Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Παιδαγωγική
Θεματική Κατηγορία: Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά

Έναρξη Μαθημάτων: 26/08/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1553
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 12/08/2024 - 08/09/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 26/08/2024 - 26/05/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 440.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.60

Επιστημονική Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Αρχικο Κοστος: 420,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι να οριοθετήσει τις έννοιες της διδασκαλίας και της μάθησης, να αναδείξει την ποικιλομορφία των θεωρήσεων που υφίσταται σχετικά με τις έννοιες αυτές. Στην ανάδειξη της παιδαγωγικής διάστασης της αξιολόγησης του μαθητή μέσα από την εφαρμογή τεχνικών και εργαλείων. Ακόμη να προσδιορίσει και να οριοθετήσει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, να παρουσιάσει τα διάφορα είδη με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί το εν λόγω φαινόμενο, να αποτυπώσει τα βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών που εμπλέκονται είτε με την ιδιότητα του θύτη, είτε του θύματος. Τέλος, γίνεται αναφορά στους τρόπους επικοινωνίας και συνεργασίας από απόσταση, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη συνεργατικών μορφών εκπαίδευσης και εργασίας εξ αποστάσεως.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση:

1. Να αναγνωρίζει τις διαφορετικές παιδαγωγικές θεωρίες
2. Να αναγνωρίζει τα επιμέρους διδακτικά μοντέλα
3. Να επιλέγει ένα παιδαγωγικό μοντέλο σε σχέση με την διδακτική ανάγκη
4. Να κατανοήσει τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην οργάνωση της διδασκαλίας
5. Να σχεδιάζει την διδασκαλία βάση συγκεκριμένων προσεγγίσεων
6. Να αξιοποιεί τα ΜΜΕ στην εκπαίδευση
7. Να αξιοποιεί την εικονογράφηση στην εκπαίδευση
8. Να κατανοεί το πλαίσιο της αξιολόγησης του μαθητή
9. Να αναγνωρίζει τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση
10. Να επιλέγει διαφορετικούς τρόπους αξιολόγησης των μαθητών
11. Να κατανοεί το πλαίσιο και τις αιτίες του σχολικού εκφοβισμού
12. Να διαχειρίζεται καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού
13. Να επιλέγει τεχνολογίες του Διαδικτύου για παιδαγωγική αξιοποίηση
14. Να κάνει χρήση των ψηφιακών αποθετηρίων για εύρεση εκπαιδευτικών πόρων
15. Να αξιολογεί την αξία της εκδρομής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος»
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECVET) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του Διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Το πλήθος των ερωτήσεων που θα υπάρχουν σε κάθε Διαγώνισμα συναρτάται με τον αριθμό των Συνεδριών της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το “quiz”, είναι δεκατέσσερις 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδων). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία , και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του Διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του Διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του Διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.

Για αναλυτικές πληροφορίες, ανατρέξτε στο αρχείο "Συχνές Ερωτήσεις για επιμορφούμενους/ες" που θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας, https://e-epimorfosi.aegean.gr/
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σκοπός του προγράμματος είναι να οριοθετήσει τις έννοιες της διδασκαλίας και της μάθησης, να αναδείξει την ποικιλομορφία των θεωρήσεων που υφίσταται σχετικά με τις έννοιες αυτές. Στην ανάδειξη της παιδαγωγικής διάστασης της αξιολόγησης του μαθητή μέσα από την εφαρμογή τεχνικών και εργαλείων. Ακόμη να προσδιορίσει και να οριοθετήσει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, να παρουσιάσει τα διάφορα είδη με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί το εν λόγω φαινόμενο, να αποτυπώσει τα βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών που εμπλέκονται είτε με την ιδιότητα του θύτη, είτε του θύματος. Τέλος, γίνεται αναφορά στους τρόπους επικοινωνίας και συνεργασίας από απόσταση, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη συνεργατικών μορφών εκπαίδευσης και εργασίας εξ αποστάσεως.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση:

1. Να αναγνωρίζει τις διαφορετικές παιδαγωγικές θεωρίες
2. Να αναγνωρίζει τα επιμέρους διδακτικά μοντέλα
3. Να επιλέγει ένα παιδαγωγικό μοντέλο σε σχέση με την διδακτική ανάγκη
4. Να κατανοήσει τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην οργάνωση της διδασκαλίας
5. Να σχεδιάζει την διδασκαλία βάση συγκεκριμένων προσεγγίσεων
6. Να αξιοποιεί τα ΜΜΕ στην εκπαίδευση
7. Να αξιοποιεί την εικονογράφηση στην εκπαίδευση
8. Να κατανοεί το πλαίσιο της αξιολόγησης του μαθητή
9. Να αναγνωρίζει τις διαφορετικές προσεγγίσεις στην αξιολόγηση
10. Να επιλέγει διαφορετικούς τρόπους αξιολόγησης των μαθητών
11. Να κατανοεί το πλαίσιο και τις αιτίες του σχολικού εκφοβισμού
12. Να διαχειρίζεται καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού
13. Να επιλέγει τεχνολογίες του Διαδικτύου για παιδαγωγική αξιοποίηση
14. Να κάνει χρήση των ψηφιακών αποθετηρίων για εύρεση εκπαιδευτικών πόρων
15. Να αξιολογεί την αξία της εκδρομής στο εκπαιδευτικό πλαίσιο
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος»
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECVET) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του Διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Το πλήθος των ερωτήσεων που θα υπάρχουν σε κάθε Διαγώνισμα συναρτάται με τον αριθμό των Συνεδριών της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το “quiz”, είναι δεκατέσσερις 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδων). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία , και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του Διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του Διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του Διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.

Για αναλυτικές πληροφορίες, ανατρέξτε στο αρχείο "Συχνές Ερωτήσεις για επιμορφούμενους/ες" που θα βρείτε στην ιστοσελίδα μας, https://e-epimorfosi.aegean.gr/
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/-ες ΔΕ

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Παιδαγωγικές Θεωρίες και Μοντέλα I
ΠεριγραφήΣκοπός της θεματικής ενότητας είναι αφενός μεν να οριοθετήσει τις έννοιες της διδασκαλίας και της μάθησης και αφετέρου να αναδείξει την ποικιλομορφία των θεωρήσεων που υφίσταται σχετικά με τις έννοιες αυτές, μέσα από την περιγραφή διαφόρων διδακτικών μοντέλων και συγκεκριμένα του παραδοσιακού, του ανακαλυπτικού και του εποικοδομητικού μοντέλου.
Έναρξη26/08/2024
Λήξη22/09/2024
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΡΥΣΗ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ
Συνεδρίες1 Διδασκαλία και Μάθηση: Εννοιολογικές Οριοθετήσεις
2 Το παραδοσιακό διδακτικό μοντέλο
3 Τα θεωρητικά θεμέλια του ανακαλυπτικού διδακτικού μοντέλου: Vygotsky, Bruner, Dewey
4 Η λογική του ανακαλυπτικού διδακτικού μοντέλου
5 Οι τυπικές φάσεις μιας ανακαλυπτικού τύπου Διδασκαλίας

Διδακτική ενότητα 2: Παιδαγωγικές Θεωρίες και Μοντέλα ΙΙ
ΠεριγραφήΣκοπός της ενότητας είναι η παρουσίαση του εποικοδομητικού διδακτικού μοντέλου. Αρχικά εκτίθενται οι βασικές θέσεις του εποικοδομητισμού ως θεωρίας μάθησης. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην έννοια των αυθόρμητων νοητικών αναπαραστάσεων των μαθητών και στις διαδικασίες εννοιολογικής αλλαγής. Εν συνεχεία αναλύονται τα βασικά στοιχεία της λογικής του εποικοδομητικού μοντέλου διδασκαλίας ενώ στο τέλος παρατίθενται οι τυπικές φάσεις με βάση τις οποίες δομείται μια πραγματική διδασκαλία που στηρίζεται στο μοντέλο αυτό.
Έναρξη23/09/2024
Λήξη20/10/2024
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΡΥΣΗ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ
Συνεδρίες1 Οι βασικές αρχές του εποικοδομητισμού
2 Τα χαρακτηριστικά και η φύση των αυθόρμητων νοητικών αναπαραστάσεων των μαθητών
3 Το εποικοδομητικό διδακτικό μοντέλο
4 Ανακεφαλαίωση παιδαγωγικών θεωριών και μοντέλων

Διδακτική ενότητα 3: Σχεδιασμός και οργάνωση της διδασκαλίας
ΠεριγραφήΣκοπός της θεματικής ενότητας είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με τα σχήματα λόγου της αναλογίας και της μεταφοράς ως βασικών εργαλείων για την προώθηση της κατανόησης και της μάθησης. Προσδιορίζει την έννοια των σχεδίων έρευνας (projects), συζητάει το ρόλο και τη χρησιμότητα αυτών των σχεδίων για την προώθηση της μάθησης ενώ παράλληλα παρουσιάζει ένα ευρύ φάσμα παραλλαγών της εφαρμογής και των τρόπων αξιολόγησής της. Τέλος φέρνει τους εκπαιδευόμενους σε επαφή με σύγχρονες τεχνικές ενεργητικής μελέτης των μαθητών στο σχολείο.
Έναρξη21/10/2024
Λήξη08/12/2024
Ώρες77.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Συνεδρίες1 Αναλογία και Μεταφορά: Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις
2 Τεχνικές αποδοτικής χρήσης μεταφορών και αναλογιών κατά τη διδασκαλία
3 Σχέδια έρευνας (projects): Εννοιολογική προσέγγιση, Γενικά Χαρακτηριστικά και Στάδια Εφαρμογής
4 Σχέδια έρευνας (projects): Προϋποθέσεις, οφέλη και δυσκολίες εφαρμογής
5 Ο ρόλος της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας
6 Η έννοια της ενεργητικής μελέτης των μαθητών
7 Σχεδιασμός Δραστηριοτήτων και Εκπαιδευτικού Υλικού με στόχο την προώθηση της ενεργητικής μελέτης των μαθητών

Διδακτική ενότητα 4: Σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού
ΠεριγραφήΣκοπός της θεματικής ενότητας είναι να εξοικειώσει τους/τις επιμορφούμενους/ες με τη συζήτηση περί της αξιοποίησης των ΜΜΕ στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα. Στη συνέχεια η θεματική ενότητα αναδεικνύει τις παιδαγωγικές λειτουργίες της εικονογράφησης του εκπαιδευτικού υλικού, παρουσιάζοντας ένα πλαίσιο για την ανάδειξη των πρακτικών που προωθούνται μέσω της εφαρμογής των εννοιών της ταξινόμησης (εξειδίκευση περιεχομένου), της περιχάραξης (είδος κοινωνικών σχέσεων που αναπτύσσονται με το θεατή) και της τυπικότητας (εξειδίκευση κώδικα) στον απεικονιστικό υλικό που χρησιμοποιείται συνήθως στην εκπαίδευση.
Έναρξη09/12/2024
Λήξη12/01/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ
Συνεδρίες1 Αξιοποιώντας τα ΜΜΕ στην εκπαίδευση: Η φύση της σχολικής γνώσης και της γνώσης στα ΜΜΕ
2 Αξιοποιώντας τα ΜΜΕ στην εκπαίδευση: Τρόποι διδακτικής αξιοποίησης των ΜΜΕ στην εκπαίδευση
3 Ο ρόλος της εικονογράφησης στο εκπαιδευτικό υλικό: Κατηγορίες εικονογράφησης ανάλογα με το βαθμό συμφωνίας τους με την ανθρώπινη οπτική αντίληψη
4 Κατηγορίες εικονογράφησης ανάλογα με τη λειτουργία τους στο εκπαιδευτικό υλικό και βαθμός εξειδίκευσης της εικονογράφησης (ταξινόμηση)
5 Η κοινωνική λειτουργία (περιχάραξη) και ο βαθμός εξειδίκευσης του απεικονιστικού κώδικα (τυπικότητα) στο εκπαιδευτικό υλικό

Διδακτική ενότητα 5: Αξιολόγηση
ΠεριγραφήΣκοπός αυτής της ενότητας είναι η εξοικείωση των επιμορφούμενων με ποικίλες καινοτομικές τεχνικές (εννοιολογικοί χάρτες, σχέδια, γραμμές δράσης, παραγωγή ερωτήσεων, συσχετιστικά διαγράμματα και οι μαθητικοί διαγωνισμοί επίλυσης προβλήματος) που στοχεύουν στην αξιολόγηση των γνωστικών επιτευγμάτων των μαθητών. Οι εν λόγω τεχνικές είναι κατάλληλες για όλα τα μαθήματα και των δυο εκπαιδευτικών βαθμίδων.
Έναρξη13/01/2025
Λήξη23/02/2025
Ώρες66.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Συνεδρίες1 Αξιολόγηση του Μαθητή: Εννοιολογικές αποσαφηνίσεις και το παραδοσιακό μοντέλο αξιολόγησης
2 Από την αξιολόγηση της μάθησης στην αξιολόγηση για μάθηση: Τεχνικές Αυθεντικής Αξιολόγησης
3 Η έννοια της βαθιάς κατανόησης (deep learning)
4 Σύγχρονες Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών: Χάρτες Εννοιών, Σχέδια
5 Σύγχρονες Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών: Γραμμές δράσης και Συσχετιστικά διαγράμματα
6 Σύγχρονες Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών: Παραγωγή ερωτήσεων και διαγωνισμοί επίλυσης προβλημάτων

Διδακτική ενότητα 6: Διαχείριση συμπεριφοράς μαθητών/τριών
ΠεριγραφήΣκοπός της ενότητας είναι να προσδιορίσει και να οριοθετήσει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, να παρουσιάσει τα διάφορα είδη με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί το εν λόγω φαινόμενο. Να εξοικειώσει τους/τις εκπαιδευόμενους/ες με τη διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς στη σχολική τάξη μέσα από την περιγραφή σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο των διαφορετικών σχετικών προσεγγίσεων. Αποσαφηνίζεται η έννοια της διαχείρισης της σχολικής τάξης με έμφαση στην πρόληψη και αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στην τυπολογία και τα αίτια των προβλημάτων συμπεριφοράς καθώς επίσης και στη σπουδαιότητα της επιτυχημένης διαχείρισης της σχολικής τάξης. Τέλος, παρουσιάζονται μοντέλα παρέμβασης του εκπαιδευτικού με στόχο τη διασφάλιση ενός διδακτικού μαθησιακού περιβάλλοντος που θα συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη06/04/2025
Ώρες66.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΡΥΣΗ ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ
Συνεδρίες1 Αρχές παιδαγωγικής διαχείρισης του Σχολικού εκφοβισμού: Ορισμοί, Θύτες και Θύματα
2 Αρχές παιδαγωγικής διαχείρισης του Σχολικού εκφοβισμού: Αίτια και τρόποι αντιμετώπισης σε επίπεδο σχολικής μονάδας
3 Αρχές παιδαγωγικής διαχείρισης του Σχολικού εκφοβισμού: Προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης
4 Διαχείριση προβλημάτων της συμπεριφοράς στη σχολική τάξη: Εννοιολογική αποσαφήνιση βασικών όρων
5 Διαχείριση προβλημάτων της συμπεριφοράς στη σχολική τάξη: Πρόληψη και Αντιμετώπιση Ι
6 Διαχείριση προβλημάτων της συμπεριφοράς στη σχολική τάξη: Πρόληψη και Αντιμετώπιση ΙΙ

Διδακτική ενότητα 7: Διαδίκτυο και εκπαίδευση
ΠεριγραφήΣτην συγκεκριμένη ενότητα οι επιμορφούμενοι/ες θα έρθουν σε επαφή με την εκπαιδευτική διάσταση του Διαδικτύου και του Παγκόσμιου Ιστού. Εκκινώντας από μια συνοπτική παρουσίαση του τεχνολογικού και ιστορικού πλαισίου του Διαδικτύου, θα έρθουν σε επαφή με την έννοια της συνεργατικότητας μέσα από τη χρήση συνεργατικών εφαρμογών. Εν συνεχεία, θα ασχοληθούν με τα ψηφιακά αποθετήρια και τους εκπαιδευτικούς πόρους και τέλος θα ασχοληθούν με την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση η οποία υποστηρίζεται από τις ΤΠΕ.
Έναρξη07/04/2025
Λήξη04/05/2025
Ώρες44.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΑΨΗΣ
Συνεδρίες1 Το πλαίσιο λειτουργίας του Διαδικτύου
2 Συνεργατικά εργαλεία στο Διαδίκτυο
3 Ψηφιακά Αποθετήρια και Εκπαιδευτικοί Πόροι
4 Διαδίκτυο και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Διδακτική ενότητα 8: Οργάνωση σχολικών δραστηριοτήτων
ΠεριγραφήΣκοπός της ενότητας είναι να εξοικειώσει τους εκπαιδευόμενους με το σχεδιασμό εκπαιδευτικών εκδρομών και εξωσχολικών δράσεων ώστε αυτές να αποβαίνουν χρήσιμες μαθησιακές εμπειρίες για τους μαθητές αλλά και να ενισχύουν τους σκοπούς του κυρίως σχολικού προγράμματος. Η ενότητα προσφέρει χρήσιμα εργαλεία για την παιδαγωγική αξιοποίηση και την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που βασίζονται σε εξορμήσεις σε διάφορους εκτός του σχολείου προορισμούς ενώ επίσης προσφέρει και σημαντικό αριθμό διδακτικών ιδεών που διευρύνουν τους τρόπους που μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν τέτοιες ευκαιρίες.
Έναρξη05/05/2025
Λήξη26/05/2025
Ώρες33.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ
Συνεδρίες1 O θεσμός και η πρακτική των εκπαιδευτικών εκδρομών
2 Παιδαγωγική Αξιοποίηση και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Εκδρομών
3 Πρακτικά θέματα για την οργάνωση σχολικών δραστηριοτήτων

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ [e-epimorfosi(at)aegean.gr - Τηλ. 22410 99424-5-6-7]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://e-epimorfosi.aegean.gr/programmata/paidagogika/paidagogiki-241022/

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

- Διορισμένοι εκπαιδευτικοί: 300 ευρώ
- Αναπληρωτές: 260 ευρώ
- Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 260 ευρώ
- Απόφοιτοι του Παν/μίου Αιγαίου: 260 ευρώ
- Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και του συνεργαζόμενου φορέα: 260 ευρώ
- Φοιτητές, άνεργοι και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί: 240 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240 ευρώ
- ΑμΕΑ: 240 ευρώ
- Ομαδική εγγραφή ή ένταξη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
- Εφάπαξ εξόφληση: 215 ευρώ
- Προηγούμενη εγγραφή σε δύο άλλα πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 195 ευρώ

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.
• Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.
• Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.