Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Κοινωνία και Φύλο: Ταυτότητες, Θεσμοί, Πολιτικές
Θεματική Κατηγορία: Κοινωνικές Επιστήμες, Παιδαγωγικά, Φύλο και Ισότητα

Έναρξη Μαθημάτων: 23/09/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1528
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 26/06/2024 - 29/09/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 23/09/2024 - 29/06/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 7 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 440.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 17.60

Επιστημονική Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΒΙΤΣΙΛΑΚΗ ΧΡΥΣΗ, ΓΟΥΒΙΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

Αρχικο Κοστος: 250,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σκοπός του Προγράμματος είναι η επιμόρφωση στελεχών εξειδικευμένων σε σύγχρονα θέματα Φύλου και Ισότητας των Φύλων μέσα στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη το νέο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει πλέον σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, και το οποίο προστατεύει τα δικαιώματα όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από χαρακτηριστικά φύλου, ή από σεξουαλική ταυτότητα και προσανατολισμό.
Το προτεινόμενο Πρόγραμμα θα επιμορφώσει άτομα τα οποία καλούνται συχνά είτε να εφαρμόσουν τις εξειδικευμένες πολιτικές ισότητας, είτε να προβούν σε οριζόντιες παρεμβάσεις σε όλο το εύρος της δημόσιας πολιτικής, της υγείας, της αγοράς εργασίας, της εκπαίδευσης, του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και, εν γένει, όλων των διαστάσεων της κοινωνικής ζωής.
Ενδεικτικές ομάδες-στόχοι που θα ενδιαφερθούν για την επιμόρφωση αυτή:
1. Άτομα που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της προστασίας των δικαιωμάτων των γυναικών και των διαφόρων θηλυκοτήτων (π.χ. μέλη φεμινιστικών οργανώσεων και της ΛΟΑΤΚΙ+ Κοινότητας, κοινωνικές/οί λειτουργοί κ.ά.)
2. Άτομα που έρχονται σε συχνή επαφή με συγκεκριμένες ομάδες γυναικών, όπως κακοποιημένες, εκδιδόμενες, μετανάστριες και προσφύγισσες (προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ., ιατρικό & νοσηλευτικό προσωπικό των δομών υγείας, δικαστές, δικηγόροι/νομικοί, εργαζόμενες/οι σε Κέντρα Συμβουλευτικής, σε Ξενώνες Φιλοξενίας κακοποιημένων γυναικών, κ.ά.)
3. Άτομα που ασχολούνται με τη στήριξη της απασχόλησης των γυναικών (π.χ. εργαζόμενοι/ες σε υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, και εποπτευόμενων από αυτό φορέων).
4. Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, οι οποίες/οι ενδιαφέρονται για την προώθηση της ισότητας και την ενσωμάτωση της διάστασης του Φύλου στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό (κάτι που είναι υποχρεωτικό, άλλωστε, από το νόμο 4604/2019).
5. Στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των έμφυλων δράσεών της και συνδράμουν το έργο των επιτροπών και γραφείων ισότητας (π.χ. Δ.ΕΠ.ΙΣ., Π.ΕΠ.ΙΣ.).
6. Εργαζόμενες/οι στα μέσα ενημέρωσης και στη διαφήμιση ή/και στην προώθηση προϊόντων.
7. Πολιτικά στελέχη των κομμάτων, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και των συνεταιριστικών επιχειρήσεων.
8. Πολίτες, ανεξαρτήτως φύλου, που ενδιαφέρονται για την προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, η/ο επιμορφούμενη/ος θα είναι σε θέση να:

1. κατανοήσει την ιστορικότητα της έννοιας του «Φύλου» και να εξοικειωθεί με βασικά ρεύματα της σύγχρονης φεμινιστικής σκέψης,
2. αναγνωρίσει τις πατριαρχικές δομές των σύγχρονων κοινωνιών (και φυσικά και της Ελληνικής),
3. αποτιμήσει τη θέση των φύλων στην ιδιωτική και τη δημόσια σφαίρα της ζωής (οικογενειακά, πολιτιστικά, εργασιακά, εκπαιδευτικά, τεχνολογικά και λοιπά περιβάλλοντα),
4. γνωρίσει το θεσμικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων, σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο,
5. ενημερωθεί για το ισχύον εθνικό θεσμικό πλαίσιο, ειδικότερα δε για τα Εθνικά Σχέδια για την Ισότητα των Φύλων (2016-20 & 2021-2025), καθώς και για σειρά σημαντικών θεσμικών ρυθμίσεων, όπως οι νόμοι 4531/2018 («Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας») και 4604/2019 (για την «Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων,
6. αναπτύξει ικανότητες αναγνώρισης και αντιμετώπισης στερεοτύπων, προκαταλήψεων και διακρίσεων που συνδέονται με το Φύλο, καθώς και παρενοχλήσεων (σεξουαλικών και μη) σε κάθε κοινωνική εκδήλωση,
7. επεξεργαστεί ιδέες και προτάσεις για το ξεπέρασμα των έμφυλων κοινωνικών στερεοτύπων στην καθημερινή ζωή.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος»
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του Διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το “quiz”, είναι 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδων). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία , και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του Διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του Διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του Διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτες/οι τουλάχιστον Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σκοπός του Προγράμματος είναι η επιμόρφωση στελεχών εξειδικευμένων σε σύγχρονα θέματα Φύλου και Ισότητας των Φύλων μέσα στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη το νέο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει πλέον σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, και το οποίο προστατεύει τα δικαιώματα όλων των ατόμων, ανεξάρτητα από χαρακτηριστικά φύλου, ή από σεξουαλική ταυτότητα και προσανατολισμό.
Το προτεινόμενο Πρόγραμμα θα επιμορφώσει άτομα τα οποία καλούνται συχνά είτε να εφαρμόσουν τις εξειδικευμένες πολιτικές ισότητας, είτε να προβούν σε οριζόντιες παρεμβάσεις σε όλο το εύρος της δημόσιας πολιτικής, της υγείας, της αγοράς εργασίας, της εκπαίδευσης, του περιβάλλοντος, του πολιτισμού και, εν γένει, όλων των διαστάσεων της κοινωνικής ζωής.
Ενδεικτικές ομάδες-στόχοι που θα ενδιαφερθούν για την επιμόρφωση αυτή:
1. Άτομα που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της προστασίας των δικαιωμάτων των γυναικών και των διαφόρων θηλυκοτήτων (π.χ. μέλη φεμινιστικών οργανώσεων και της ΛΟΑΤΚΙ+ Κοινότητας, κοινωνικές/οί λειτουργοί κ.ά.)
2. Άτομα που έρχονται σε συχνή επαφή με συγκεκριμένες ομάδες γυναικών, όπως κακοποιημένες, εκδιδόμενες, μετανάστριες και προσφύγισσες (προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ., ιατρικό & νοσηλευτικό προσωπικό των δομών υγείας, δικαστές, δικηγόροι/νομικοί, εργαζόμενες/οι σε Κέντρα Συμβουλευτικής, σε Ξενώνες Φιλοξενίας κακοποιημένων γυναικών, κ.ά.)
3. Άτομα που ασχολούνται με τη στήριξη της απασχόλησης των γυναικών (π.χ. εργαζόμενοι/ες σε υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, και εποπτευόμενων από αυτό φορέων).
4. Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, οι οποίες/οι ενδιαφέρονται για την προώθηση της ισότητας και την ενσωμάτωση της διάστασης του Φύλου στην εκπαίδευση, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό (κάτι που είναι υποχρεωτικό, άλλωστε, από το νόμο 4604/2019).
5. Στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των έμφυλων δράσεών της και συνδράμουν το έργο των επιτροπών και γραφείων ισότητας (π.χ. Δ.ΕΠ.ΙΣ., Π.ΕΠ.ΙΣ.).
6. Εργαζόμενες/οι στα μέσα ενημέρωσης και στη διαφήμιση ή/και στην προώθηση προϊόντων.
7. Πολιτικά στελέχη των κομμάτων, των συνδικαλιστικών οργανώσεων και των συνεταιριστικών επιχειρήσεων.
8. Πολίτες, ανεξαρτήτως φύλου, που ενδιαφέρονται για την προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, η/ο επιμορφούμενη/ος θα είναι σε θέση να:

1. κατανοήσει την ιστορικότητα της έννοιας του «Φύλου» και να εξοικειωθεί με βασικά ρεύματα της σύγχρονης φεμινιστικής σκέψης,
2. αναγνωρίσει τις πατριαρχικές δομές των σύγχρονων κοινωνιών (και φυσικά και της Ελληνικής),
3. αποτιμήσει τη θέση των φύλων στην ιδιωτική και τη δημόσια σφαίρα της ζωής (οικογενειακά, πολιτιστικά, εργασιακά, εκπαιδευτικά, τεχνολογικά και λοιπά περιβάλλοντα),
4. γνωρίσει το θεσμικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων, σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο,
5. ενημερωθεί για το ισχύον εθνικό θεσμικό πλαίσιο, ειδικότερα δε για τα Εθνικά Σχέδια για την Ισότητα των Φύλων (2016-20 & 2021-2025), καθώς και για σειρά σημαντικών θεσμικών ρυθμίσεων, όπως οι νόμοι 4531/2018 («Κύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης για την Πρόληψη και την Καταπολέμηση της Βίας κατά των γυναικών και της Ενδοοικογενειακής Βίας») και 4604/2019 (για την «Προώθηση της ουσιαστικής ισότητας των φύλων,
6. αναπτύξει ικανότητες αναγνώρισης και αντιμετώπισης στερεοτύπων, προκαταλήψεων και διακρίσεων που συνδέονται με το Φύλο, καθώς και παρενοχλήσεων (σεξουαλικών και μη) σε κάθε κοινωνική εκδήλωση,
7. επεξεργαστεί ιδέες και προτάσεις για το ξεπέρασμα των έμφυλων κοινωνικών στερεοτύπων στην καθημερινή ζωή.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Στο τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας του προγράμματος ανατίθεται ένα (1) διαδικτυακό διαγώνισμα αξιολόγησης (e-Test), τύπου «πολλαπλής επιλογής» ή «σωστό/λάθος»
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να συμμετέχουν σε όλα τα διαγωνίσματα, όλων των Διδακτικών Ενοτήτων.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
• Οι ερωτήσεις του Διαγωνίσματος, επιλέγονται τυχαία για κάθε επιμορφούμενο/η από την «Τράπεζα Ερωτήσεων» που έχει δημιουργηθεί, και αφορούν μόνο στα βασικά κείμενα μελέτης της εκάστοτε Διδακτικής Ενότητας, και όχι στα παράλληλα κείμενα.
• Η χρονική περίοδος που είναι διαθέσιμο προς επίλυση το “quiz”, είναι 4 εβδομάδες μετά το τέλος της κάθε Διδακτικής Ενότητας.
• Ο/η επιμορφούμενος/η έχει δικαίωμα δύο (2) προσπαθειών (μέσα στο χρόνο επίλυσης 4 εβδομάδων). Στο τέλος της προθεσμίας, θα εμφανίζεται μόνο η μέγιστη εκ των δύο προσπαθειών βαθμολογία , και μόνο αυτή θα λαμβάνεται υπόψιν για την απόδοση του τελικού πιστοποιητικού.
• Ο μέγιστος χρόνος επίλυσης του Διαγωνίσματος είναι 240 λεπτά (4 ώρες) συνεχόμενα, και όχι διακεκομμένα.
• Δεν δίνεται δυνατότητα εκπρόθεσμης επίλυσης του Διαγωνίσματος.
• Μετά την παρέλευση του μέγιστου χρόνου επίλυσης του Διαγωνίσματος (4 ωρών) εμφανίζεται η επίδοση (εφόσον έχετε επιλέξει «υποβολή»), ενώ μετά την παρέλευση της περιόδου επίλυσης του διαγωνίσματος (4 εβδομάδες), εμφανίζονται και οι σωστές απαντήσεις.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτες/οι τουλάχιστον Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Φύλα - Ρόλοι και Ταυτότητες
ΠεριγραφήΗ παρούσα Ενότητα θα βοηθήσει τις/τους επιμορφούμενες/ους στο να κατανοήσουν τις έννοιες που συνδέονται με τα φύλα και το περιεχόμενό τους, να ενημερωθούν για τον ιστορικό και πολιτικό ρόλο των φεμινιστικών κινημάτων, την εξέλιξή τους και τη συνεισφορά τους στην ανάπτυξη της σύγχρονης φεμινιστικής σκέψης και επιστήμης, αλλά και τον τρόπο που η τελευταία έχει επεξεργαστεί και εξηγήσει τις έμφυλες σχέσεις, συσχετίζοντάς τες με ευρύτερες δομές, εξουσιαστικές σχέσεις, κοινωνικούς ρόλους και πολιτισμικά πρότυπα, προσφέροντας με τον τρόπο αυτόν νέες και δημοκρατικότερες ερμηνείες του κόσμου και των ανθρώπινων σχέσεων.
Έναρξη23/09/2024
Λήξη27/10/2024
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΓΚΑΣΟΥΚΑ
Συνεδρίες1 Αποσαφήνιση Εννοιών που συνδέονται με τα Φύλα Ι
2 Αποσαφήνιση Εννοιών που συνδέονται με τα Φύλα ΙΙ
3 Γυναίκες και ιστορία. Η ιστορία των φεμινιστικών κινημάτων
4 Θεωρίες για τα Φύλα
5 Φεμινισμός και επιστήμη: Οι Γυναικείες Σπουδές/Σπουδές Φύλου

Διδακτική ενότητα 2: Διακρίσεις με βάση το Φύλο – Έμφυλη Βία και Γυναικοκτονία
ΠεριγραφήΑυτή η Ενότητα θα βοηθήσει τις/τους επιμορφούμενες/ους στο να συνδέσουν τις πατριαρχικές δομές των κοινωνιών μας με τις έμφυλες διακρίσεις, τις ανισότητες και την άσκηση εκφοβισμού & βίας, τόσο στον δημόσιο, όσο και στον ιδιωτικό χώρο. Μέσα από ιστορικά παραδείγματα, αλλά και με συχνές αναφορές σε σύγχρονα κοινωνικά φαινόμενα, οι επιμορφούμενες/οι καλούνται να συσχετίσουν τις νομικές διατάξεις περί ατομικών & κοινωνικών δικαιωμάτων, με την πραγματικότητα που βιώνουν οι γυναίκες, αλλά και άτομα τα οποία λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, ή γενικότερα έμφυλης ταυτότητας, υφίστανται διακρίσεις και, πολύ συχνά, βία (σωματική, λεκτική, θεσμική, κ.ά.) που συχνά καταλήγει σε δολοφονία (γυναικοκτονία, λεσβιοκτονία κ.ά.)
Έναρξη28/10/2024
Λήξη01/12/2024
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΑΜΑΤΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Συνεδρίες1 Έννοια, περιεχόμενο, είδη και αιτίες των στερεοτύπων, προκαταλήψεων και των διακρίσεων που συνδέονται με τα φύλα
2 Έμφυλη βία: Αίτια, είδη, συνέπειες
3 Η εμπορία κατά των γυναικών και των κοριτσιών και η καταναγκαστική πορνεία (trafficking)
4 Η ενδοοικογενειακή βία: η περίπτωση της συζυγικής/συντροφικής κακοποίησης κατά των γυναικών. Οι γυναικοκτονίες
5 Οι διεθνείς και ευρωπαϊκοί οργανισμοί και οι στρατηγικές αντιμετώπισης της έμφυλης βίας. Η κατάσταση στην Ελλάδα

Διδακτική ενότητα 3: Σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και Φύλο
ΠεριγραφήΣτόχος της Ενότητας είναι να βοηθήσει τους/τις επιμορφούμενους/ες να παρακολουθήσουν την ιστορική εξέλιξη των έμφυλων ανισοτήτων στην Εκπαίδευση, να προβληματιστούν για τα γενεσιουργά αίτια αυτών, σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, και να αποκτήσουν την απαραίτητη επιστημονική γνώση και ερευνητική μεθοδολογία που θα τους/τις επιτρέψει να μελετούν επαρκώς τη διάσταση του Φύλου στα νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Έναρξη02/12/2024
Λήξη05/01/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΓΟΥΒΙΑΣ
Συνεδρίες1 Θεωρητικές Προσεγγίσεις για το Φύλο στην εκπαίδευση
2 Φύλο και εκπαίδευση: ιστορική αναδρομή
3 Διαστάσεις της διαφοροποιημένης εκπαίδευσης των φύλων στην Ελλάδα: ιστορική διαδρομή & σύγχρονες εξελίξεις
4 Η έμφυλη διάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων και του παιδαγωγικού πλαισίου
5 Φύλο και νέες μορφές μάθησης

Διδακτική ενότητα 4: Aγορά Εργασίας και Φύλο
ΠεριγραφήΗ παρούσα Ενότητα θα βοηθήσει τις/τους επιμορφούμενες/ους να αντιληφθούν την έμφυλη διάσταση της αγοράς εργασίας και να είναι σε θέση να ανιχνεύουν και να αναγνωρίζουν τις διακρίσεις που συνδέονται με τα φύλα στο πλαίσιο των σύγχρονων εργασιακών περιβαλλόντων, διακρίσεις, άλλοτε ορατές και άλλοτε, λόγω του θεσμικού πλαισίου, άρρητες και άτυπες, αλλά πάντοτε με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για τις ζωές των γυναικών, όπως και των άλλων θηλυκοτήτων άλλωστε.
Έναρξη06/01/2025
Λήξη09/02/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΟΥΤΣΙΔΟΥ
Συνεδρίες1 Γυναίκες και εργασία: τάσεις και προοπτικές
2 Η κάθετη και οριζόντια διαίρεση της Αγοράς Εργασίας με βάση το Φύλο
3 Επιχειρηματικότητα και Φύλο
4 Η έμφυλη διάσταση της ανεργίας και της υποαπασχόλησης
5 Η διάσταση του Φύλου στα κέντρα λήψης αποφάσεων και σε θέσεις ευθύνης

Διδακτική ενότητα 5: Πολιτική και Φύλο: Η ισότητα στο πεδίο λήψης των πολιτικών αποφάσεων
ΠεριγραφήΣτην παρούσα Ενότητα οι επιμορφούμενες και οι επιμορφούμενοι θα κατανοήσουν τα αίτια και τις συνέπειες που συνεπάγεται η απουσία των γυναικών από την πολιτική και θα ενημερωθούν για την ευρεία συζήτηση που διεξάγεται σχετικά με την αναγκαιότητα ισόρροπης συμμετοχής των γυναικών στη δημόσια σφαίρα της ζωής και ειδικότερα στην πολιτική, η οποία, μάλιστα, συνδέει τη συμμετοχή αυτή με την ποιότητα της δημοκρατίας, την κοινωνική συνοχή και την ανάπτυξη.
Έναρξη10/02/2025
Λήξη16/03/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΚΟΥΦΙΩΤΗ
Συνεδρίες1 Από την ιδιωτική στη δημόσια σφαίρα της ζωής και την πολιτική
2 Η σχέση των γυναικών με την πολιτική (Στάσεις και αντιλήψεις). Μύθοι και ιδεολογήματα για την πολιτική και εκλογική συμπεριφορά των γυναικών
3 Οι γυναίκες στις πατριαρχικές πολιτικές δομές ή «ταξιδιώτισσες» σε έναν κόσμο ανδρών (Η παρουσία των γυναικών σε πολιτικούς φορείς – πολιτικά κόμματα)
4 Η σημασία και οι ευεργετικές συνέπειες από την εφαρμογή της ισόρροπης συμμετοχής στην πολιτική
5 Μελέτη Περίπτωσης: Σημαντικές γυναίκες της Πολιτικής

Διδακτική ενότητα 6: Φύλο και Πολιτισμός Ι
ΠεριγραφήΣτην παρούσα Ενότητα οι επιμορφούμενες/οι θα καταλάβουν πως ο πολιτισμός (ή οι πολιτισμοί) δεν υπήρξε ποτέ έννοια ουδέτερη και απρόσωπη. Θα πληροφορηθούν, πως εκτός από ταξικά, ήταν και είναι πρωτίστως έμφυλα προσδιορισμένος, γεγονός που αποτελεί τη μεγάλη προσφορά της φεμινιστικής σκέψης και επιστήμης. Ακόμα θα ενημερωθούν για τα γυναικοκεντρικά θρησκευτικά συστήματα και τον μέγα μύθο της Μητριαρχίας, αλλά και για την έμφυλη διάσταση του Λαϊκού Πολιτισμού.
Έναρξη17/03/2025
Λήξη20/04/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΤΕΡΨΙΧΟΡΗ ΓΚΙΟΚΑ
Συνεδρίες1 Έννοια, περιεχόμενο, διαιρέσεις και κατηγοριοποιήσεις του πολιτισμού. Η έμφυλη διάσταση του πολιτισμού
2 Η αριστοτελική αντίληψη περί οικονομικού/πολιτικού και η επίδρασή της στη νεότερη φιλοσοφική σκέψη
3 Γυναίκες Μύθοι και θρησκευτικά Συστήματα. Η Μητριαρχία
4 Η έμφυλη διάσταση του λαϊκού πολιτισμού
5 Φύλο και Τέχνη

Διδακτική ενότητα 7: Φύλο και Πολιτισμός ΙΙ
ΠεριγραφήΣτην παρούσα Ενότητα οι επιμορφούμενες/οι θα
ενημερωθούν, σε συνέχεια της προηγούμενης, για τον ρόλο της γλώσσας και του λόγου στη συμβολική συγκρότηση του πατριαρχικού κόσμου και στην αναπαραγωγή και διαιώνιση της γυναικείας κατωτερότητας/υποταγής, και κατά συνέπεια για την άμεση ανάγκη υπέρβασης του γλωσσικού σεξισμού. Παράλληλα θα κατανοήσουν τον τρόπο που τα ΜΜΕ αναπαριστούν τις γυναίκες και τις άλλες θηλυκότητες και τις καταστροφικές συνέπειες αυτών των αναπαραστάσεων για τις ζωές τους και την ευημερία τους.
Έναρξη21/04/2025
Λήξη25/05/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ MΙΧΑΛΗ
Συνεδρίες1 Γλώσσα και Φύλο: Προσδιορίζοντας τον γλωσσικό σεξισμό
2 Μια μελέτη Περίπτωσης: Ο σεξισμός στη γλώσσα των εγγράφων της δημόσιας διοίκησης
3 Αναπαραστάσεις του Φύλου στα ΜΜΕ – 1
4 Αναπαραστάσεις του Φύλου στα ΜΜΕ – 2
5 Διαπολιτισμικότητα και Φύλο

Διδακτική ενότητα 8: Εθνικοί & υπερεθνικοί μηχανισμοί παρακολούθησης και προώθησης της ισότητας των φύλων. Το θεσμικό πλαίσιο για την ισότητα των φύλων στη χώρα μας
ΠεριγραφήΗ συγκεκριμένη Ενότητα θα επιτρέψει στις επιμορφούμενες και στους επιμορφούμενους να γνωρίσουν τους διεθνείς οργανισμούς και τις πολιτικές που έχουν σχεδιάσει και αναπτύξει σε ό,τι αφορά στα θέματα φύλου και προώθησης της ισότητας των φύλων, με έμφαση στον ΟΗΕ και την ΕΕ (ειδικότερα στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο για την Ισότητα των Φύλων / EIGE), αλλά και στις αντίστοιχες εθνικές πολιτικές και μέτρα.
Έναρξη26/05/2025
Λήξη29/06/2025
Ώρες55.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΝΝΑ ΒΟΥΓΙΟΥΚΑ
Συνεδρίες1 ΟΗΕ Ι: Aπό την οικουμενική διακήρυξη του 1948 στη Διάσκεψη του Πεκίνου. Ο ρόλος της Επιτροπής CEDAW
2 ΟΗΕ ΙΙ: Oι Στόχοι της Ατζέντας 2020-2030 για την Αειφόρο Ανάπτυξη και η Ισότητα των Φύλων
3 Ευρωπαϊκές Στρατηγικές Ισότητας των Φύλων
4 Ο ρόλος και η σημασία του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου για την Ισότητα των Φύλων (EIGE)
5 Εθνικές Στρατηγικές Ισότητας. Το ισχύον θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ [e-epimorfosi(at)aegean.gr - Τηλ. 22410 99424-5-6-7]

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://e-epimorfosi.aegean.gr/programmata/paidagogika/koinonia-kai-fyl…hesmoi-politikes/


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 10%
Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 10%
Ομαδική Έκπτωση για εγγραφή 2 ατόμων (ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ): 10%
Ομαδική Έκπτωση για εγγραφή τουλάχιστον 3 ατόμων (ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ): 15%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.
• Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.
• Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.