Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα έχει σχεδιασθεί ώστε οι συμμετέχοντες να εντρυφήσουν στις αρχές της διδακτικής της φωνητικής αγωγής σε χορωδιακά σχήματα παιδιών και νέων στο σχολικό περιβάλλον ή στην κοινότητα, εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες της παιδικής και της εφηβικής φωνής και παρουσιάζοντας στρατηγικές διδασκαλίας για παιδιά και νέους με ή και χωρίς ειδικές φωνητικές γνώσεις. Απευθύνεται σε διευθυντές σχολικών και εξωσχολικών παιδικών και νεανικών χορωδιών ώστε να οργανώσουν αποτελεσματικά την καλλιτεχνική τους δράση μέσα από την επιλογή κατάλληλου χορωδιακού ρεπερτορίου και την εφαρμογή φωνητικών ασκήσεων που καλλιεργούν τις παιδικές και εφηβικές φωνές.
Προσεγγίζει στις διδακτικές του ενότητες την ιστορική διάσταση της διεύθυνσης μουσικών συνόλων είτε αυτά είναι ορχηστρικού χαρακτήρα είτε φωνητικά συγκροτήματα, διατρέχοντας την ιστορία της μουσικής αναφορικά με τη τέχνη της διεύθυνσης, σε συνδυασμό με την εναλλαγή των εποχών και των μουσικών ρευμάτων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σε συγκεκριμένη διδακτική ενότητα οδηγίες για την Διεύθυνση Ορχήστρας, μέσα από θεωρητικές - παιδαγωγικές προσεγγίσεις που θα τύχουν πρακτικής εφαρμογής σε τελικό καλλιτεχνικό project.
Εστιάζει στην θεωρητική και εργαστηριακή μαθησιακή διαδικασία της τεχνικής και της κινησιολογίας του μαέστρου καθώς και στις βασικές αρχές της στιλιστικής διεύθυνσης ορχηστρικών μουσικών συνόλων με ειδικά παραδείγματα αναφοράς ανάλογα με την εποχή, το ύφος και την υφή του προτεινόμενου έργου εκ μέρους των διδασκόντων, προς επεξεργασία και διεύθυνση από τους συμμετέχοντες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε τεχνικές μελέτης, σωματικής συναισθησίας και επαφής με τα μουσικά σύνολα, αλλά και το κοινό καθώς ενθαρρύνεται η ανάληψη καλλιτεχνικών πρωτοβουλιών από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.
Σε ειδικές διδακτικές ενότητες, επιχειρείται η προσέγγιση του μουσικοπαιδαγωγικού έργου του Zoltán Kodály, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συστήματος και της παιδαγωγικής φιλοσοφίας για τη διεύθυνση φωνητικών συνόλων. Γίνεται εκτενής αναφορά για το Ουγγρικό Χορωδιακό Κίνημα, τη θέση του δημοτικού τραγουδιού σε αυτήν και τη λειτουργία του ως μέσο ανάπτυξης της εθνικής ταυτότητας. Αναλύονται, επίσης, κομμάτια του Ελληνικού Χορωδιακού ρεπερτορίου, με έμφαση στη φωνητική προετοιμασία των συμμετεχόντων.
Το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα προετοιμασία και διεύθυνσης οργανικών συνόλων για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, η οποία συνοδεύεται από ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό. Οι προτάσεις επικεντρώνονται σε στρατηγικές που σχετίζονται με την ανάπτυξη αποτελεσματικής τεχνικής για την ασφαλή διαχείριση και διεύθυνση έργων ειδικά γραμμένων για παιδιά μικρών ηλικιών με όργανα Orff.
Αποτελεί καινοτομία του προγράμματος ότι ειδική ενότητα εστιάζει στα Παιδαγωγικά της Μουσικής Δωματίου με έμφαση στη μελέτη και τη διεύθυνσή της, εντρυφώντας σε νέες μεθοδολογίες με διεθνή προοπτική για τη μουσική εκπαίδευση με σολίστες διεθνούς εμβέλειας.
Τέλος, σε ειδική διδακτική ενότητα οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν πως θα είναι σε θέση να δουλέψουν κινητικά με ένα φωνητικό σύνολο, να διακρίνουν τις κινητικές τους δυνατότητες και να μπορούν να δημιουργήσουν μια συνθήκη κατά την οποία η ομάδα κατακτά σιγά σιγά τον συνδυασμό αυτό, δηλαδή, του τραγουδιού με την κίνηση. Μέσα από προτάσεις σχηματισμών στον χώρο που εξυπηρετούν στην διάταξη των χορωδών και στο ηχητικό αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες θα καταλήξουν να δημιουργήσουν από την αρχή ένα ολοκληρωμένο κομμάτι συνδυάζοντας το τραγούδι με την κίνηση τόσο οπτικά όσο και ηχητικά.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
• αποκτήσουν ικανότητα οργάνωσης, διδασκαλίας και παιδαγωγικής της χορωδίας με παιδιά και νέους.
• αποκτήσουν ικανότητα μουσικής διεύθυνσης (κινησιολογίας) φωνητικών συνόλων.
• αποκτήσουν εξοικείωση με μια ευρεία γκάμα χορωδιακού ρεπερτορίου για όμοιες και μικτές φωνές.
• αποκτήσουν ικανότητα μουσικής προετοιμασίας ενός φωνητικού συνόλου και η πραγματοποίηση μιας συναυλίας χορωδιακής μουσικής.
• διευθύνουν όλους τους ρυθμούς, να δείχνουν την άρθρωση και τις δυναμικές και να έχουν ανεξαρτησία χεριών,
• καταρτίζουν, να προετοιμάζουν και να διδάσκουν ένα κατάλληλο για τη δική τους ορχήστρα ρεπερτόριο,
• επιλέγουν και να οργανώνουν το υλικό της ορχήστρας,
• μυηθούν μετά από αποτελεσματική μελέτη και καθοδήγηση στην καλύτερη επαφή με μουσικούς που συμπράττουν
• διευθύνουν ένα σύνολο Μουσικής Δωματίου
• πραγματοποιούν μια αποτελεσματική πρόβα ορχηστρικών ή φωνητικών συνόλων,
• διαχειρίζονται τις ανθρώπινες επαφές με τους μουσικούς και όλους τους ανθρώπους της παραγωγής.
• γνωρίζουν το θεμελιώδες έργο του Zoltán Kodály και τις βασικές παιδαγωγικές αρχές του Μουσικοπαιδαγωγικού Συστήματος Kodály
• αποκτήσουν άνεση στις πρακτικές τους για την αξιοποίηση οργάνων Orff σε χώρους δημιουργικής απασχόλησης
• οργανώσουν υλικό ενορχηστρωμένο για συγκεκριμένο ηλικιακό επίπεδο.
Η καινοτομία του συγκεκριμένου προγράμματος συνίσταται στην υβριδική συνέργεια με σύνολα ώστε να διασφαλιστεί ένα περιβάλλον αμιγούς πρακτικής άσκησης των συμμετεχόντων ως μαέστροι φωνητικών και οργανικών συνόλων.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση (η διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας ορίζεται σε 2 ώρες, ανάλογα τη θεματική ενότητα που πρόκειται να καλύψει) και αφορά στη μελέτη ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού αλλά και στην εκπόνηση μεμονωμένων εργασιών αναστοχαστικού τύπου - εργασιών εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων κατ΄επιλογή. Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη των εργασιών και της μελέτης τους με email ή μέσω του forum (χώρου συζήτησης).
Η μαθησιακή διαδικασία υποστηρίζεται και ελέγχεται:
- από τον/την εκπαιδευόμενο/η ο/η οποίος/α θα μπορεί να επιλέξει τόσο την ώρα πρόσβασης όσο και τον συνολικό χρόνο που διαθέτει κάθε φορά στην μαθησιακή διαδικασία. Πρόκειται δηλαδή για μία ιδιαίτερη ευέλικτη μεθοδολογία που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου. Η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει:
• Μελέτη κειμένων που έχουν γραφτεί ειδικά για το πρόγραμμα και δίνουν την ουσία των γνώσεων και την απαραίτητη πληροφόρηση απλά και συνοπτικά
• Παρακολούθηση παρουσιάσεων με power-point
• Test αυτοαξιολόγησης με τα οποία ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να ελέγχει ο ίδιος την πρόοδό του
• Μικροδιδασκαλίες σε μορφή video
• Τελικό Portfolio εργασιών με διεύθυνση των συνόλων σε μορφή video
Το εκπαιδευτικό υλικό προσφέρεται σε ψηφιακή μορφή και θα βρίσκεται αναρτημένο σε ειδική ιστοσελίδα στην οποία οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν αποκλειστική πρόσβαση με χρήση κωδικών. Η αξιοποίησή του είναι άμεση καθώς η μορφή στην οποία προσφέρεται είναι άμεσα εκτυπωμένη από τον/την συμμετέχοντα/ούσα. Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού δίνει έμφαση στην πρακτική εφαρμογή και προσφέρει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες όχι μόνο γνώση της μεθοδολογίας αλλά και χρηστικά εργαλεία. Το υλικό συνοδεύεται από τον σχετικό «Οδηγό Μελέτης» και περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα μελέτης και κατάθεσης γραπτών προόδων – εργασιών καθώς και τη διδακτέα ύλη. Προσφέρεται ως εξής:
• Ψηφιακό υλικό Θεωρίας - Πρόσθετα Αρχεία pdf - excel -PowerPoint
• Παραδείγματα - Υποδειγματικές Ασκήσεις
• Μελέτες Περίπτωσης
• Βιβλιογραφία
• Βιντεοπαρουσιάσεις
• Μαγνητοσκοπημένες Διαλέξεις / Διδασκαλίες
• Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης
• On line tests
Στο Πρόγραμμα περιλαμβάνονται δια ζώσης ΔΩΡΕΑΝ Επιμορφωτικές Συναντήσεις (δύο (2) κατά τη διάρκεια του προγράμματος) από τους/τις Διδάσκοντες/ουσες σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες ωδείων και πολιτιστικών οργανισμών (Μέγαρο Αθηνών) με σκοπό την in situ αξιολόγηση των συμμετεχόντων/ουσών. Οι συγκεκριμένες επιμορφωτικές συναντήσεις έχουν ανατροφοδοτικό -πρωτίστως- χαρακτήρα με αξιολογικές διαστάσεις των καλλιτεχνικών παραγώγων των συμμετεχόντων/ουσών. Η επικοινωνία, η συμβουλευτική και η στήριξη των επιμορφούμενων από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε Διδακτικής Ενότητας γίνεται ηλεκτρονικά (ασύγχρονα και σύγχρονα). Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, την αντίστοιχη εργασία / πρόοδο / ατομικές δραστηριότητες ή το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων, πολλαπλής επιλογής, αληθούς/ψευδούς δήλωσης, ή upload, όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του.
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να αναρτούν και να συμμετέχουν στις αξιολογικές εργασίες - δραστηριότητες και τα on line
διαγωνίσματα των Διδακτικών Ενοτήτων που υποδεικνύονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50%
των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
Οι μέθοδοι αξιολόγησης των επιμορφούμενων και τα κριτήρια απόδοσης πιστωτικών μονάδων αφορούν στα εξής:
- Μικροδιδασκαλίες σε μορφή video εκ μέρους των μαέστρων
- On line Test αυτοαξιολόγησης με τα οποία ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να ελέγχει ο ίδιος την πρόοδό του
- Διδακτικές Μεθοδολογίες σε οργανωμένα σχέδια μαθημάτων
- Αναλύσεις παρτιτούρων
- Τελικό Portfolio με διεύθυνση των συνόλων σε μορφή video
Η παρουσία στις επιμορφωτικές συναντήσεις κρίνεται απαιτητή με όριο απουσίας 1 στις 2.
Η παρουσία στις εξ αποστάσεως σύγχρονες διδασκαλίες απαιτεί τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στο 50%
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
ΠΤΥΧΙΟ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΤΥΧΙΟ Ή ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΡΓΑΝΟΥ 'Η ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Συνεκτιμώνται: η εμπειρία διεύθυνσης σε σύνολα, η πιστοποιημένη συμμετοχή ως μαέστρος σε φωνητικά ή οργανικά σύνολα.
Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα έχει σχεδιασθεί ώστε οι συμμετέχοντες να εντρυφήσουν στις αρχές της διδακτικής της φωνητικής αγωγής σε χορωδιακά σχήματα παιδιών και νέων στο σχολικό περιβάλλον ή στην κοινότητα, εστιάζοντας στις ιδιαιτερότητες της παιδικής και της εφηβικής φωνής και παρουσιάζοντας στρατηγικές διδασκαλίας για παιδιά και νέους με ή και χωρίς ειδικές φωνητικές γνώσεις. Απευθύνεται σε διευθυντές σχολικών και εξωσχολικών παιδικών και νεανικών χορωδιών ώστε να οργανώσουν αποτελεσματικά την καλλιτεχνική τους δράση μέσα από την επιλογή κατάλληλου χορωδιακού ρεπερτορίου και την εφαρμογή φωνητικών ασκήσεων που καλλιεργούν τις παιδικές και εφηβικές φωνές.
Προσεγγίζει στις διδακτικές του ενότητες την ιστορική διάσταση της διεύθυνσης μουσικών συνόλων είτε αυτά είναι ορχηστρικού χαρακτήρα είτε φωνητικά συγκροτήματα, διατρέχοντας την ιστορία της μουσικής αναφορικά με τη τέχνη της διεύθυνσης, σε συνδυασμό με την εναλλαγή των εποχών και των μουσικών ρευμάτων.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σε συγκεκριμένη διδακτική ενότητα οδηγίες για την Διεύθυνση Ορχήστρας, μέσα από θεωρητικές - παιδαγωγικές προσεγγίσεις που θα τύχουν πρακτικής εφαρμογής σε τελικό καλλιτεχνικό project.
Εστιάζει στην θεωρητική και εργαστηριακή μαθησιακή διαδικασία της τεχνικής και της κινησιολογίας του μαέστρου καθώς και στις βασικές αρχές της στιλιστικής διεύθυνσης ορχηστρικών μουσικών συνόλων με ειδικά παραδείγματα αναφοράς ανάλογα με την εποχή, το ύφος και την υφή του προτεινόμενου έργου εκ μέρους των διδασκόντων, προς επεξεργασία και διεύθυνση από τους συμμετέχοντες. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε τεχνικές μελέτης, σωματικής συναισθησίας και επαφής με τα μουσικά σύνολα, αλλά και το κοινό καθώς ενθαρρύνεται η ανάληψη καλλιτεχνικών πρωτοβουλιών από τους ίδιους τους συμμετέχοντες.
Σε ειδικές διδακτικές ενότητες, επιχειρείται η προσέγγιση του μουσικοπαιδαγωγικού έργου του Zoltán Kodály, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συστήματος και της παιδαγωγικής φιλοσοφίας για τη διεύθυνση φωνητικών συνόλων. Γίνεται εκτενής αναφορά για το Ουγγρικό Χορωδιακό Κίνημα, τη θέση του δημοτικού τραγουδιού σε αυτήν και τη λειτουργία του ως μέσο ανάπτυξης της εθνικής ταυτότητας. Αναλύονται, επίσης, κομμάτια του Ελληνικού Χορωδιακού ρεπερτορίου, με έμφαση στη φωνητική προετοιμασία των συμμετεχόντων.
Το πρόγραμμα προσφέρει τη δυνατότητα προετοιμασία και διεύθυνσης οργανικών συνόλων για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας, η οποία συνοδεύεται από ανάλογο εκπαιδευτικό υλικό. Οι προτάσεις επικεντρώνονται σε στρατηγικές που σχετίζονται με την ανάπτυξη αποτελεσματικής τεχνικής για την ασφαλή διαχείριση και διεύθυνση έργων ειδικά γραμμένων για παιδιά μικρών ηλικιών με όργανα Orff.
Αποτελεί καινοτομία του προγράμματος ότι ειδική ενότητα εστιάζει στα Παιδαγωγικά της Μουσικής Δωματίου με έμφαση στη μελέτη και τη διεύθυνσή της, εντρυφώντας σε νέες μεθοδολογίες με διεθνή προοπτική για τη μουσική εκπαίδευση με σολίστες διεθνούς εμβέλειας.
Τέλος, σε ειδική διδακτική ενότητα οι συμμετέχοντες θα ανακαλύψουν πως θα είναι σε θέση να δουλέψουν κινητικά με ένα φωνητικό σύνολο, να διακρίνουν τις κινητικές τους δυνατότητες και να μπορούν να δημιουργήσουν μια συνθήκη κατά την οποία η ομάδα κατακτά σιγά σιγά τον συνδυασμό αυτό, δηλαδή, του τραγουδιού με την κίνηση. Μέσα από προτάσεις σχηματισμών στον χώρο που εξυπηρετούν στην διάταξη των χορωδών και στο ηχητικό αποτέλεσμα οι συμμετέχοντες θα καταλήξουν να δημιουργήσουν από την αρχή ένα ολοκληρωμένο κομμάτι συνδυάζοντας το τραγούδι με την κίνηση τόσο οπτικά όσο και ηχητικά.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
• αποκτήσουν ικανότητα οργάνωσης, διδασκαλίας και παιδαγωγικής της χορωδίας με παιδιά και νέους.
• αποκτήσουν ικανότητα μουσικής διεύθυνσης (κινησιολογίας) φωνητικών συνόλων.
• αποκτήσουν εξοικείωση με μια ευρεία γκάμα χορωδιακού ρεπερτορίου για όμοιες και μικτές φωνές.
• αποκτήσουν ικανότητα μουσικής προετοιμασίας ενός φωνητικού συνόλου και η πραγματοποίηση μιας συναυλίας χορωδιακής μουσικής.
• διευθύνουν όλους τους ρυθμούς, να δείχνουν την άρθρωση και τις δυναμικές και να έχουν ανεξαρτησία χεριών,
• καταρτίζουν, να προετοιμάζουν και να διδάσκουν ένα κατάλληλο για τη δική τους ορχήστρα ρεπερτόριο,
• επιλέγουν και να οργανώνουν το υλικό της ορχήστρας,
• μυηθούν μετά από αποτελεσματική μελέτη και καθοδήγηση στην καλύτερη επαφή με μουσικούς που συμπράττουν
• διευθύνουν ένα σύνολο Μουσικής Δωματίου
• πραγματοποιούν μια αποτελεσματική πρόβα ορχηστρικών ή φωνητικών συνόλων,
• διαχειρίζονται τις ανθρώπινες επαφές με τους μουσικούς και όλους τους ανθρώπους της παραγωγής.
• γνωρίζουν το θεμελιώδες έργο του Zoltán Kodály και τις βασικές παιδαγωγικές αρχές του Μουσικοπαιδαγωγικού Συστήματος Kodály
• αποκτήσουν άνεση στις πρακτικές τους για την αξιοποίηση οργάνων Orff σε χώρους δημιουργικής απασχόλησης
• οργανώσουν υλικό ενορχηστρωμένο για συγκεκριμένο ηλικιακό επίπεδο.
Η καινοτομία του συγκεκριμένου προγράμματος συνίσταται στην υβριδική συνέργεια με σύνολα ώστε να διασφαλιστεί ένα περιβάλλον αμιγούς πρακτικής άσκησης των συμμετεχόντων ως μαέστροι φωνητικών και οργανικών συνόλων.
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση (η διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας ορίζεται σε 2 ώρες, ανάλογα τη θεματική ενότητα που πρόκειται να καλύψει) και αφορά στη μελέτη ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού αλλά και στην εκπόνηση μεμονωμένων εργασιών αναστοχαστικού τύπου - εργασιών εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων κατ΄επιλογή. Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη των εργασιών και της μελέτης τους με email ή μέσω του forum (χώρου συζήτησης).
Η μαθησιακή διαδικασία υποστηρίζεται και ελέγχεται:
- από τον/την εκπαιδευόμενο/η ο/η οποίος/α θα μπορεί να επιλέξει τόσο την ώρα πρόσβασης όσο και τον συνολικό χρόνο που διαθέτει κάθε φορά στην μαθησιακή διαδικασία. Πρόκειται δηλαδή για μία ιδιαίτερη ευέλικτη μεθοδολογία που προσαρμόζεται στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου. Η εκπαιδευτική διαδικασία περιλαμβάνει:
• Μελέτη κειμένων που έχουν γραφτεί ειδικά για το πρόγραμμα και δίνουν την ουσία των γνώσεων και την απαραίτητη πληροφόρηση απλά και συνοπτικά
• Παρακολούθηση παρουσιάσεων με power-point
• Test αυτοαξιολόγησης με τα οποία ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να ελέγχει ο ίδιος την πρόοδό του
• Μικροδιδασκαλίες σε μορφή video
• Τελικό Portfolio εργασιών με διεύθυνση των συνόλων σε μορφή video
Το εκπαιδευτικό υλικό προσφέρεται σε ψηφιακή μορφή και θα βρίσκεται αναρτημένο σε ειδική ιστοσελίδα στην οποία οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν αποκλειστική πρόσβαση με χρήση κωδικών. Η αξιοποίησή του είναι άμεση καθώς η μορφή στην οποία προσφέρεται είναι άμεσα εκτυπωμένη από τον/την συμμετέχοντα/ούσα. Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού υλικού δίνει έμφαση στην πρακτική εφαρμογή και προσφέρει στους/στις εκπαιδευόμενους/ες όχι μόνο γνώση της μεθοδολογίας αλλά και χρηστικά εργαλεία. Το υλικό συνοδεύεται από τον σχετικό «Οδηγό Μελέτης» και περιλαμβάνει το χρονοδιάγραμμα μελέτης και κατάθεσης γραπτών προόδων – εργασιών καθώς και τη διδακτέα ύλη. Προσφέρεται ως εξής:
• Ψηφιακό υλικό Θεωρίας - Πρόσθετα Αρχεία pdf - excel -PowerPoint
• Παραδείγματα - Υποδειγματικές Ασκήσεις
• Μελέτες Περίπτωσης
• Βιβλιογραφία
• Βιντεοπαρουσιάσεις
• Μαγνητοσκοπημένες Διαλέξεις / Διδασκαλίες
• Ασκήσεις Αυτοαξιολόγησης
• On line tests
Στο Πρόγραμμα περιλαμβάνονται δια ζώσης ΔΩΡΕΑΝ Επιμορφωτικές Συναντήσεις (δύο (2) κατά τη διάρκεια του προγράμματος) από τους/τις Διδάσκοντες/ουσες σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες ωδείων και πολιτιστικών οργανισμών (Μέγαρο Αθηνών) με σκοπό την in situ αξιολόγηση των συμμετεχόντων/ουσών. Οι συγκεκριμένες επιμορφωτικές συναντήσεις έχουν ανατροφοδοτικό -πρωτίστως- χαρακτήρα με αξιολογικές διαστάσεις των καλλιτεχνικών παραγώγων των συμμετεχόντων/ουσών. Η επικοινωνία, η συμβουλευτική και η στήριξη των επιμορφούμενων από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε Διδακτικής Ενότητας γίνεται ηλεκτρονικά (ασύγχρονα και σύγχρονα). Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, την αντίστοιχη εργασία / πρόοδο / ατομικές δραστηριότητες ή το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων, πολλαπλής επιλογής, αληθούς/ψευδούς δήλωσης, ή upload, όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του.
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να αναρτούν και να συμμετέχουν στις αξιολογικές εργασίες - δραστηριότητες και τα on line
διαγωνίσματα των Διδακτικών Ενοτήτων που υποδεικνύονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50%
των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
Οι μέθοδοι αξιολόγησης των επιμορφούμενων και τα κριτήρια απόδοσης πιστωτικών μονάδων αφορούν στα εξής:
- Μικροδιδασκαλίες σε μορφή video εκ μέρους των μαέστρων
- On line Test αυτοαξιολόγησης με τα οποία ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να ελέγχει ο ίδιος την πρόοδό του
- Διδακτικές Μεθοδολογίες σε οργανωμένα σχέδια μαθημάτων
- Αναλύσεις παρτιτούρων
- Τελικό Portfolio με διεύθυνση των συνόλων σε μορφή video
Η παρουσία στις επιμορφωτικές συναντήσεις κρίνεται απαιτητή με όριο απουσίας 1 στις 2.
Η παρουσία στις εξ αποστάσεως σύγχρονες διδασκαλίες απαιτεί τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στο 50%
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
ΠΤΥΧΙΟ ΑΝΩΤΕΡΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΩΔΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΤΥΧΙΟ Ή ΔΙΠΛΩΜΑ ΟΡΓΑΝΟΥ 'Η ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ
ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Συνεκτιμώνται: η εμπειρία διεύθυνσης σε σύνολα, η πιστοποιημένη συμμετοχή ως μαέστρος σε φωνητικά ή οργανικά σύνολα.