Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Πρόληψη και Διαχείριση Σχολικού Εκφοβισμού: Διαμορφώνοντας Κλίμα Εμπιστοσύνης
Θεματική Κατηγορία: Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά, Φύλο και Ισότητα, Ψυχολογία – Ψυχική Υγεία

Έναρξη Μαθημάτων: 24/02/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1730
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 03/02/2025 - 09/03/2025
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 24/02/2025 - 24/11/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 440.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.60

Επιστημονική Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Αρχικο Κοστος: 420,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στρατηγικές των συμμετεχόντων στην κατανόηση, πρόληψη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία:
- Να εμβαθύνουν στην ανάλυση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, με έμφαση στις έννοιες του θυμού και της επιθετικότητας ως κρίσιμων παραγόντων για την εκδήλωσή του.
- Να εξερευνήσουν τις διαφορετικές μορφές εκφοβισμού και τις διαφοροποιήσεις τους ανάλογα με το φύλο και την ηλικία.
- Να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν σύγχρονα προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.
- Να αποκτήσουν πρακτικά εργαλεία για τη διαχείριση περιστατικών εκφοβισμού, την υποστήριξη μαθητών και την προώθηση της ψυχικής τους υγείας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση αποτελεσματικών στρατηγικών επικοινωνίας με μαθητές και γονείς, καθώς και στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος που αποθαρρύνει τον εκφοβισμό και προάγει την ψυχική, κοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των μαθητών. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη δημιουργία ασφαλών και υποστηρικτικών σχολικών περιβαλλόντων, όπου οι ενήλικες που υποστηρίζουν τους μαθητές θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι για την πρόληψη και διαχείριση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, γονείς, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, προπονητές ομάδων και γενικότερα, οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο στο πεδίο.

Με τη συμμετοχή σας, θα αποκτήσετε τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και εργαλεία για να συμβάλλετε ενεργά στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος χωρίς φόβο, όπου οι μαθητές μπορούν να ευημερούν ψυχικά και κοινωνικά.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

1.Κατανοούν τη φύση και τους παράγοντες του σχολικού εκφοβισμού:
- Προσδιορίζουν τι είναι ψυχική υγεία, θυμός, επιθετικότητα και εκφοβισμός.
- Αναγνωρίζουν τους αιτιολογικούς παράγοντες που οδηγούν στην εμφάνιση και εξάπλωση του εκφοβισμού.

2. Αναγνωρίζουν και αντιμετωπίζουν περιστατικά εκφοβισμού:
- Εντοπίζουν τα πρώιμα σημάδια κινδύνου και διαφοροποιούν τις μορφές εκφοβισμού ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και το πλαίσιο (συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού).
- Εφαρμόζουν πρακτικά εργαλεία για την έγκαιρη παρέμβαση σε περιστατικά εκφοβισμού.

3. Καλλιεργούν θετικό σχολικό κλίμα:
- Αναπτύσσουν δεξιότητες για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την ενσυναίσθηση, την αποτελεσματική επικοινωνία και την κοινωνική συνοχή σε σχολικό και οικογενειακό επίπεδο.
- Προωθούν πρακτικές που αποθαρρύνουν τον εκφοβισμό και ενισχύουν την ψυχική υγεία των μαθητών.

4. Επικοινωνούν αποτελεσματικά με γονείς και μαθητές:
- Εφαρμόζουν τεχνικές και δεξιότητες για την αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και μαθητές.
- Διαχειρίζονται ευαίσθητες συζητήσεις με σεβασμό και αποκαταστατική προσέγγιση.

5. Γνωρίζουν και εφαρμόζουν το θεσμικό πλαίσιο:
- Κατανοούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
- Προάγουν την ορθή εφαρμογή των θεσμικών μέτρων και πολιτικών κατά του εκφοβισμού.

6. Προωθούν την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας:
- Εκπαιδεύονται στην πρόληψη και αντιμετώπιση του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying).
- Προωθούν πρακτικές για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας από τους μαθητές.

7. Αναπτύσσουν συνεργασίες και δίκτυα υποστήριξης:
- Ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ σχολείου, οικογένειας και κοινότητας.
- Δημιουργούν δίκτυα υποστήριξης με ειδικούς, όπως ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και νομικούς.

8. Αξιολογούν και βελτιώνουν εκπαιδευτικές πρακτικές:
- Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων στρατηγικών πρόληψης και παρέμβασης.
- Αναπτύσσουν βιώσιμα μοντέλα που μπορούν να εφαρμόζονται μακροπρόθεσμα για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Το εκπαιδευτικό υλικό (θεωρητικό και πρακτικό μέρος) θα διατίθεται στην πλατφόρμα διδασκαλίας (στα ελληνικά και τα αγγλικά) και οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν πρόσβαση σε αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ενώ θα μπορούν να παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο, προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες. Ταυτόχρονα, θα μπορούν να υλοποιούν προτεινόμενες δραστηριότητες βάσει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Το εκπαιδευτικό υλικό θα αποτελείται από θεωρία (δημοσιεύσεις, διαδικτυακό υλικό σε μορφή βίντεο, υλικό που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ.λπ.) διαθέσιμη είτε εντός της πλατφόρμας διδασκαλίας (HTML5 υλικό με σχετικές αναφορές) είτε εκτός της πλατφόρμας σε εξωτερικές πηγές. Επιπλέον, στο πλαίσιο της πρακτικής εξάσκησης, θα υπάρχουν παραδείγματα καλών πρακτικών και βιωματικών ασκήσεων. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει η δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας (μέσω e-mail, forum κ.λπ.) με τους/τις διδάσκοντες/ουσες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος κάθε ενότητας θα υπάρχει αξιολόγηση (κουίζ κλειστών ερωτήσεων) και αυτό- αξιολόγηση, με τη μορφή αναστοχαστικών ερωτήσεων.

Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος θα πρέπει να ολοκληρώσετε ένα (1) τεστ αξιολόγησης στην πλατφόρμα του Moodle, απαντώντας σε ερωτήσεις τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος».
Οι ερωτήσεις του τεστ που καλείται ο/η κάθε επιμορφούμενος/η να συμπληρώσει, επιλέγονται τυχαία από μια ευρεία βάση ερωτήσεων, και αφορούν στα θέματα που θα έχετε μελετήσει στο αντίστοιχο «Βασικό Κείμενο Μελέτης» της Διδακτικής Ενότητας – δεν αφορούν στην πρόσθετη γνώση που σας προσφέρεται μέσα από τα «Παράλληλα Κείμενα Μελέτης».

Σας δίνεται χρόνος τεσσάρων (4) εβδομάδων μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.

Για να σας απονεμηθεί Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με τις πλήρεις ώρες επιμόρφωσης του Προγράμματος, θα πρέπει να αξιολογηθείτε επιτυχώς σε όλα τα τεστ αξιολόγησης, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
Σε περίπτωση που παραλείψετε ή δεν ολοκληρώσετε επιτυχώς ένα ή περισσότερα τεστ αξιολόγησης, δεν θα πιστωθείτε το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης του Προγράμματος, αλλά μόνο το 50% των ωρών επιμόρφωσης που προβλέπεται για κάθε μια διδακτική ενότητα το τεστ της οποίας παραλείψατε ή δεν ολοκληρώσατε επιτυχώς.

Μέσα στο προβλεπόμενο διάστημα των 4 εβδομάδων έχετε δικαίωμα να κάνετε το τεστ αξιολόγησης στη Διδακτική Ενότητα έως και 2 (δύο) φορές. Άρα, αν με τη συμπλήρωση του τεστ για πρώτη φορά, η επίδοσή σας είναι κάτω από τη βάση του 50%, μπορείτε να επαναλάβετε το τεστ άλλη μια φορά μέσα στη διάρκεια των 4 εβδομάδων μέχρι να κλείσει οριστικά το διαγώνισμα.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις στρατηγικές των συμμετεχόντων στην κατανόηση, πρόληψη και αποτελεσματική αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία:
- Να εμβαθύνουν στην ανάλυση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, με έμφαση στις έννοιες του θυμού και της επιθετικότητας ως κρίσιμων παραγόντων για την εκδήλωσή του.
- Να εξερευνήσουν τις διαφορετικές μορφές εκφοβισμού και τις διαφοροποιήσεις τους ανάλογα με το φύλο και την ηλικία.
- Να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν σύγχρονα προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.
- Να αποκτήσουν πρακτικά εργαλεία για τη διαχείριση περιστατικών εκφοβισμού, την υποστήριξη μαθητών και την προώθηση της ψυχικής τους υγείας.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εκμάθηση αποτελεσματικών στρατηγικών επικοινωνίας με μαθητές και γονείς, καθώς και στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος που αποθαρρύνει τον εκφοβισμό και προάγει την ψυχική, κοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των μαθητών. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη δημιουργία ασφαλών και υποστηρικτικών σχολικών περιβαλλόντων, όπου οι ενήλικες που υποστηρίζουν τους μαθητές θα είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι για την πρόληψη και διαχείριση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, γονείς, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, προπονητές ομάδων και γενικότερα, οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο στο πεδίο.

Με τη συμμετοχή σας, θα αποκτήσετε τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και εργαλεία για να συμβάλλετε ενεργά στη δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος χωρίς φόβο, όπου οι μαθητές μπορούν να ευημερούν ψυχικά και κοινωνικά.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

1.Κατανοούν τη φύση και τους παράγοντες του σχολικού εκφοβισμού:
- Προσδιορίζουν τι είναι ψυχική υγεία, θυμός, επιθετικότητα και εκφοβισμός.
- Αναγνωρίζουν τους αιτιολογικούς παράγοντες που οδηγούν στην εμφάνιση και εξάπλωση του εκφοβισμού.

2. Αναγνωρίζουν και αντιμετωπίζουν περιστατικά εκφοβισμού:
- Εντοπίζουν τα πρώιμα σημάδια κινδύνου και διαφοροποιούν τις μορφές εκφοβισμού ανάλογα με το φύλο, την ηλικία και το πλαίσιο (συμπεριλαμβανομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού).
- Εφαρμόζουν πρακτικά εργαλεία για την έγκαιρη παρέμβαση σε περιστατικά εκφοβισμού.

3. Καλλιεργούν θετικό σχολικό κλίμα:
- Αναπτύσσουν δεξιότητες για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την ενσυναίσθηση, την αποτελεσματική επικοινωνία και την κοινωνική συνοχή σε σχολικό και οικογενειακό επίπεδο.
- Προωθούν πρακτικές που αποθαρρύνουν τον εκφοβισμό και ενισχύουν την ψυχική υγεία των μαθητών.

4. Επικοινωνούν αποτελεσματικά με γονείς και μαθητές:
- Εφαρμόζουν τεχνικές και δεξιότητες για την αποτελεσματική επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και μαθητές.
- Διαχειρίζονται ευαίσθητες συζητήσεις με σεβασμό και αποκαταστατική προσέγγιση.

5. Γνωρίζουν και εφαρμόζουν το θεσμικό πλαίσιο:
- Κατανοούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
- Προάγουν την ορθή εφαρμογή των θεσμικών μέτρων και πολιτικών κατά του εκφοβισμού.

6. Προωθούν την ασφαλή χρήση της τεχνολογίας:
- Εκπαιδεύονται στην πρόληψη και αντιμετώπιση του διαδικτυακού εκφοβισμού (cyberbullying).
- Προωθούν πρακτικές για την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας από τους μαθητές.

7. Αναπτύσσουν συνεργασίες και δίκτυα υποστήριξης:
- Ενισχύουν τη συνεργασία μεταξύ σχολείου, οικογένειας και κοινότητας.
- Δημιουργούν δίκτυα υποστήριξης με ειδικούς, όπως ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και νομικούς.

8. Αξιολογούν και βελτιώνουν εκπαιδευτικές πρακτικές:
- Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των εφαρμοζόμενων στρατηγικών πρόληψης και παρέμβασης.
- Αναπτύσσουν βιώσιμα μοντέλα που μπορούν να εφαρμόζονται μακροπρόθεσμα για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού.
[Online εξ αποστάσεως]
Το εκπαιδευτικό υλικό (θεωρητικό και πρακτικό μέρος) θα διατίθεται στην πλατφόρμα διδασκαλίας (στα ελληνικά και τα αγγλικά) και οι συμμετέχοντες/ουσες θα έχουν πρόσβαση σε αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, ενώ θα μπορούν να παρακολουθούν με ευέλικτο τρόπο, προσαρμοσμένο στις προσωπικές τους ανάγκες και προτεραιότητες. Ταυτόχρονα, θα μπορούν να υλοποιούν προτεινόμενες δραστηριότητες βάσει του χρονοδιαγράμματος υλοποίησης. Το εκπαιδευτικό υλικό θα αποτελείται από θεωρία (δημοσιεύσεις, διαδικτυακό υλικό σε μορφή βίντεο, υλικό που έχει δημιουργηθεί στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων κ.λπ.) διαθέσιμη είτε εντός της πλατφόρμας διδασκαλίας (HTML5 υλικό με σχετικές αναφορές) είτε εκτός της πλατφόρμας σε εξωτερικές πηγές. Επιπλέον, στο πλαίσιο της πρακτικής εξάσκησης, θα υπάρχουν παραδείγματα καλών πρακτικών και βιωματικών ασκήσεων. Καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει η δυνατότητα ασύγχρονης επικοινωνίας (μέσω e-mail, forum κ.λπ.) με τους/τις διδάσκοντες/ουσες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος κάθε ενότητας θα υπάρχει αξιολόγηση (κουίζ κλειστών ερωτήσεων) και αυτό- αξιολόγηση, με τη μορφή αναστοχαστικών ερωτήσεων.

Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος θα πρέπει να ολοκληρώσετε ένα (1) τεστ αξιολόγησης στην πλατφόρμα του Moodle, απαντώντας σε ερωτήσεις τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος».
Οι ερωτήσεις του τεστ που καλείται ο/η κάθε επιμορφούμενος/η να συμπληρώσει, επιλέγονται τυχαία από μια ευρεία βάση ερωτήσεων, και αφορούν στα θέματα που θα έχετε μελετήσει στο αντίστοιχο «Βασικό Κείμενο Μελέτης» της Διδακτικής Ενότητας – δεν αφορούν στην πρόσθετη γνώση που σας προσφέρεται μέσα από τα «Παράλληλα Κείμενα Μελέτης».

Σας δίνεται χρόνος τεσσάρων (4) εβδομάδων μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.

Για να σας απονεμηθεί Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης με τις πλήρεις ώρες επιμόρφωσης του Προγράμματος, θα πρέπει να αξιολογηθείτε επιτυχώς σε όλα τα τεστ αξιολόγησης, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
Σε περίπτωση που παραλείψετε ή δεν ολοκληρώσετε επιτυχώς ένα ή περισσότερα τεστ αξιολόγησης, δεν θα πιστωθείτε το σύνολο των ωρών επιμόρφωσης του Προγράμματος, αλλά μόνο το 50% των ωρών επιμόρφωσης που προβλέπεται για κάθε μια διδακτική ενότητα το τεστ της οποίας παραλείψατε ή δεν ολοκληρώσατε επιτυχώς.

Μέσα στο προβλεπόμενο διάστημα των 4 εβδομάδων έχετε δικαίωμα να κάνετε το τεστ αξιολόγησης στη Διδακτική Ενότητα έως και 2 (δύο) φορές. Άρα, αν με τη συμπλήρωση του τεστ για πρώτη φορά, η επίδοσή σας είναι κάτω από τη βάση του 50%, μπορείτε να επαναλάβετε το τεστ άλλη μια φορά μέσα στη διάρκεια των 4 εβδομάδων μέχρι να κλείσει οριστικά το διαγώνισμα.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για τη συμμετοχή στο συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Βασικοί άξονες - Εισαγωγή στον Σχολικό Εκφοβισμό
ΠεριγραφήΗ πρώτη ενότητα εισάγει τους συμμετέχοντες στον ορισμό, τις μορφές και τις διαστάσεις του σχολικού εκφοβισμού, εστιάζοντας στη διαφοροποίησή του από τις συγκρούσεις. Παρουσιάζονται η σύνδεση του εκφοβισμού με την ψυχική υγεία και τα συναισθήματα, καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εφηβείας που επηρεάζουν την εκδήλωση του φαινομένου. Τέλος, αναλύονται τα είδη εκφοβισμού και παρουσιάζονται ευρήματα από διεθνείς και ελληνικές έρευνες.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη16/03/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Ορισμός, μορφές και διαστάσεις του φαινομένου. Ψυχική υγεία και συναισθήματα.
2 Διαφοροποίηση εκφοβισμού από σύγκρουση – Παραδείγματα
3 Η εφηβεία - Διεθνής και ελληνική έρευνα για τον εκφοβισμό με έμφαση στην εφηβεία
4 Έρευνες για το φαινόμενο του εκφοβισμού - Είδη εκφοβισμού

Διδακτική ενότητα 2: Η έννοια του θυμού / Αιτίες και Παράγοντες Κινδύνου
ΠεριγραφήΗ δεύτερη ενότητα εστιάζει στο συναίσθημα του θυμού, διερευνώντας τις θεωρητικές του ερμηνείες, τις αιτίες και τους τρόπους έκφρασής του. Αναλύονται οι ψυχοκοινωνικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εμφάνισή του, ενώ εξετάζεται ο ρόλος της οικογένειας, του σχολείου και της κοινωνίας. Παρουσιάζονται τα προφίλ θυμάτων, θυτών και παρατηρητών, καθώς και οι επιπτώσεις του θυμού στο άτομο και το περιβάλλον του, μέσω ανάλυσης παραδειγμάτων και βιωματικών δραστηριοτήτων.
Έναρξη17/03/2025
Λήξη13/04/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Θεωρητικές ερμηνείες για το συναίσθημα του θυμού. Ψυχοκοινωνικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες.
2 Οι αιτίες του θυμού. Ο Ρόλος της οικογένειας, του σχολείου και της κοινωνίας.
3 Τρόποι έκφρασης του θυμού. Προφίλ θυμάτων, θυτών και παρατηρητών.
4 Οι επιπτώσεις του θυμού για το άτομο και το περιβάλλον του. Ανάλυση παραδειγμάτων και δραστηριοτήτων

Διδακτική ενότητα 3: Η έννοια της επιθετικότητας - Συνέπειες του Σχολικού Εκφοβισμού
ΠεριγραφήΗ τρίτη ενότητα εξετάζει την επιθετικότητα, εστιάζοντας στις βασικές έννοιες, τους παράγοντες πρόβλεψής της και τις θεωρητικές προσεγγίσεις που τη διέπουν. Αναλύονται οι επιπτώσεις της στην ψυχική υγεία, την κοινωνική ανάπτυξη και την εκπαιδευτική πορεία, καθώς και οι μακροχρόνιες συνέπειες για θύματα και θύτες. Επιπλέον, διερευνάται ο ρόλος των παρατηρητών και ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζονται από την επιθετικότητα στο σχολικό περιβάλλον.
Έναρξη14/04/2025
Λήξη11/05/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Βασικές έννοιες επιθετικότητας. Επιπτώσεις στην ψυχική υγεία, την κοινωνική ανάπτυξη και την εκπαίδευση.
2 Θεωρητικές προσεγγίσεις επιθετικότητας. Μακροχρόνιες συνέπειες για θύματα και θύτες.
3 Παράγοντες πρόβλεψης επιθετικότητας. Ο ρόλος των παρατηρητών
4 Στρατηγικές Διαχείρισης της Επιθετικότητας σε Σχολικό Πλαίσιο.

Διδακτική ενότητα 4: Πρόληψη του Σχολικού Εκφοβισμού
ΠεριγραφήΗ τέταρτη ενότητα επικεντρώνεται στη δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος και στην ενίσχυση συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, με έμφαση στη συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Εξετάζεται η ψυχολογία της ομάδας, οι αιτιολογικοί παράγοντες του εκφοβισμού και οι διαφορές φύλου και ηλικίας στη δυναμική του φαινομένου. Μέσα από τη διερεύνηση αυτών των θεμάτων, οι συμμετέχοντες αποκτούν γνώσεις και πρακτικές για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού σε σχολικό πλαίσιο.
Έναρξη12/05/2025
Λήξη08/06/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Βασικές έννοιες - Δημιουργία θετικού σχολικού κλίματος
2 Η ψυχολογία της ομάδας - Ενίσχυση συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
3 Διαφορά φύλου και ηλικίας στον εκφοβισμό - Πρόληψη μέσω συνεργασίας σχολείου-οικογένειας
4 Αξιοποίηση Τεχνολογίας για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση του Εκφοβισμού

Διδακτική ενότητα 5: Η ταυτότητα του εκφοβισμού - Έγκαιρη Αναγνώριση και Παρέμβαση
ΠεριγραφήΗ πέμπτη ενότητα εστιάζει στους εμπλεκόμενους στο φαινόμενο του εκφοβισμού, αναλύοντας τα σημάδια που εμφανίζουν θύματα και θύτες, καθώς και τις επιπτώσεις του φαινομένου. Παρουσιάζονται πρωτόκολλα παρέμβασης και υποστήριξης, φόρμες και ερωτηματολόγια για τη διαπίστωση περιστατικών, καθώς και ο ρόλος των γονέων και εκπαιδευτικών στη διαχείριση του εκφοβισμού. Η ενότητα ολοκληρώνεται με προσομοιώσεις περιστατικών, δίνοντας τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε ρεαλιστικά σενάρια.
Έναρξη09/06/2025
Λήξη06/07/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Οι εμπλεκόμενοι - Σημάδια εκφοβισμού σε θύματα και θύτες.
2 Πρωτόκολλα παρέμβασης και υποστήριξης - Φόρμες και ερωτηματολόγια διαπίστωσης περιστατικού εκφοβισμού.
3 Ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών.
4 Επιπτώσεις εκφοβισμού - Προσομοίωση περιστατικών εκφοβισμού.

Διδακτική ενότητα 6: Ηλεκτρονικός εκφοβισμός - Διαχείριση Περιστατικών Σχολικού Εκφοβισμού
ΠεριγραφήΗ έκτη ενότητα επικεντρώνεται στη διαχείριση του εκφοβισμού, με έμφαση στην επικοινωνία με θύματα, θύτες και γονείς, καθώς και στις επιπτώσεις του φαινομένου. Αναλύονται οι βασικές έννοιες της αποκαταστατικής δικαιοσύνης, της κοινωνικής επανένταξης και της προστασίας από τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, μαζί με τους παράγοντες πρόβλεψής του. Επιπλέον, παρουσιάζεται η ολιστική διαχείριση σε επίπεδο σχολικής κοινότητας, ενώ οι συμμετέχοντες καλούνται να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους μέσα από την ανάλυση πραγματικών περιστατικών.
Έναρξη07/07/2025
Λήξη03/08/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Βασικές έννοιες - Επικοινωνία με θύματα, θύτες και γονείς.
2 Επιπτώσεις - Αποκαταστατική δικαιοσύνη και κοινωνική επανένταξη
3 Παράγοντες πρόβλεψης ηλεκτρονικού εκφοβισμού - Ολιστική διαχείριση σε επίπεδο σχολικής κοινότητας.
4 Προστασία από τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό - Ανάλυση πραγματικών περιστατικών.

Διδακτική ενότητα 7: Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying) - Πρόληψη
ΠεριγραφήΗ έβδομη ενότητα εστιάζει στα προγράμματα πρόληψης με έμφαση στον διαδικτυακό εκφοβισμό, αναλύοντας τις βασικές αρχές τους και τις διαφορές τους από τον παραδοσιακό εκφοβισμό. Εξετάζονται η ασφαλής χρήση του διαδικτύου, οι ηθικές και νομικές πτυχές του φαινομένου, καθώς και πραγματικά περιστατικά διαδικτυακού εκφοβισμού. Τέλος, οι συμμετέχοντες συμμετέχουν στη δημιουργία μιας καμπάνιας ενημέρωσης για την ψηφιακή ασφάλεια, προωθώντας την πρόληψη και την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας.
Έναρξη04/08/2025
Λήξη31/08/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Βασικές αρχές προγραμμάτων πρόληψης - Χαρακτηριστικά και διαφορές από τον παραδοσιακό εκφοβισμό
2 Πρόληψη και ασφαλής χρήση του διαδικτύου
3 Ηθικές και Νομικές Πτυχές
4 Ανάλυση περιστατικών διαδικτυακού εκφοβισμού - Δημιουργία καμπάνιας ενημέρωσης για την ψηφιακή ασφάλεια

Διδακτική ενότητα 8: Αντιμετώπιση του φαινομένου του εκφοβισμού - Νομικό Πλαίσιο και Δικαιώματα
ΠεριγραφήΗ όγδοη ενότητα εξετάζει πειθαρχικές, νομικές και κοινωνιολογικές προσεγγίσεις για τη διαχείριση του εκφοβισμού, εστιάζοντας στο διεθνές και εθνικό νομικό πλαίσιο, καθώς και στα δικαιώματα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών. Παρουσιάζονται ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις, η διαδικασία διαχείρισης παραπόνων και καταγγελιών, ενώ διερευνάται η εξέλιξη της έρευνας στο πεδίο. Τέλος, η ενότητα ολοκληρώνεται με ανάλυση πραγματικών υποθέσεων, συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη.
Έναρξη01/09/2025
Λήξη28/09/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Πειθαρχικές προσεγγίσεις - Διεθνές και εθνικό νομικό πλαίσιο
2 Κοινωνιολογικές και Ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις Ι Δικαιώματα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών
3 Κοινωνιολογικές και Ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις ΙΙ Διαχείριση παραπόνων και καταγγελιών
4 Εξέλιξη ερευνητικών προσπαθειών - Ανάλυση σχετικών υποθέσεων

Διδακτική ενότητα 9: Επικοινωνία - Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας-Κοινότητας
ΠεριγραφήΗ ένατη ενότητα εστιάζει στη σημασία της συνεργασίας οικογένειας, σχολείου και τοπικής κοινωνίας για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού. Εξετάζεται ο ρόλος της οικογένειας, οι δεξιότητες επικοινωνίας με γονείς, και η προώθηση κοινών δράσεων ευαισθητοποίησης. Παρουσιάζονται τρόποι συνεργασίας με ειδικούς και η δημιουργία σχεδίων δράσης που ενισχύουν τη συμμετοχή της κοινότητας, με στόχο ένα υποστηρικτικό και ασφαλές περιβάλλον για τους μαθητές.
Έναρξη29/09/2025
Λήξη26/10/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Βασικές έννοιες - Ρόλος της οικογένειας στην πρόληψη και αντιμετώπιση
2 Δεξιότητες επικοινωνίας Ι - Συνεργασία με την τοπική κοινωνία και ειδικούς
3 Δεξιότητες επικοινωνίας ΙΙ - Προώθηση κοινών δράσεων ευαισθητοποίησης
4 Επικοινωνία με γονείς - Σχέδια δράσης με τη συμμετοχή της κοινότητας

Διδακτική ενότητα 10: Εναλλακτικές μορφές πρόληψης και αντιμετώπισης εκφοβισμού - Αξιολόγηση και Εφαρμογή
ΠεριγραφήΗ δέκατη ενότητα επικεντρώνεται στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας και ευεξίας μέσω προγραμμάτων mindfulness, θετικής ψυχολογίας και ψυχικής ανθεκτικότητας. Περιλαμβάνει την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας υφιστάμενων προγραμμάτων πρόληψης, τον σχεδιασμό βιώσιμων στρατηγικών και την υποβολή προτάσεων για συνεχή βελτίωση. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στη δημιουργία ολοκληρωμένων προγραμμάτων και δράσεων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σχολικής κοινότητας, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη εφαρμογή και επιτυχία τους.
Έναρξη27/10/2025
Λήξη24/11/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΥΡΟΣ ΠΙΤΣΙΚΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Προγράμματα mindfulness, θετικής ψυχολογίας και ψυχικής ανθεκτικότητας - Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας προγραμμάτων πρόληψης
2 Σχεδιασμός βιώσιμων στρατηγικών
3 Μεθοδολογίες Αξιολόγησης και Παρακολούθησης Εκπαιδευτικών Παρεμβάσεων
4 Σχεδιασμός και Υλοποίηση Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εκφοβισμού

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ [e-epimorfosi(at)aegean.gr - Τηλ. 22410 99424-5-6-7]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://e-epimorfosi.aegean.gr/programmata/paidagogika/prolipsi-kai-diacheirisi-scholikou-ekfovismou-diamorfonontas-klima-ebistosynis/

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

- Διορισμένοι/ες εκπαιδευτικοί: 300 ευρώ
- Αναπληρωτές/τριες: 260 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 260 ευρώ
- Απόφοιτοι/ες του Παν/μιου Αιγαίου: 260 ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 260 ευρώ
- Φοιτητές/τριες, άνεργοι και αδιόριστοι/ες εκπαιδευτικοί: 240 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα των Π.Δ.Β.Μ του Παν/μίου Αιγαίου με Επιστημονικά Υπεύθυνη την Ομότιμη Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240 ευρώ
- ΑμΕΑ: 240 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή ή ένταξη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
- Εφάπαξ εξόφληση: 215 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε τουλάχιστον δύο άλλα επιμορφωτικά προγράμματα των Π.Δ.Β.Μ του Παν/μίου Αιγαίου με Επιστημονικά Υπεύθυνη την Ομότιμη Καθηγήτρια Χρυσή Βιτσιλάκη που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 195 Ευρώ

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.