Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Προγραμματισμός και Εκπαιδευτική Ρομποτική [Scratch & Micro:Bit]
Θεματική Κατηγορία: Παιδαγωγικά, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 15/04/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1422
ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΓΡΑΦΗ: 01/03/2024 - 20/03/2024 (ΕΚΠΤΩΣΗ 20%)
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 01/03/2024 - 13/04/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 15/04/2024 - 21/01/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 7 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 440.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.60

Επιστημονική Ευθύνη: ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Αρχικο Κοστος: 500,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Ο Προγραμματισμός και η Εκπαιδευτική Ρομποτική έχοντας διανύσει μια πορεία 50 ετών, έρευνας και διδακτικής πράξης, έχουν πλέον διαχυθεί διεθνώς στη σχολική εκπαίδευση, αλλά και στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Πέρα από τη μαθησιακή αξία του προγραμματισμού, της ανάπτυξης της αλγοριθμικής σκέψης, και ευρύτερα της υπολογιστικής σκέψης, οι μαθησιακές δραστηριότητες που συνδέουν τον πλούτο της τεχνολογίας του ψηφιακού, με τον φυσικό, πραγματικό κόσμο, γίνoνται σήμερα ιδιαίτερα σημαντικές για τους μαθητές, στην εποχή του Διαδικτύου των Πραγμάτων και της καθημερινότητας των “έξυπνων συσκευών”.
Στη χώρα μας, ενεργοί εκπαιδευτικοί εντάσσουν τον προγραμματισμό και την ρομποτική, όχι μόνο στα μαθήματα πληροφορικής, αλλά σε σειρά δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη διερεύνηση της διεπιστημονικής προσέγγισης S.T.E.A.M., και στη διδακτική πράξη ποικίλων μαθημάτων (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, πληροφορική κ.ά.)

Το παρόν συνδυαστικό πρόγραμμα επιμόρφωσης σχεδιάστηκε ειδικά για να προσφέρει μια καλή βάση για ομαλή είσοδο στον κόσμο του προγραμματισμού και της ρομποτικής, μέσω του συνδυασμού της Scratch© ως βασικής γλώσσας προγραμματισμού και της πλατφόρμας ρομποτικής micro:bit©.

Η γλώσσα προγραμματισμού Scratch© (δυναμική γλώσσα οπτικού προγραμματισμού), επιλέχθηκε ως η πλέον διαδεδομένη και η πλέον επεξεργασμένη μαθησιακά, για την σχολική εκπαίδευση, που στηρίζεται από μια ιδιαίτερα ευρεία και ζωντανή διεθνή διαδικτυακή κοινότητα (εκπαιδευτικών και μαθητών).

Η πλατφόρμα ρομποτικής BBC micro:bit© επιλέχτηκε λόγω του προσιτού (χαμηλού) κόστους, και των ισχυρών τεχνικών χαρακτηριστικών της, και δεδομένου ότι είναι κατάλληλη για ενδιαφέρουσες μαθησιακές δραστηριότητες, σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης. Έχει ήδη ενταχθεί στα σχολεία πολλών ευρωπαϊκών χωρών και είναι συμβατή με διαγωνισμούς ρομποτικής (π.χ. WRO). Πρόκειται για υπολογιστική πλατφόρμα (ανοικτού κώδικα), που προσφέρει μια πλούσια παλέτα αισθητήρων (αφής, θερμοκρασίας, φωτός κ.ά.), επιτρέπει την ανίχνευση κίνησης (επιταχυνσιόμετρο τριών διαστάσεων και πυξίδα), ενώ πρόσφατα [v2.0 micro:bit || microbit.org/new-microbit/] εμπλουτίστηκε με μικρόφωνο και ηχείο. Η πλακέτα του μικροεπεξεργαστή, εμπεριέχει διόδους εκπομπής φωτός (25 LED) και παρέχει ακροδέκτες ενσύρματης σύνδεσης (PINs), ενώ επιτρέπει και μέσω ασύρματης επικοινωνίας (με ραδιοκύματα και Βluetooth) τη σύνδεση με άλλες συσκευές.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης εστιάζει στην κατανόηση και στην πρακτική εξάσκηση, πάνω στις βασικές έννοιες, δομές, δεξιότητες, συλλογισμούς και προσεγγίσεις τους προγραμματισμού και της ρομποτικής, μέσω της διαδραστικής υποστήριξης των Εκπαιδευτών του εν λόγω προγράμματος.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, το ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Αιγαίου, θα αποδώσει στους επιμορφούμενους “Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης”, το οποίο μπορεί να κατατεθεί στον ΑΣΕΠ για να καταχωρηθεί η μοριοδότηση με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, για διορισμό, πρόσληψη ή εξέλιξη.

Απευθύνεται σε πολίτες που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στον χώρο της σχολικής εκπαίδευσης (κυρίως προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση), καθώς και σε κάθε ένα/μία που επιθυμεί να αποκτήσει συναφείς γνώσεις.

Σημείωση: Στην περίπτωση που ο/η επιμορφούμενος/η δεν διαθέτει τον εξοπλισμό της πλατφόρμας micro:bit© (π.χ. η σχολική μονάδα δεν έχει ακόμα παραλάβει τον αντίστοιχο εξοπλισμό), δύναται να συμμετέχει ενεργά στο μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος (μέσω προσομοιώσεων).
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι επιμορφούμενοι θα έχουν:
(1) Αποκτήσει βασικές γνώσεις για τα δομικά στοιχεία της γλώσσας προγραμματισμού Scratch, καθώς και εξειδικευμένα εργαλεία του περιβάλλοντος Scratch.
(2) Αναπτύξει βασικές γνώσεις, διαδικασίες και συλλογισμούς αλγοριθμικής σκέψης
(3) Γνωρίσει τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της πλατφόρμας ρομποτικής micro:bit
(4) Αναπτύξει γνώσεις αξιοποίησης των εσωτερικών και εξωτερικών αισθητήρων
(5) Αποκτήσει γνώσεις σύνδεσης συσκευών
(6) Αναπτύξει συνδυαστικές γνώσεις προγραμματισμού και ρομποτικής για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μαθησιακών παιχνιδιών και διεπιστημονικών δραστηριοτήτων STEAM
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Το πρόγραμμα 440 ωρών, υλοποιείται διαδικτυακά από απόσταση, σε χρονική διάρκεια 9 μηνών.
Το εκπαιδευτικό υλικό, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου της Διδακτικής Ενότητας, περιλαμβάνει:
- Οδηγίες καθοδήγησης πρακτικής εφαρμογής (κειμενικές ή μέσω βίντεο)
- Υλικό βασικής και περαιτέρω μελέτης (κειμενικό ή πολυμεσικό)
- Σύντομες δραστηριότητες (κυρίως πρακτικής εφαρμογής)
- Τεστ (αποσφαλμάτωσης/debugging, κριτικής ανάλυσης κ.ά.)
- Projects προγραμματισμού-ρομποτικής
Το εκπαιδευτικό υλικό διατίθεται σταδιακά, ανά εβδομάδα, ακολουθώντας τη ροή του προγράμματος.
Η μελέτη και η εξάσκηση γίνεται ασύγχρονα από τους επιμορφούμενους, ενώ οι Εκπαιδευτές του Προγράμματος παρέχουν ανατροφοδότηση σε εβδομαδιαία βάση.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Σε κάθε Διδακτική Ενότητα ο/η εκπαιδευόμενος/η θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τα παραγόμενα των δραστηριοτήτων, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον/ην εκπαιδευτή/ρια του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον/ην εκπαιδευόμενο/η στο τέλος κάθε ενότητας και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο/η εκπαιδευόμενος/η λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο/η που θέλει να αποκτήσει γνωστικό υπόβαθρο και πρακτική εμπειρία προγραμματισμού και ρομποτικής, και κυρίως σε ενεργούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς, κατόχους πτυχίου ή τελειόφοιτους.
Ελάχιστον προσόν: Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Ο Προγραμματισμός και η Εκπαιδευτική Ρομποτική έχοντας διανύσει μια πορεία 50 ετών, έρευνας και διδακτικής πράξης, έχουν πλέον διαχυθεί διεθνώς στη σχολική εκπαίδευση, αλλά και στο πλαίσιο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Πέρα από τη μαθησιακή αξία του προγραμματισμού, της ανάπτυξης της αλγοριθμικής σκέψης, και ευρύτερα της υπολογιστικής σκέψης, οι μαθησιακές δραστηριότητες που συνδέουν τον πλούτο της τεχνολογίας του ψηφιακού, με τον φυσικό, πραγματικό κόσμο, γίνoνται σήμερα ιδιαίτερα σημαντικές για τους μαθητές, στην εποχή του Διαδικτύου των Πραγμάτων και της καθημερινότητας των “έξυπνων συσκευών”.
Στη χώρα μας, ενεργοί εκπαιδευτικοί εντάσσουν τον προγραμματισμό και την ρομποτική, όχι μόνο στα μαθήματα πληροφορικής, αλλά σε σειρά δραστηριοτήτων, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη διερεύνηση της διεπιστημονικής προσέγγισης S.T.E.A.M., και στη διδακτική πράξη ποικίλων μαθημάτων (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, πληροφορική κ.ά.)

Το παρόν συνδυαστικό πρόγραμμα επιμόρφωσης σχεδιάστηκε ειδικά για να προσφέρει μια καλή βάση για ομαλή είσοδο στον κόσμο του προγραμματισμού και της ρομποτικής, μέσω του συνδυασμού της Scratch© ως βασικής γλώσσας προγραμματισμού και της πλατφόρμας ρομποτικής micro:bit©.

Η γλώσσα προγραμματισμού Scratch© (δυναμική γλώσσα οπτικού προγραμματισμού), επιλέχθηκε ως η πλέον διαδεδομένη και η πλέον επεξεργασμένη μαθησιακά, για την σχολική εκπαίδευση, που στηρίζεται από μια ιδιαίτερα ευρεία και ζωντανή διεθνή διαδικτυακή κοινότητα (εκπαιδευτικών και μαθητών).

Η πλατφόρμα ρομποτικής BBC micro:bit© επιλέχτηκε λόγω του προσιτού (χαμηλού) κόστους, και των ισχυρών τεχνικών χαρακτηριστικών της, και δεδομένου ότι είναι κατάλληλη για ενδιαφέρουσες μαθησιακές δραστηριότητες, σε οποιαδήποτε βαθμίδα εκπαίδευσης. Έχει ήδη ενταχθεί στα σχολεία πολλών ευρωπαϊκών χωρών και είναι συμβατή με διαγωνισμούς ρομποτικής (π.χ. WRO). Πρόκειται για υπολογιστική πλατφόρμα (ανοικτού κώδικα), που προσφέρει μια πλούσια παλέτα αισθητήρων (αφής, θερμοκρασίας, φωτός κ.ά.), επιτρέπει την ανίχνευση κίνησης (επιταχυνσιόμετρο τριών διαστάσεων και πυξίδα), ενώ πρόσφατα [v2.0 micro:bit || microbit.org/new-microbit/] εμπλουτίστηκε με μικρόφωνο και ηχείο. Η πλακέτα του μικροεπεξεργαστή, εμπεριέχει διόδους εκπομπής φωτός (25 LED) και παρέχει ακροδέκτες ενσύρματης σύνδεσης (PINs), ενώ επιτρέπει και μέσω ασύρματης επικοινωνίας (με ραδιοκύματα και Βluetooth) τη σύνδεση με άλλες συσκευές.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης εστιάζει στην κατανόηση και στην πρακτική εξάσκηση, πάνω στις βασικές έννοιες, δομές, δεξιότητες, συλλογισμούς και προσεγγίσεις τους προγραμματισμού και της ρομποτικής, μέσω της διαδραστικής υποστήριξης των Εκπαιδευτών του εν λόγω προγράμματος.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, το ΚΕΔΙΒΙΜ Πανεπιστημίου Αιγαίου, θα αποδώσει στους επιμορφούμενους “Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης”, το οποίο μπορεί να κατατεθεί στον ΑΣΕΠ για να καταχωρηθεί η μοριοδότηση με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, για διορισμό, πρόσληψη ή εξέλιξη.

Απευθύνεται σε πολίτες που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν στον χώρο της σχολικής εκπαίδευσης (κυρίως προσχολική, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση), καθώς και σε κάθε ένα/μία που επιθυμεί να αποκτήσει συναφείς γνώσεις.

Σημείωση: Στην περίπτωση που ο/η επιμορφούμενος/η δεν διαθέτει τον εξοπλισμό της πλατφόρμας micro:bit© (π.χ. η σχολική μονάδα δεν έχει ακόμα παραλάβει τον αντίστοιχο εξοπλισμό), δύναται να συμμετέχει ενεργά στο μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος (μέσω προσομοιώσεων).
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι επιμορφούμενοι θα έχουν:
(1) Αποκτήσει βασικές γνώσεις για τα δομικά στοιχεία της γλώσσας προγραμματισμού Scratch, καθώς και εξειδικευμένα εργαλεία του περιβάλλοντος Scratch.
(2) Αναπτύξει βασικές γνώσεις, διαδικασίες και συλλογισμούς αλγοριθμικής σκέψης
(3) Γνωρίσει τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της πλατφόρμας ρομποτικής micro:bit
(4) Αναπτύξει γνώσεις αξιοποίησης των εσωτερικών και εξωτερικών αισθητήρων
(5) Αποκτήσει γνώσεις σύνδεσης συσκευών
(6) Αναπτύξει συνδυαστικές γνώσεις προγραμματισμού και ρομποτικής για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μαθησιακών παιχνιδιών και διεπιστημονικών δραστηριοτήτων STEAM
[Online εξ αποστάσεως]
Το πρόγραμμα 440 ωρών, υλοποιείται διαδικτυακά από απόσταση, σε χρονική διάρκεια 9 μηνών. Το εκπαιδευτικό υλικό, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου της Διδακτικής Ενότητας, περιλαμβάνει: - Οδηγίες καθοδήγησης πρακτικής εφαρμογής (κειμενικές ή μέσω βίντεο) - Υλικό βασικής και περαιτέρω μελέτης (κειμενικό ή πολυμεσικό) - Σύντομες δραστηριότητες (κυρίως πρακτικής εφαρμογής) - Τεστ (αποσφαλμάτωσης/debugging, κριτικής ανάλυσης κ.ά.) - Projects προγραμματισμού-ρομποτικής Το εκπαιδευτικό υλικό διατίθεται σταδιακά, ανά εβδομάδα, ακολουθώντας τη ροή του προγράμματος. Η μελέτη και η εξάσκηση γίνεται ασύγχρονα από τους επιμορφούμενους, ενώ οι Εκπαιδευτές του Προγράμματος παρέχουν ανατροφοδότηση σε εβδομαδιαία βάση.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Σε κάθε Διδακτική Ενότητα ο/η εκπαιδευόμενος/η θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τα παραγόμενα των δραστηριοτήτων, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον/ην εκπαιδευτή/ρια του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον/ην εκπαιδευόμενο/η στο τέλος κάθε ενότητας και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο/η εκπαιδευόμενος/η λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο/η που θέλει να αποκτήσει γνωστικό υπόβαθρο και πρακτική εμπειρία προγραμματισμού και ρομποτικής, και κυρίως σε ενεργούς ή υποψήφιους εκπαιδευτικούς, κατόχους πτυχίου ή τελειόφοιτους.
Ελάχιστον προσόν: Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Θεωρητικό πλαίσιο και βασικά στοιχεία του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch
ΠεριγραφήΗ πρώτη θεματική ενότητα αναφέρεται σε συνοπτική ιστορική αναδρομή του προγραμματισμού και της ρομποτικής για παιδιά και μαθητές, σε συναφείς θεωρίες μάθησης και τη συσχέτισή τους με τις ΤΠΕ και την εκπαιδευτική ρομποτική, στην έννοια του προγραμματισμού και στην εισαγωγή του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch.
Σημειώνεται ότι σε όλες τις διδακτικές ενότητες (πέντε) που εστιάζουν στον προγραμματισμό με Scratch γίνονται συχνές αναφορές σε σενάρια ρομποτικής που υλοποιούνται με τη χρησιμοποίηση του ένθετου εκπαιδευτικού υλικού.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Γνώση της ιστορικής προέλευσης του προγραμματισμού και της Ρομποτικής στη σχολική εκπαίδευση
- Η διάκριση θεωριών μάθησης και η συσχέτισή τους με τη χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία.
- Η γνωριμία με τις έννοιες: ρομπότ, ρομποτική, εκπαιδευτική ρομποτική.
- Αναγνώριση των εννοιών: προγραμματισμός, πρόγραμμα, εντολές.
- Η εκμάθηση των βασικών στοιχείων του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch, η δημιουργία του πρώτου προγράμματος και η δυνατότητα διαμοιρασμού των έργων στην κοινότητα του Scratch.
Έναρξη15/04/2024
Λήξη12/05/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Ιστορική αναδρομή στον Προγραμματισμό και την Ρομποτική και Σύνδεση με θεωρίες μάθησης
2 Βασικές έννοιες: ρομπότ, ρομποτική, εκπαιδευτική ρομποτική
3 Βασικές έννοιες: προγραμματισμός, πρόγραμμα, εντολές
4 Κύρια στοιχεία του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Scratch

Διδακτική ενότητα 2: Δομικά στοιχεία του περιβάλλοντος Scratch
ΠεριγραφήΗ θεματική ενότητα αναφέρεται στα δομικά στοιχεία του Scratch, όπως είναι τα συμβάντα, τα υπόβαθρα και οι φιγούρες με τις ενδυμασίες τους, παρουσιάζοντάς τα ενσωματωμένα στην ακολουθιακή δομή του προγραμματισμού.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η γνωριμία με τα Συμβάντα και με τις παλέτες εντολών.
- Συνειδητοποίηση του τρόπου χρησιμοποίησης της ακολουθιακής δομής και των πολλαπλών συμβάντων.
- Η χρησιμοποίηση των αντικειμένων (φιγουρών) με τις ενδυμασίες τους και η τοποθέτηση τους στο υπόβαθρο.
- Η εκτίμηση της χρησιμότητας των τελεστών.
Έναρξη13/05/2024
Λήξη09/06/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Συμβάντα και παλέτες εντολών
2 Ακολουθιακή δομή πολλαπλών συμβάντων
3 Εισαγωγή αντικειμένων (φιγούρες) και υπόβαθρων
4 Τελεστές

Διδακτική ενότητα 3: Δομές ελέγχου
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα αναφέρεται στη δομή επιλογής (ελέγχου) κατά την οποία παίρνονται αποφάσεις υπό συνθήκη.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η αναγνώριση της αξίας της δομής επιλογής (ελέγχου) και του ρόλου των τελεστών.
- Η ικανότητα χρησιμοποίησης του πληκτρολογίου και του εργαλείου της ζωγραφικής στον προγραμματισμό.
- Η διάκριση των κατηγοριών των δομών επιλογών
Έναρξη10/06/2024
Λήξη07/07/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Σημασία της δομής επιλογής (ελέγχου) και του ρόλου των τελεστών
2 Χρήση πληκτρολογίου και εργαλείου ζωγραφικής στον προγραμματισμό
3 Διάκριση κατηγοριών των δομών επιλογών
4 Μελέτη σεναρίων ρομποτικής που απαιτούν δομές ελέγχου

Διδακτική ενότητα 4: Μεταβλητή και Επικοινωνία (με τον χρήστη και μεταξύ αντικειμένων)
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα αναφέρεται στην έννοια της μεταβλητής και στη δυνατότητα του προγραμματιστικού περιβάλλοντος να «επικοινωνεί» με τον χρήστη καθώς και στη δυνατότητα να «επικοινωνούν» τα αντικείμενα μεταξύ τους.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η αναγνώριση της αναγκαιότητας ύπαρξης της έννοιας της μεταβλητής.
- Η δημιουργία απλών παιχνιδιών και η δυνατότητα αναγνώρισης λαθών σε ένα πρόγραμμα.
- Η αξιοποίηση της διάδρασης του προγράμματος με τον χρήστη.
- Η γνωριμία με τις εντολές μετάδοσης μηνυμάτων ανάμεσα σε αντικείμενα και υπόβαθρα.
Έναρξη08/07/2024
Λήξη04/08/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Έννοια και ρόλος της “Μεταβλητής”
2 Προγραμματισμός απλών παιχνιδιών και αποσφαλμάτωση προγράμματος
3 Αξιοποίηση διάδρασης προγράμματος-προγραμματιστή
4 Εντολές μετάδοσης μηνυμάτων (αντικείμενα - υπόβαθρα)

Διδακτική ενότητα 5: Εξειδικευμένα Εργαλεία περιβάλλοντος Scratch (Επεκτάσεις)
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα αναφέρεται σε εξειδικευμένα εργαλεία (επεκτάσεις) που εμπλουτίζουν το προγραμματιστικό περιβάλλον, όπως είναι η πένα, ο ήχος, το βίντεο και η δυνατότητα της δημιουργίας κλώνων.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η χρησιμοποίηση της πένας ως αφορμή για γραφικά και εμπέδωση μαθηματικών εννοιών.
- Η χρησιμοποίηση του ήχου ως αφορμή για δημιουργία μουσικής.
- Η χρησιμοποίηση της web camera ως αφορμή για την επικοινωνία ρομπότ με το πραγματικό περιβάλλον.
- Η κατανόηση της χρησιμοποίησης των κλώνων για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch.
Έναρξη05/08/2024
Λήξη01/09/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Χρήση της ‘πένας’ για γραφικές αναπαραστάσεις και μαθηματικές έννοιες
2 Χρήση του ‘ήχου’ για δημιουργία μουσικής
3 Χρήση της ‘web camera’ για επικοινωνία ρομπότ με το πραγματικό περιβάλλον
4 Χρήση των ‘κλώνων’ για τη δημιουργία παιχνιδιών στο Scratch

Διδακτική ενότητα 6: Παρουσίαση της πλακέτας Micro:bit και του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Makecode
ΠεριγραφήΗ πρώτη θεματική ενότητα αναφέρεται στην παρουσίαση των βασικών στοιχείων που συνιστούν το Micro:bit και του προγραμματιστικού περιβάλλοντος Makecode με το οποίο μπορούμε να διαχειριστούμε βασικά στοιχεία του και ορισμένους αισθητήρες του.

Σημειώνεται ότι το προγραμματιστικό περιβάλλον Makecode είναι Scratch-like. Οι δραστηριότητες ακολουθούν τον βαθμό δυσκολίας στον προγραμματισμό, ξεκινώντας από την ακολουθιακή δομή και προχωρώντας σε πολυπλοκότερες προγραμματιστικές δομές.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η γνωριμία με την πλατφόρμα ρομποτικής Micro:bit και το κύριο προγραμματιστικό του περιβάλλον Makecode.
- Η χρησιμοποίηση βασικών στοιχείων του Micro:bit: LEDs, κουμπιά, ηχείο.
- Η αξιοποίηση του επιταχυνσιόμετρου.
Έναρξη02/09/2024
Λήξη29/09/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Πλακέτα Micro:bit : Βασικά χαρακτηριστικά
2 Προγραμματιστικό περιβάλλον Makecode: Βασικά χαρακτηριστικά
3 Χρήση βασικών στοιχείων του Micro:bit : LEDs, κουμπιά (π.χ. αισθητήρας αφής), ηχείο
4 Χρήση του επιταχυνσιόμετρου

Διδακτική ενότητα 7: Αξιοποίηση ενσωματωμένων αισθητήρων Micro:bit
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα αναφέρεται στη χρησιμοποίηση και άλλων ενσωματωμένων αισθητήρων του Micro:bit καθώς και στην αξιοποίηση των ακροδεκτών ενσύρματης σύνδεσης (PINs).

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η χρησιμοποίηση των ενσωματωμένων αισθητήρων της θερμοκρασίας και της πυξίδας.
- Η χρήση του μικροφώνου
- Η αξιοποίηση των PINs και το πραγματικό περιβάλλον
Έναρξη30/09/2024
Λήξη27/10/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Ο ενσωματωμένος αισθητήρας της Θερμοκρασίας
2 Ο αισθητήρας της Πυξίδας
3 Μικρόφωνο και ηχογραφήσεις
4 Χρήση των PINs και συνδέσεις με το πραγματικό περιβάλλον

Διδακτική ενότητα 8: Αξιοποίηση εξωτερικών αισθητήρων που συνδέονται στο Micro:bit
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα αναφέρεται στη χρησιμοποίηση εξωτερικών αισθητήρων του Micro:bit.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η χρησιμοποίηση των εξωτερικών αισθητήρων της υγρασίας, των υπερήχων, της θερμοκρασίας και της φωτοαντίστασης.
- Η διάκριση αισθητήρων και ενεργοποιητών.
- Η αξιοποίηση των επεκτάσεων.
Έναρξη28/10/2024
Λήξη24/11/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Χρήση εξωτερικών αισθητήρων Υγρασίας και Θερμοκρασίας
2 Χρήση εξωτερικών αισθητήρων Υπερήχων και Φωτοαντίστασης
3 Διάκριση αισθητήρων και ενεργοποιητών
4 Αξιοποίηση των επεκτάσεων

Διδακτική ενότητα 9: Τα Micro:bit επικοινωνούν – Με το Micro:bit και το Scratch δημιουργούμε παιχνίδια
ΠεριγραφήΗ θεματική ενότητα αναφέρεται στη χρησιμοποίηση εξωτερικών αισθητήρων του Micro:bit, καθώς και στην επικοινωνία (μέσω ραδιοκυμάτων ή/και bluetooth) μεταξύ συσκευών. Επιπρόσθετα εστιάζει στη συστηματική εξάσκηση μελέτης και κατασκευής απλών και σύνθετων μαθησιακών ‘παιχνιδιών’.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Η εκμάθηση επικοινωνίας των Micro:bit μεταξύ τους.
- Η δημιουργία παιχνιδιών, όπου χρησιμοποιείται το Micro:bit για τη λειτουργία τους και έχει χρησιμοποιηθεί το Scratch για τον προγραμματισμό τους.
Έναρξη25/11/2024
Λήξη22/12/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Επικοινωνία των Micro:bit μεταξύ τους
2 Δημιουργία παιχνιδιών με το Micro:bit προγραμματιζόμενα μέσω Scratch
3 Δημιουργία συνεργατικών παιχνιδιών με το Micro:bit προγραμματιζόμενα μέσω Scratch
4 Project σύνθετων παιχνιδιών σε σύνδεση με το εξωτερικό περιβάλλον

Διδακτική ενότητα 10: Micro:bit και Scratch ως βάσεις για σύνθετες δραστηριότητες STEAM
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα προσφέρει συνθετική εμβάθυνση και ενεργοποίηση των γνώσεων όλων των προηγούμενων ενοτήτων, για την αξιοποίησή τους στη μελέτη προτεινόμενων και παραγωγή νέων σύνθετων και μαθησιακά σημαντικών project, διεπιστημονικής προσέγγισης STEAM.

Μαθησιακοί στόχοι:
- Αξιοποίηση γνώσεων προγραμματισμού και ρομποτικής για την παραγωγή σύνθετων μαθησιακών δραστηριοτήτων, τύπου STEAM, διαβαθμισμένης δυσκολίας
Έναρξη23/12/2024
Λήξη19/01/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Δραστηριότητες STEAM για το Νηπιαγωγείο
2 Δραστηριότητες STEAM για το Δημοτικό (μικρές τάξεις)
3 Δραστηριότητες STEAM για το Δημοτικό (Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού)
4 Δραστηριότητες STEAM για το Γυμνάσιο

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΜΑΡΙΑ ΙΩΣΗΦΙΔΟΥ [miosifid(at)gmail.com - Τηλ. 6977757312]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 20%
Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 20%
Έκπτωση για άνεργους/ες: 20%
Έκπτωση για φοιτητές/τριες: 20%
Έκπτωση Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων: 15%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.