Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Ειδική Αγωγή: Διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις
Θεματική Κατηγορία: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγικά

Έναρξη Μαθημάτων: 24/02/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1718
ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΓΡΑΦΗ: 28/01/2025 - 24/02/2025 (ΕΚΠΤΩΣΗ 38%)
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 28/01/2025 - 24/02/2025
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 24/02/2025 - 24/11/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 420.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 16.80

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Αρχικο Κοστος: 300,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα « Διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην ειδική Αγωγή», μέσα από οκτώ διεπιστημονικά αλληλοσυνδεόμενες διδακτικές ενότητες, αποτελεί μια εξειδικευμένη επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.
Πραγματεύεται μία εισαγωγική προσέγγιση στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)» σε επίπεδο ορισμού, εννοιολογικής διασαφήνισης, περιεχομένου, φιλοσοφίας, στόχων και σύγχρονων τάσεων.
Εχει ως στόχο τη μελέτη βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης, μέσα από μία πολύπλευρη εστίαση, σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.) ως προς την Πολυεστιακή αντιμετώπιση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών.
Εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη, με μια εννοιολογική προσέγγιση του όρου “αναπηρία” και τη σύνδεση του με το “στίγμα” και τον “κοινωνικό αποκλεισμό” καθώς επίσης και τις συνέπειες της στη ζωή των ΑμεΑ σε μια κοινωνία που κατασκευάζει αφενός πρότυπα και συγχρόνως διαχωρισμούς του τύπου κανονικό/μη κανονικό, και παρουσιάζει τις οι πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Εστιάζει στις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά, με διαφορετικές καταβολές, πολιτισμικά και γλωσσικά ,και στο πως η απόδοση των όποιων δυσκολιών στο σχολείο σε ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί πολλά παιδιά σε ειδικές τάξεις με αποκλειστικό κριτήριο τις επιδόσεις τους στην εκμάθηση της Ελληνικής με ενδεχομένως πολύ αρνητικές συνέπειες για τα παιδιά. Εξετάζεται η αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, αναπτύσσοντας ένα αίσθημα ευθύνης και ενισχύοντας το κίνητρό τους να συμμετάσχουν στη διαδικασία αποκατάστασης, με αποτέλεσμα τα ζώα να αναλαμβάνουν τον ρόλο του συνθεραπευτή στην ανάπτυξη παιδιών με ιδιαιτερότητες.
Πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα. Ενώ πραγματοποιεί μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες, με έμφαση στις πνευματικές διεργασίες που είναι απαραίτητες στο πλαίσιο της μάθησης παρουσιάζοντας θεωρίες της νοημοσύνης που αποκλίνουν από τον κλασικό ορισμό αυτής.
Τέλος ως προς την διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την διευκόλυνση της μαθησιακής διεργασίας, ξεδιπλώνεται η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες. Αναλύεται καταληκτικά μία σημαντική διάσταση όπως η σημασία της επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών της Γενικής αγωγής στα πεδία της ειδικής αγωγής για την καλύτερη διαχείριση της τάξης και αποφυγή του στρες και του άγχους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :

• Να προσεγγίσει στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)»
• Να γνωρίζει τις βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.)
• Να εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη
• Να γνωρίζει για τις πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
• Να είναι εξοικειωμένος με τις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά
• Να γνωρίζει για την αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους
• Να πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα.
• Να έχει μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες
• Να γνωρίζει για την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο
αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές
διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας
σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα
και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή.
Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό
κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα
υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει
υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 420 ώρες,
οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με
μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας
που αντιστοιχούν σε 16,8 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες
ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που
έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του
προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του
50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα
επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα
βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που
παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της
Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.

Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα « Διαφοροποιημένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις στην ειδική Αγωγή», μέσα από οκτώ διεπιστημονικά αλληλοσυνδεόμενες διδακτικές ενότητες, αποτελεί μια εξειδικευμένη επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή.
Πραγματεύεται μία εισαγωγική προσέγγιση στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)» σε επίπεδο ορισμού, εννοιολογικής διασαφήνισης, περιεχομένου, φιλοσοφίας, στόχων και σύγχρονων τάσεων.
Εχει ως στόχο τη μελέτη βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης, μέσα από μία πολύπλευρη εστίαση, σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.) ως προς την Πολυεστιακή αντιμετώπιση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών.
Εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη, με μια εννοιολογική προσέγγιση του όρου “αναπηρία” και τη σύνδεση του με το “στίγμα” και τον “κοινωνικό αποκλεισμό” καθώς επίσης και τις συνέπειες της στη ζωή των ΑμεΑ σε μια κοινωνία που κατασκευάζει αφενός πρότυπα και συγχρόνως διαχωρισμούς του τύπου κανονικό/μη κανονικό, και παρουσιάζει τις οι πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Εστιάζει στις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά, με διαφορετικές καταβολές, πολιτισμικά και γλωσσικά ,και στο πως η απόδοση των όποιων δυσκολιών στο σχολείο σε ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί πολλά παιδιά σε ειδικές τάξεις με αποκλειστικό κριτήριο τις επιδόσεις τους στην εκμάθηση της Ελληνικής με ενδεχομένως πολύ αρνητικές συνέπειες για τα παιδιά. Εξετάζεται η αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, αναπτύσσοντας ένα αίσθημα ευθύνης και ενισχύοντας το κίνητρό τους να συμμετάσχουν στη διαδικασία αποκατάστασης, με αποτέλεσμα τα ζώα να αναλαμβάνουν τον ρόλο του συνθεραπευτή στην ανάπτυξη παιδιών με ιδιαιτερότητες.
Πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα. Ενώ πραγματοποιεί μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες, με έμφαση στις πνευματικές διεργασίες που είναι απαραίτητες στο πλαίσιο της μάθησης παρουσιάζοντας θεωρίες της νοημοσύνης που αποκλίνουν από τον κλασικό ορισμό αυτής.
Τέλος ως προς την διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την διευκόλυνση της μαθησιακής διεργασίας, ξεδιπλώνεται η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες. Αναλύεται καταληκτικά μία σημαντική διάσταση όπως η σημασία της επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών της Γενικής αγωγής στα πεδία της ειδικής αγωγής για την καλύτερη διαχείριση της τάξης και αποφυγή του στρες και του άγχους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :

• Να προσεγγίσει στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)»
• Να γνωρίζει τις βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.)
• Να εξετάζει την Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και ως προς την συμπερίληψη
• Να γνωρίζει για τις πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
• Να είναι εξοικειωμένος με τις προκλήσεις ως προς την εκπαίδευση και τις δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά
• Να γνωρίζει για την αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας ως προς την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες και πώς δύναται να επηρεάσει τη συμπεριφορά τους
• Να πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα.
• Να έχει μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης σχετικά με την Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες
• Να γνωρίζει για την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες.
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας στην Ειδική Αγωγή. Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει
υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 420 ώρες,
οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με
μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας
που αντιστοιχούν σε 16,8 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες
ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που
έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του
προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του
50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα
επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα
βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που
παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της
Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.

Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα «Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» πραγματεύεται μία εισαγωγική προσέγγιση στον πολυδιάστατο όρο «Ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ΕΑΕ)» σε επίπεδο ορισμού, εννοιολογικής διασαφήνισης, περιεχομένου, φιλοσοφίας, στόχων και σύγχρονων τάσεων. Επιπρόσθετα, μελετά τον ορισμό, το περιεχόμενο και τις μορφές των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών – αναπηρίας (ε.ε.α./α.), τα θεωρητικά μοντέλα για την αναπηρία και τις στάσεις της κοινωνίας και των ίδιων των ατόμων με ε.ε.α./α. ως προς τη συνθήκη της αναπηρίας. Συγχρόνως, εμβαθύνει στην ιστορική αναδρομή της ΕΑΕ σε διεθνές επίπεδο και στην Ελλάδα, καθώς, επίσης, και στην νομοθεσία της ΕΑΕ, δίνοντας έμφαση σε βασικούς σταθμούς και στάδια εξέλιξης. Η ενότητα ολοκληρώνεται με την εστίαση σε βασικές αρχές και διαστάσεις της διεπιστημονικότητας στην ΕΑΕ. Ειδικότερα, παρουσιάζει τον ρόλο της διεπιστημονικής ομάδας, με έμφαση στον ρόλο του/της εκπαιδευτικού ΕΑΕ, των ειδικών επαγγελματιών και της οικογένειας.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη23/03/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ
Συνεδρίες1 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ): Ορισμός, φιλοσοφία και επιδιώξεις
2 Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία/ες: Ορισμός, θεωρητικά μοντέλα, στάσεις και κατηγορίες
3 Ιστορική αναδρομή και νομοθεσία στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
4 Διεπιστημονικότητα στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Διδακτική ενότητα 2: Πολυεστιακή αντιμετώπιση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών
ΠεριγραφήΗ ενότητα «Πολυεστιακή αντιμετώπιση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών» έχει ως στόχο τη μελέτη βασικών αρχών αντιμετώπισης και παρέμβασης, μέσα από μία πολύπλευρη εστίαση, σε βασικές κατηγορίες ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και αναπηριών (ε.ε.α./α.): Μαθησιακές δυσκολίες, Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ), Προβλήματα λόγου και ομιλίας, Συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες (ΣΣΔ), Χαρισματικότητα, Νοητική αναπηρία, Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), Αισθητηριακές αναπηρίες όρασης και ακοής, Κινητικές αναπηρίες και Πολλαπλές αναπηρίες.
Έναρξη24/03/2025
Λήξη27/04/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ
Συνεδρίες1 Αντιμετώπιση Μαθησιακών δυσκολιών (ΜΔ), Διαταραχής ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ) και Προβλημάτων λόγου και ομιλίας
2 Αντιμετώπιση Συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών (ΣΣΔ) και Χαρισματικότητας
3 Αντιμετώπιση Νοητικής αναπηρία και Διαταραχών αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ)
4 Αντιμετώπιση Αισθητηριακών αναπηριών (όρασης και ακοής), Κινητικών αναπηριών και Πολλαπλών αναπηριών
5 Επαναληπτική συνεδρία

Διδακτική ενότητα 3: Κοινωνική Προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και συμπερίληψη
ΠεριγραφήΣτη διδακτική ενότητα «Κοινωνική προσέγγιση της Ειδικής Αγωγής και συμπερίληψη» θα αναφερθούμε αρχικά στην εννοιολογική προσέγγιση του όρου “αναπηρία” και τη σύνδεση του με το “στίγμα” και τον “κοινωνικό αποκλεισμό” καθώς επίσης και τις συνέπειές της στη ζωή των ΑμεΑ σε μια κοινωνία που κατασκευάζει αφενός πρότυπα και συγχρόνως διαχωρισμούς του τύπου κανονικό/μη κανονικό. Στη συνέχεια θα παρουσιαστούν οι πολιτικές που σχεδιάζονται/εφαρμόζονται στην εκπαίδευση για την ενσωμάτωση των παιδιών ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Θα επισημάνουμε το ζήτημα της σχολικής διαρροής που αφορά βέβαια πέραν των παιδιών ΑμεΑ και τα παιδιά άλλων περιθωριοποιημένων ή αδύναμων κοινωνικών ομάδων. Η διδακτική ενότητα ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των παιδαγωγικών αντιλήψεων που κυριάρχησαν τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα των παιδαγωγικών αντιλήψεων της συμπερίληψης.
Έναρξη28/04/2025
Λήξη25/05/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΑΤΣΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Εννοιολογικές προσεγγίσεις της αναπηρίας
2 Η κοινωνική διάσταση της αναπηρίας
3 Πολιτικές για την κοινωνική ενσωμάτωση των ΑμεΑ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στο πεδίο της εκπαίδευσης
4 Παιδαγωγική της ένταξης και της συμπερίληψης

Διδακτική ενότητα 4: Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά και δυσκολίες στην εκμάθηση γλώσσας
ΠεριγραφήΗ εκπαίδευση παιδιών με διαφορετικές καταβολές, πολιτισμικά και γλωσσικά, πολλές φορές μπερδεύει τους/τις εκπαιδευτικούς. Αν ένα παιδί φαίνεται να μιλάει με ευχέρεια την Ελληνική, αλλά στις γραπτές εργασίες ή σε προφορικές εργασίες με αυξημένες απαιτήσεις φαίνεται να μην τα καταφέρνει καλά ή και καθόλου, τι φταίει; Πολλές φορές ως πρώτο ερώτημα έρχεται στο μυαλό, μήπως η δυσκολία στην εκμάθηση της Ελληνικής οφείλεται σε μαθησιακές δυσκολίες του παιδιού. Σε παλαιότερες εποχές ήταν πιθανόν ένα παιδί να θεωρηθεί ότι είχε μαθησιακές δυσκολίες και με βάση αυτό και μόνο το κριτήριο, δηλαδή τη δυσκολία του να μάθει την Ελληνική στο σχολείο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το παιδί να μεταφέρεται σε τάξη παιδιών με αναπηρία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες.
Όμως υπάρχει και η εντελώς αντίστροφη εικόνα: ένα παιδί να ορίζεται εξ’ ολοκλήρου ή κυρίως στη βάση της εθνοπολιτισμικής του καταβολής και να μη γίνεται οποιαδήποτε άλλη διαφοροποίηση σε σχέση με τις ανάγκες του. Έτσι, πολλές φορές ακούμε και διαβάζουμε «παιδιά πρόσφυγες» ή «παιδιά Ρομά» κ.ο.κ., ως όλα τα παιδιά με την αντίστοιχη προέλευση να έχουν ανάγκες που απορρέουν αποκλειστικά από την προέλευση αυτή. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για μειονοτικοποίηση των παιδιών και ολόκληρων των κοινοτήτων από τις οποίες προέρχονται.
Συνοπτικά και αρχίζοντας από το τέλος: οι ταμπέλες που αποδίδονται σε κοινότητες ομογενοποιούν τα μέλη των κοινοτήτων αυτών και συσκοτίζουν την εσωτερική τους διαφοροποίηση, που μπορεί να είναι εκτεταμένη. Στη βιβλιογραφία μάλιστα συναντάμε τον όρο ‘περποικιλότητα’ (superdiversity) που παραπέμπει σε μια πλειάδα διαφοροποιήσεων εντός κοινοτήτων με ετερότητα.
Η απόδοση των όποιων δυσκολιών στο σχολείο σε ζητήματα μαθησιακών δυσκολιών οδηγεί πολλά παιδιά σε ειδικές τάξεις με αποκλειστικό κριτήριο τις επιδόσεις τους στην εκμάθηση της Ελληνικής.
Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε το ίδιο νόμισμα με τις δύο του πλευρές: στη μία, ουσιαστικά κατηγοριοποιείται ένα παιδί ως χρήζον ειδικής εκπαίδευσης στη βάση μιας γλωσσικής ετερότητας που δεν ο/η εκπαιδευτικός δεν μπορεί να διαχειριστεί και κάποιες φορές ούτε κάν να διακρίνει. Στην άλλη πλευρά, καθίστανται αόρατα παιδιά που όντως μπορεί να έχουν ειδικές ανάγκες, επειδή αυτό που βλέπει ο/η εκπαιδευτικός είναι μόνο η γλωσσική / πολιτισμική τους ετερότητα. Και τα δύο μπορούν να έχουν πολύ αρνητικές συνέπειες για τα παιδιά.
Έναρξη26/05/2025
Λήξη29/06/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο, μειονοτικοποιημένα παιδιά, παιδιά Ρομά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
2 Μαθησιακές δυσκολίες ή δυσκολίες κατανόησης λόγω γλώσσας; Γενικό σχέδιο παρέμβασης και συμπερίληψης στο μάθημα γλώσσας
3 Σημειώσεις από το πεδίο: παρεμβάσεις σε τάξη και κοινότητα
4 Η λαϊκή λογοτεχνία και η συμβολή της στην εκπαίδευση όλων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
5 Επαναληπτική συνεδρία

Διδακτική ενότητα 5: Ο ρόλος των ζώων στην ανάπτυξη παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΠεριγραφήΤα ζώα χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία παιδιών που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Η αλληλεπίδραση με τα ζώα θεραπείας μπορεί μερικές φορές να βελτιώσει την αποκατάσταση μετά από σοβαρές ασθένειες. Με την παρουσία των ζώων τα παιδιά αλλάζουν τη συμπεριφορά τους, αναπτύσσουν ένα αίσθημα ευθύνης και αυξάνεται το κίνητρό τους να συμμετάσχουν στη διαδικασία αποκατάστασης. Συχνά μάλιστα αναπτύσσουν ένα σημαντικό επίπεδο οικειότητας με τα ζώα. Η ειδική αυτή συνεργασία έχει ως αποτέλεσμα τα ζώα να αναλαμβάνουν τον ρόλο του συνθεραπευτή. Πολλές έρευνες έχουν γίνει για την αποτελεσματικότητα της ΑΑΤ με παιδιά με αναπηρίες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ιδιαίτερα θετική συμβολή της θεραπείας αυτής.
Έναρξη30/06/2025
Λήξη27/07/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ
Συνεδρίες1 Η διαχρονική-αλληλεπιδραστική σχέση ανθρώπων – ζώων
2 Τι είναι η θεραπεία παιδιών με τη βοήθεια ζώων
3 Ζώα και Παιδιά με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
4 Ζώα και Παιδιά με κινητική και νοητική αναπηρία

Διδακτική ενότητα 6: Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Θρησκευτική Αγωγή σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα
ΠεριγραφήΗ ενότητα «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Θρησκευτική Αγωγή σε Ειδικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα» πραγματεύεται την αξιοποίηση της ειδικής αγωγής και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη θρησκευτική αγωγή και εκπαίδευση. Οι βασικές αρχές της ενεργής, ανακαλυπτικής και βιωματικής μάθησης εναρμονίζονται με τους θεμελιώδειςς στόχους της σύγχρονης θρησκευτικής αγωγής και εκπαίδευσης με προσανατολισμό τους μαθητές/τις μαθήτριες με ποικίλες μαθησιακές δυσκολίες. Στην ενότητα αυτή το θεωρητικό μέρος ακολουθούν ποικίλα πρακτικά παραδείγματα, τεχνικές διδασκαλίας και εκπαιδευτικά σενάρια, που αναφέρονται στη διαφοροποιημένη διδασκαλία στη θρησκευτική εκπαίδευση στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Στο πλαίσιο αυτό διερευνάται ο συμβουλευτικός ρόλος της θρησκείας και ειδικά του Χριστιανισμού στην υποστήριξη ατόμων και οικογενειών με αναπηρία.
Έναρξη28/07/2025
Λήξη31/08/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ
Συνεδρίες1 Θρησκευτική αγωγή και άτομα με ειδικές ανάγκες
2 Θρησκευτική Αγωγή: Σύγχρονες Προσεγγίσεις Διδασκαλίας και Μάθησης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
3 Θρησκευτικά (χριστιανικά) εκπαιδευτικά σενάρια στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας ειδικής αγωγής
4 Θρησκεία και οικογένεια μαθητών με αναπηρίες
5 Επαναληπτική Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 7: Λειτουργία του εγκεφάλου & Εγκεφαλικές δυσλειτουργίες
ΠεριγραφήΑυτή η διδακτική ενότητα αποσκοπεί σε μια επισκόπηση των θεωριών της γνωστικής νευροεπιστήμης με έμφαση στις πνευματικές διεργασίες που είναι απαραίτητες στο πλαίσιο της μάθησης. Οι νευροεπιστήμες έχουν εισέλθει στον κόσμο της εκπαίδευσης με στόχο την βελτίωση των παιδαγωγικών πρακτικών καθώς και για την ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών ως προς τις μαθησιακές δυσκολίες και διαταραχές των μαθητών. Η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωση για αυτήν θεματική είναι σημαντική διότι οι μαθησιακές διαταραχές σχετίζονται με τις ψυχολογικές διαταραχές. Έρευνες δείχνουν ότι αγχώδεις διαταραχές, καταθλιπτικές διαταραχές και άλλες προβληματικές συμπεριφορές εντείνονται από τις επανειλημμένες εμπειρίες αποτυχίας στο σχολείο. Η συναισθηματική κρίση που προκαλείται από την διάγνωση μιας μαθησιακής διαταραχής είναι μια δύσκολη εμπειρία για γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά προπάντων για το ίδιο το παιδί. Δυστυχώς θεωρούνται και αποκαλούνται τα ίδια τα παιδιά ως „προβληματικά“ χωρίς να έχει προηγηθεί μια κριτική ενασχόληση με τον όρο της νοημοσύνης ή τα πεδία στα οποία τα παιδιά καλούνται να αποδίδουν καλά στο σχολείο. Σε αυτήν την διδακτική ενότητα θα παρουσιαστούν θεωρίες της νοημοσύνης που αποκλίνουν από τον κλασικό ορισμό αυτής.

Η πρώτη εβδομαδιαία συνεδρία εστιάζει στην παρουσίαση του επιστημονικού κλάδου της γνωστικής νευροεπιστήμης καθώς και την ιστορική εξέλιξη του.

Στην δεύτερη εβδομαδιαία συνεδρία θα παρουσιαστούν βασικές δομές και λειτουργίες του εγκεφάλου.

Η τρίτη εβδομαδιαία συνεδρία παρουσιάζει διαφορετικά μοντέλα νοημοσύνης και θα συζητηθούν κριτικά οι προσεγγίσεις στην έρευνα στον τομέα της νοημοσύνης.

Στην τέταρτη και τελευταία εβδομαδιαία συνεδρία θα συζητηθεί η σύνδεση των μαθησιακών και των ψυχικών διαταραχών.
Έναρξη01/09/2025
Λήξη28/09/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Ορισμός των νευροεπιστημών ιστορική εξέλιξη και συναφείς επιστήμες
2 Δίκτυο νευρώνων και Μνήμη, Εκπαιδευτική Νευροεπιστήμη
3 Κριτική στον ορισμό της νοημοσύνης και στην έρευνα και διαγνωστική.
4 Η σύνδεση μεταξύ μαθησιακών δυσκολιών/μαθησιακών διαταραχών και κοινωνικο-συναισθηματικών προβλημάτων

Διδακτική ενότητα 8: Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την διευκόλυνση της μαθησιακής διεργασίας.
ΠεριγραφήΗ ανάδειξη «καλών» πρακτικών για τη διευκόλυνση της μάθησης μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες είναι σημαντική. Ξεδιπλώνεται έτσι και η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης με τη χρήση μέσων των μαθητών με ΔΑΦ ή μαθησιακές δυσκολίες. Γίνεται αναφορά στους ορισμούς των μαθησιακών δυσκολιών για να έχει ο εκπαιδευτικός μία προκατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές. Αποτυπώνονται τα χαρακτηριστικά και οι δεξιότητες του εκπαιδευτικού, για να μπορέσει να επιτελέσει σωστά το δύσκολο έργο του. Συζητείται κατά πόσο η διαφοροποιημένη διδασκαλία μέσα στην τάξη θεωρείται δόκιμη για όλους τους μαθητές. Γίνεται ενημέρωση για χρηστικά λογισμικά και τεχνικές με τη βοήθεια των οποίων ξεπερνιούνται κάποιες δυσκολίες και καθίσταται δυνατή η εκπαίδευση σε διάφορα πεδία. Επιπλέον συζητείται αν οι ΤΠΕ μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών. Παράδειγμα για αυτό αποτελεί το άτυπο εργαλείο ανίχνευσης μαθησιακών δυσκολιών “ΛΑΜΔΑ”. Καταληκτικά αναλύεται μία σημαντική διάσταση όπως η σημασία της επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών της Γενικής αγωγής στα πεδία της ειδικής αγωγής για την καλύτερη διαχείριση της τάξης και αποφυγή του στρες και του άγχους.
Έναρξη29/09/2025
Λήξη02/11/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας
2 Χρήση λογισμικών για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ως εργαλείο παρέμβασης και αποκατάστασης
3 Χρήση των ΤΠΕ ως εργαλείο ανίχνευσης (ΛΑΜΔΑ)
4 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και η σημασία της επιμόρφωσής του στο πεδίο της Ειδικής Αγωγής
5 Επαναληπτική συνεδρία

Διδακτική ενότητα 9: Τελική Εργασία
ΠεριγραφήΕκπόνηση τελικής εργασίας
Έναρξη03/11/2025
Λήξη24/11/2025
Ώρες20.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Τελική Εργασία

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ [vpatatoukou(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά/ποσά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 38%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.