Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Θεματική Κατηγορία: Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Ναυτιλία

Έναρξη Μαθημάτων: 20/09/2023

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1222
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 30/07/2023 - 19/09/2023
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 20/09/2023 - 16/11/2023
Διαρκεια: 1 μΗνας και 27 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 162.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 6.48

Επιστημονική Ευθύνη: ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΒΙΝΤΖΗΛΑΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Αρχικο Κοστος: 1.500,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να προσφέρουν καινοτομία, να προσαρμοστούν σε ταχέως μεταβαλλόμενα θαλάσσια περιβάλλοντα και να οδηγήσουν
τις ομάδες τους στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και στην επίτευξη οργανωτικών στόχων μέσω ηγεσίας με στόχο την βελτίωση της απόδοσης.
Αυτό το μάθημα παρέχει επίγνωση και κατανόηση των βασικών ανθρώπινων παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματική διαχείριση των διατιθέμενων πόρων. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν και θα αναπτύξουν εργαλεία και πρακτικές δεξιότητες για να ενισχύσουν την ικανότητα διαχείρισης των πόρων του πλοίου.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να είναι σε θέση να επιδείξουν επαρκή κατανόηση και γνώση για την ηγεσία και την ομαδική εργασία και να έχουν τις σχετικές δεξιότητες για να εκτελούν τα καθήκοντα του υπευθύνου βάρδιας στη γέφυρα, ή αξιωματικού υπευθύνου βάρδιας μηχανοστασίου
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πραγματική κατανόηση της διαχείρισης, της ηγεσίας και της υπευθυνότητας και αναπτύσσοντας τις προσωπικές τους ηγετικές δεξιότητες θα είναι σε θέση να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους στην κάλυψη των βέλτιστων πρακτικών απαιτήσεων της ναυτιλίας.

• Το μάθημα λαμβάνει πλήρως υπόψη το λεπτομερές περίγραμμα που ορίζεται στο D.18. μέρος του κανονισμού για τους βαθμούς και πιστοποίηση ναυτικών (Official Gazette Montenegro number 55/2013). Το μάθημα είναι πλήρως συμβατό με το IMO Model Course 1.39.
• Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να πληροί τις απαιτήσεις της STCW για την εφαρμογή δεξιοτήτων ηγεσίας και ομαδικής εργασίας, σύμφωνα με τις 2010 Manila Amendments, ειδικά όπως αναφέρεται στους πίνακες A-II/1 και AIII/1 Function: Έλεγχος της λειτουργίας του πλοίου και φροντίδα των επιβαινόντων στο επιχειρησιακό επίπεδο και πίνακες Α-ΙΙ/2 και Α-ΙΙΙ/2 Function: Χρήση ηγετικών και διαχειριστικών δεξιοτήτων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
1. Εκτίμηση κατάστασης και κινδύνου: κατανόηση της επιρροής μιας κατάστασης και αξιολόγησης κινδύνου στην αρχή και πρακτική λήψης αποφάσεων σε επιχειρησιακό επίπεδο.
2. Επίγνωση της κατάστασης: πώς να αποκτήσουν και να διατηρήσουν την επίγνωση της κατάστασης και του κινδύνου των ατυχημάτων και να αυξήσουν τα περιθώρια ασφαλείας.
3. Επικοινωνία: πώς να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τις βέλτιστες πρακτικές στην επικοινωνία και να γνωρίζουν τα εμπόδια στην επικοινωνία και πώς αυτά μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την επίγνωση της κατάστασης.
4. Εκπαίδευση πληρώματος και αξιωματικών πάνω στο πλοίο: κατανόηση του στόχου της εκπαίδευσης πάνω στο πλοίο, οι αρχές μάθησης και οι μέθοδοι ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού.
5. Διαφορετικότητα προσέγγισης λόγω κουλτούρας: πώς να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε πολιτισμικά ζητήματα, όπου συμπεριλαμβάνονται: η πολιτισμική ευαισθητοποίηση και προκατάληψη, οι εθνικές, οργανωτικές, τμηματικές και προσωπικές πολιτισμικές προσεγγίσεις.
6. Ομαδική εργασία: αναγνώριση μοντέλων ομαδικής εργασίας και στυλ διαχείρισης συγκρούσεων.
7. Ηγεσία και διαχείριση: αναγνώριση και επίδειξη αποτελεσματικών ηγετικών συμπεριφορών.
8. Διαχείριση φόρτου εργασίας: πώς κατανοούν την έννοια της διαχείρισης εργασιών και του φόρτου εργασίας και πώς μπορούν να την εφαρμόσουν. Πώς να αναγνωρίζουν κόπωση και άγχος στον εαυτό τους και στους άλλους και ανάπτυξη στρατηγικών για την αντιμετώπισή τους.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
40 ώρες διδασκαλίας (6 ώρες/συνεδρία) όπου η/ο εκπαιδεύτρια/ευτής παραδίδει διαλέξεις ανά συνεδρία σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.
• 16 ώρες αξιολόγησης δεξιοτήτων όπου οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούνται με τεστ πολλαπλών ερωτήσεων σε μια σειρά δεξιοτήτων, διαστάσεων της προσωπικότητας, για να αποκτήσουν αυτογνωσία στη συμπεριφορά που προβάλλουν στις ομάδες τους ως συνεργάτες, ηγέτες και διαχειριστές.
• 18 ώρες ασύγχρονης διδασκαλίας (3 ώρες/συνεδρία), όπου οι εκπαιδευόμενοι μελετούν το υλικό κάθε συνεδρίας και αξιολογούνται με τεστ πολλαπλών ερωτήσεων από την/ον εκπαιδεύτρια/ευτή, κατά τη διάρκεια κάθε ενότητας. Οι εκπαιδεύτριες/ευτές θα είναι διαθέσιμοι και θα παρακολουθούν την πορεία της μελέτης του υλικού.
• 60 ώρες ασύγχρονης διδασκαλίας μέσω της μελέτης περίπτωσης (Case Study) (10 ώρες/συνεδρία) όπου οι εκπαιδευόμενοι, είτε ατομικά είτε ομαδικά, μελετούν το υλικό κάθε συνεδρίας και προετοιμάζουν παρουσιάσεις με βάση ερωτήματα που τίθενται σε κάθε περίπτωση. Οι εκπαιδεύτριες/ευτές θα είναι διαθέσιμοι και θα παρακολουθούν την πορεία της ανάλυσης κάθε μελέτης περίπτωσης (case Study)
• 48 ώρες ασύγχρονης αυτό-διδασκαλίας με αλληλεπιδραστικό υλικό πολυμέσων που περιέχει θεωρία, πρακτική και πολλαπλές αυτοαξιολογήσεις σε θέματα διοίκησης και ηγεσίας (8 ώρες/συνεδρία). Οι εκπαιδευόμενοι μελετούν το πρόσθετο υλικό και προετοιμάζονται για την επόμενη συνεδρία. Οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούνται σε αυτό το υλικό κατά την διάρκεια των ζωντανών συνεδριών και αξιολογούνται με τεστ πολλαπλών ερωτήσεων από την/ον εκπαιδεύτρια/ευτή, κατά τη διάρκεια κάθε ενότητας. Η ολοκλήρωση αυτού του υλικού αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει όλη την εκπαιδευτική ύλη και κυρίως όλα τα e-learning modules πριν τις εξετάσεις. Η αξιολόγηση των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα θα στηρίζεται σε μια τελική γραπτή εξέταση και στην επίδειξη των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν με προφορική εξέταση.
Η γραπτή εξέταση θα περιέχει εργασία σε μια μελέτη περίπτωσης (Case Study). Η εργασία είναι κείμενο από 3.000 μέχρι 5.000 λέξεις πάνω στην μελέτη περίπτωσης. Δηλώνεται στην 4η συνεδρία από την έναρξη του προγράμματος, οπότε και οι εκπαιδευόμενες/οι θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπόνησή της. Η εργασία θα πρέπει να παραδοθεί στους/ις εκπαιδευτές/εύτριες για αξιολόγηση, με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης της τελικής εργασίας οι εκπαιδευτές/εύτριες θα είναι διαθέσιμοι/ες και θα παρακολουθούν σε συνεργασία με τις/ους εκπαιδευόμενες/ους την πορεία της.
Η προφορική εξέταση θα είναι συνέντευξη που θα περιλαμβάνει και παιχνίδια ρόλων. Τα παιχνίδια ρόλων θα στηρίζονται σε μοντέλα συμπεριφορών που έχουν διδαχθεί κατά την διάρκεια του προγράμματος. Το αντικείμενο και η φύση των εξετάσεων, γραπτών ή προφορικών θα έχει συνάφεια με τη θεματολογία του προγράμματος ενώ θα επιδιώκει να ελέγχει την απόκτηση όχι μόνο θεωρητικών αλλά κυρίως πρακτικών γνώσεων.
Η βαθμολογία θα ορίζεται μεταξύ μηδέν (0) και εκατό (100), με βάση το πενήντα (50). Η συνολική βαθμολογία θα προκύπτει από το άθροισμα της γραπτής εξέτασης και της προφορικής συνέντευξης. Η γραπτή και η προφορική εξέταση συμβάλουν κατά 50% εκάστη στην τελική βαθμολογία. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να περάσουν τη βάση (50) τόσο στην γραπτή όσο και στην προφορική εξέταση για να θεωρηθεί ότι πέρασαν τις εξετάσεις. Οι εκπαιδεύτριες/ευτές, 10 ημέρες μετά τη λήξη του προγράμματος θα έχουν παραδώσει τη βαθμολογία.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για στελέχη της ομάδας διοίκησης του πλοίου, που επιθυμούν να εντρυφήσουν και να ασπαστούν πλήρως τις αρχές της σύγχρονης ηγεσίας και της διαχείρισης ανθρώπων για την επίτευξη βελτιωμένης ασφάλειας και απόδοσης στο πλοίο.
Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να είναι σε θέση να ασκούν όλες τις συνήθεις εργασίες που αφορούν τυπικές διαδικασίες και εξοπλισμό πλοήγησης. Θα πρέπει κατά προτίμηση να είναι εξοικειωμένοι με τυπικές συσκευές πολυμέσων υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων όπως παράθυρα, μενού, trackball, κλπ.
Υποτίθεται ότι οι εκπαιδευόμενοι που αναλαμβάνουν αυτό το μάθημα, θα έχουν επαρκή εξοικείωση με τις λειτουργίες του πλοίου, μέσω εκπαίδευσης και εμπειρίας στο πλοίο, για να κατανοούν ότι η ηγεσία και η ομαδική εργασία είναι ουσιαστικό μέρος του διοικητικού ρόλου τους πάνω στο πλοίο σε επιχειρησιακό επίπεδο.
Ανώτατος Αριθμός Επιμορφούμενων:
15

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να προσφέρουν καινοτομία, να προσαρμοστούν σε ταχέως μεταβαλλόμενα θαλάσσια περιβάλλοντα και να οδηγήσουν
τις ομάδες τους στην αύξηση της παραγωγικότητας, στην επιτάχυνση της ανάπτυξης και στην επίτευξη οργανωτικών στόχων μέσω ηγεσίας με στόχο την βελτίωση της απόδοσης.
Αυτό το μάθημα παρέχει επίγνωση και κατανόηση των βασικών ανθρώπινων παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματική διαχείριση των διατιθέμενων πόρων. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν και θα αναπτύξουν εργαλεία και πρακτικές δεξιότητες για να ενισχύσουν την ικανότητα διαχείρισης των πόρων του πλοίου.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να είναι σε θέση να επιδείξουν επαρκή κατανόηση και γνώση για την ηγεσία και την ομαδική εργασία και να έχουν τις σχετικές δεξιότητες για να εκτελούν τα καθήκοντα του υπευθύνου βάρδιας στη γέφυρα, ή αξιωματικού υπευθύνου βάρδιας μηχανοστασίου
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πραγματική κατανόηση της διαχείρισης, της ηγεσίας και της υπευθυνότητας και αναπτύσσοντας τις προσωπικές τους ηγετικές δεξιότητες θα είναι σε θέση να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους στην κάλυψη των βέλτιστων πρακτικών απαιτήσεων της ναυτιλίας.

• Το μάθημα λαμβάνει πλήρως υπόψη το λεπτομερές περίγραμμα που ορίζεται στο D.18. μέρος του κανονισμού για τους βαθμούς και πιστοποίηση ναυτικών (Official Gazette Montenegro number 55/2013). Το μάθημα είναι πλήρως συμβατό με το IMO Model Course 1.39.
• Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να πληροί τις απαιτήσεις της STCW για την εφαρμογή δεξιοτήτων ηγεσίας και ομαδικής εργασίας, σύμφωνα με τις 2010 Manila Amendments, ειδικά όπως αναφέρεται στους πίνακες A-II/1 και AIII/1 Function: Έλεγχος της λειτουργίας του πλοίου και φροντίδα των επιβαινόντων στο επιχειρησιακό επίπεδο και πίνακες Α-ΙΙ/2 και Α-ΙΙΙ/2 Function: Χρήση ηγετικών και διαχειριστικών δεξιοτήτων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
1. Εκτίμηση κατάστασης και κινδύνου: κατανόηση της επιρροής μιας κατάστασης και αξιολόγησης κινδύνου στην αρχή και πρακτική λήψης αποφάσεων σε επιχειρησιακό επίπεδο.
2. Επίγνωση της κατάστασης: πώς να αποκτήσουν και να διατηρήσουν την επίγνωση της κατάστασης και του κινδύνου των ατυχημάτων και να αυξήσουν τα περιθώρια ασφαλείας.
3. Επικοινωνία: πώς να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τις βέλτιστες πρακτικές στην επικοινωνία και να γνωρίζουν τα εμπόδια στην επικοινωνία και πώς αυτά μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την επίγνωση της κατάστασης.
4. Εκπαίδευση πληρώματος και αξιωματικών πάνω στο πλοίο: κατανόηση του στόχου της εκπαίδευσης πάνω στο πλοίο, οι αρχές μάθησης και οι μέθοδοι ανάπτυξης ανθρώπινου δυναμικού.
5. Διαφορετικότητα προσέγγισης λόγω κουλτούρας: πώς να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε πολιτισμικά ζητήματα, όπου συμπεριλαμβάνονται: η πολιτισμική ευαισθητοποίηση και προκατάληψη, οι εθνικές, οργανωτικές, τμηματικές και προσωπικές πολιτισμικές προσεγγίσεις.
6. Ομαδική εργασία: αναγνώριση μοντέλων ομαδικής εργασίας και στυλ διαχείρισης συγκρούσεων.
7. Ηγεσία και διαχείριση: αναγνώριση και επίδειξη αποτελεσματικών ηγετικών συμπεριφορών.
8. Διαχείριση φόρτου εργασίας: πώς κατανοούν την έννοια της διαχείρισης εργασιών και του φόρτου εργασίας και πώς μπορούν να την εφαρμόσουν. Πώς να αναγνωρίζουν κόπωση και άγχος στον εαυτό τους και στους άλλους και ανάπτυξη στρατηγικών για την αντιμετώπισή τους.
[Online εξ αποστάσεως]
40 ώρες διδασκαλίας (6 ώρες/συνεδρία) όπου η/ο εκπαιδεύτρια/ευτής παραδίδει διαλέξεις ανά συνεδρία σε τακτά χρονικά διαστήματα με τη μέθοδο της σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, μέσω πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης. • 16 ώρες αξιολόγησης δεξιοτήτων όπου οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούνται με τεστ πολλαπλών ερωτήσεων σε μια σειρά δεξιοτήτων, διαστάσεων της προσωπικότητας, για να αποκτήσουν αυτογνωσία στη συμπεριφορά που προβάλλουν στις ομάδες τους ως συνεργάτες, ηγέτες και διαχειριστές. • 18 ώρες ασύγχρονης διδασκαλίας (3 ώρες/συνεδρία), όπου οι εκπαιδευόμενοι μελετούν το υλικό κάθε συνεδρίας και αξιολογούνται με τεστ πολλαπλών ερωτήσεων από την/ον εκπαιδεύτρια/ευτή, κατά τη διάρκεια κάθε ενότητας. Οι εκπαιδεύτριες/ευτές θα είναι διαθέσιμοι και θα παρακολουθούν την πορεία της μελέτης του υλικού. • 60 ώρες ασύγχρονης διδασκαλίας μέσω της μελέτης περίπτωσης (Case Study) (10 ώρες/συνεδρία) όπου οι εκπαιδευόμενοι, είτε ατομικά είτε ομαδικά, μελετούν το υλικό κάθε συνεδρίας και προετοιμάζουν παρουσιάσεις με βάση ερωτήματα που τίθενται σε κάθε περίπτωση. Οι εκπαιδεύτριες/ευτές θα είναι διαθέσιμοι και θα παρακολουθούν την πορεία της ανάλυσης κάθε μελέτης περίπτωσης (case Study) • 48 ώρες ασύγχρονης αυτό-διδασκαλίας με αλληλεπιδραστικό υλικό πολυμέσων που περιέχει θεωρία, πρακτική και πολλαπλές αυτοαξιολογήσεις σε θέματα διοίκησης και ηγεσίας (8 ώρες/συνεδρία). Οι εκπαιδευόμενοι μελετούν το πρόσθετο υλικό και προετοιμάζονται για την επόμενη συνεδρία. Οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούνται σε αυτό το υλικό κατά την διάρκεια των ζωντανών συνεδριών και αξιολογούνται με τεστ πολλαπλών ερωτήσεων από την/ον εκπαιδεύτρια/ευτή, κατά τη διάρκεια κάθε ενότητας. Η ολοκλήρωση αυτού του υλικού αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή στις τελικές εξετάσεις.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει όλη την εκπαιδευτική ύλη και κυρίως όλα τα e-learning modules πριν τις εξετάσεις. Η αξιολόγηση των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα θα στηρίζεται σε μια τελική γραπτή εξέταση και στην επίδειξη των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν με προφορική εξέταση.
Η γραπτή εξέταση θα περιέχει εργασία σε μια μελέτη περίπτωσης (Case Study). Η εργασία είναι κείμενο από 3.000 μέχρι 5.000 λέξεις πάνω στην μελέτη περίπτωσης. Δηλώνεται στην 4η συνεδρία από την έναρξη του προγράμματος, οπότε και οι εκπαιδευόμενες/οι θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπόνησή της. Η εργασία θα πρέπει να παραδοθεί στους/ις εκπαιδευτές/εύτριες για αξιολόγηση, με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Κατά τη διάρκεια της εκπόνησης της τελικής εργασίας οι εκπαιδευτές/εύτριες θα είναι διαθέσιμοι/ες και θα παρακολουθούν σε συνεργασία με τις/ους εκπαιδευόμενες/ους την πορεία της.
Η προφορική εξέταση θα είναι συνέντευξη που θα περιλαμβάνει και παιχνίδια ρόλων. Τα παιχνίδια ρόλων θα στηρίζονται σε μοντέλα συμπεριφορών που έχουν διδαχθεί κατά την διάρκεια του προγράμματος. Το αντικείμενο και η φύση των εξετάσεων, γραπτών ή προφορικών θα έχει συνάφεια με τη θεματολογία του προγράμματος ενώ θα επιδιώκει να ελέγχει την απόκτηση όχι μόνο θεωρητικών αλλά κυρίως πρακτικών γνώσεων.
Η βαθμολογία θα ορίζεται μεταξύ μηδέν (0) και εκατό (100), με βάση το πενήντα (50). Η συνολική βαθμολογία θα προκύπτει από το άθροισμα της γραπτής εξέτασης και της προφορικής συνέντευξης. Η γραπτή και η προφορική εξέταση συμβάλουν κατά 50% εκάστη στην τελική βαθμολογία. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να περάσουν τη βάση (50) τόσο στην γραπτή όσο και στην προφορική εξέταση για να θεωρηθεί ότι πέρασαν τις εξετάσεις. Οι εκπαιδεύτριες/ευτές, 10 ημέρες μετά τη λήξη του προγράμματος θα έχουν παραδώσει τη βαθμολογία.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για στελέχη της ομάδας διοίκησης του πλοίου, που επιθυμούν να εντρυφήσουν και να ασπαστούν πλήρως τις αρχές της σύγχρονης ηγεσίας και της διαχείρισης ανθρώπων για την επίτευξη βελτιωμένης ασφάλειας και απόδοσης στο πλοίο.
Οι εκπαιδευόμενοι θα πρέπει να είναι σε θέση να ασκούν όλες τις συνήθεις εργασίες που αφορούν τυπικές διαδικασίες και εξοπλισμό πλοήγησης. Θα πρέπει κατά προτίμηση να είναι εξοικειωμένοι με τυπικές συσκευές πολυμέσων υπολογιστών, συμπεριλαμβανομένων στοιχείων όπως παράθυρα, μενού, trackball, κλπ.
Υποτίθεται ότι οι εκπαιδευόμενοι που αναλαμβάνουν αυτό το μάθημα, θα έχουν επαρκή εξοικείωση με τις λειτουργίες του πλοίου, μέσω εκπαίδευσης και εμπειρίας στο πλοίο, για να κατανοούν ότι η ηγεσία και η ομαδική εργασία είναι ουσιαστικό μέρος του διοικητικού ρόλου τους πάνω στο πλοίο σε επιχειρησιακό επίπεδο.
Ανώτατος Αριθμός Επιμορφούμενων:
15

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Διδασκαλία εργασιακών γνώσεων διαχείρισης και εκπαίδευσης ανθρώπινου δυναμικού του πλοίου
Περιγραφή1. Οργάνωση πληρώματος, δομή εξουσίας, αρμοδιότητες
2. Πολιτισμική επίγνωση, εγγενή χαρακτηριστικά, στάσεις, συμπεριφορά, διαπολιτισμική επικοινωνία
3. Κατάσταση στο πλοίο, άτυπες κοινωνικές δομές επί του πλοίου
4. Ανθρώπινο λάθος, επίγνωση καταστάσεων, επίγνωση αυτοματισμού, εφησυχασμός, πλήξη
5. Ηγεσία και ομαδική εργασία
6. Εκπαιδευτικά, δομημένα εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλοίο
7. Γνώση προσωπικών ικανοτήτων και χαρακτηριστικών συμπεριφοράς
8. Μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές και ολομέλειες συζητήσεις
Έναρξη21/09/2023
Λήξη11/10/2023
Ώρες27.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΙΝΤΖΗΛΑΙΟΣ
Συνεδρίες1 Έναρξη προγράμματος Welcome
2 Οργάνωση πληρώματος, δομή εξουσίας, αρμοδιότητες ,Πολιτισμική επίγνωση, εγγενή χαρακτηριστικά, στάσεις, συμπεριφορά, διαπολιτισμική επικοινωνία
3 Κατάσταση στο πλοίο, άτυπες κοινωνικές δομές επί του πλοίου
4 Ανθρώπινο λάθος, επίγνωση καταστάσεων, επίγνωση αυτοματισμού, εφησυχασμός, πλήξη
5 Ηγεσία και ομαδική εργασία
6 Εκπαιδευτικά, δομημένα εκπαιδευτικά προγράμματα στο πλοίο, Γνώση προσωπικών ικανοτήτων και χαρακτηριστικών συμπεριφοράς
7 Μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές και ολομέλειες συζητήσεις

Διδακτική ενότητα 2: Γνώση διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων, συστάσεων και εθνικής νομοθεσίας
ΠεριγραφήΓνώση διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων, συστάσεων και εθνικής νομοθεσίας [Η διδασκαλία πρέπει να τονίζει την «ανάγκη» – γιατί είναι απαραίτητες; – και να μην καλύπτει λεπτομέρειες]
1. Διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις – SOLAS, MARPOL, STCW, MLC, – ρόλος IMO, ILO
2. Συστάσεις και εθνική νομοθεσία
Έναρξη12/10/2023
Λήξη12/10/2023
Ώρες9.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ
Συνεδρίες1 Γνώση διεθνών ναυτιλιακών συμβάσεων, συστάσεων και εθνικής νομοθεσίας

Διδακτική ενότητα 3: Δυνατότητα εφαρμογής διαχείρισης εργασιών και φόρτου εργασίας
Περιγραφή1. Σχεδιασμός και συντονισμός
2. Ανάθεση προσωπικού
3. Ανθρώπινοι περιορισμοί
4. Προσωπικές ικανότητες
5. Περιορισμοί χρόνου και πόρων
6. Προτεραιότητα
7. Φόρτος εργασίας, ξεκούραση και κούραση
8. Στυλ διοίκησης (ηγεσίας).
9. Προκλήσεις και απαντήσεις
10. Μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές και σε ολομέλεια συζητήσεις
Έναρξη12/10/2023
Λήξη19/10/2023
Ώρες18.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ
Συνεδρίες1 Σχεδιασμός και συντονισμός ,Ανάθεση προσωπικού, Ανθρώπινοι περιορισμοί
2 Προσωπικές ικανότητες,Περιορισμοί χρόνου και πόρων ,Προτεραιότητα
3 Φόρτος εργασίας, ξεκούραση και κούραση, Στυλ διοίκησης (ηγεσίας), Προκλήσεις και απαντήσεις, Μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές και σε ολομέλεια συζητήσεις

Διδακτική ενότητα 4: Γνώση και ικανότητα εφαρμογής αποτελεσματικής διαχείρισης πόρων
Περιγραφή1. Αποτελεσματική επικοινωνία στο πλοίο και στην ξηρά
2. Κατανομή, ανάθεση και ιεράρχηση πόρων
3. Λήψη αποφάσεων που ανταποκρίνονται στην εμπειρία της ομάδας
4. Διεκδικητικότητα (Assertiveness) και ηγεσία, συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων
5. Απόκτηση και διατήρηση επίγνωσης της κατάστασης
6. Αξιολόγηση εργασιακής απόδοσης
7. Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες στρατηγικές
8. Μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές και σε ολομέλεια συζητήσεις
Έναρξη19/10/2023
Λήξη02/11/2023
Ώρες54.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ
Συνεδρίες1 Αποτελεσματική επικοινωνία στο πλοίο και στην ξηρά 2. Κατανομή, ανάθεση και ιεράρχηση πόρων
2 Λήψη αποφάσεων που ανταποκρίνονται στην εμπειρία της ομάδας
3 Διεκδικητικότητα (Assertiveness) και ηγεσία, συμπεριλαμβανομένων των κινήτρων
4 Απόκτηση και διατήρηση επίγνωσης της κατάστασης
5 Αξιολόγηση εργασιακής απόδοσης
6 Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες στρατηγικές.Μελέτες περιπτώσεων, ομαδικές και σε ολομέλεια συζητήσεις

Διδακτική ενότητα 5: Γνώση και ικανότητα εφαρμογής τεχνικών λήψης αποφάσεων
Περιγραφή1. Εκτίμηση της κατάστασης και του κινδύνου
2. Προσδιορίζουν και εξετάζουν τις παραγόμενες επιλογές
3. Επιλογή πορείας δράσης
4. Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της πορείας δράσης
5. Τεχνικές λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων
6. Εξουσία και διεκδίκηση
7. Κρίση
8. Επείγουσες καταστάσεις και διαχείριση πλήθους
Έναρξη02/11/2023
Λήξη16/11/2023
Ώρες54.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΙΝΤΖΗΛΑΙΟΣ
Συνεδρίες1 Εκτίμηση της κατάστασης και του κινδύνου
2 Προσδιορισμός και εξέταση των παραγόμενων επιλογών και επιλογή πορείας δράσης
3 Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της πορείας δράσης
4 Τεχνικές λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων
5 Εξουσία και διεκδίκηση
6 Κρίση, Επείγουσες καταστάσεις και διαχείριση πλήθους
7 Αξιολόγηση

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΓΕΩΡΓΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ [g.georg(at)aegean.gr - Τηλ. 2271035285/6972057978]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 PPP LEARN (IKE)
  Υπ.: ΛΕΚΑΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
  Email: evalekakou(at)ppplearn.com
  Website: https://www.ppplearn.com/
  Τηλ.: 210 8034617 6936855029
  Δ/νση: Κιλκίς 14, Διώνη, Πικέρμι ΤΚ 19009


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Στο τρέχων επιμορφωτικό πρόγραμμα δεν προσφέρονται εκπτώσειςΕγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.