Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Πρώιμη παρέμβαση στην ανάπτυξη βρεφών και νηπίων τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης: Ο ρόλος των γονέων και των φροντιστών
Θεματική Κατηγορία: Ειδική Αγωγή, Παιδαγωγικά, Υγεία

Έναρξη Μαθημάτων: 24/02/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1722
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 24/02/2025 - 24/11/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 420.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 16.80

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ ΑΣΗΜΙΝΑ

Αρχικο Κοστος: 400,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο «Πρώιμη παρέμβαση στην ανάπτυξη βρεφών και νηπίων τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης: Ο ρόλος των γονέων και των φροντιστών», συνιστά μια καινοτόμα εκπαίδευση και επιμόρφωση που παρέχει γνώσεις και δεξιότητες στην επιμέλεια και φροντίδα βρεφών, νηπίων και παιδιών (με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες (ε.ε.α./α.)) και συνάμα, μπορεί να αξιοποιηθεί στην Ελληνική (και όχι μόνο) αγορά εργασίας. Οι επιμελητές/τριες κατέχουν έναν ζωτικής σημασίας ρόλο, με διεθνοποιημένη και κοινή αποστολή, που συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη ενός παιδιού και συνιστά βασικό αρωγό για την αποτελεσματική λειτουργία της οικογένειας.
Στόχος του προγράμματος είναι να επιμορφώσει και να ενισχύσει με γνώσεις και δεξιότητες άτομα που θα εργαστούν ως επιμελητές/τριες βρεφών, νηπίων και παιδιών. Η πρωτοτυπία, αλλά και συνάμα η πρακτική αξία του προγράμματος, έγκειται στο ότι ακολουθεί ένα ολιστικό μοντέλο προσέγγισης με διεπιστημονική κατεύθυνση από τον χώρο της ψυχολογίας, της παιδαγωγικής, της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, της ιατρικής και της κοινωνικής εργασίας. Συνάμα, προσφέρει πολλαπλές γνώσεις, θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις, μεθόδους αντιμετώπισης, καθώς και συμβουλές και οδηγίες για φροντιστές/τριες και γονείς.
Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα έχει πολλαπλό χαρακτήρα. Απευθύνεται σε ψυχολόγους, επαγγελματίες υγείας, παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές/τριες, εργοθεραπευτές/τριες, εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές/τριες και σε όσους/ες επιθυμούν να εργαστούν ως επιμελητές/τριες και φροντιστές/τριες βρεφών-νηπίων-παιδιών ή που εργάζονται ήδη και επιθυμούν την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη μέσα από τον εμπλουτισμό των γνώσεων, δεξιοτήτων και προσόντων τους μέσω της εκπαίδευσης. Παράλληλα, απευθύνεται και σε γονείς προκειμένου να τους ενδυναμώσει με συγκεκριμένα γνωστικά εφόδια που θα τους βοηθήσουν στην ανατροφή του παιδιού, αλλά και στη μετάδοση καταλλήλων γνώσεων προκειμένου να είναι σε θέση να αξιολογήσουν μελλοντικά κάποιον/α υποψήφιο/α επιμελητή/τρια για το παιδί τους ή κάποιον/α παιδαγωγό που θα επιλέξουν για τη διαπαιδαγώγηση και φύλαξη του παιδιού στον ελεύθερο του χρόνο. Οι επιμορφούμενοι/ες, ίσως μελλοντικά, να εργαστούν με βρέφη, νήπια και παιδιά (με και χωρίς ε.ε.α./α.) και να είναι σημαντικοί αρωγοί των εργαζόμενων γονέων, των μονογονέων, των αναδόχων και ιδιαίτερα των μητέρων, για τη φύλαξη των παιδιών τους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση:
• Να εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας και τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το περιβάλλον πριν τη γέννηση του παιδιού και κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του.
• Να γνωρίσει τα αναπτυξιακά ορόσημα που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν από τους/τις επιμελητές/τριες των παιδιών προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των παιδιών, αλλά και να διευκολύνουν την ανάπτυξή τους.
• Να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τις δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη βρεφική, νηπιακή και παιδική ηλικία και σχετίζονται με τον αποχωρισμό, τις δυσκολίες συμπεριφοράς, καθώς και τις λειτουργίες αυτορρύθμισης του βρέφους, νηπίου ή παιδιού.
• Να εντρυφήσει στη σημασία του παιχνιδιού, αλλά και των δεσμών που συνάπτει το παιδί με τα πρόσωπα του περιβάλλοντός του.
• Να κατανοήσει τις βασικές αρχές για την υγεία και τη συστηματική ιατρική παρακολούθηση του παιδιού.
• Να αποκτήσει γνώσεις για τη διατροφή στον κύκλο της ζωής, καλύπτοντας ένα ηλικιακό φάσμα 0 έως 12 ετών.
• Να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει τις επείγουσες καταστάσεις, οι οποίες απειλούν τη σωματική ακεραιότητα του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού και να αποκτήσει δεξιότητες διαχείρισης και αντιμετώπισής τους.
• Να γνωρίζει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες βρεφών, νηπίων και παιδιών σε επίπεδο εντοπισμού, κλινικής εικόνας και αντιμετώπισης.
• Να εντρυφήσει στη σημασία της οργάνωσης του φυσικού περιβάλλοντος με στόχο την ενίσχυση του αλληλεπιδραστικού και αυτόνομου παιχνιδιού.
• Να μάθει ποικίλες δραστηριότητες με σκοπό την ψυχοκινητική και γνωστική ανάπτυξη του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού.
• Να εμβαθύνει στη χρησιμότητα και λειτουργία του παραμυθιού ως ένα μέσο για την ολιστική ανάπτυξη του βρέφους, νηπίου και παιδιού.
• Να ενστερνιστεί τις σύγχρονες αρχές και θεωρήσεις για τη δομή της οικογένειας και τη δυναμική των σχέσεων των μελών της, την κατανόηση των αναγκών του παιδιού ανάλογα με το αναπτυξιακό του στάδιο και τους τρόπους διαχείρισης συμβάντων που μπορεί να προκύψουν.
• Να μελετήσει τους διάφορους τύπους οικογένειας, καθώς και την επίδραση των πολιτισμικών παραγόντων.
• Να κατέχει βασικές αρχές και πρακτικές συμβουλευτικής υποστήριξης για βοήθεια στο σπίτι και συνεργασίας επιμελητών/τριών και οικογένειας.
• Να προετοιμαστεί ως υποψήφιος/α επαγγελματίας του κλάδου των Επιμελητών/τριών, μέσα από τη δημιουργία βιογραφικού, την κοινωνική και επαγγελματική δικτύωση για στελέχη του κλάδου, την αποτελεσματική επικοινωνία – εμπιστευτικότητα και τη συνέντευξη για εργασία.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Οπτικοακουστικό αρχείο mp4, 5. Δραστηριότητες, 6. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Θα υλοποιηθεί η τελική εργασία σε μια εβδομάδα.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (περίπου 39 εβδομάδες) ανέρχεται στις 420 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 16,8 ECTS.
Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 32 εβδομάδες:
● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 384 ωρών. Για 32 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα.
● Για 4 επαναληπτικές διδακτικές ενότητες προβλέπονται τέσσερις εβδομάδες (μετά το πέρας 4 ενοτήτων) όπου εκπονούνται εργασίες και προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 4 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή συνολικής διάρκειας 16 ωρών.
● Κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις περίπου 3 ½ τελευταίες εβδομάδες συνολικά 20 ώρες :
o Εκπόνηση 3 τελικών κουΐζ για όλες τις θεματικές ενότητες (περίπου 6,5 ώρες την εβδομάδα).
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πιστοποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου με τίτλο «Πρώιμη παρέμβαση στην ανάπτυξη βρεφών και νηπίων τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης: Ο ρόλος των γονέων και των φροντιστών», συνιστά μια καινοτόμα εκπαίδευση και επιμόρφωση που παρέχει γνώσεις και δεξιότητες στην επιμέλεια και φροντίδα βρεφών, νηπίων και παιδιών (με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες (ε.ε.α./α.)) και συνάμα, μπορεί να αξιοποιηθεί στην Ελληνική (και όχι μόνο) αγορά εργασίας. Οι επιμελητές/τριες κατέχουν έναν ζωτικής σημασίας ρόλο, με διεθνοποιημένη και κοινή αποστολή, που συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη ενός παιδιού και συνιστά βασικό αρωγό για την αποτελεσματική λειτουργία της οικογένειας.
Στόχος του προγράμματος είναι να επιμορφώσει και να ενισχύσει με γνώσεις και δεξιότητες άτομα που θα εργαστούν ως επιμελητές/τριες βρεφών, νηπίων και παιδιών. Η πρωτοτυπία, αλλά και συνάμα η πρακτική αξία του προγράμματος, έγκειται στο ότι ακολουθεί ένα ολιστικό μοντέλο προσέγγισης με διεπιστημονική κατεύθυνση από τον χώρο της ψυχολογίας, της παιδαγωγικής, της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, της ιατρικής και της κοινωνικής εργασίας. Συνάμα, προσφέρει πολλαπλές γνώσεις, θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις, μεθόδους αντιμετώπισης, καθώς και συμβουλές και οδηγίες για φροντιστές/τριες και γονείς.
Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα έχει πολλαπλό χαρακτήρα. Απευθύνεται σε ψυχολόγους, επαγγελματίες υγείας, παιδαγωγούς, νηπιαγωγούς, βρεφονηπιοκόμους, κοινωνικούς λειτουργούς, λογοθεραπευτές/τριες, εργοθεραπευτές/τριες, εκπαιδευτικούς, νοσηλευτές/τριες και σε όσους/ες επιθυμούν να εργαστούν ως επιμελητές/τριες και φροντιστές/τριες βρεφών-νηπίων-παιδιών ή που εργάζονται ήδη και επιθυμούν την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη μέσα από τον εμπλουτισμό των γνώσεων, δεξιοτήτων και προσόντων τους μέσω της εκπαίδευσης. Παράλληλα, απευθύνεται και σε γονείς προκειμένου να τους ενδυναμώσει με συγκεκριμένα γνωστικά εφόδια που θα τους βοηθήσουν στην ανατροφή του παιδιού, αλλά και στη μετάδοση καταλλήλων γνώσεων προκειμένου να είναι σε θέση να αξιολογήσουν μελλοντικά κάποιον/α υποψήφιο/α επιμελητή/τρια για το παιδί τους ή κάποιον/α παιδαγωγό που θα επιλέξουν για τη διαπαιδαγώγηση και φύλαξη του παιδιού στον ελεύθερο του χρόνο. Οι επιμορφούμενοι/ες, ίσως μελλοντικά, να εργαστούν με βρέφη, νήπια και παιδιά (με και χωρίς ε.ε.α./α.) και να είναι σημαντικοί αρωγοί των εργαζόμενων γονέων, των μονογονέων, των αναδόχων και ιδιαίτερα των μητέρων, για τη φύλαξη των παιδιών τους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση:
• Να εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας και τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το περιβάλλον πριν τη γέννηση του παιδιού και κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του.
• Να γνωρίσει τα αναπτυξιακά ορόσημα που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν από τους/τις επιμελητές/τριες των παιδιών προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των παιδιών, αλλά και να διευκολύνουν την ανάπτυξή τους.
• Να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τις δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη βρεφική, νηπιακή και παιδική ηλικία και σχετίζονται με τον αποχωρισμό, τις δυσκολίες συμπεριφοράς, καθώς και τις λειτουργίες αυτορρύθμισης του βρέφους, νηπίου ή παιδιού.
• Να εντρυφήσει στη σημασία του παιχνιδιού, αλλά και των δεσμών που συνάπτει το παιδί με τα πρόσωπα του περιβάλλοντός του.
• Να κατανοήσει τις βασικές αρχές για την υγεία και τη συστηματική ιατρική παρακολούθηση του παιδιού.
• Να αποκτήσει γνώσεις για τη διατροφή στον κύκλο της ζωής, καλύπτοντας ένα ηλικιακό φάσμα 0 έως 12 ετών.
• Να προλαμβάνει και να αντιμετωπίζει τις επείγουσες καταστάσεις, οι οποίες απειλούν τη σωματική ακεραιότητα του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού και να αποκτήσει δεξιότητες διαχείρισης και αντιμετώπισής τους.
• Να γνωρίζει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες βρεφών, νηπίων και παιδιών σε επίπεδο εντοπισμού, κλινικής εικόνας και αντιμετώπισης.
• Να εντρυφήσει στη σημασία της οργάνωσης του φυσικού περιβάλλοντος με στόχο την ενίσχυση του αλληλεπιδραστικού και αυτόνομου παιχνιδιού.
• Να μάθει ποικίλες δραστηριότητες με σκοπό την ψυχοκινητική και γνωστική ανάπτυξη του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού.
• Να εμβαθύνει στη χρησιμότητα και λειτουργία του παραμυθιού ως ένα μέσο για την ολιστική ανάπτυξη του βρέφους, νηπίου και παιδιού.
• Να ενστερνιστεί τις σύγχρονες αρχές και θεωρήσεις για τη δομή της οικογένειας και τη δυναμική των σχέσεων των μελών της, την κατανόηση των αναγκών του παιδιού ανάλογα με το αναπτυξιακό του στάδιο και τους τρόπους διαχείρισης συμβάντων που μπορεί να προκύψουν.
• Να μελετήσει τους διάφορους τύπους οικογένειας, καθώς και την επίδραση των πολιτισμικών παραγόντων.
• Να κατέχει βασικές αρχές και πρακτικές συμβουλευτικής υποστήριξης για βοήθεια στο σπίτι και συνεργασίας επιμελητών/τριών και οικογένειας.
• Να προετοιμαστεί ως υποψήφιος/α επαγγελματίας του κλάδου των Επιμελητών/τριών, μέσα από τη δημιουργία βιογραφικού, την κοινωνική και επαγγελματική δικτύωση για στελέχη του κλάδου, την αποτελεσματική επικοινωνία – εμπιστευτικότητα και τη συνέντευξη για εργασία.
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα. Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Οπτικοακουστικό αρχείο mp4, 5. Δραστηριότητες, 6. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Θα υλοποιηθεί η τελική εργασία σε μια εβδομάδα. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (περίπου 39 εβδομάδες) ανέρχεται στις 420 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 16,8 ECTS.
Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 32 εβδομάδες:
● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 384 ωρών. Για 32 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα.
● Για 4 επαναληπτικές διδακτικές ενότητες προβλέπονται τέσσερις εβδομάδες (μετά το πέρας 4 ενοτήτων) όπου εκπονούνται εργασίες και προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 4 ωρών την εβδομάδα, δηλαδή συνολικής διάρκειας 16 ωρών.
● Κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις περίπου 3 ½ τελευταίες εβδομάδες συνολικά 20 ώρες :
o Εκπόνηση 3 τελικών κουΐζ για όλες τις θεματικές ενότητες (περίπου 6,5 ώρες την εβδομάδα).
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Η παιδαγωγική ψυχολογία και οι βασικές της εφαρμογές στο βρέφος, το νήπιο και το παιδί στο πλαίσιο της οικογένειας - Η ανάπτυξη του βρέφους, του παιδιού και του νηπίου
ΠεριγραφήΗ ενότητα εξετάζει τις βασικές αρχές της παιδαγωγικές ψυχολογίας μέσα από τις διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις. Εστιάζει στην έννοια της μάθησης και στον σημαντικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το περιβάλλον πριν τη γέννηση του παιδιού και κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της ζωής του. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στα αναπτυξιακά ορόσημα που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν από τους/τις επιμελητές/τριες των παιδιών προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των παιδιών, αλλά και να διευκολύνουν την ανάπτυξή τους.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη23/03/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ
Συνεδρίες1 Τι είναι μάθηση - Παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση - Μάθηση και περιβάλλον
2 Θεωρίες μάθησης και οι εφαρμογές τους στο σπίτι
3 Αντικείμενο μελέτης της ανάπτυξης, Παράγοντες της ανάπτυξης, Ενδομήτρια ζωή
4 Αναπτυξιακά ορόσημα και η επίδρασή τους στην οικογένεια

Διδακτική ενότητα 2: Ρυθμιστικές λειτουργίες του βρέφους, του νηπίου και παιδιού
ΠεριγραφήΗ ενότητα περιγράφει και αναλύει δυσκολίες που μπορεί να εμφανιστούν κατά τη βρεφική ή/και νηπιακή ηλικία και σχετίζονται με τον αποχωρισμό. Επιπλέον, περιγράφονται οι δυσκολίες συμπεριφοράς, καθώς και οι λειτουργίες αυτορρύθμισης του βρέφους, νηπίου ή παιδιού. Τέλος, έμφαση δίνεται στη σημασία του παιχνιδιού αλλά και των δεσμών που συνάπτει το παιδί με τα πρόσωπα του περιβάλλοντός του.
Έναρξη24/03/2025
Λήξη20/04/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΔΑΝΤΩΝΑΚΗΣ
Συνεδρίες1 Δυσκολία αποχωρισμού και δυσκολίες συμπεριφοράς
2 Η αυτορρύθμιση του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού (λειτουργίες του ύπνου, της διατροφής, της αυτονόμησης)
3 Η σημασία του παιχνιδιού στο βρέφος, το νήπιο και το παιδί
4 Η σημασία των δεσμών στο βρέφος, το νήπιο και το παιδί

Διδακτική ενότητα 3: Υγεία και Διατροφή βρεφών, νηπίων και παιδιών
ΠεριγραφήΗ ενότητα αφενός εξετάζει θέματα που αφορούν την υγεία των βρεφών των νηπίων και των παιδιών και αφετέρου, μελετά τη διατροφή στον κύκλο της ζωής, καλύπτοντας ένα ηλικιακό φάσμα 0 έως 12 ετών.
Έναρξη21/04/2025
Λήξη18/05/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΔΟΞΑ ΚΟΤΖΙΑ
Συνεδρίες1 Υγεία βρεφών, νηπίων και παιδιών
2 Συστηματική παρακολούθηση βρέφους, νηπίου και παιδιού
3 Διατροφή στον κύκλο της ζωής: 0 – 6 ετών
4 Διατροφή στον κύκλο της ζωής : 0-6 ετών. Ειδικές περιπτώσεις και ειδικές καταστάσεις.

Διδακτική ενότητα 4: Πρώτες βοήθειες και πρόληψη ατυχημάτων για το βρέφος, το νήπιο και το παιδί
ΠεριγραφήΗ ενότητα εξετάζει τις επείγουσες καταστάσεις, οι οποίες απειλούν τη σωματική ακεραιότητα του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού. Συνάμα, παρουσιάζει βασικές αρχές αντιμετώπισης, καθώς και συμβουλές για τη διαχείρισή τους στο σπίτι από τον/την επιμελητή/τρια.
Έναρξη19/05/2025
Λήξη15/06/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΑΡΙΔΗΜΟΣ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗΣ
Συνεδρίες1 Πρόληψη ατυχημάτων και ασφάλεια
2 Πρώτες βοήθειες στο σπίτι (1)
3 Πρώτες βοήθειες στο σπίτι (2)
4 Αντιμετώπιση τραυματισμών

Διδακτική ενότητα 5: Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες στη βρεφική, νηπιακή και παιδική ηλικία
ΠεριγραφήΗ ενότητα πραγματεύεται τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες βρεφών, νηπίων και παιδιών σε επίπεδο εντοπισμού αλλά και αντιμετώπισης. Ειδικότερα, εξετάζει τα πρώιμα σημάδια ανησυχίας, τη συμπτωματολογία αλλά και βασικές αρχές αντιμετώπισης παιδιών με ε.ε.α./α. μέσα από ένα ολιστικό μοντέλο παρέμβασης.
Έναρξη16/06/2025
Λήξη20/07/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ
Συνεδρίες1 Εισαγωγή στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες
2 Μαθησιακές δυσκολίες, Προβλήματα λόγου και ομιλίας, Συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες, Χαρισματικότητα και Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής με ή χωρίς Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)
3 Νοητική αναπηρία, Διαταραχές αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), Αισθητηριακές αναπηρίες ακοής και όρασης, Κινητικές-σωματικές αναπηρίες και Πολλαπλές αναπηρίες
4 Εναλλακτικές μέθοδοι παρέμβασης στο σπίτι για βρέφη, νήπια και παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 6: Δημιουργική απασχόληση στο σπίτι
ΠεριγραφήΗ ενότητα εξετάζει τη σημασία της οργάνωσης του φυσικού περιβάλλοντος με στόχο την ενίσχυση του αλληλεπιδραστικού και αυτόνομου παιχνιδιού. Περιγράφονται δραστηριότητες με σκοπό την ψυχοκινητική και γνωστική ανάπτυξη του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού. Τέλος, δίνεται έμφαση στη χρησιμότητα και λειτουργία του παραμυθιού ως ένα μέσο για την ολιστική ανάπτυξη του βρέφους, νηπίου και παιδιού.
Έναρξη21/07/2025
Λήξη24/08/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΕΛΕΝΗ ΤΡΑΓΟΥΛΙΑ
Συνεδρίες1 Οργάνωση του περιβάλλοντος και αλληλεπιδραστικό παιχνίδι (γωνιές παιχνιδιού και ενίσχυση του αυτόνομου παιχνιδιού στο σπίτι)
2 Δραστηριότητες για την ψυχοκινητική ανάπτυξη του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού
3 Οργανωμένες δραστηριότητες για τη γνωστική ανάπτυξη του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού
4 Το παραμύθι για την ολιστική ανάπτυξη του βρέφους, του νηπίου και του παιδιού
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 7: Συμβουλευτική γονέων για συνέχιση του προγράμματος στο σπίτι
ΠεριγραφήΗ ενότητα περιγράφει τη δομή της οικογένειας και τη δυναμική των σχέσεων των μελών της. Επιπλέον, στοχεύει στην εκ βάθος κατανόηση των αναγκών του παιδιού ανάλογα με το αναπτυξιακό του στάδιο και τους τρόπους διαχείρισης συμβάντων που μπορεί να προκύψουν. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στους διάφορους τύπους οικογένειας, καθώς και στην επίδραση των πολιτισμικών παραγόντων.
Έναρξη25/08/2025
Λήξη28/09/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΙΣΓΟΥ
Συνεδρίες1 Εισαγωγή στην οικογένεια και στις μορφές της
2 Οικογένεια και διαφορετικότητα - πολυπολιτισμικότητα
3 Βασικές αρχές συμβουλευτικής υποστήριξης για βοήθεια στο σπίτι
4 Συνεργασία επιμελητών/τριών και οικογένειας
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 8: Επαγγελματική συμβουλευτική - Συμβουλευτική καριέρας
ΠεριγραφήΗ ενότητα εστιάζει σε θέματα συμβουλευτικής σταδιοδρομίας των συμμετεχόντων/ουσών και επαγγελματικής δικτύωσής τους. Στόχος είναι μέσω των γνώσεων και δεξιοτήτων που θα κατακτήσουν να είναι σε θέση να προβάλλουν στοχευμένα τα επαγγελματικά τους προσόντα και ικανότητες και να εμφυσήσουν την εμπιστοσύνη σε ενδιαφερόμενους/ες πελάτες/ισσες. Τέλος, με την ολοκλήρωση της ενότητας θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν σύγχρονες τεχνικές και μεθοδολογία στρατηγικής καριέρας.
Έναρξη29/09/2025
Λήξη02/11/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΧΡΗΣΤΟΣ ΤΑΟΥΣΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Βιογραφικό σημείωμα - Συστατικές και συνοδευτικές επιστολές
2 Κοινωνική και επαγγελματική δικτύωση για στελέχη του κλάδου
3 Αποτελεσματική επικοινωνία – Εμπιστευτικότητα
4 Συνέντευξη για εργασία
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 9: Τελική Εργασία
ΠεριγραφήΤελική Εργασία
Έναρξη03/11/2025
Λήξη24/11/2025
Ώρες20.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Τελική Εργασία

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ [vpatatoukou(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Η εκπτωτική πολιτική είναι δεσμευτική, μετά και την έγκριση του προγράμματος από το Συμβούλιο του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Οποιαδήποτε
τροποποίηση της, μπορεί να πραγματοποιηθεί κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος από τον ΕΥ προς το Συμβούλιο του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. και
έγκρισης αυτού.
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των
αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες
αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Κείμενο εκπτώσεων από τον ΕΥ

Εγγραφή 25 ημέρες πριν την έναρξη (early bird): 260 ευρώ
Διορισμένοι εκπαιδευτικοί: 255 ευρώ
Αναπληρωτές: 245 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240
ευρώ
Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 200 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
Ομαδική εγγραφή έως 3 άτομα: 225 ευρώ
Εφάπαξ εξόφληση: 180 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφή σε δύο άλλα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την
GoLearn: 215 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφή σε 2 webinars του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 185 ευρώ
Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και της GoLearn : 200 ευρώ
Ομαδική εγγραφή από 5 άτομα και πάνω: 150 ευρώ
Νικητές προωθητικών Διαγωνισμών: 75 ευρώ (2 νικητές το πολύ)

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.