Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Ψηφιακή Διακυβέρνηση - Ψηφιακός Μετασχηματισμός στο Δημόσιο Τομέα: Ψηφιακές Υπηρεσίες και Διαλειτουργικότητα στη Ψηφιακή Διακυβέρνηση
Θεματική Κατηγορία: Διεθνείς Σχέσεις, Δημόσιο - ΟΤΑ, Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Περιφερειακή & Τοπική Ανάπτυξη, Σχεδίαση Συστημάτων & Υπηρεσιών, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 08/07/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1772
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 08/07/2025 - 08/09/2025
Διαρκεια: 2 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 125.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 5.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΛΑΧΑΝΑ ΖΩΗ

Αρχικο Κοστος: 250,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ψηφιακή Διακυβέρνηση - Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον Δημόσιο Τομέα: Ψηφιακές Υπηρεσίες και Διαλειτουργικότητα στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση" είναι ένα εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα δια βίου μάθησης που στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της κατανόησης σχετικά με τη δημιουργία, την παροχή και τη διασύνδεση δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών. Η δομή του προγράμματος επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: τη δημιουργία και λειτουργία δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών, την εφαρμογή προτύπων και υποδομών διαλειτουργικότητας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και την αναδιοργάνωση διαδικασιών στο δημόσιο τομέα για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της προσβασιμότητας. Οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με ορισμούς, επίπεδα και υποδομές δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών, εξετάζοντας παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, θα εμβαθύνουν στα πρότυπα διαλειτουργικότητας και στα ευρωπαϊκά και ελληνικά πλαίσια που τα διέπουν, κατανοώντας πώς διασφαλίζεται η ομαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και φορέων. Τέλος, θα εξετάσουν μεθοδολογίες και εργαλεία αναδιοργάνωσης υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων μελέτης, όπως το έργο της ΕΕΤΑΑ και το σύστημα ΜΙΤΟΣ.
Στόχος του προγράμματος είναι η προετοιμασία των συμμετεχόντων για τη δημιουργική συμμετοχή τους σε έργα ψηφιακής διακυβέρνησης, με έμφαση στην προσφορά ποιοτικών, διαλειτουργικών και αποτελεσματικών υπηρεσιών που ενισχύουν τη διοικητική αποτελεσματικότητα και βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα:
1) Κατανοούν τις βασικές έννοιες, τα επίπεδα και τις υποδομές που αφορούν τις δημόσιες ψηφιακές υπηρεσίες.
2) Αναγνωρίζουν τη σημασία των προτύπων διαλειτουργικότητας και τη συμβολή τους στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της συνεργασίας μεταξύ δημόσιων οργανισμών.
3) Εξοικειωθούν με το ελληνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο διαλειτουργικότητας.
4) Κατανοούν τις μεθοδολογίες και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την τεκμηρίωση και την αναδιοργάνωση των δημόσιων υπηρεσιών.
5) Εξετάζουν παραδείγματα εφαρμογής μέσω μελετών περίπτωσης, όπως το έργο της ΕΕΤΑΑ και το σύστημα ΜΙΤΟΣ, κατανοώντας τη σημασία της πρακτικής εφαρμογής.
6) Αναπτύξουν δεξιότητες στρατηγικού σχεδιασμού για τη δημιουργία και τη διαχείριση αποτελεσματικών και διαλειτουργικών ψηφιακών λύσεων στον δημόσιο τομέα.
7) Κατανοούν τον ρόλο της Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής των πολιτών και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων οργανισμών.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην "Ψηφιακή Διακυβέρνηση" παρέχει ένα καινοτόμο, ασύγχρονο online περιβάλλον μάθησης με συμβουλευτικές συνεδρίες. Κάθε ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει τρεις online συμβουλευτικές συνεδρίες για καθοδήγηση, απάντηση ερωτήσεων και εμβάθυνση στα θέματα που αναλύονται, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτή και συμμετεχόντων.
Η εξέταση πιστοποίησης πραγματοποιείται με χρήση ερωτήσεων, με τουλάχιστον 80% επιτυχία. Το υλικό προέρχεται από εγχειρίδια, στα οποία συγγραφείς είναι οι διδάσκοντες, και περιλαμβάνει ψηφιακό υλικό (pdf, doc, παρουσιάσεις, video) και αναλυτικές σημειώσεις.
Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να προσεγγίζουν το εκπαιδευτικό υλικό στο δικό τους ρυθμό και χρόνο, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες τους. Η μέθοδος αυτή επιδιώκει να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στελεχών στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω εξέτασης που περιλαμβάνει 25 ερωτήσεις σε μορφή ερωτοαπαντήσεων, με απαιτούμενο ποσοστό επιτυχίας τουλάχιστον 65%.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα που διαθέτουν βασική γνώση διαδικασιών δημόσιας διοίκησης και είναι είτε απόφοιτοι πανεπιστημίου είτε επαγγελματίες με αποδεδειγμένη εμπειρία σε ζητήματα δημόσιας διοίκησης.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ψηφιακή Διακυβέρνηση - Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον Δημόσιο Τομέα: Ψηφιακές Υπηρεσίες και Διαλειτουργικότητα στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση" είναι ένα εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα δια βίου μάθησης που στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της κατανόησης σχετικά με τη δημιουργία, την παροχή και τη διασύνδεση δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών. Η δομή του προγράμματος επικεντρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες: τη δημιουργία και λειτουργία δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών, την εφαρμογή προτύπων και υποδομών διαλειτουργικότητας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και την αναδιοργάνωση διαδικασιών στο δημόσιο τομέα για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της προσβασιμότητας. Οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με ορισμούς, επίπεδα και υποδομές δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών, εξετάζοντας παραδείγματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, θα εμβαθύνουν στα πρότυπα διαλειτουργικότητας και στα ευρωπαϊκά και ελληνικά πλαίσια που τα διέπουν, κατανοώντας πώς διασφαλίζεται η ομαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και φορέων. Τέλος, θα εξετάσουν μεθοδολογίες και εργαλεία αναδιοργάνωσης υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων περιπτώσεων μελέτης, όπως το έργο της ΕΕΤΑΑ και το σύστημα ΜΙΤΟΣ.
Στόχος του προγράμματος είναι η προετοιμασία των συμμετεχόντων για τη δημιουργική συμμετοχή τους σε έργα ψηφιακής διακυβέρνησης, με έμφαση στην προσφορά ποιοτικών, διαλειτουργικών και αποτελεσματικών υπηρεσιών που ενισχύουν τη διοικητική αποτελεσματικότητα και βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα:
1) Κατανοούν τις βασικές έννοιες, τα επίπεδα και τις υποδομές που αφορούν τις δημόσιες ψηφιακές υπηρεσίες.
2) Αναγνωρίζουν τη σημασία των προτύπων διαλειτουργικότητας και τη συμβολή τους στη βελτίωση της αποδοτικότητας και της συνεργασίας μεταξύ δημόσιων οργανισμών.
3) Εξοικειωθούν με το ελληνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο διαλειτουργικότητας.
4) Κατανοούν τις μεθοδολογίες και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την τεκμηρίωση και την αναδιοργάνωση των δημόσιων υπηρεσιών.
5) Εξετάζουν παραδείγματα εφαρμογής μέσω μελετών περίπτωσης, όπως το έργο της ΕΕΤΑΑ και το σύστημα ΜΙΤΟΣ, κατανοώντας τη σημασία της πρακτικής εφαρμογής.
6) Αναπτύξουν δεξιότητες στρατηγικού σχεδιασμού για τη δημιουργία και τη διαχείριση αποτελεσματικών και διαλειτουργικών ψηφιακών λύσεων στον δημόσιο τομέα.
7) Κατανοούν τον ρόλο της Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής των πολιτών και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των δημόσιων οργανισμών.
[Online εξ αποστάσεως]
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην "Ψηφιακή Διακυβέρνηση" παρέχει ένα καινοτόμο, ασύγχρονο online περιβάλλον μάθησης με συμβουλευτικές συνεδρίες. Κάθε ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει τρεις online συμβουλευτικές συνεδρίες για καθοδήγηση, απάντηση ερωτήσεων και εμβάθυνση στα θέματα που αναλύονται, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτή και συμμετεχόντων. Η εξέταση πιστοποίησης πραγματοποιείται με χρήση ερωτήσεων, με τουλάχιστον 80% επιτυχία. Το υλικό προέρχεται από εγχειρίδια, στα οποία συγγραφείς είναι οι διδάσκοντες, και περιλαμβάνει ψηφιακό υλικό (pdf, doc, παρουσιάσεις, video) και αναλυτικές σημειώσεις. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να προσεγγίζουν το εκπαιδευτικό υλικό στο δικό τους ρυθμό και χρόνο, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες τους. Η μέθοδος αυτή επιδιώκει να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στελεχών στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω εξέτασης που περιλαμβάνει 25 ερωτήσεις σε μορφή ερωτοαπαντήσεων, με απαιτούμενο ποσοστό επιτυχίας τουλάχιστον 65%.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα που διαθέτουν βασική γνώση διαδικασιών δημόσιας διοίκησης και είναι είτε απόφοιτοι πανεπιστημίου είτε επαγγελματίες με αποδεδειγμένη εμπειρία σε ζητήματα δημόσιας διοίκησης.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Δημόσιες Ψηφιακές Υπηρεσίες και υποδομές παροχής τους
ΠεριγραφήΗ ενότητα "Δημόσιες Ψηφιακές Υπηρεσίες και υποδομές παροχής τους" εστιάζει στην κατανόηση της δημιουργίας και της λειτουργίας των δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών, καθώς και στη σημασία των υποδομών που υποστηρίζουν την παροχή τους. Συγκεκριμένα, η ενότητα εξετάζει την τυπολογία και τα χαρακτηριστικά των δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών, δίνοντας έμφαση σε ελληνικούς διαδικτυακούς τόπους που παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες, ενώ παράλληλα παρουσιάζει επιτυχημένα παραδείγματα από διεθνείς πλατφόρμες. Η σύγκριση εθνικών και διεθνών πρακτικών αναδεικνύει τις καλές πρακτικές και τις δυνατότητες βελτίωσης. Οι εκπαιδευόμενοι θα διερευνήσουν τους βασικούς ορισμούς και τα επίπεδα ψηφιακών υπηρεσιών, αναγνωρίζοντας τη σημασία τους για τη βελτίωση της διοικητικής αποτελεσματικότητας και της εμπειρίας των πολιτών. Στόχος της ενότητας είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες μια ολοκληρωμένη εικόνα της σημασίας των δημόσιων ψηφιακών υπηρεσιών και της συμβολής τους στη διαφάνεια, την αποδοτικότητα και την πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, θα κατανοήσουν πώς οι τεχνολογικές υποδομές υποστηρίζουν τη διασύνδεση και την αποτελεσματική λειτουργία αυτών των υπηρεσιών.
Έναρξη08/07/2025
Λήξη20/07/2025
Ώρες35.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΖΩΗ ΛΑΧΑΝΑ
Συνεδρίες1 Ορισμοί και Επίπεδα Δημόσιων Ψηφιακών Υπηρεσιών
2 Δημόσιοι Διαδικτυακοί Τόποι - Ελλάδα
3 Διεθνείς Διαδικτυακοί Τόποι

Διδακτική ενότητα 2: Πρότυπα και Υποδομές Διαλειτουργικότητας σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα "Πρότυπα και Υποδομές Διαλειτουργικότητας σε Ελλάδα και Ευρωπαϊκή Ένωση" εστιάζει στη διαλειτουργικότητα ως βασικό συστατικό της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με στόχο την ομαλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και φορέων. Οι εκπαιδευόμενοι θα μελετήσουν τη σημασία της διαλειτουργικότητας για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των δημόσιων υπηρεσιών και θα αναλύσουν τα πρότυπα και τις υποδομές που την υποστηρίζουν. Η ενότητα καλύπτει τις αρχές της διαλειτουργικότητας στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση, εξετάζοντας τόσο το Ευρωπαϊκό όσο και το Ελληνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας. Ειδική έμφαση δίνεται στη σχέση της διαλειτουργικότητας με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και στη διασφάλιση της ποιότητας των δημόσιων διαδικτυακών τόπων μέσω μοντέλων πιστοποίησης.
Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα πλαίσια που διέπουν τη διαλειτουργικότητα, καθώς και για τις στρατηγικές που εφαρμόζονται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Στόχος της ενότητας είναι να προετοιμάσει του
Έναρξη21/07/2025
Λήξη18/08/2025
Ώρες50.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΖΩΗ ΛΑΧΑΝΑ
Συνεδρίες1 Διαλειτουργικότητα στην Ψηφιακή Διακυβέρνηση
2 Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας
3 Το Ελληνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας
4 Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας και Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Συναλλαγών
5 Μοντέλο Πιστοποίησης Δημόσιων Διαδικτυακών Τόπων

Διδακτική ενότητα 3: Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών και Διαδικασιών στο Δημόσιο Τομέα
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα "Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών και Διαδικασιών στο Δημόσιο Τομέα" εστιάζει στη συστηματική τεκμηρίωση, τον σχεδιασμό και την αναδιοργάνωση των διαδικασιών που ακολουθούν οι δημόσιες υπηρεσίες. Σκοπός της ενότητας είναι να παρέχει στους συμμετέχοντες τη γνώση που απαιτείται για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας των δημόσιων υπηρεσιών μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών και μεθοδολογιών. Οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με πρότυπα και τεχνολογίες όπως τα BPMN, XML και CCTS, τα οποία υποστηρίζουν τη μοντελοποίηση και την αναδιοργάνωση των διαδικασιών. Επιπλέον, θα εξετάσουν μεθοδολογίες που εφαρμόζονται για την αναδιοργάνωση διαδικασιών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού. Τέλος, η τρίτη διδακτική ενότητα περιλαμβάνει ένα υποχρεωτικό quiz ερωτοαπαντήσεων (τελικό quiz εξετάσεων) με ελάχιστο ποσοστό επιτυχίας 65%.
Στόχος της ενότητας είναι να κατανοήσουν οι συμμετέχοντες τη σημασία της αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, να εξοικειωθούν με τις απαραίτητες τεχνικές και εργαλεία, και να είναι σε θέση να αξιοποιούν παραδείγματα καλών πρακτικών για την ανάπτυξη.
Έναρξη19/08/2025
Λήξη08/09/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΖΩΗ ΛΑΧΑΝΑ
Συνεδρίες1 Τεκμηρίωση Διαδικασιών και Πρότυπα BPMN, XML, CCTS
2 Μεθοδολογία αναδιοργάνωσης διαδικασιών
3 Μελέτη Περίπτωσης: Το έργο της ΕΕΤΑΑ
4 Μελέτη Περίπτωσης: Το σύστημα ΜΙΤΟΣ
5 Τελικό QUIZ εξετάσεων

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Ζωή Λαχανά [zoi(at)aegean.gr - Τηλ. 6977137147]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - ΗΡΩΝ Α.Μ.Κ.Ε. δ.τ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΠΕ - ΗΡΩΝ
  Υπ.: Αθανάσιος Δαβαλάς
  Email: contact(at)labheron.gr
  Website: https://labheron.gr/
  Τηλ.: 698 3195650 / 210 7484845
  Δ/νση: Ευθυμίου Κλάδου 5, Ζωγράφου


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Κείμενο εκπτώσεων από τον ΕΥ
- Έκπτωση 1 (Για ειδικές περιπτώσεις, π.χ. σε περίπτωση άνω των 50 εγγραφών από μεγάλο φορέα του δημοσίου, δίνονται 5 θέσεις δωρεάν): 75% - 100%
- Έκπτωση 2 (Για συνήθεις προωθητικές ενέργειες, π.χ. εγγραφή περισσότερων του ενός μέλους, κλπ): 25 - 75%
- Έκπτωση 3 (Για ανέργους, προεγγραφή και προεξόφληση διδάκτρων): 5 - 25%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.