Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Στόχος του προγράμματος
Το πρόγραμμα e-learning «Επιστημονική Συγγραφή», παρέχει στους συμμετέχοντες τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για την αποτελεσματική συγγραφή, υποβολή και δημοσίευση επιστημονικών άρθρων, ενισχύοντας την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία.
Περιεχόμενο Προγράμματος
Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο Διδακτικές Ενότητες που καλύπτουν τα εξής:
Η Διδακτική Ενότητα 1 επικεντρώνεται στις βασικές έννοιες και μεθόδους της επιστημονικής συγγραφής, καλύπτοντας τη μεθοδολογία αναζήτησης βιβλιογραφίας, τα είδη και τη δομή των επιστημονικών άρθρων, καθώς και τις παραμέτρους για την επιλογή του κατάλληλου περιοδικού για δημοσίευση. Επίσης, παρέχεται εκπαίδευση στη σωστή διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών, εστιάζοντας στις αρχές δεοντολογίας και πνευματικών δικαιωμάτων.
Η Διδακτική Ενότητα 2 επικεντρώνεται στις πρακτικές πτυχές της συγγραφής, παρέχοντας οδηγίες για τη συγγραφή των μερών ενός άρθρου, όπως την Εισαγωγή, τη Μεθοδολογία, τα Αποτελέσματα, τη Συζήτηση, τα Συμπεράσματα, την Περίληψη, τις Ευχαριστίες, τα Στοιχεία Ταυτότητας των Συμμετεχόντων, και την Γραφική Περίληψη. Επιπλέον, παρουσιάζεται η διαδικασία υποβολής και ανατροφοδότησης, προσφέροντας στους συμμετέχοντες τα εφόδια για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το συγγραφικό τους έργο.
Τρόπος Υλοποίησης
Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω διαδικτυακών διαλέξεων που περιλαμβάνουν θεωρητική εκπαίδευση, πρακτική εξάσκηση, και πολυμέσα επεξήγησης (π.χ. βίντεο). Παρέχεται επίσης πρόσβαση σε συμπληρωματικό υλικό για εμβάθυνση και ασύγχρονη εξ αποστάσεως συμμετοχή.
Στόχοι του Προγράμματος
- Κατανόηση βασικών αρχών και τεχνικών επιστημονικής συγγραφής.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη συγγραφή και δημοσίευση άρθρων υψηλής ποιότητας.
- Απόκτηση γνώσεων για την επιλογή κατάλληλου περιοδικού και τη διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών.
- Εξοικείωση με τις αρχές δεοντολογίας και πνευματικών δικαιωμάτων.
Ομάδες-Στόχοι
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Φοιτητές, ερευνητές και ακαδημαϊκούς.
- Επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων των τομέων εκπαίδευσης, υγείας, τεχνικών επιστημών και περιβαλλοντικής έρευνας.
- Όσους επιθυμούν να ενισχύσουν τις ικανότητές τους στη συγγραφή και δημοσίευση ερευνητικών αποτελεσμάτων.
Ανάγκες που Καλύπτει
Στον δημόσιο τομέα, συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας επιστημονικών και πολιτικών εκθέσεων. Στον ιδιωτικό τομέα, παρέχει δεξιότητες για την ενίσχυση της επιστημονικής αναγνωρισιμότητας και την αποτελεσματική παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων. Το πρόγραμμα καλύπτει επίσης την ανάγκη για σύγχρονες δεξιότητες στη συγγραφή άρθρων, ενισχύοντας τη λήψη αποφάσεων και την επαγγελματική ανάπτυξη.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Μέχρι το τέλος αυτού του εργαστηρίου, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
- Ορίσει τις βασικές έννοιες και να κατανοήσετε την ορολογία της επιστημονικής συγγραφής.
- Κατανοήσει τη δομή και τα βασικά μέρη ενός επιστημονικού άρθρου.
- Επιλέξει το κατάλληλο περιοδικό για την υποβολή του ερευνητικού σας έργου.
- Εφαρμόσει τις αρχές της σωστής βιβλιογραφικής αναφοράς και διαχείρισης δεδομένων με εργαλεία όπως το Mendeley.
- Αναπτύξει ικανότητες συγγραφής των μερών ενός επιστημονικού άρθρου όπως η εισαγωγή, η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα, η συζήτηση κ.λ.π. μέρη.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Η υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω ασύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, διασφαλίζοντας τη μέγιστη ευελιξία για τους συμμετέχοντες. Το εκπαιδευτικό υλικό διάρκειας 8 εβδομαδιάιων διαλέξεων έχει παραχθεί από εξειδικευμένους εκπαιδευτές και περιλαμβάνει:
- Διαλέξεις σε μορφή βίντεο, που καλύπτουν τα θεωρητικά και πρακτικά μέρη του προγράμματος.
- Ψηφιακά έγγραφα (παρουσιάσεις, οδηγοί) για επιπλέον εμβάθυνση.
- Quiz αξιολόγησης.
Το εκπαιδευτικό υλικό διατίθεται μέσω της εύχρηστης ηλεκτρονικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οποία επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αποκτούν πρόσβαση οποιαδήποτε στιγμή, από οποιαδήποτε συσκευή με σύνδεση στο διαδίκτυο.Το εκπαιδευτικό υλικό θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο κάθε εβδομάδα και θα διατίθεται οργανωμένο ανά ενότητα. Κάθε συμμετέχων θα έχει πρόσβαση σε όλο το υλικό και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Η ασύγχρονη μάθηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να παρακολουθούν με τον δικό τους ρυθμό, προσαρμόζοντας τη διαδικασία στις προσωπικές και επαγγελματικές τους υποχρεώσεις και ανάγκες. Θα παρέχεται υποστήριξη μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή φόρουμ συζητήσεων στο Discord, για να επιλύονται απορίες και να ενισχύεται η μαθησιακή εμπειρία.
Δεν περιλαμβάνονται δια ζώσης σεμινάρια, ωστόσο εφόσον κρίνεται απαραίτητο, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε προγραμματισμένες διαδικτυακές συναντήσεις στο Discord, με σκοπό την καθοδήγηση και την ανατροφοδότηση. Με τον τρόπο αυτό, η διαδικασία υλοποίησης είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Για την απόδοση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης στους συμμετέχοντες, η αξιολόγηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων θα πραγματοποιηθεί με τους εξής τρόπους:
1. Αξιολόγηση μέσω quiz
Για κάθε διδακτική ενότητα (δύο συνολικά), οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς ένα quiz. Κάθε quiz θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, οι οποίες θα καλύπτουν τις βασικές έννοιες και γνώσεις που παρουσιάστηκαν στην αντίστοιχη ενότητα. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιτύχουν τουλάχιστον το 70% της βαθμολογίας σε κάθε κουίζ
2. Τελική εργασία
Οι συμμετέχοντες θα υποβάλουν μια τελική εργασία με τη μορφή επιστημονικού άρθρου, έκτασης 1000-2000 λέξεων σε θέμα που θα επιλέξουν οι ίδιοι. Η εργασία θα αξιολογηθεί βάσει κριτηρίων όπως η δομή, η τεκμηρίωση, η ορθότητα των βιβλιογραφικών αναφορών και τη γενική εικόνα παρουσίασης. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιτύχουν τουλάχιστον το 60% της βαθμολογίας
3. Συνολική Επίδοση
Οι επιμορούμενοι πρέπει να συγκεντρώσουν συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 70% από το άθροισμα της απόδοσης στις αξιολογήσεις κάθε ενότητας και στο τελικό έργο.
4. Συμμόρφωση με Κανονισμούς
Συμμετοχή: Η ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτεί την τήρηση των κανόνων συμμετοχής, όπως ο σεβασμός στις προθεσμίες υποβολής.
Ακαδημαϊκή Ακεραιότητα: Οι συμμετέχοντες οφείλουν να υποβάλουν αυθεντική εργασία, χωρίς περιπτώσεις λογοκλοπής.
5. Ερωτηματολόγιο Αναστοχασμού
Οι συμμετέχοντες καλούνται να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης για τη διαδικασία του προγράμματος.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τα εξής ελάχιστα προσόντα:
- Εκπαιδευτικό Επίπεδο: Συνιστάται πτυχίο ανώτατης/ανώτερης εκπαίδευσης (ΑΕΙ/ΤΕΙ) ή ισοδύναμο τίτλο σπουδών
- Ψηφιακές Δεξιότητες: Βασικές γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών στη χρήση λογισμικού εφαρμογών Office
- Γνώση της ελληνικής γλώσσας (για την κατανόηση του υλικού και την επικοινωνία)
- Βασική κατανόηση της αγγλικής γλώσσας, καθώς θα χρησιμοποιηθούν διεθνή επιστημονικά άρθρα
-Πρόσβαση σε Η/Υ: Για εγκατάσταση του ελεύθερα διαθέσιμου λογισμικό διαχείρισης βιβλιογραφίας Mendeley και Σύνδεση στο internet
Χωρίς ανάγκη πιστοποίησης για τα ανωτέρω
Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Στόχος του προγράμματος
Το πρόγραμμα e-learning «Επιστημονική Συγγραφή», παρέχει στους συμμετέχοντες τις απαραίτητες δεξιότητες και γνώσεις για την αποτελεσματική συγγραφή, υποβολή και δημοσίευση επιστημονικών άρθρων, ενισχύοντας την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους πορεία.
Περιεχόμενο Προγράμματος
Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο Διδακτικές Ενότητες που καλύπτουν τα εξής:
Η Διδακτική Ενότητα 1 επικεντρώνεται στις βασικές έννοιες και μεθόδους της επιστημονικής συγγραφής, καλύπτοντας τη μεθοδολογία αναζήτησης βιβλιογραφίας, τα είδη και τη δομή των επιστημονικών άρθρων, καθώς και τις παραμέτρους για την επιλογή του κατάλληλου περιοδικού για δημοσίευση. Επίσης, παρέχεται εκπαίδευση στη σωστή διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών, εστιάζοντας στις αρχές δεοντολογίας και πνευματικών δικαιωμάτων.
Η Διδακτική Ενότητα 2 επικεντρώνεται στις πρακτικές πτυχές της συγγραφής, παρέχοντας οδηγίες για τη συγγραφή των μερών ενός άρθρου, όπως την Εισαγωγή, τη Μεθοδολογία, τα Αποτελέσματα, τη Συζήτηση, τα Συμπεράσματα, την Περίληψη, τις Ευχαριστίες, τα Στοιχεία Ταυτότητας των Συμμετεχόντων, και την Γραφική Περίληψη. Επιπλέον, παρουσιάζεται η διαδικασία υποβολής και ανατροφοδότησης, προσφέροντας στους συμμετέχοντες τα εφόδια για να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το συγγραφικό τους έργο.
Τρόπος Υλοποίησης
Το πρόγραμμα υλοποιείται μέσω διαδικτυακών διαλέξεων που περιλαμβάνουν θεωρητική εκπαίδευση, πρακτική εξάσκηση, και πολυμέσα επεξήγησης (π.χ. βίντεο). Παρέχεται επίσης πρόσβαση σε συμπληρωματικό υλικό για εμβάθυνση και ασύγχρονη εξ αποστάσεως συμμετοχή.
Στόχοι του Προγράμματος
- Κατανόηση βασικών αρχών και τεχνικών επιστημονικής συγγραφής.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη συγγραφή και δημοσίευση άρθρων υψηλής ποιότητας.
- Απόκτηση γνώσεων για την επιλογή κατάλληλου περιοδικού και τη διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών.
- Εξοικείωση με τις αρχές δεοντολογίας και πνευματικών δικαιωμάτων.
Ομάδες-Στόχοι
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
- Φοιτητές, ερευνητές και ακαδημαϊκούς.
- Επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων των τομέων εκπαίδευσης, υγείας, τεχνικών επιστημών και περιβαλλοντικής έρευνας.
- Όσους επιθυμούν να ενισχύσουν τις ικανότητές τους στη συγγραφή και δημοσίευση ερευνητικών αποτελεσμάτων.
Ανάγκες που Καλύπτει
Στον δημόσιο τομέα, συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας επιστημονικών και πολιτικών εκθέσεων. Στον ιδιωτικό τομέα, παρέχει δεξιότητες για την ενίσχυση της επιστημονικής αναγνωρισιμότητας και την αποτελεσματική παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων. Το πρόγραμμα καλύπτει επίσης την ανάγκη για σύγχρονες δεξιότητες στη συγγραφή άρθρων, ενισχύοντας τη λήψη αποφάσεων και την επαγγελματική ανάπτυξη.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Μέχρι το τέλος αυτού του εργαστηρίου, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
- Ορίσει τις βασικές έννοιες και να κατανοήσετε την ορολογία της επιστημονικής συγγραφής.
- Κατανοήσει τη δομή και τα βασικά μέρη ενός επιστημονικού άρθρου.
- Επιλέξει το κατάλληλο περιοδικό για την υποβολή του ερευνητικού σας έργου.
- Εφαρμόσει τις αρχές της σωστής βιβλιογραφικής αναφοράς και διαχείρισης δεδομένων με εργαλεία όπως το Mendeley.
- Αναπτύξει ικανότητες συγγραφής των μερών ενός επιστημονικού άρθρου όπως η εισαγωγή, η μεθοδολογία, τα αποτελέσματα, η συζήτηση κ.λ.π. μέρη.
[Online εξ αποστάσεως]
Η υλοποίηση του επιμορφωτικού προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μέσω ασύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, διασφαλίζοντας τη μέγιστη ευελιξία για τους συμμετέχοντες. Το εκπαιδευτικό υλικό διάρκειας 8 εβδομαδιάιων διαλέξεων έχει παραχθεί από εξειδικευμένους εκπαιδευτές και περιλαμβάνει:
- Διαλέξεις σε μορφή βίντεο, που καλύπτουν τα θεωρητικά και πρακτικά μέρη του προγράμματος.
- Ψηφιακά έγγραφα (παρουσιάσεις, οδηγοί) για επιπλέον εμβάθυνση.
- Quiz αξιολόγησης.
Το εκπαιδευτικό υλικό διατίθεται μέσω της εύχρηστης ηλεκτρονικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οποία επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αποκτούν πρόσβαση οποιαδήποτε στιγμή, από οποιαδήποτε συσκευή με σύνδεση στο διαδίκτυο.Το εκπαιδευτικό υλικό θα είναι ελεύθερα διαθέσιμο κάθε εβδομάδα και θα διατίθεται οργανωμένο ανά ενότητα. Κάθε συμμετέχων θα έχει πρόσβαση σε όλο το υλικό και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος.
Η ασύγχρονη μάθηση επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να παρακολουθούν με τον δικό τους ρυθμό, προσαρμόζοντας τη διαδικασία στις προσωπικές και επαγγελματικές τους υποχρεώσεις και ανάγκες. Θα παρέχεται υποστήριξη μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή φόρουμ συζητήσεων στο Discord, για να επιλύονται απορίες και να ενισχύεται η μαθησιακή εμπειρία.
Δεν περιλαμβάνονται δια ζώσης σεμινάρια, ωστόσο εφόσον κρίνεται απαραίτητο, οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε προγραμματισμένες διαδικτυακές συναντήσεις στο Discord, με σκοπό την καθοδήγηση και την ανατροφοδότηση. Με τον τρόπο αυτό, η διαδικασία υλοποίησης είναι πλήρως προσαρμοσμένη στις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Για την απόδοση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης στους συμμετέχοντες, η αξιολόγηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων θα πραγματοποιηθεί με τους εξής τρόπους:
1. Αξιολόγηση μέσω quiz
Για κάθε διδακτική ενότητα (δύο συνολικά), οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ολοκληρώσουν επιτυχώς ένα quiz. Κάθε quiz θα περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, οι οποίες θα καλύπτουν τις βασικές έννοιες και γνώσεις που παρουσιάστηκαν στην αντίστοιχη ενότητα. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιτύχουν τουλάχιστον το 70% της βαθμολογίας σε κάθε κουίζ
2. Τελική εργασία
Οι συμμετέχοντες θα υποβάλουν μια τελική εργασία με τη μορφή επιστημονικού άρθρου, έκτασης 1000-2000 λέξεων σε θέμα που θα επιλέξουν οι ίδιοι. Η εργασία θα αξιολογηθεί βάσει κριτηρίων όπως η δομή, η τεκμηρίωση, η ορθότητα των βιβλιογραφικών αναφορών και τη γενική εικόνα παρουσίασης. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να επιτύχουν τουλάχιστον το 60% της βαθμολογίας
3. Συνολική Επίδοση
Οι επιμορούμενοι πρέπει να συγκεντρώσουν συνολική βαθμολογία τουλάχιστον 70% από το άθροισμα της απόδοσης στις αξιολογήσεις κάθε ενότητας και στο τελικό έργο.
4. Συμμόρφωση με Κανονισμούς
Συμμετοχή: Η ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτεί την τήρηση των κανόνων συμμετοχής, όπως ο σεβασμός στις προθεσμίες υποβολής.
Ακαδημαϊκή Ακεραιότητα: Οι συμμετέχοντες οφείλουν να υποβάλουν αυθεντική εργασία, χωρίς περιπτώσεις λογοκλοπής.
5. Ερωτηματολόγιο Αναστοχασμού
Οι συμμετέχοντες καλούνται να συμπληρώσουν ένα σύντομο ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης για τη διαδικασία του προγράμματος.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν τα εξής ελάχιστα προσόντα:
- Εκπαιδευτικό Επίπεδο: Συνιστάται πτυχίο ανώτατης/ανώτερης εκπαίδευσης (ΑΕΙ/ΤΕΙ) ή ισοδύναμο τίτλο σπουδών
- Ψηφιακές Δεξιότητες: Βασικές γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών στη χρήση λογισμικού εφαρμογών Office
- Γνώση της ελληνικής γλώσσας (για την κατανόηση του υλικού και την επικοινωνία)
- Βασική κατανόηση της αγγλικής γλώσσας, καθώς θα χρησιμοποιηθούν διεθνή επιστημονικά άρθρα
-Πρόσβαση σε Η/Υ: Για εγκατάσταση του ελεύθερα διαθέσιμου λογισμικό διαχείρισης βιβλιογραφίας Mendeley και Σύνδεση στο internet
Χωρίς ανάγκη πιστοποίησης για τα ανωτέρω