Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Πρόγραμμα μαθημάτων ελληνικής γλώσσας ως ξένης - Επίπεδα Α1-Α2
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση

Έναρξη Μαθημάτων: 11/12/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1673
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 19/12/2024 - 05/01/2025
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 11/12/2024 - 16/05/2025
Διαρκεια: 5 μΗνες και 6 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 111.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 4.44

Επιστημονική Ευθύνη: ΝΤΙΛΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΛΑ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΝΤΙΛΙΟΥ ΑΡΓΥΡΟΥΛΑ

Αρχικο Κοστος: 350,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της σύνδεσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την κοινωνία της Λέσβου το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα μαθημάτων ελληνικής γλώσσας ως ξένης ανταποκρίνεται στο ενδιαφέρον και την αυξανόμενη ζήτηση ενήλικων αλλοδαπών που διαμένουν μόνιμα ή για ένα χρονικό διάστημα στη Λέσβο για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο Α1-Α2.
Το πρόγραμμα είναι εντατικό και σχεδιάζεται για ενήλικες αλλοδαπούς με ελάχιστη ή και καμία γνώση της ελληνικής γλώσσας καλύπτοντας τα επίπεδα Α1 και Α2,όπως αυτά ορίζονται από το Κοινό Ευρωπαϊκό πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσών για τον βασικό χρήστη (Α1-Α2) (https://www.greek-language.gr/certification/sites/greeklanguage.gr.certification/files/Common-Levelmatching_0.pdf) Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις εξετάσεις Πιστοποίησης Ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που πραγματοποιούνται κάθε Μάιο στην Πανεπιστημιακή Μονάδα της Μυτιλήνης, προκειμένου να αποκτήσουν μια αντικειμενική και ειδική αξιολόγηση γνώσεων της γλώσσας και μια απόδειξη του επιπέδου επάρκειας της ελληνομάθειας για την αγορά εργασίας (https://www.greek-language.gr/certification/node/4.html)
Για να μπορέσει κάποιος αλλοδαπός να παρακολουθήσει τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας ορίζονται ως προϋποθέσεις τα εξής: α) να είναι κάτοχος τουλάχιστον απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) να προσκομίσει δικαιολογητικά νόμιμης παραμονής του στην Ελλάδα για το χρόνο διάρκειας των μαθημάτων (άδεια παραμονής ή visa), εκτός και αν προέρχεται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή είναι σύζυγοι Ελλήνων πολιτών ή έχουν ελληνική υπηκοότητα και γ) να προσκομίσει σύντομο βιογραφικό σημείωμα.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Ως γενικός στόχος ορίζεται η εξάσκηση, ενίσχυση και βελτίωση των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων (κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου) των επιπέδων Α1-Α2, όπως αυτά περιγράφονται στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Γλωσσών, και όπως αυτό προκύπτει από την περιγραφή των επιπέδων ελληνομάθειας από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (http://www.greeklanguage.gr/certification/node/94.html).
Συγκεκριμένα:
Στο
τέλος των μαθημάτων οι επιμορφούμενοι προβλέπεται:
1. Να μπορούν να κατανοούν προτάσεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά και που σχετίζονται με βασικές ατομικές και οικογενειακές πληροφορίες, αγορά, ψυχαγωγία, εργασία κλπ.
2. Να μπορούν να επικοινωνήσουν σε απλά και συνηθισμένα καθήκοντα που απαιτούν απλή και απευθείας ανταλλαγή πληροφοριών για θέματα που τους είναι οικεία και για θέματα ρουτίνας.
3. Να μπορούν να περιγράψουν με απλά λόγια πτυχές του ιστορικού τους, του άμεσου περιβάλλοντός τους καθώς και θέματα άμεσης ανάγκης.
4. Να μπορούν να καταλάβουν το κύριο νόημα μικρών γραπτών και προφορικών κειμένων, όπως ανακοινώσεις, πληροφορίες, σύντομες οδηγίες, αγγελίες αφίσες, διαφημίσεις κλπ.
5. Να μπορούν να παράγουν μικρά και απλά γραπτά κείμενα, σημειώματα, μηνύματα σε τυπικό ή φιλικό ύφος δίνοντας βασικές πληροφορίες ή εκφράζοντας ιδέες, σκέψεις και περιγραφές πάνω σε θέματα που τους ενδιαφέρουν και ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την εμπειρία τους.
6. Να εξοικειωθούν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Μεικτή Μάθηση (Δια ζώσης διδασκαλία)]
Τα μαθήματα θα υλοποιούνται δια ζώσης, 2 φορές την εβδομάδα σε σύνολο 6 ακαδημαϊκών ωρών σε αίθουσες /χώρους του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μονάδα Μυτιλήνης. Η μέθοδος που ακολουθείται είναι ο συνδυασμός διδασκαλίας στην τάξη και εξ αποστάσεως, χρησιμοποιώντας τεχνικές που βασίζονται στο μοντέλο της επικοινωνιακής προσέγγισης διδασκαλίας γλωσσών. Περιλαμβάνονται 10 θεματικές ενότητες με υποενότητες. Σε κάθε θεματική ενότητα υπάρχει η περιγραφή των φαινομένων που θα διδαχθούν, τα μαθησιακά αποτελέσματα και η αξιολόγηση των επιμορφωμένων. Στο μάθημα καλλιεργούνται οι δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου και ακολουθούνται οι βασικές αρχές της επικοινωνιακής προσέγγισης, της λειτουργικότητας, της συμμετοχής, της διαφοροποίησης, της βιωματικής εκπαίδευσης και της εξατομικευμένης προσέγγισης. Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα διδάσκονται σε συνάρτηση με το λεξιλόγιο και τους επικοινωνιακούς στόχους της ενότητας. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη συνεργασία σε μικρή ομάδα, ή κατά ζεύγη, το παιχνίδι ρόλων, τις δραστηριότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τις αυτοσχέδιες ενέργειες και διαλόγους, τις προσχεδιασμένες εμπειρίες εκτός τάξης κ.ά. Ακολουθείται ως βασική μέθοδος το βιβλίο «Π+Φ», το οποίο συμπληρώνεται με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό παρουσίασης των διδασκόμενων φαινομένων (σε μορφή power point, word ), αυθεντικών πολυτροπικών κειμένων, γλωσσαρίων, δραστηριοτήτων, ασκήσεων κατανόησης, εμπέδωσης και χρήσης, podcasts και αυθεντικών βίντεο με φυσικούς ομιλητές, ενώ σημειώνονται οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκε όλο το εκπαιδευτικό υλικό και η σχετική βιβλιογραφία. Παρέχεται επίσης η καθοδήγηση για χρήση ηλεκτρονικών γλωσσαρίων και για την αξιοποίηση γλωσσικών εργαλείων και εφαρμογών. Ενθαρρύνεται η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή η δημιουργία ενός blog για την αλληλεπίδραση των φοιτητών με την παραγωγή γραπτού λόγου.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση των επιμορφούμενων βασίζεται σε:
- Εβδομαδιαίες ασκήσεις και εναλλακτική αξιολόγηση μέσω: ημερολογίου, φακέλου μαθητή, ετεροαξιολόγησης, παιχνιδιών, δραματοποίησης, αντιπαραθέσεων, αξιοποίηση εφαρμογών όπως το quizlet, το wordwall, το sutori κ.ά.
- Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης.
- Ενδιάμεσα τεστ προόδου στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας.
- Τελική εξέταση για την αξιολόγηση των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων (κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου).

Για την απόδοση πιστοποιητικού επιμόρφωσης θα πρέπει οι συμμετέχοντες/ουσες να λάβουν βαθμό 50% τουλάχιστον.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Για να μπορέσει κάποιος αλλοδαπός να παρακολουθήσει τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας ορίζονται ως προϋποθέσεις τα εξής:
1) Να είναι κάτοχος τουλάχιστον απολυτηρίου υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
2) Να προσκομίσει δικαιολογητικά νόμιμης παραμονής του στην Ελλάδα για τον χρόνο διάρκειας των μαθημάτων (άδεια παραμονής ή visa), εκτός και αν προέρχεται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή είναι σύζυγοι Ελλήνων πολιτών ή έχουν ελληνική υπηκοότητα.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Στο πλαίσιο ενίσχυσης της σύνδεσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την κοινωνία της Λέσβου το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα μαθημάτων ελληνικής γλώσσας ως ξένης ανταποκρίνεται στο ενδιαφέρον και την αυξανόμενη ζήτηση ενήλικων αλλοδαπών που διαμένουν μόνιμα ή για ένα χρονικό διάστημα στη Λέσβο για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε επίπεδο Α1-Α2.
Το πρόγραμμα είναι εντατικό και σχεδιάζεται για ενήλικες αλλοδαπούς με ελάχιστη ή και καμία γνώση της ελληνικής γλώσσας καλύπτοντας τα επίπεδα Α1 και Α2,όπως αυτά ορίζονται από το Κοινό Ευρωπαϊκό πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσών για τον βασικό χρήστη (Α1-Α2) (https://www.greek-language.gr/certification/sites/greeklanguage.gr.certification/files/Common-Levelmatching_0.pdf) Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να προετοιμαστούν κατάλληλα για τις εξετάσεις Πιστοποίησης Ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, που πραγματοποιούνται κάθε Μάιο στην Πανεπιστημιακή Μονάδα της Μυτιλήνης, προκειμένου να αποκτήσουν μια αντικειμενική και ειδική αξιολόγηση γνώσεων της γλώσσας και μια απόδειξη του επιπέδου επάρκειας της ελληνομάθειας για την αγορά εργασίας (https://www.greek-language.gr/certification/node/4.html)
Για να μπορέσει κάποιος αλλοδαπός να παρακολουθήσει τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας ορίζονται ως προϋποθέσεις τα εξής: α) να είναι κάτοχος τουλάχιστον απολυτηρίου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, β) να προσκομίσει δικαιολογητικά νόμιμης παραμονής του στην Ελλάδα για το χρόνο διάρκειας των μαθημάτων (άδεια παραμονής ή visa), εκτός και αν προέρχεται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή είναι σύζυγοι Ελλήνων πολιτών ή έχουν ελληνική υπηκοότητα και γ) να προσκομίσει σύντομο βιογραφικό σημείωμα.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Ως γενικός στόχος ορίζεται η εξάσκηση, ενίσχυση και βελτίωση των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων (κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου) των επιπέδων Α1-Α2, όπως αυτά περιγράφονται στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Γλωσσών, και όπως αυτό προκύπτει από την περιγραφή των επιπέδων ελληνομάθειας από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (http://www.greeklanguage.gr/certification/node/94.html).
Συγκεκριμένα:
Στο
τέλος των μαθημάτων οι επιμορφούμενοι προβλέπεται:
1. Να μπορούν να κατανοούν προτάσεις και εκφράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά και που σχετίζονται με βασικές ατομικές και οικογενειακές πληροφορίες, αγορά, ψυχαγωγία, εργασία κλπ.
2. Να μπορούν να επικοινωνήσουν σε απλά και συνηθισμένα καθήκοντα που απαιτούν απλή και απευθείας ανταλλαγή πληροφοριών για θέματα που τους είναι οικεία και για θέματα ρουτίνας.
3. Να μπορούν να περιγράψουν με απλά λόγια πτυχές του ιστορικού τους, του άμεσου περιβάλλοντός τους καθώς και θέματα άμεσης ανάγκης.
4. Να μπορούν να καταλάβουν το κύριο νόημα μικρών γραπτών και προφορικών κειμένων, όπως ανακοινώσεις, πληροφορίες, σύντομες οδηγίες, αγγελίες αφίσες, διαφημίσεις κλπ.
5. Να μπορούν να παράγουν μικρά και απλά γραπτά κείμενα, σημειώματα, μηνύματα σε τυπικό ή φιλικό ύφος δίνοντας βασικές πληροφορίες ή εκφράζοντας ιδέες, σκέψεις και περιγραφές πάνω σε θέματα που τους ενδιαφέρουν και ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την εμπειρία τους.
6. Να εξοικειωθούν με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.
[Μεικτή Μάθηση (Δια ζώσης διδασκαλία)]
Τα μαθήματα θα υλοποιούνται δια ζώσης, 2 φορές την εβδομάδα σε σύνολο 6 ακαδημαϊκών ωρών σε αίθουσες /χώρους του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μονάδα Μυτιλήνης. Η μέθοδος που ακολουθείται είναι ο συνδυασμός διδασκαλίας στην τάξη και εξ αποστάσεως, χρησιμοποιώντας τεχνικές που βασίζονται στο μοντέλο της επικοινωνιακής προσέγγισης διδασκαλίας γλωσσών. Περιλαμβάνονται 10 θεματικές ενότητες με υποενότητες. Σε κάθε θεματική ενότητα υπάρχει η περιγραφή των φαινομένων που θα διδαχθούν, τα μαθησιακά αποτελέσματα και η αξιολόγηση των επιμορφωμένων. Στο μάθημα καλλιεργούνται οι δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου και ακολουθούνται οι βασικές αρχές της επικοινωνιακής προσέγγισης, της λειτουργικότητας, της συμμετοχής, της διαφοροποίησης, της βιωματικής εκπαίδευσης και της εξατομικευμένης προσέγγισης. Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα διδάσκονται σε συνάρτηση με το λεξιλόγιο και τους επικοινωνιακούς στόχους της ενότητας. Οι δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη συνεργασία σε μικρή ομάδα, ή κατά ζεύγη, το παιχνίδι ρόλων, τις δραστηριότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης, τις αυτοσχέδιες ενέργειες και διαλόγους, τις προσχεδιασμένες εμπειρίες εκτός τάξης κ.ά. Ακολουθείται ως βασική μέθοδος το βιβλίο «Π+Φ», το οποίο συμπληρώνεται με πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό παρουσίασης των διδασκόμενων φαινομένων (σε μορφή power point, word ), αυθεντικών πολυτροπικών κειμένων, γλωσσαρίων, δραστηριοτήτων, ασκήσεων κατανόησης, εμπέδωσης και χρήσης, podcasts και αυθεντικών βίντεο με φυσικούς ομιλητές, ενώ σημειώνονται οι πηγές από τις οποίες αντλήθηκε όλο το εκπαιδευτικό υλικό και η σχετική βιβλιογραφία. Παρέχεται επίσης η καθοδήγηση για χρήση ηλεκτρονικών γλωσσαρίων και για την αξιοποίηση γλωσσικών εργαλείων και εφαρμογών. Ενθαρρύνεται η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή η δημιουργία ενός blog για την αλληλεπίδραση των φοιτητών με την παραγωγή γραπτού λόγου.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση των επιμορφούμενων βασίζεται σε:
- Εβδομαδιαίες ασκήσεις και εναλλακτική αξιολόγηση μέσω: ημερολογίου, φακέλου μαθητή, ετεροαξιολόγησης, παιχνιδιών, δραματοποίησης, αντιπαραθέσεων, αξιοποίηση εφαρμογών όπως το quizlet, το wordwall, το sutori κ.ά.
- Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης.
- Ενδιάμεσα τεστ προόδου στο τέλος κάθε θεματικής ενότητας.
- Τελική εξέταση για την αξιολόγηση των τεσσάρων γλωσσικών δεξιοτήτων (κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου).

Για την απόδοση πιστοποιητικού επιμόρφωσης θα πρέπει οι συμμετέχοντες/ουσες να λάβουν βαθμό 50% τουλάχιστον.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Για να μπορέσει κάποιος αλλοδαπός να παρακολουθήσει τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας ορίζονται ως προϋποθέσεις τα εξής:
1) Να είναι κάτοχος τουλάχιστον απολυτηρίου υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
2) Να προσκομίσει δικαιολογητικά νόμιμης παραμονής του στην Ελλάδα για τον χρόνο διάρκειας των μαθημάτων (άδεια παραμονής ή visa), εκτός και αν προέρχεται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή είναι σύζυγοι Ελλήνων πολιτών ή έχουν ελληνική υπηκοότητα.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Γεια σου. Τι κάνεις;
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 1είναι η εισαγωγή στο ελληνικό αλφάβητο, η φωνητική και γραπτή παρουσίασή του, καθώς και επισημάνσεις πάνω σε θέματα τονισμού και στίξης. Επίσης οι διδασκόμενοι μαθαίνουν να συστήνονται, να αναφέρουν, τον τόπο προέλευσης, να ζητούν τις παραπάνω πληροφορίες από τους άλλους, καθώς και να χαιρετούν τυπικά και φιλικά. Διδάσκονται λεξιλόγιο χωρών και πόλεων, καθώς και τους αριθμούς από το 0 – 100. Τα γραμματικά φαινόμενα που διδάσκονται αφορούν το ρήμα «είμαι», τον ενεστώτα ρημάτων α’ συζυγίας, το οριστικό άρθρο και ουσιαστικά στην ονομαστική με τις καταλήξεις, (αρσενικά) -ος,-ας,-ης, (θηλυκά) -α, -η, (ουδέτερα) -ο,-ι,-μα.
Έναρξη11/12/2024
Λήξη22/12/2024
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Αλφάβητο. Προφορά - Γραφή -Στίξη .Χαιρετώ. Συστήνομαι. Τι κάνω στην Ελλάδα (σπουδές – δουλειά). Κλίση και λειτουργία του ρήματος «είμαι», πρώτα ρήματα στον ενε
2 Οριστικό άρθρο. Λεξιλόγιο χωρών και πόλεων. Ουσιαστικά: (αρσενικά) -ος,-ας,-ης, (θηλυκά) -α, -η, (ουδέτερα) -ο,-ι,-μα. Αριθμοί από 0-100.

Διδακτική ενότητα 2: Πάμε για φαγητό με το αυτοκίνητο.
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 2 είναι να μάθουν οι διδασκόμενοι να προτείνουν βόλτα για καφέ ή φαγητό. Να ζητούν και να δίνουν πληροφορίες για την εθνικότητα, τις γλώσσες, τον τόπο και τον τρόπο μετακίνησης. Από γραμματικά στοιχεία διδάσκονται: α) τα ρήματα σε –άω/ώ, καθώς και τα πάω, λέω, τρώω, ακούω, β) το αόριστο και το οριστικό άρθρο, γ) η μορφολογία και χρήση της ονομαστικής κι αιτιατικής, δ) η εμπρόθετη αιτιατική, ε) το γ’ πρόσωπο των προσωπικών αντωνυμιών (τον,την,το).
Έναρξη09/01/2025
Λήξη19/01/2025
Ώρες9.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Προτείνω να πάμε για φαγητό/για καφέ. Ρήματα σε –άω/ώ - πάω, λέω, τρώω, ακούω. Εθνικότητες, γλώσσες. Μιλάω για έναν/ μία φίλο/η μου.
2 Τόπος, τρόπος μετακίνησης – μέσα μεταφοράς. Μορφολογία και χρήση ονομαστικής και αιτιατικής. Γ’ πρόσωπο προσωπικής αντωνυμίας.

Διδακτική ενότητα 3: Το σπίτι μου. Η οικογένειά μου.
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 3 είναι να μάθουν οι διδασκόμενοι να κλείνουν ραντεβού, να δίνουν πληροφορίες για το πού και πώς είναι το σπίτι τους και να μιλούν για την οικογένειά τους. Από γραμματικά στοιχεία διδάσκονται: α) η ερωτηματική αντωνυμία (ποιος,α,ο), β) οι κτητικές αντωνυμίες γ) ο πληθυντικός αριθμός των ουσιαστικών, γ) οι αριθμοί 1,3,4, δ) η αιτιατική / άμεσο αντικείμενο προσωπικών αντωνυμιών.
Έναρξη20/01/2025
Λήξη02/02/2025
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Ψάχνω για σπίτι. Το σπίτι μου. Οι αριθμοί 1,3,4
2 Η οικογένειά μου. Η ερωτηματική αντωνυμία (ποιος,α,ο). Κτητικές αντωνυμίες.
3 Πληθυντικός αριθμός ουσιαστικών ονομαστικής κι αιτιατικής. Η αιτιατική προσωπικών αντωνυμιών.

Διδακτική ενότητα 4: Βγαίνουμε έξω;
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 4 είναι να μάθουν οι διδασκόμενοι να παραγγέλνουν σε καφετέρια, σε ταβέρνα ή και τηλεφωνικά και να ζητούν λογαριασμό. Λεξιλόγιο ποτών, φαγητών. Μαθαίνουν να εκφράζουν αρέσκεια και δυσαρέσκεια. Διδάσκονται τους αριθμούς από 100- 1.000.000. Από γραμματικά στοιχεία διδάσκονται: α) Επίθετα: Ενικός & πληθυντικός αριθμός, β) Συμφωνία επιθέτων & ουσιαστικών γ)Περιφραστικό συγκριτικό δ) Περιγραφικά επίθετα, ε) Δεικτικές αντωνυμίες: αυτός-ή-ό, εκείνος-η-ο, όλος-η-ο, στ) Ενεστώτα ρημάτων Β2 συζυγίας -ώ (τηλεφωνώ) ζ) Μου αρέσει ο/η/το… Μου αρέσει να… , η) Προσωπικές αντωνυμίες (γενική/έμμεσο αντικείμενο)
Έναρξη03/02/2025
Λήξη23/02/2025
Ώρες18.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Παραγγέλνω σε καφετέρια. Πόσο κάνει/ Πόσο κοστίζει. Αριθμοί 100-1.000.000. Επίθετα.
2 Πάω στην ταβέρνα. Συμφωνία επιθέτων & ουσιαστικών. Μου αρέσει ο/η/το… Μου αρέσει να…
3 Περιγράφω. Ενεστώτας ρημάτων β συζυγίας. Προσωπικές αντωνυμίες γενική/έμμεσο αντικείμενο. Παιχνίδια επανάληψης.

Διδακτική ενότητα 5: Πάμε πάλι από την αρχή.
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 5 είναι η επανάληψη και η αφομοίωση των ήδη διδασκομένων λεξιλογίου και γραμματικών φαινομένων μέσα από ασκήσεις, δραστηριότητες, παιχνίδια.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη28/02/2025
Ώρες6.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Επανάληψη λεξιλογίου - γραμματικής.
2 Επανάληψη λεξιλογίου - γραμματικής. Τεστ προόδου.

Διδακτική ενότητα 6: Η καθημερινή μου ζωή.
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 6 είναι η περιγραφή της καθημερινής ζωής. Διδάσκονται λεξιλόγιο που έχει σχέση με τον χρόνο (μέρες, μήνες, ώρα), καθώς και χρονικούς προσδιορισμούς και επιρρήματα συχνότητας. Μαθαίνουν επίσης τις ευχές, αλλά και να ρωτάνε και να μιλάνε για τον καιρό. Άλλα γραμματικά φαινόμενα που διδάσκονται αφορούν τα ρήματα σε –ομαι και – άμαι και την γενική των ουσιαστικών.
Έναρξη03/03/2025
Λήξη23/03/2025
Ώρες18.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Περιγραφή καθημερινότητας. Ημέρες. Χρονικοί προσδιορισμοί. Επιρρήματα συχνότητας.
2 Ρήματα σε –ομαι, -άμαι. Ώρα. Συνήθειες. Πρόγραμμα
3 Γιορτές – Ευχές. Γενική ενικού.
4 Μιλάω για τον καιρό. Επανάληψη ενότητας.

Διδακτική ενότητα 7: Στην αγορά
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 7 είναι να μάθουν οι διδασκόμενοι λεξιλόγιο και εκφράσεις, ώστε να μπορούν να ψωνίζουν διάφορα προϊόντα. Λεξιλόγιο σε λαχανικά, φρούτα, τρόφιμα, ρούχα. Διδάσκονται επίσης την μορφολογία της υποτακτικής και του μέλλοντα και άρα να εκφράζουν επιθυμία, υποχρέωση, ικανότητα, προτίμηση και να περιγράφουν τα σχέδιά τους. Μαθαίνουν να ζητούν την άδεια για κάτι, αλλά και να ζητούν κάτι ευγενικά.
Έναρξη24/03/2025
Λήξη10/04/2025
Ώρες15.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Ψωνίζω φρούτα και λαχανικά. Ερωτηματικά επίθετα πόσος-η-ο. Επίρρημα πόσο. Μορφολογία και χρήση μέλλοντα. χρονικά επιρρήματα και επιρρηματικές εκφράσεις για το μέλλον.
2 Ψωνίζω στο σούπερ μάρκετ. Οργανώνω ένα πάρτι.
3 Ρούχα - Χρώματα. Μορφολογία και χρήση υποτακτικής.

Διδακτική ενότητα 8: Θυμάμαι
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 8 είναι να μάθουν οι διδασκόμενοι να αφηγούνται στο παρελθόν με την χρήση του αορίστου. Επίσης να κανονίζουν και να πραγματοποιούν ένα ταξίδι (δρομολόγια, κράτηση εισιτηρίων, δωμάτια). Διδάσκονται τα ρήματα στον αόριστο, χρονικά επιρρήματα και επιρρηματικές εκφράσεις για το παρελθόν και τα θηλυκά ουσιαστικά σε –ος.
Έναρξη11/04/2025
Λήξη04/05/2025
Ώρες9.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Θυμάμαι ένα ταξίδι. Αόριστος.
2 Κλείνω εισιτήρια και δωμάτια για ένα ταξίδι. Όταν γυρίζω, περιγράφω πώς πέρασα.

Διδακτική ενότητα 9: Βόλτα στην πόλη
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 9 είναι να μάθουν οι διδασκόμενοι να δίνουν οδηγίες, να ζητούν και να δίνουν πληροφορίες, να περιγράφουν την πόλη τους και τα αξιοθέατά της. Γραμματικά φαινόμενα: α) προστακτική β) τοπικά επιρρήματα
Έναρξη05/05/2025
Λήξη15/05/2025
Ώρες9.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Η πόλη μου. Δίνω πληροφορίες και οδηγίες. Προστακτική. Τοπικά επιρρήματα.
2 Δειγματικά τεστ αξιολόγησης

Διδακτική ενότητα 10: Τι έμαθα!
ΠεριγραφήΑντικείμενο της διδακτικής ενότητας 10 είναι η ανακεφαλαίωση των διδαχθέντων.
Έναρξη16/05/2025
Λήξη16/05/2025
Ώρες3.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΡΓΥΡΟΥΛΑ ΝΤΙΛΙΟΥ
Συνεδρίες1 Γενική επανάληψη και οδηγίες εξετάσεων.

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΠΗΓΗ ΚΑΡΑΒΙΑ [piyika(at)aegean.gr - Τηλ. 2251036125]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Κείμενο εκπτώσεων από τον ΕΥ
Έκπτωση 1 (Πρόωρη εγγραφή): …%
Έκπτωση 2 (Εφάπαξ πληρωμή): …10%
Έκπτωση 3 (Ανεργία): …%
Έκπτωση 4 (Φοιτητές/τριες): …%
Έκπτωση 5 (Φοιτητές/τριες ΠΑ): …%
Έκπτωση 6 (Συμμετοχής σε προηγούμενο πρόγραμμα): …%
Έκπτωση 7 (Διδασκοντες/ουσες ΠΑ): …%
Έκπτωση 8 (Ευρωπαϊκή Κάρτα Νέων): …%
Έκπτωση 9 (Άλλη έκπτωση 1): …%
Έκπτωση 10 (Άλλη έκπτωση 2): …%
Έκπτωση 11 (Άλλη έκπτωση 3): …%
Έκπτωση 12 (Άλλη έκπτωση 4): …%
Έκπτωση 13 (Άλλη έκπτωση 5): …%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.