά εργαλεία και οι εφαρμογές για κινητές συσκευές που αναλύονται είναι: η Canva και οι δυνατότητες που περιλαμβάνει για τη δημιουργία βίντεο, καθώς και τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, το Prezi Video και οι λειτουργίες δημιουργίας βίντεο που διαθέτει, η εφαρμογή Telepromper η οποία βοηθά ομιλητές και παρουσιαστές στη διαδικασία δημιουργίας βίντεο εμφανίζοντας τα λόγια που πρέπει να πουν, έτσι ώστε να μπορούν να τα διαβάσουν κατά τη διάρκεια της ομιλίας τους, και εφαρμογές δημιουργίας κι επεξεργασίας βίντεο για Android & iOs κινητές συσκευές.
Έναρξη30/12/2024
Λήξη26/01/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΠΥΡΟΣ ΣΠΥΡΟΥ
Συνεδρίες1 Canva - Γνωριμία με την πλατφόρμα - Canva AI και δημιουργία εκπαιδευτικού βίντεο - βασικές λειτουργίες
2 Prezi Video - Παρουσίαση βημάτων δημιουργίας εκπαιδευτικού βίντεο με το Prezi
3 Εφαρμογή Telepromper - Αναλυτική παρουσίαση των δυνατοτήτων του Telepromper κι άλλων συναφών εργαλείων.
4 Εφαρμογές δημιουργίας κι επεξεργασίας βίντεο για Android & iOs κινητές συσκευές (Κινητά & Τάμπλετ)

Διδακτική ενότητα 9: Τεχνητή Νοημοσύνη: Λογισμικά AI για τη δημιουργία και επεξεργασία εκπαιδευτικών βίντεο
ΠεριγραφήΗ Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) διαθέτει μία πληθώρα εφαρμογών σε πολλούς τομείς της σημερινής μας πραγματικότητας. Στη δημιουργία κι επεξεργασία βίντεο διαθέτει μία μεγάλη γκάμα εργαλείων, τα οποία επιτρέπουν την αυτόματη παραγωγή οπτικοακουστικού περιεχομένου όπως: Text to image και text to video εργαλεία, με τα οποία μπορούμε να μετατρέψουμε κείμενο σε εικόνες και βίντεο, εργαλεία επεξεργασίας και περικοπής βίντεο τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αυτόματη επεξεργασία και περικοπή βίντεο, εξοικονομώντας χρόνο και προσφέροντας βελτιωμένα αποτελέσματα, εργαλεία αυτόματης δημιουργίας υποτίτλων με τα οποία η ΤΝ μπορεί να αναγνωρίζει φωνητικά στοιχεία και να δημιουργήσει αυτόματα υπότιτλους για βίντεο, text to speech εργαλεία με τα οποία μπορούμε να μετατρέψουμε το κείμενο σε ομιλία και avatars makers εργαλεία τα οποία μετατρέπουν στατικές εικόνες σε ομιλούμενες. Σε αυτήν την ενότητα θα αναλύσουμε όλες τις πιο πάνω δυνατότητες.
Έναρξη27/01/2025
Λήξη23/02/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΠΥΡΟΣ ΣΠΥΡΟΥ
Συνεδρίες1 Τεχνητή Νοημοσύνη και εκπαιδευτικό βίντεο
2 Text to image & Text to video: Εργαλεία ΤΝ δημιουργίας εικόνων και βίντεο με βάση μία προτροπή (Μαγικά Μέσα Canva, Bing Image Creator SORA AI, EMO, Fliki κ.ά.)
3 Avatars Makers & Text to speech: Εργαλεία ΤΝ δημιουργίας ομιλούμενων avatars (HeyGen, Vidnoz AI κ.ά.)
4 Video Editors: Εργαλεία ΤΝ δημιουργίας κι επεξεργασίας βίντεο (Wevideo, Veed.io, Pictory, Kaiber κ.ά.)

Διδακτική ενότητα 10: Λογισμικά επεξεργασίας και βίντεο
ΠεριγραφήΣτην τελευταία ενότητα του προγράμματος θα παρουσιαστούν τα βήματα και τα ψηφιακά εργαλεία με τα οποία διαμορφώνεται και βελτιώνεται το τελικό περιεχόμενο ενός βίντεο. Αρχικά θα παρουσιαστούν τα βασικά βήματα επεξεργασίας ενός βίντεο αξιοποιώντας συγκεκριμένα online εργαλεία. Έπειτα, παρουσιάζεται ένα εργαλείο υποτιτλισμού, ώστε το βίντεο να μπορεί να αξιοποιηθεί από άτομα με προβλήματα ακοής ή από άτομα που δεν γνωρίζουν καλά την γλώσσα του βίντεο. Το τελικό βίντεο χρειάζεται να διαμοιραστεί ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο. Εδώ αξιοποιείται η δυνατότητα δημιουργίας καναλιού στο Youtube και η μεταφόρτωση του βίντεο, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη23/03/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Βήματα επεξεργασία βίντεο & το online εργαλείο επεξεργασίας βίντεο Clipchamp
2 Το offline εργαλείο επεξεργασίας βίντεο OpenShot
3 Υποτιτλισμός βίντεο
4 Δημιουργία καναλιού σε youtube και μεταφόρτωση βίντεο

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΡΑΤΣΑΛΗΣ-ΠΑΝΤΕΛΑΙΟΣ [avratsalis(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 50%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.