Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα « Διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην ειδική Αγωγή», μέσα από οκτώ διεπιστημονικά αλληλοσυνδεόμενες διδακτικές ενότητες, αποτελεί μια εξειδικευμένη επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.
Πραγματεύεται μία εισαγωγική προσέγγιση στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)» σε επίπεδο ορισμού, εννοιολογικής διασαφήνισης, περιεχομένου, φιλοσοφίας, στόχων και σύγχρονων τάσεων.
Εχει ως στόχο τη μελέτη βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης, μέσα από μία πολύπλευρη εστίαση, σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.) ως προς την Πολυεστιακή αντιμετώπιση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών.
Εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη, με μια εννοιολογική προσέγγιση του όρου “αναπηρία” και τη σύνδεση του με το “στίγμα” και τον “κοινωνικό αποκλεισμό” καθώς επίσης και τις συνέπειες της στη ζωή των ΑμεΑ σε μια κοινωνία που κατασκευάζει αφενός πρότυπα και συγχρόνως διαχωρισμούς του τύπου κανονικό/μη κανονικό, και παρουσιάζει τις οι πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Εστιάζει στις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά, με διαφορετικές καταβολές, πολιτισμικά και γλωσσικά ,και στο πως η απόδοση των όποιων δυσκολιών στο σχολείο σε ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί πολλά παιδιά σε ειδικές τάξεις με αποκλειστικό κριτήριο τις επιδόσεις τους στην εκμάθηση της Ελληνικής με ενδεχομένως πολύ αρνητικές συνέπειες για τα παιδιά. Εξετάζεται η αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, αναπτύσσοντας ένα αίσθημα ευθύνης και ενισχύοντας το κίνητρό τους να συμμετάσχουν στη διαδικασία αποκατάστασης, με αποτέλεσμα τα ζώα να αναλαμβάνουν τον ρόλο του συνθεραπευτή στην ανάπτυξη παιδιών με ιδιαιτερότητες.
Πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα. Ενώ πραγματοποιεί μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες, με έμφαση στις πνευματικές διεργασίες που είναι απαραίτητες στο πλαίσιο της μάθησης παρουσιάζοντας θεωρίες της νοημοσύνης που αποκλίνουν από τον κλασικό ορισμό αυτής.
Τέλος ως προς την διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την διευκόλυνση της μαθησιακής διεργασίας, ξεδιπλώνεται η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες. Αναλύεται καταληκτικά μία σημαντική διάσταση όπως η σημασία της επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών της Γενικής αγωγής στα πεδία της ειδικής αγωγής για την καλύτερη διαχείριση της τάξης και αποφυγή του στρες και του άγχους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
• Να προσεγγίσει στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)»
• Να γνωρίζει τις βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.)
• Να εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη
• Να γνωρίζει για τις πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
• Να είναι εξοικειωμένος με τις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά
• Να γνωρίζει για την αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους
• Να πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα.
• Να έχει μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες
• Να γνωρίζει για την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο
αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές
διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας
σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα
και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή.
Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό
κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα
υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει
υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 420 ώρες,
οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με
μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας
που αντιστοιχούν σε 16,8 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες
ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που
έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του
προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του
50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα
επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα
βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που
παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της
Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου
Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα « Διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην ειδική Αγωγή», μέσα από οκτώ διεπιστημονικά αλληλοσυνδεόμενες διδακτικές ενότητες, αποτελεί μια εξειδικευμένη επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.
Πραγματεύεται μία εισαγωγική προσέγγιση στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)» σε επίπεδο ορισμού, εννοιολογικής διασαφήνισης, περιεχομένου, φιλοσοφίας, στόχων και σύγχρονων τάσεων.
Εχει ως στόχο τη μελέτη βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης, μέσα από μία πολύπλευρη εστίαση, σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.) ως προς την Πολυεστιακή αντιμετώπιση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών.
Εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη, με μια εννοιολογική προσέγγιση του όρου “αναπηρία” και τη σύνδεση του με το “στίγμα” και τον “κοινωνικό αποκλεισμό” καθώς επίσης και τις συνέπειες της στη ζωή των ΑμεΑ σε μια κοινωνία που κατασκευάζει αφενός πρότυπα και συγχρόνως διαχωρισμούς του τύπου κανονικό/μη κανονικό, και παρουσιάζει τις οι πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Εστιάζει στις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά, με διαφορετικές καταβολές, πολιτισμικά και γλωσσικά ,και στο πως η απόδοση των όποιων δυσκολιών στο σχολείο σε ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί πολλά παιδιά σε ειδικές τάξεις με αποκλειστικό κριτήριο τις επιδόσεις τους στην εκμάθηση της Ελληνικής με ενδεχομένως πολύ αρνητικές συνέπειες για τα παιδιά. Εξετάζεται η αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, αναπτύσσοντας ένα αίσθημα ευθύνης και ενισχύοντας το κίνητρό τους να συμμετάσχουν στη διαδικασία αποκατάστασης, με αποτέλεσμα τα ζώα να αναλαμβάνουν τον ρόλο του συνθεραπευτή στην ανάπτυξη παιδιών με ιδιαιτερότητες.
Πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα. Ενώ πραγματοποιεί μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες, με έμφαση στις πνευματικές διεργασίες που είναι απαραίτητες στο πλαίσιο της μάθησης παρουσιάζοντας θεωρίες της νοημοσύνης που αποκλίνουν από τον κλασικό ορισμό αυτής.
Τέλος ως προς την διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την διευκόλυνση της μαθησιακής διεργασίας, ξεδιπλώνεται η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες. Αναλύεται καταληκτικά μία σημαντική διάσταση όπως η σημασία της επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών της Γενικής αγωγής στα πεδία της ειδικής αγωγής για την καλύτερη διαχείριση της τάξης και αποφυγή του στρες και του άγχους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
• Να προσεγγίσει στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)»
• Να γνωρίζει τις βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.)
• Να εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη
• Να γνωρίζει για τις πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
• Να είναι εξοικειωμένος με τις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά
• Να γνωρίζει για την αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους
• Να πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα.
• Να έχει μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες
• Να γνωρίζει για την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες.
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο
αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές
διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας
σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα
και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή.
Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό
κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα
υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει
υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 420 ώρες,
οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με
μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας
που αντιστοιχούν σε 16,8 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες
ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που
έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του
προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του
50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα
επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα
βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που
παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της
Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου