Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Οι εκπαιδευτικοί ως Μέντορες, Σύμβουλοι και Υπεύθυνοι Μαθητείας στη σχολική μονάδα
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Παιδαγωγικά, Συμβουλευτική – Coaching – Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Έναρξη Μαθημάτων: 09/02/2026

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 2217
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 09/02/2026 - 09/11/2026
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 408.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 16.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Αρχικο Κοστος: 400,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σύμφωνα με το νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, εισάγεται ο θεσμός «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας» (άρθρο 88) και ο θεσμός «Υπεύθυνος Διασύνδεσης με τη Μαθητεία» (άρθρο 89).
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας είναι υπεύθυνος για την καθοδήγηση και την υποστήριξη της ένταξης στη σχολική μονάδα νεοδιοριζόμενου ή πρόσφατα τοποθετημένου στη σχολική μονάδα μόνιμου ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη που ορίζεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου. Μάλιστα η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως παιδαγωγικού συμβούλου - μέντορα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
Ο Υπεύθυνος Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια είναι υπεύθυνος για να συμβάλλει στην ένταξη των αποφοίτων των ως άνω σχολείων στην αγορά εργασίας και την απασχόληση λειτουργώντας ενισχυτικά προς τους μαθητές, ώστε οι τελευταίοι να ενταχθούν σε θέσεις του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξη Μαθητείας και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία. Μάλιστα, η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως Υπεύθυνου Διασύνδεσης με τη Μαθητεία συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
Τα προγράμματα καθοδήγησης των εκπαιδευτών θεωρούνται ως μια αποτελεσματική προσέγγιση ανάπτυξης προσωπικού για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητευόμενους. Με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθοδήγησης, εξυπηρετούνται δύο σημαντικοί σκοποί: οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί και μαθητευόμενοι λαμβάνουν ένα ισχυρό ξεκίνημα στην αρχή της σταδιοδρομίας τους και οι έμπειροι εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες που χρησιμεύουν ως μέντορες λαμβάνουν αναγνώριση και κίνητρα. Η μεντορική μπορεί να είναι μια πολύτιμη διαδικασία στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητευόμενους, αλλά και όσους έχουν αρκετά έτη προϋπηρεσίας. Η υποστήριξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών και μαθητευόμενων στην αρχή της σταδιοδρομίας τους συμβάλλει στη διατήρηση νέων εκπαιδευτικών στο σχολικό σύστημα και νέων επαγγελματιών στις επιχειρήσεις/φορείς.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :

• Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
• Να γνωρίζει την έννοια της μεντορείας και της πρακτικής άσκησης
• Να κατανοεί τη μεντορεία ως πλαίσιο μη τυπικής εκπαίδευσης
• Να αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά της μεντορείας
• Να προσδιορίζει τη διδασκαλία ως απαραίτητη διαδικασία στην πρακτική άσκηση
• Να περιγράφει τα χαρακτηριστικά της διαδικασίας της διδασκαλίας
• Να αναγνωρίζει τις βασικές ικανότητες και δεξιότητες στο πλαίσιο της μεντορείας
• Να ξεχωρίζει τις βασικές διαδικασίες και ενέργειες για την εφαρμογή προγράμματος μεντορείας

ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
• Να επιλύει προβληματικές και δύσκολες ή απρόβλεπτες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης
• Να χρησιμοποιεί τα εργαλεία της μεντορείας στην πρακτική άσκηση
• Να εφαρμόζει ο ίδιος πρόγραμμα μεντορείας στην πρακτική άσκηση
• Να καθοδηγεί με αποτελεσματικό τρόπο τους μεντορευόμενους
• Να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας τη μη λεκτική επικοινωνία με ορθό τρόπο

ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση :
• Να υιοθετήσει μια σύγχρονη εκπαιδευτική Κουλτούρα
• Να μετασχηματίσει τις πρότερες γνώσεις του και αντιλήψεις του εξαλείφοντας στερεότυπα και φόβους
• Να σέβεται τη μοναδικότητα των μεντορευόμενων
• Να συνειδητοποιεί την προσωπική αντιμετώπισή του ως προς την μεντορεία στην πρακτική άσκηση με βάση τους φόβους και τις επιφυλάξεις που συνδέονται με αυτό
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 33 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό, σε παραδείγματα και στην πρακτική εφαρμογή για την ενίσχυση της μεντορείας στην πράξη.
Για κάθε εβδομαδιαία συνεδρία έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Οπτικοακουστικό αρχείο mp4, 5. Δραστηριότητες, 6. Περαιτέρω οδηγός μελέτης.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 408 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (περίπου 39 εβδομάδες) ανέρχεται στις 408 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 408 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 16,32 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σύμφωνα με το νέο Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, εισάγεται ο θεσμός «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας» (άρθρο 88) και ο θεσμός «Υπεύθυνος Διασύνδεσης με τη Μαθητεία» (άρθρο 89).
Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας είναι υπεύθυνος για την καθοδήγηση και την υποστήριξη της ένταξης στη σχολική μονάδα νεοδιοριζόμενου ή πρόσφατα τοποθετημένου στη σχολική μονάδα μόνιμου ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη που ορίζεται από τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου. Μάλιστα η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως παιδαγωγικού συμβούλου - μέντορα συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
Ο Υπεύθυνος Διασύνδεσης με τη Μαθητεία στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια – Λύκεια είναι υπεύθυνος για να συμβάλλει στην ένταξη των αποφοίτων των ως άνω σχολείων στην αγορά εργασίας και την απασχόληση λειτουργώντας ενισχυτικά προς τους μαθητές, ώστε οι τελευταίοι να ενταχθούν σε θέσεις του Μεταλυκειακού Έτους - Τάξη Μαθητείας και να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία. Μάλιστα, η θητεία ενός εκπαιδευτικού ως Υπεύθυνου Διασύνδεσης με τη Μαθητεία συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή του, καθώς και κατά την επιλογή του ως στελέχους εκπαίδευσης.
Τα προγράμματα καθοδήγησης των εκπαιδευτών θεωρούνται ως μια αποτελεσματική προσέγγιση ανάπτυξης προσωπικού για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητευόμενους. Με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων καθοδήγησης, εξυπηρετούνται δύο σημαντικοί σκοποί: οι νεοεισερχόμενοι εκπαιδευτικοί και μαθητευόμενοι λαμβάνουν ένα ισχυρό ξεκίνημα στην αρχή της σταδιοδρομίας τους και οι έμπειροι εκπαιδευτικοί και επαγγελματίες που χρησιμεύουν ως μέντορες λαμβάνουν αναγνώριση και κίνητρα. Η μεντορική μπορεί να είναι μια πολύτιμη διαδικασία στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς και μαθητευόμενους, αλλά και όσους έχουν αρκετά έτη προϋπηρεσίας. Η υποστήριξη των νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών και μαθητευόμενων στην αρχή της σταδιοδρομίας τους συμβάλλει στη διατήρηση νέων εκπαιδευτικών στο σχολικό σύστημα και νέων επαγγελματιών στις επιχειρήσεις/φορείς.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :

• Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
• Να γνωρίζει την έννοια της μεντορείας και της πρακτικής άσκησης
• Να κατανοεί τη μεντορεία ως πλαίσιο μη τυπικής εκπαίδευσης
• Να αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά της μεντορείας
• Να προσδιορίζει τη διδασκαλία ως απαραίτητη διαδικασία στην πρακτική άσκηση
• Να περιγράφει τα χαρακτηριστικά της διαδικασίας της διδασκαλίας
• Να αναγνωρίζει τις βασικές ικανότητες και δεξιότητες στο πλαίσιο της μεντορείας
• Να ξεχωρίζει τις βασικές διαδικασίες και ενέργειες για την εφαρμογή προγράμματος μεντορείας

ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
• Να επιλύει προβληματικές και δύσκολες ή απρόβλεπτες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης
• Να χρησιμοποιεί τα εργαλεία της μεντορείας στην πρακτική άσκηση
• Να εφαρμόζει ο ίδιος πρόγραμμα μεντορείας στην πρακτική άσκηση
• Να καθοδηγεί με αποτελεσματικό τρόπο τους μεντορευόμενους
• Να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας τη μη λεκτική επικοινωνία με ορθό τρόπο

ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση :
• Να υιοθετήσει μια σύγχρονη εκπαιδευτική Κουλτούρα
• Να μετασχηματίσει τις πρότερες γνώσεις του και αντιλήψεις του εξαλείφοντας στερεότυπα και φόβους
• Να σέβεται τη μοναδικότητα των μεντορευόμενων
• Να συνειδητοποιεί την προσωπική αντιμετώπισή του ως προς την μεντορεία στην πρακτική άσκηση με βάση τους φόβους και τις επιφυλάξεις που συνδέονται με αυτό
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 33 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό, σε παραδείγματα και στην πρακτική εφαρμογή για την ενίσχυση της μεντορείας στην πράξη. Για κάθε εβδομαδιαία συνεδρία έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Οπτικοακουστικό αρχείο mp4, 5. Δραστηριότητες, 6. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 408 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (περίπου 39 εβδομάδες) ανέρχεται στις 408 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 408 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 16,32 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Η Μεντορεία (mentoring) ως πλαίσιο μη τυπικής εκπαίδευσης και τα χαρακτηριστικά της
ΠεριγραφήΣτην αρχή γίνεται εστιάζει στην έννοια της μεντορείας, δίνεται η εννοιολογική επεξήγηση του όρου και στη συνέχεια παρουσιάζονται τα δομικά χαρακτηριστικά της μεντορείας που ισχύουν σε ποικίλα πεδία. Έπειτα, παρουσιάζονται έρευνες ως προς τη μεντορεία τόσο από την Ελλάδα όσο κι από το εξωτερικό, όπου οι έρευνες ομαδοποιούνται, κατηγοριοποιούνται κι εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για τη μεντορεία. Ακολούθως παρουσιάζονται διάφορα μοντέλα μεντορεία που έχουν εντοπιστεί από τον ελληνικό και διεθνή χώρο, όπου τα μοντέλα που εντοπίστηκαν ομαδοποιούνται, κατηγοριοποιούνται κι εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για τα μοντέλα μεντορείας. Επιπρόσθετα, αναλύονται τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του μέντορα και του μεντορευόμενου σύμφωνα με τη βιβλιογραφία και συναφείς έρευνες, Επιπλέον, παρουσιάζονται τα στάδια της μεντορικής σχέσης, όπου παρέχονται διευκρινίσεις για τα συγκεκριμένα βήματα που ακολουθούνται για την επίτευξη της κλίμακας των σταδίων της μεντορικής σχέσης, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που έχουν ο μέντορας και ο μεντορευόμενος σε κάθε στάδιο της μεντορικής σχέσης. Ακόμη, παρουσιάζονται οι ρόλοι του μέντορα, όπου αναλύονται οι κατηγορίες των ενεργειών του μέντορα κατά τη διάρκεια της μεντορείας. Τέλος, παρουσιάζονται χρήσιμα εργαλεία και σημαντικές διαδικασίες που είναι απαραίτητα για την καλύτερη οργάνωση και θεσμική διαχείριση της μεντορείας στο πλαίσιο συνεργασίας μέντορα και νεοεισερχόμενου εκπαιδευτικού.
Έναρξη09/02/2026
Λήξη22/03/2026
Ώρες72.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Έννοια μεντορείας
2 Έρευνες μεντορείας και πρακτικής άσκησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό
3 Μοντέλα μεντορείας από τον ελληνικό και διεθνή χώρο
4 Χαρακτηριστικά μέντορα και μεντορευόμενου. Μεντορική σχέση.
5 Ρόλοι του μέντορα
6 Εργαλεία και διαδικασίες για την οργάνωση και θεσμική διαχείριση της μεντορείας

Διδακτική ενότητα 2: Η Μαθητεία
ΠεριγραφήΣτη δεύτερη διδακτική ενότητα παρουσιάζεται η θεματική της Μαθητείας. Γίνεται εισαγωγή στο πλαίσιο της Μαθητείας ως έννοιας και διαδικασίας. Έπειτα παρουσιάζονται μοντέλα μαθητείας από τον ελληνικό και διεθνή χώρο. Ακολούθως παρέχονται καλές πρακτικές Μαθητείας. Τέλος, παρουσιάζονται οι βασικές διαδικασίες οργάνωσης της μαθητείας, καθώς και τα απαραίτητα έγγραφα που απαιτούνται κατά τη διάρκεια της μαθητείας. Η ενότητα ολοκληρώνεται με την επαναληπτική εβδομάδα για τις διδακτικές ενότητες 1 και 2.
Έναρξη23/03/2026
Λήξη03/05/2026
Ώρες62.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Εισαγωγή στη Μαθητεία
2 Το πλαίσιο της Μαθητείας (ως έννοια και διαδικασία)
3 Μοντέλα Μαθητείας από τον ελληνικό και διεθνή χώρο
4 Καλές πρακτικές Μαθητείας
5 Διαδικασίες οργάνωσης Μαθητείας και χρήσιμα έγγραφα
6 Επαναληπτική εβδομάδα για διδακτική ενότητα 1 και 2

Διδακτική ενότητα 3: Συμβουλευτική, τεχνικές και επικοινωνιακό πλαίσιο για τη μεντορεία και τη μαθητεία
ΠεριγραφήΣτην παρούσα ενότητα παρουσιάζονται οι βασικές επικοινωνιακές ικανότητες και δεξιότητες στο πλαίσιο της μεντορείας και της μαθητείας, καθώς και βασικά εργαλεία και τεχνικές για την εφαρμογή της συμβουλευτικής. Συγκεκριμένα, αναπτύσσονται η έννοια της ενσυναίσθησης και η σημασία της στο πλαίσιο της μεντορείας και της μαθητείας, η έννοια της επικοινωνιακής ικανότητας και η σημασία της στο πλαίσιο της μεντορείας και της μαθητείας, η έννοια της ανατροφοδότησης και της συμβουλευτικής και η σημασία της στο πλαίσιο της μεντορείας και της μαθητείας. Επιπρόσθετα, δίνονται εργαλεία και παραδείγματα για τις παραπάνω έννοιες που δύναται να χρησιμοποιηθούν στην πράξη για καλύτερη εμπέδωση της θεωρίας. Τέλος, γίνεται εστιάζει στη σημασία που έχει ο στοχασμός στο πλαίσιο της μεντορείας και της μαθητείας κατά την πρακτική άσκηση, όπου παρουσιάζονται βασικές προσεγγίσεις στοχασμού και επίπεδα στοχασμού που εστιάζουν σε διαφορετικές ικανότητες και δεξιότητες κατά την πρακτική άσκηση. Επιπλέον, παρέχονται τεχνικές συμβουλευτικής που δύναται να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της μεντορείας και της μαθητείας.
Έναρξη04/05/2026
Λήξη07/06/2026
Ώρες60.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Επικοινωνιακή ικανότητα, προσεγγίσεις για την εφαρμογή
2 Ενσυναίσθηση, προσεγγίσεις για την εφαρμογή
3 Ανατροφοδότηση, συμβουλευτική, προσεγγίσεις για την εφαρμογή
4 Τεχνικές συμβουλευτικής
5 Στοχασμός και επίπεδα στοχασμού, προσεγγίσεις για την εφαρμογή

Διδακτική ενότητα 4: Εφόδια νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών στις εκπαιδευτικές μονάδες
ΠεριγραφήΣτην ενότητα αυτή παρουσιάζονται βασικές γνώσεις και δεξιότητες που είναι βασικές για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς στις εκπαιδευτικές μονάδες. Αναφορικά με εκπαιδευτικούς φορείς υποδοχής νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών, σκιαγραφούνται τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την καλή διδασκαλία, όπως αυτά καταγράφονται μέσα από σχετικές έρευνες, έπειτα, παρουσιάζονται σύγχρονες μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας που είναι χρήσιμες για τη διδασκαλία, όπου παρέχονται συγκεκριμένα παραδείγματα διδακτικών εφαρμογών, και επιπρόσθετα γίνεται εστιάζει στη δημιουργία ασκήσεων και δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία, όπου παρουσιάζονται τα βήματα για τη δημιουργία δοκιμασιών ακολουθώντας συγκεκριμένη μεθοδολογία, σύμφωνα με το θεωρητικό υπόβαθρο. Ακολούθως γίνεται εστίαση στο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και στο εκπαιδευτικό σενάριο που συντάσσεται πριν από τη διδασκαλία. παραθέτονται τα βήματα για το σχεδιασμό ενός προσχεδίου διδασκαλίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται η έννοια της διαχείρισης τάξης και η σημασία της στο πλαίσιο της μεντορείας, η έννοια της διαχείρισης άγχους και χρόνου και η σημασία τους στο πλαίσιο της μεντορείας.
Έναρξη08/06/2026
Λήξη12/07/2026
Ώρες60.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Χαρακτηριστικά καλής διδασκαλίας
2 Σύγχρονες μέθοδοι και τεχνικές διδασκαλίας. Δημιουργία ασκήσεων και δραστηριοτήτων για τη διδασκαλία.
3 Σχεδιασμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μικροδιδασκαλία). Δόμηση σεναρίου διδασκαλίας/ προσχέδιο διδασκαλίας.
4 Διαχείριση τάξης, προσεγγίσεις για την εφαρμογή
5 Διαχείριση άγχους και χρόνου, προσεγγίσεις για την εφαρμογή

Διδακτική ενότητα 5: Εφόδια μαθητευόμενων στους φορείς υποδοχής
ΠεριγραφήΣτην ενότητα αυτή παρουσιάζονται βασικές γνώσεις και δεξιότητες που είναι βασικές για φορείς υποδοχής. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι οριζόντιες δεξιότητες που είναι χρήσιμες για τους μαθητευόμενους. Επιπλέον, γίνεται εστίαση στις ικανότητες και δεξιότητες που είναι απαραίτητες στο χώρο εργασίας από την οπτική των φορέων υποδοχής. Επίσης, δίνονται απαραίτητα εφόδια για τις βασικές ικανότητες και δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητευόμενοι για την αυτό-παρουσίασή τους στο χώρο των επιχειρήσεων. Τέλος, παρουσιάζεται ο μαθητευόμενος στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας. Η ενότητα ολοκληρώνεται με την επαναληπτική εβδομάδα για τις διδακτικές ενότητες 3, 4 και 5.
Έναρξη13/07/2026
Λήξη16/08/2026
Ώρες50.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Οριζόντιες δεξιότητες για μαθητευόμενους.
2 Ικανότητες και δεξιότητες από την οπτική των φορέων υποδοχής/ επιχειρήσεων.
3 Βασικές ικανότητες και δεξιότητες για την αυτό-παρουσίαση των μαθητευόμενων στο χώρο των επιχειρήσεων.
4 Οι μαθητευόμενοι στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης και της μαθητείας
5 Επαναληπτική εβδομάδα για διδακτική ενότητα 3, 4 και 5

Διδακτική ενότητα 6: Στάδια βήματα στην εφαρμογή προγράμματος μεντορείας στους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς
ΠεριγραφήΣτην αρχή παρουσιάζονται τα στάδια/ βήματα μέντορα – νεοεισερχόμενου εκπαιδευτικού που δύναται να πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της μεντορείας στη σχολική μονάδα. Έπειτα, παρουσιάζεται η έννοια του ημερολογίου και η σημασία του, όπου παρέχονται έντυπα για τη χρήση του ημερολογίου, ενώ τέλος παρουσιάζονται καλά παραδείγματα εφαρμογής.
Έναρξη17/08/2026
Λήξη13/09/2026
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Στάδια/ βήματα μέντορα – νεοεισερχόμενου εκπαιδευτικού στην σχολική μονάδα Ι
2 Στάδια/ βήματα μέντορα – νεοεισερχόμενου εκπαιδευτικού στην σχολική μονάδα ΙΙ
3 Το ημερολόγιο στη Μεντορεία
4 Καλά παραδείγματα εφαρμογής

Διδακτική ενότητα 7: Στάδια/ βήματα στην εφαρμογή προγράμματος μαθητείας στην Πρακτική Άσκηση
ΠεριγραφήΣτην αρχή παρουσιάζονται τα στάδια/ βήματα μέντορα – μαθητευόμενου που δύναται να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης. Έπειτα, παρουσιάζονται το πλαίσιο της πρακτικής άσκησης και μοντέλα πρακτικής άσκησης από τον ελληνικό και διεθνή χώρο. Στη συνέχεια, ακολουθεί η επαναληπτική εβδομάδα για τις διδακτικές ενότητες 6 και 7.
Έναρξη14/09/2026
Λήξη18/10/2026
Ώρες50.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Στάδια/ βήματα μέντορα – μεντορευόμενου στην Πρακτική Άσκηση Ι
2 Στάδια/ βήματα μέντορα – μεντορευόμενου στην Πρακτική Άσκηση ΙΙ
3 Το πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης (ως έννοια και διαδικασία)
4 Μοντέλα Πρακτικής Άσκησης από τον ελληνικό και διεθνή χώρο
5 Επαναληπτική εβδομάδα για διδακτική ενότητα 6 και 7

Διδακτική ενότητα 8: Οι εκπαιδευτικοί ως Μέντορες, Σύμβουλοι και Υπεύθυνοι Μαθητείας στη σχολική μονάδα
ΠεριγραφήΕκπόνηση τελικής εργασίας, διόρθωση εργασιών και παράδοση
Έναρξη19/10/2026
Λήξη09/11/2026
Ώρες6.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Εκπόνηση τελικής εργασίας

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΚΑΣΣΙΜΗ ΜΑΡΙΑ [m.kassimi(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275 6944742972]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Στο τρέχων επιμορφωτικό πρόγραμμα δεν προσφέρονται εκπτώσεις

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.