Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Βιώσιμη Ανάπτυξη στην κοινωνία
Θεματική Κατηγορία: Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά, Περιβάλλον & Βιώσιμη Ανάπτυξη

Έναρξη Μαθημάτων: 26/08/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1556
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 12/08/2024 - 08/09/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 26/08/2024 - 26/05/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 440.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.60

Επιστημονική Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ, ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Αρχικο Κοστος: 420,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Αντικείμενο του συγκεκριμένου προγράμματος επιμόρφωσης είναι η εισαγωγή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης. Συγκριτικό πλεονέκτημα του παρόντος προγράμματος είναι η σφαιρικότητα των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν οι συμμετέχοντες/ουσες στο σύνολο των στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030, όπως αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί θα εμβαθύνουν στις έννοιες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Βιώσιμης Ανάπτυξης, γνωρίζοντας τους βασικούς στόχους που έχουν τεθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), συμβάλλοντας στην προετοιμασία των μαθητών/ριών τους ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συνανθρώπους τους, αλλά και στις επόμενες γενιές. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί θα αναγνωρίσουν και θα είναι σε θέση να συμβουλεύσουν τους/τις μαθητές/ριές τους όσον αφορά στα επαγγέλματα του μέλλοντος, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται προσφέροντας στους/στις εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να σχεδιάσουν τα δικά τους διδακτικά σενάρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης και δημιουργώντας κοινότητες μάθησης για τον διαμοιρασμό τους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται ιδίως σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικούς/ εκπαιδευτές/ριες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς και σε εμπλεκόμενους/ες στην εκπαίδευση όπως στελέχη, φοιτητές/ριες, υποψήφιοι/ες διδάκτορες/ισες, ερευνητές/ριες κ.λπ., με ενδιαφέροντα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοεί τις έννοιες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Βιώσιμης Ανάπτυξης στην κοινωνία.
2. Αναγνωρίζει τους βασικούς στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030.
3. Εφαρμόζει δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης στην εκπαιδευτική πράξη.
4. Υποστηρίζει τους/τις μαθητές/ριες του/της στην προετοιμασία τους ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες στις κοινωνίες και τις αγορές εργασίας 21ου αιώνα, συνεισφέροντας στη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
5. Προσεγγίζει την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση διεπιστημονικά και διαθεματικά.
6. Σχεδιάζει διαθεματικά διδακτικά σενάρια στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
7. Επιθυμεί να λειτουργεί ο/η ίδιος/α ως εκπαιδευτικός που συμβάλει στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τις δεξιότητες που καλείται να ενισχύσει στους/στις μαθητές/ριές του/της.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος θα πρέπει να ολοκληρώσετε ένα (1) τεστ αξιολόγησης στην πλατφόρμα του Moodle, απαντώντας σε ερωτήσεις τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος».
Οι ερωτήσεις του τεστ που καλείται ο/η κάθε επιμορφούμενος/η να συμπληρώσει, επιλέγονται τυχαία από μια ευρεία βάση ερωτήσεων, και αφορούν στα θέματα που θα έχετε μελετήσει στο αντίστοιχο «Βασικό Κείμενο Μελέτης» της Διδακτικής Ενότητας – δεν αφορούν στην πρόσθετη γνώση που σας προσφέρεται μέσα από τα «Παράλληλα Κείμενα Μελέτης».

Σας δίνεται χρόνος τεσσάρων (4) εβδομάδων μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
Προσοχή: Από τη στιγμή που ξεκινήσετε το τεστ έχετε στη διάθεσή σας, 4 ώρες (240 λεπτά) συνεχόμενα χωρίς δυνατότητα προσωρινής διακοπής του. Οι απαντήσεις σας δεν αποθηκεύονται μέχρι να κάνετε τελική υποβολή του τεστ.

Για να σας απονεμηθεί Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με τις πλήρεις ώρες επιμόρφωσης του Προγράμματος, θα πρέπει να αξιολογηθείτε επιτυχώς σε όλα τα τεστ αξιολόγησης, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
Σε περίπτωση που παραλείψετε ή δεν ολοκληρώσετε επιτυχώς ένα ή περισσότερα τεστ αξιολόγησης, δεν θα πιστωθείτε το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης του Προγράμματος, αλλά μόνο το 50% των ωρών επιμόρφωσης που προβλέπεται για κάθε μια διδακτική ενότητα το τεστ της οποίας παραλείψατε ή δεν ολοκληρώσατε επιτυχώς.
Μέσα στο προβλεπόμενο διάστημα των 4 εβδομάδων έχετε δικαίωμα να κάνετε το τεστ αξιολόγησης στη Διδακτική Ενότητα έως και 2 (δύο) φορές.

Άρα, αν με τη συμπλήρωση του τεστ για πρώτη φορά, η επίδοσή σας είναι κάτω από τη βάση του 50%, μπορείτε να επαναλάβετε το τεστ άλλη μια φορά μέσα στη διάρκεια των 4 εβδομάδων μέχρι να κλείσει οριστικά το διαγώνισμα.
Σε περίπτωση που δεν υποβάλλετε ή δεν ολοκληρώσετε επιτυχώς κάποιο διαγώνισμα αξιολόγησης κατά τις προβλεπόμενες από το χρονοδιάγραμμα προθεσμίες, όλα τα τεστ -από την πρώτη Ενότητα έως και την προτελευταία- θα ενεργοποιούνται ξανά κατά την ημερομηνία έναρξης της τελευταίας Διδακτικής Ενότητας και θα κλείνουν την ημερομηνία λήξης του προγράμματος.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Πέραν αυτών των προθεσμιών, ΚΑΝΕΝΑ πρόσθετο αίτημα για εκπρόθεσμη συμμετοχή σε τεστ αξιολόγησης δεν θα εξετάζεται, για οποιοδήποτε λόγο.

Για αναλυτικές πληροφορίες, ανατρέξτε στο αρχείο "Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις για Επιμορφούμενους/ες" που θα βρείτε στην ιστοσελίδα https://e-epimorfosi.aegean.gr/
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Αντικείμενο του συγκεκριμένου προγράμματος επιμόρφωσης είναι η εισαγωγή των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης. Συγκριτικό πλεονέκτημα του παρόντος προγράμματος είναι η σφαιρικότητα των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν οι συμμετέχοντες/ουσες στο σύνολο των στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030, όπως αυτές μπορούν να εφαρμοστούν σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί θα εμβαθύνουν στις έννοιες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Βιώσιμης Ανάπτυξης, γνωρίζοντας τους βασικούς στόχους που έχουν τεθεί από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), συμβάλλοντας στην προετοιμασία των μαθητών/ριών τους ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους συνανθρώπους τους, αλλά και στις επόμενες γενιές. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί θα αναγνωρίσουν και θα είναι σε θέση να συμβουλεύσουν τους/τις μαθητές/ριές τους όσον αφορά στα επαγγέλματα του μέλλοντος, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες που μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται προσφέροντας στους/στις εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να σχεδιάσουν τα δικά τους διδακτικά σενάρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης και δημιουργώντας κοινότητες μάθησης για τον διαμοιρασμό τους.
Το πρόγραμμα απευθύνεται ιδίως σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, εκπαιδευτικούς/ εκπαιδευτές/ριες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς και σε εμπλεκόμενους/ες στην εκπαίδευση όπως στελέχη, φοιτητές/ριες, υποψήφιοι/ες διδάκτορες/ισες, ερευνητές/ριες κ.λπ., με ενδιαφέροντα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοεί τις έννοιες της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και της Βιώσιμης Ανάπτυξης στην κοινωνία.
2. Αναγνωρίζει τους βασικούς στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης της Ατζέντας 2030.
3. Εφαρμόζει δράσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης στην εκπαιδευτική πράξη.
4. Υποστηρίζει τους/τις μαθητές/ριες του/της στην προετοιμασία τους ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες στις κοινωνίες και τις αγορές εργασίας 21ου αιώνα, συνεισφέροντας στη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
5. Προσεγγίζει την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση διεπιστημονικά και διαθεματικά.
6. Σχεδιάζει διαθεματικά διδακτικά σενάρια στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση.
7. Επιθυμεί να λειτουργεί ο/η ίδιος/α ως εκπαιδευτικός που συμβάλει στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τις δεξιότητες που καλείται να ενισχύσει στους/στις μαθητές/ριές του/της.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος θα πρέπει να ολοκληρώσετε ένα (1) τεστ αξιολόγησης στην πλατφόρμα του Moodle, απαντώντας σε ερωτήσεις τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος».
Οι ερωτήσεις του τεστ που καλείται ο/η κάθε επιμορφούμενος/η να συμπληρώσει, επιλέγονται τυχαία από μια ευρεία βάση ερωτήσεων, και αφορούν στα θέματα που θα έχετε μελετήσει στο αντίστοιχο «Βασικό Κείμενο Μελέτης» της Διδακτικής Ενότητας – δεν αφορούν στην πρόσθετη γνώση που σας προσφέρεται μέσα από τα «Παράλληλα Κείμενα Μελέτης».

Σας δίνεται χρόνος τεσσάρων (4) εβδομάδων μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
Προσοχή: Από τη στιγμή που ξεκινήσετε το τεστ έχετε στη διάθεσή σας, 4 ώρες (240 λεπτά) συνεχόμενα χωρίς δυνατότητα προσωρινής διακοπής του. Οι απαντήσεις σας δεν αποθηκεύονται μέχρι να κάνετε τελική υποβολή του τεστ.

Για να σας απονεμηθεί Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με τις πλήρεις ώρες επιμόρφωσης του Προγράμματος, θα πρέπει να αξιολογηθείτε επιτυχώς σε όλα τα τεστ αξιολόγησης, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
Σε περίπτωση που παραλείψετε ή δεν ολοκληρώσετε επιτυχώς ένα ή περισσότερα τεστ αξιολόγησης, δεν θα πιστωθείτε το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης του Προγράμματος, αλλά μόνο το 50% των ωρών επιμόρφωσης που προβλέπεται για κάθε μια διδακτική ενότητα το τεστ της οποίας παραλείψατε ή δεν ολοκληρώσατε επιτυχώς.
Μέσα στο προβλεπόμενο διάστημα των 4 εβδομάδων έχετε δικαίωμα να κάνετε το τεστ αξιολόγησης στη Διδακτική Ενότητα έως και 2 (δύο) φορές.

Άρα, αν με τη συμπλήρωση του τεστ για πρώτη φορά, η επίδοσή σας είναι κάτω από τη βάση του 50%, μπορείτε να επαναλάβετε το τεστ άλλη μια φορά μέσα στη διάρκεια των 4 εβδομάδων μέχρι να κλείσει οριστικά το διαγώνισμα.
Σε περίπτωση που δεν υποβάλλετε ή δεν ολοκληρώσετε επιτυχώς κάποιο διαγώνισμα αξιολόγησης κατά τις προβλεπόμενες από το χρονοδιάγραμμα προθεσμίες, όλα τα τεστ -από την πρώτη Ενότητα έως και την προτελευταία- θα ενεργοποιούνται ξανά κατά την ημερομηνία έναρξης της τελευταίας Διδακτικής Ενότητας και θα κλείνουν την ημερομηνία λήξης του προγράμματος.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Πέραν αυτών των προθεσμιών, ΚΑΝΕΝΑ πρόσθετο αίτημα για εκπρόθεσμη συμμετοχή σε τεστ αξιολόγησης δεν θα εξετάζεται, για οποιοδήποτε λόγο.

Για αναλυτικές πληροφορίες, ανατρέξτε στο αρχείο "Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις για Επιμορφούμενους/ες" που θα βρείτε στην ιστοσελίδα https://e-epimorfosi.aegean.gr/
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.)
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται σε γενικές έννοιες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εξετάζουν κρίσιμα ζητήματα, αναλύουν θέματα Π.Ε. τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς και τέλος, δίνουν έμφαση σε περιβαλλοντικές δράσεις στην εκπαίδευση.
Έναρξη26/08/2024
Λήξη29/09/2024
Ώρες66.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Συνεδρίες1 Βασικές αρχές και έννοιες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης - Εισαγωγή στον περιβαλλοντικό αλφαβητισμό
2 Διεπιστημονικότητα και Διαθεματικότητα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
3 Το παιδαγωγικό πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
4 Κρίσιμα ζητήματα – Προκλήσεις στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
5 Κριτική ανάλυση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και τον κόσμο
6 Ενίσχυση Περιβαλλοντικών δράσεων στην Εκπαίδευση

Διδακτική ενότητα 2: Αειφόρος ή Βιώσιμη Ανάπτυξη – βασικές έννοιες και αρχές
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται στην Αειφόρο/ Βιώσιμη Ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, αφού κατανοήσουν σχετικές έννοιες και ορισμούς, αντιλαμβάνονται τη σύνδεσή τους με την εκπαιδευτική πράξη και γνωρίζουν την Ατζέντα 2030, με έμφαση στους 17 στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Κρίσιμα ζητήματα της Βιώσιμης Ανάπτυξης και προκλήσεις, αποτελούν σημαντικό στοιχείο της ενότητας, ενώ αναδεικνύεται και ο ρόλος της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα Π.Ε. και Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Έναρξη30/09/2024
Λήξη10/11/2024
Ώρες66.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Συνεδρίες1 Αειφόρος/ Βιώσιμη Ανάπτυξη – ορισμοί και βασικές έννοιες
2 Περιβαλλοντικά Ζητήματα και προοπτική της Αειφόρου/ Βιώσιμης Ανάπτυξης
3 Οι 17 στόχοι της Βιώσιμης Ανάπτυξης – Ατζέντα 2030
4 Το περιβάλλον, η οικονομία και η κοινωνία ως πυλώνες της Βιώσιμης Ανάπτυξης
5 Κρίσιμα ζητήματα – Προκλήσεις της Βιώσιμης Ανάπτυξης
6 Ο ρόλος της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης

Διδακτική ενότητα 3: Βιώσιμη Ανάπτυξη στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται σε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης σε προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, αναπτύσσονται θέματα που αφορούν στη συμβολή των μαθητών στην ανακύκλωση στην οικογένεια και τη γειτονιά τους, πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας στο σχολείο και στο σπίτι κ.λπ. Η υποστήριξη συνανθρώπων της κοινότητας (γειτονιάς) αναδεικνύεται μέσα από τις εβδομαδιαίες συνεδρίες. Τέλος, συζητούνται θέματα υγείας, διατροφής και ευημερίας.
Έναρξη11/11/2024
Λήξη15/12/2024
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Συνεδρίες1 Τοπικές Κοινωνίες στην Προοπτική της Αειφόρου Ανάπτυξης - Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες
2 Υποστηρίζοντας την ανακύκλωση από το σχολείο στην οικογένεια και στη γειτονιά
3 Πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας στο σχολείο και στο σπίτι
4 Εθελοντισμός και υποστήριξη συνανθρώπων που βρίσκονται σε ανάγκη στη γειτονιά
5 Υγεία, Διατροφή, Ευημερία

Διδακτική ενότητα 4: Βιώσιμη Ανάπτυξη με επίκεντρο τον άνθρωπο
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες επικεντρώνονται σε θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης που αφορούν στον άνθρωπο ως μέλος μίας κοινωνίας. Εκτός από ζητήματα ενσυναίσθησης και εθελοντισμού που αναδεικνύονται, αναπτύσσεται συζήτηση γύρω από θέματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώ δίνεται έμφαση στην έννοια της διαφορετικότητας και της μοναδικότητας κάθε ανθρώπου. Τέλος, γίνεται αναφορά σε ζητήματα παγκοσμίου επιπέδου, όπως ειρήνη, δικαιοσύνη, φτώχεια, πείνα κ.λπ.
Έναρξη16/12/2024
Λήξη02/02/2025
Ώρες77.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Συνεδρίες1 Διαφορετικότητα και κοινωνικός αποκλεισμός
2 Διαφορετικότητα - Έμφυλες Ταυτότητες - Βιολογικό και κοινωνικό φύλο - Αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα
3 Διαφορετικότητα – Μοναδικότητα – Γνωρίζοντας την αναπηρία
4 Η φτώχεια και η πείνα σε παγκόσμιο επίπεδο
5 Ειρήνη, δικαιοσύνη και παγκόσμιοι θεσμοί
6 Αίσθηση ευθύνης - εθελοντισμός
7 Δημοκρατία - Ανθρώπινα δικαιώματα και περιβάλλον

Διδακτική ενότητα 5: Βιώσιμη Ανάπτυξη με επίκεντρο το περιβάλλον: Για να αφήσουμε και κάτι στις επόμενες γενιές
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται στις θεματικές που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος (χλωρίδα και πανίδα), την κλιματική αλλαγή και την πολιτιστική κληρονομιά.
Έναρξη03/02/2025
Λήξη16/03/2025
Ώρες66.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΟΥΤΣΙΔΟΥ
Συνεδρίες1 Σεβασμός στο περιβάλλον και τα ζώα (στεριά και θάλασσα)
2 Κλιματική Αλλαγή – Οικολογική Συνείδηση – Το δάσος πηγή ζωής
3 Φυσικές Καταστροφές, Πρόληψη και προστασία
4 Καθαρό νερό – Προστατεύοντας τις λίμνες και τις θάλασσές μας
5 Ανακύκλωση – Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
6 Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Διδακτική ενότητα 6: Βιώσιμη Ανάπτυξη και Επαγγέλματα του μέλλοντος
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται σε ζητήματα που αφορούν στην Βιώσιμη Ανάπτυξη και Επαγγέλματα του μέλλοντος, όπως ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πράσινα επαγγέλματα (πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα), παραδείγματα βιώσιμων νησιών/ πόλεων, σύγχρονα επαγγέλματα και αξιοπρεπή περιβάλλοντα εργασίας, αλλά και θέματα καινοτομίας και νέων τεχνολογιών στη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Έναρξη17/03/2025
Λήξη04/05/2025
Ώρες77.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Συνεδρίες1 Πράσινη Ενέργεια – Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
2 Βιώσιμα Νησιά – Βιώσιμες πόλεις – Παραδείγματα από την Ελλάδα
3 Βιώσιμη Ανάπτυξη και σύγχρονα επαγγέλματα – Αξιοπρεπής εργασία – Ισορροπία εργασίας και οικογενειακής ζωής
4 Πράσινα Επαγγέλματα στον Πρωτογενή τομέα
5 Πράσινα Επαγγέλματα στον Δευτερογενή τομέα
6 Βιώσιμη Ανάπτυξη και νέες τεχνολογίες - καινοτομία
7 Το μέλλον της Βιώσιμης Ανάπτυξης

Διδακτική ενότητα 7: Σχεδιάζοντας διδακτικά σενάρια Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης
ΠεριγραφήΣε αυτήν την ενότητα οι συμμετέχοντες/ουσες εισάγονται σε θέματα σχεδιασμού και ανάπτυξης διδακτικών σεναρίων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης και διαμοιράζονται καλές πρακτικές με τους/τις συναδέλφους.
Έναρξη05/05/2025
Λήξη26/05/2025
Ώρες33.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Σχεδιάζοντας ένα διαθεματικό διδακτικό σενάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Βιώσιμης Ανάπτυξης
2 Παραδείγματα εφαρμογής διδακτικών σεναρίων
3 Διαμοιρασμός διδακτικών πρακτικών – Δημιουργία εκπαιδευτικής κοινότητας

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ [e-epimorfosi(at)aegean.gr - Τηλ. 22410 99424-5-6-7]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://e-epimorfosi.aegean.gr/programmata/periballon/perivallontiki-ekpaidefsi-kai-viosimi-anaptyxi-stin-koinonia-241022/

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

- Διορισμένοι εκπαιδευτικοί: 300 ευρώ
- Αναπληρωτές: 260 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 260 ευρώ
- Απόφοιτοι του Παν/μιου Αιγαίου: 260 ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 260 ευρώ
- Φοιτητές, άνεργοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: 240 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240 ευρώ
- ΑμΕΑ: 240 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή ή ένταξη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
- Εφάπαξ εξόφληση: 215 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε δύο άλλα πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 195 ευρώ

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.
• Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.
• Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.