Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Κατάρτιση εκπαιδευτικών στη διαπολιτισμική εκπαίδευση για μαθητές με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο
Θεματική Κατηγορία: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Έναρξη Μαθημάτων: 24/02/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1723
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 24/02/2025 - 24/11/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 408.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 16.32

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Αρχικο Κοστος: 400,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η λειτουργία των κέντρων υποδοχής διαμορφώνει νέες πραγματικότητες για την εκπαιδευτική διαδικασία και καθιστά σημαντική, αν όχι αναγκαία, την προσφορά επιμορφωτικών δράσεων προς εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και της κοινωνικής παιδαγωγικής για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο έργο τους που έχει στόχο την κοινωνική ένταξη και την εκπαίδευση των προσφύγων.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Α/θμιας εκπαίδευσης δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων και σε εκπαιδευτικούς Β/θμιας (κυρίως Γυμνάσιο) εκπαίδευσης που μπορούν να την παρακολουθήσουν, να ωφεληθούν και να αξιοποιήσουν κατάλληλα τις νέες γνώσεις, καθώς θα υπάρξει στο μέλλον υποστήριξη διαφορετικών ηλικιακών ομάδων προσφύγων. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται επίσης σε ενδιαφερόμενους που εργάζονται σε χώρους υποδοχής προσφύγων και παρέχουν εθελοντικό εκπαιδευτικό έργο με στόχο την κοινωνική ένταξη των προσφύγων.
Στόχος στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων ή μεταναστών με μια διαφορετική προσέγγιση συνδέοντας το θεωρητικό με το πρακτικό πλαίσιο είναι να δοθεί η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό α)να στοχαστεί πάνω στη μαθησιακή διαδικασία σχεδιάζοντας ο ίδιος σενάρια διδασκαλίας με τη βοήθεια των Νέων Μέσων που δημιουργούν περιβάλλοντα χρηστικά, διευκολυντικά, για μαθητές που δεν έχουν καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, β)να ενημερωθεί για τη θρησκευτική ετερότητα των μεταναστών και των προσφύγων και γ)να κατανοήσει τη σημαντικότητα της κοινωνικής συνοχής.
Το προσφερόμενο πρόγραμμα αναφέρεται σε ζητήματα του ψηφιακού γραμματισμού προσφύγων και μεταναστών μαθητών σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης, σε ζητήματα θρησκείας και σε ζητήματα γλώσσας και Διγλωσσίας σε Διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Οι γνώσεις αυτές που διδάσκονται σε κάθε επιμορφούμενο αυτού του προγράμματος, διαφοροποιούνται σε σχέση με παρεχόμενες γνώσεις άλλων προγραμμάτων είτε στο Δημόσιο είτε στον Ιδιωτικό Τομέα για τη Διαπολιτισμική Αγωγή, καθώς αναλύονται σε βάθος θέματα θρησκειολογίας, κοινωνικής συνοχής και διδασκαλίας στους πρόσφυγες και μετανάστες με τη χρήση των Νέων Μέσων. Πρόκειται για διαστάσεις του θέματος που δεν προσφέρονται σε υφιστάμενα προγράμματα. Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει από απόσταση (e-learning).
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/ηεπιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
Ι. Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
● Να γνωρίζει τους ακριβείς αριθμούς προσφυγικών εισροών στην Ελλάδα
● Να κατανοείτο πλαίσιο προσφοράς προγραμμάτων, μαθημάτων για τα παιδιά των προσφύγων από την πολιτεία
● Να αναγνωρίζει τη συμβολή των Μέσων και της μιντιακής εργασίας στη διαπολιτισμική επικοινωνία
● Να γνωρίζει τη διάδοση του προσφυγικού φαινομένου και τις αιτίες του
● Να διαχωρίζει τις προσεγγίσεις: 1. Διπολιτισμική 2. Πολυπολιτισμική 3. Διαπολιτισμική
● Να προσδιορίζει την ταυτότητα ως τομή του παρελθόντος με το παρόν
● Να αιτιολογεί ότι στα παιδιά πρόσφυγες (όπως και σε όλα τα παιδιά) πρέπει να δίνουμε πολλές ευκαιρίες να παράγουν κείμενα ταυτότητας χρησιμοποιώντας το γλωσσικό τους ρεπερτόριο όπως εκείνα μπορούν καλύτερα
● Να ερμηνεύει τη θρησκεία ως πολιτική και κοινωνική κατασκευή της διαφορετικότητας
● Να περιγράφει τον πολιτισμικό πλουραλισμό και τις θρησκευτικές αναπαραστάσεις των μεταναστευτικών ροών.
● Να αναγνωρίζει το σύγχρονο σχολείο ως μέσο υποδοχής του διαφορετικού
ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
● Να επιλύει προβληματικές και δύσκολες ή απρόβλεπτες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σε μαθητές με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο.
● Να χρησιμοποιεί τα Μέσα και τη μιντιακή εργασία στη διαπολιτισμική επικοινωνία
● Να σχεδιάζει ο ίδιος σενάρια διδασκαλίας με τη βοήθεια των Νέων Μέσων για μαθητές που δεν έχουν καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας
● Να διδάσκει με αποτελεσματικό τρόπο τους μαθητές πρόσφυγες
● Να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας τη μη λεκτική επικοινωνία με ορθό τρόπο
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση :
● Να υιοθετήσει μια σύγχρονη Διαπολιτισμική Κουλτούρα
● Να μετασχηματίσει τις πρότερες γνώσεις του και αντιλήψεις του εξαλείφοντας στερεότυπα και φόβους
● Να σέβεται τη θρησκευτική ετερότητα
● Να συνειδητοποιεί την προσωπική του αντιμετώπιση του φαινομένου και τους φόβους και τις επιφυλάξεις που συνδέονται με αυτό.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Οπτικοακουστικό αρχείο mp4, 5. Δραστηριότητες, 6. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 408 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 408 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 408 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 16,32 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η λειτουργία των κέντρων υποδοχής διαμορφώνει νέες πραγματικότητες για την εκπαιδευτική διαδικασία και καθιστά σημαντική, αν όχι αναγκαία, την προσφορά επιμορφωτικών δράσεων προς εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και της κοινωνικής παιδαγωγικής για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο έργο τους που έχει στόχο την κοινωνική ένταξη και την εκπαίδευση των προσφύγων.
Η επιμόρφωση απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Α/θμιας εκπαίδευσης δημοτικών σχολείων ή νηπιαγωγείων και σε εκπαιδευτικούς Β/θμιας (κυρίως Γυμνάσιο) εκπαίδευσης που μπορούν να την παρακολουθήσουν, να ωφεληθούν και να αξιοποιήσουν κατάλληλα τις νέες γνώσεις, καθώς θα υπάρξει στο μέλλον υποστήριξη διαφορετικών ηλικιακών ομάδων προσφύγων. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται επίσης σε ενδιαφερόμενους που εργάζονται σε χώρους υποδοχής προσφύγων και παρέχουν εθελοντικό εκπαιδευτικό έργο με στόχο την κοινωνική ένταξη των προσφύγων.
Στόχος στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων ή μεταναστών με μια διαφορετική προσέγγιση συνδέοντας το θεωρητικό με το πρακτικό πλαίσιο είναι να δοθεί η δυνατότητα στον εκπαιδευτικό α)να στοχαστεί πάνω στη μαθησιακή διαδικασία σχεδιάζοντας ο ίδιος σενάρια διδασκαλίας με τη βοήθεια των Νέων Μέσων που δημιουργούν περιβάλλοντα χρηστικά, διευκολυντικά, για μαθητές που δεν έχουν καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας, β)να ενημερωθεί για τη θρησκευτική ετερότητα των μεταναστών και των προσφύγων και γ)να κατανοήσει τη σημαντικότητα της κοινωνικής συνοχής.
Το προσφερόμενο πρόγραμμα αναφέρεται σε ζητήματα του ψηφιακού γραμματισμού προσφύγων και μεταναστών μαθητών σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης, σε ζητήματα θρησκείας και σε ζητήματα γλώσσας και Διγλωσσίας σε Διαπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Οι γνώσεις αυτές που διδάσκονται σε κάθε επιμορφούμενο αυτού του προγράμματος, διαφοροποιούνται σε σχέση με παρεχόμενες γνώσεις άλλων προγραμμάτων είτε στο Δημόσιο είτε στον Ιδιωτικό Τομέα για τη Διαπολιτισμική Αγωγή, καθώς αναλύονται σε βάθος θέματα θρησκειολογίας, κοινωνικής συνοχής και διδασκαλίας στους πρόσφυγες και μετανάστες με τη χρήση των Νέων Μέσων. Πρόκειται για διαστάσεις του θέματος που δεν προσφέρονται σε υφιστάμενα προγράμματα. Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει από απόσταση (e-learning).
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/ηεπιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
Ι. Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
● Να γνωρίζει τους ακριβείς αριθμούς προσφυγικών εισροών στην Ελλάδα
● Να κατανοείτο πλαίσιο προσφοράς προγραμμάτων, μαθημάτων για τα παιδιά των προσφύγων από την πολιτεία
● Να αναγνωρίζει τη συμβολή των Μέσων και της μιντιακής εργασίας στη διαπολιτισμική επικοινωνία
● Να γνωρίζει τη διάδοση του προσφυγικού φαινομένου και τις αιτίες του
● Να διαχωρίζει τις προσεγγίσεις: 1. Διπολιτισμική 2. Πολυπολιτισμική 3. Διαπολιτισμική
● Να προσδιορίζει την ταυτότητα ως τομή του παρελθόντος με το παρόν
● Να αιτιολογεί ότι στα παιδιά πρόσφυγες (όπως και σε όλα τα παιδιά) πρέπει να δίνουμε πολλές ευκαιρίες να παράγουν κείμενα ταυτότητας χρησιμοποιώντας το γλωσσικό τους ρεπερτόριο όπως εκείνα μπορούν καλύτερα
● Να ερμηνεύει τη θρησκεία ως πολιτική και κοινωνική κατασκευή της διαφορετικότητας
● Να περιγράφει τον πολιτισμικό πλουραλισμό και τις θρησκευτικές αναπαραστάσεις των μεταναστευτικών ροών.
● Να αναγνωρίζει το σύγχρονο σχολείο ως μέσο υποδοχής του διαφορετικού
ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
● Να επιλύει προβληματικές και δύσκολες ή απρόβλεπτες καταστάσεις κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας σε μαθητές με μεταναστευτικό ή προσφυγικό υπόβαθρο.
● Να χρησιμοποιεί τα Μέσα και τη μιντιακή εργασία στη διαπολιτισμική επικοινωνία
● Να σχεδιάζει ο ίδιος σενάρια διδασκαλίας με τη βοήθεια των Νέων Μέσων για μαθητές που δεν έχουν καλή γνώση της ελληνικής γλώσσας
● Να διδάσκει με αποτελεσματικό τρόπο τους μαθητές πρόσφυγες
● Να επικοινωνεί χρησιμοποιώντας τη μη λεκτική επικοινωνία με ορθό τρόπο
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση :
● Να υιοθετήσει μια σύγχρονη Διαπολιτισμική Κουλτούρα
● Να μετασχηματίσει τις πρότερες γνώσεις του και αντιλήψεις του εξαλείφοντας στερεότυπα και φόβους
● Να σέβεται τη θρησκευτική ετερότητα
● Να συνειδητοποιεί την προσωπική του αντιμετώπιση του φαινομένου και τους φόβους και τις επιφυλάξεις που συνδέονται με αυτό.
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 32 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την ενίσχυση της διδασκαλίας σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα. Για 32 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Οπτικοακουστικό αρχείο mp4, 5. Δραστηριότητες, 6. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 408 ώρες.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (39 εβδομάδες και 1 μέρα) ανέρχεται στις 408 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 408 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 16,32 ECTS.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Διαπολιτισμικές τάξεις με αξιοποίηση δυνατοτήτων των ΤΠΕ
ΠεριγραφήΣτο πλαίσιο της ενότητας αυτής θα δούμε το λόγο που υπάρχει η αναγκαιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών προσφύγων (βάση των σύγχρονων εξελίξεων) μέσα από την μελέτη στατιστικών δεδομένων της «‘Υπατης Αρμοστείας» του αριθμού των προσφύγων που ήρθαν στη χώρα μας. Θα ασχοληθούμε με την αποσαφήνιση της έννοιας της διαπολιτισμικότητας. Ο 21ος αιώνας έρχεται αντιμέτωπος με νέες και συνεχείς αλλαγές καταγεγραμμένες στον παγκόσμιο χάρτη. Όλα αυτά επηρεάζουν την εκπαίδευση γεγονός που διαφαίνεται και από τα προγράμματα που εφαρμόζονται σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο. Η ισοτιμία των μορφωτικών ευκαιριών, ο σεβασμός στην ετερότητα, η αποδοχή του διαφορετικού είναι κάποια από τα νέα αιτήματα της σύγχρονης παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας. Θα αναλύσουμε ακόμα το ρόλο και τη συμβολή των Νέων μέσων στη διαπολιτισμική επικοινωνία, και την εκφορά διαδικασιών ευαισθητοποίησης και δυνατοτήτων εφαρμογής κανόνων κοινωνικής δράσης. Το καθοδηγητικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μετάβαση από διαπολιτισμικούς στόχους σε αυθεντικές διαπολιτισμικές ενέργειες καθοδήγησης. Οι νέες τεχνολογίες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αλλαγή της κατανόησης. Θα διατυπώσουμε μερικές σκέψεις σχετικά με τη διδακτική των μέσων σε σχέση με τις διαφοροποιημένες λειτουργίες των μέσων στο σχολείο. Θα εστιάσουμε στην ανάλυση του παιδαγωγικού πεδίου, όπου λαμβάνουν χώρα οι παιδαγωγικές δράσεις των εκπαιδευτικών.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη23/03/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Εκπαίδευση των μαθητών προσφύγων με αξιοποίηση δυνατοτήτων των ΤΠΕ
2 Αρχές της Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης
3 Διαπολιτισμική στοχοθεσία σε διαδικασία μετάβασης. Η σημασία των Νέων Τεχνολογιών για την πολιτισμική Διδακτική
4 Ανάλυση παιδαγωγικού πεδίου για εστιασμένη παρέμβαση σε διαπολιτισμικές τάξεις

Διδακτική ενότητα 2: Η επικοινωνία ως υπόβαθρο για τη γλωσσική ευαισθητοποίηση και τη διαφοροποίηση στη διδασκαλία σε διαπολιτισμικό περιβάλλον
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή εστιάζει στη διαφοροποίηση ως βασικό παράγοντα επιτυχίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στην επικοινωνία ως πλαίσιο αναφοράς της καθημερινότητας του ατόμου σε όλους τους τομείς της προσωπικής και δημόσιας ζωής, στη δομική συνάφεια των εννοιών της επικοινωνίας και της ικανότητας και στο θεωρητικό σχέδιο «LanguageAwareness». Ο εκπαιδευτικός που ασχολείται με την εκπαίδευση μαθητών προσφύγων καλό είναι να είναι καταρτισμένος στη διαφοροποίηση της διδασκαλίας καθώς έτσι θα μπορέσει να οργανώσει και να μεθοδεύσει τη διδακτική διαδικασία. Πρέπει ακόμα να γνωρίζει ότι δεν μπορεί να υπάρξει κοινωνική οργάνωση χωρίς επικοινωνία. Η επικοινωνία στην εκπαίδευση δημιουργεί τον πυρήνα της παιδαγωγικής σχέσης και συνδέεται με το έργο και την προσωπικότητα του ίδιου του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός που εργάζεται για την εκπαίδευση προσφύγων οφείλει να επικοινωνεί με μαθητές που δεν κατέχουν τον ίδιο γλωσσικό κώδικα. Εξετάζεται η δομική συνάφεια των εννοιών της επικοινωνίας και της ικανότητας, το μοντέλο επικοινωνίας πομπού-δέκτη και επεξηγούνται οι διαπροσωπικές σχέσεις και η ανάλυση μηνυμάτων μέσα από τα τέσσερα βασικά κανάλια επικοινωνίας. Γίνεται μια εκτεταμένη αναφορά στην αντιληπτική διαδικασία και στα στάδια της. Στο θεωρητικό σχέδιο «LanguageAwareness» η παρουσίαση βασίζεται: 1. σε θεωρητικές τοποθετήσεις γύρω από το «LanguageAwareness», 2. στα αποτελέσματα ενός ερευνητικού προγράμματος και 3. στην όλο και σημαντικότερη συμβολή των νέων μέσων, ως «ιδιαίτερη» κλάση επικοινωνιακής έκφρασης, στα πλαίσια διδακτικών διενεργειών που σχετίζονται με τη γλωσσική και εκφραστική ευαισθητοποίηση των μαθητών.
Έναρξη24/03/2025
Λήξη20/04/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την προώθηση της ένταξης
2 Διαστάσεις της επικοινωνίας για την κατανόηση των μαθητών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο
3 Αντιληπτική διαδικασία, Μη λεκτική επικοινωνία και Διαπροσωπικές σχέσεις
4 Γλωσσική και επικοινωνιακή ευαισθητοποίηση και Νέες Τεχνολογίες

Διδακτική ενότητα 3: Ο ρόλος των Μέσων στην κατανόηση της διαφορετικότητας
ΠεριγραφήΗ ενότητα αυτή αποτελείται από τοποθετήσεις σχετικά με διευρυμένους επικοινωνιακούς κώδικες και τη συμβολή των νέων μέσων και τεχνολογιών στην επικοινωνία. Παρουσιάζεται ένας κατάλογος με προτάσεις για μια μιντιακή διεύρυνση της επικοινωνιακής ευαισθητοποίησης. Μετά αναλύονται εφαρμογές με διευρυμένους επικοινωνιακούς κώδικες όπως η εφαρμογή του Google Earth, των κόμικς και του υποτιτλισμού ταινιών. Οι Νέες Τεχνολογίες έχουν βοηθήσει σημαντικά στη δημιουργία και υποστήριξη online κοινοτήτων. Παρουσιάζεται η σχεδίαση και υλοποίηση ενός Ηλεκτρονικού Διαπολιτισμικού Ημερολογίου. Πρόκειται για, ένα εργαλείο που βασίζεται στην άντληση πολιτιστικών πληροφοριών και στην ανταλλαγή αυτών ανάμεσα στα μέλη της ενώ παράλληλα στοχεύει στη διεύρυνση της παραδοσιακής διδασκαλίας και τη δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης μεταξύ μαθητών. Η τηλεόραση, η χρήση του διαδικτύου, του κινητού, του mp3 μπορούν να ενταχθούν και να αξιοποιηθούν στοχευμένα στο πλαίσιο της διδακτικής και της μαθησιακής διαδικασίας, προκειμένου να ενδυναμώσουν τη μαθησιακή διαδικασία ή και να βελτιστοποιήσουν τα μαθησιακά αποτελέσματα. Ο εκπαιδευτικός που επιμορφώνεται στην προετοιμασία και αξιολόγηση ταινιών και βίντεο μπορεί να γίνει ο ίδιος σχεδιαστής εκπαιδευτικών σεναρίων και μέσω της επεξεργασίας και της μετα-επεξεργασίας των ταινιών να εστιάζει στην αξιοποίηση της πρώτης φαινομενολογικής και περιγραφικής ερμηνείας με στόχο την αναλυτική ενεργοποίηση των μαθητών προσφύγων.
Παρουσιάζεται μια διεξοδική περιγραφή του πώς μπορεί να αξιοποιηθεί μια ταινία ή ένα βίντεο στη μαθησιακή διαδικασία.
Έναρξη21/04/2025
Λήξη25/05/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Τα Μέσα ως συμβολικές αναπαραστάσεις στην ευαισθητοποίηση των επικοινωνιακών διαδικασιών των μαθητών προσφύγων
2 Ηλεκτρονικό Διαπολιτισμικό Ημερολόγιο & Ανάλυση λόγου ως εργαλείου ανάλυσης κινηματογραφικών κειμένων στην διαπολιτισμική εκπαίδευση
3 Παιδαγωγική Αξιοποίηση κινηματογραφικής ταινίας και βίντεο για την διαπραγμάτευση της διαφορετικότητας
4 Εκπαιδευτικές πρακτικές αξιοποίησης ταινίας και βίντεο στη Διδασκαλία
5 Εκπόνηση εργασίας

Διδακτική ενότητα 4: Θρησκευτική Ετερότητα και Μετανάστευση
ΠεριγραφήΗ θρησκεία συνδέεται με την ετερότητα, μέσα από την κοινή προσπάθεια που καταβάλλει να προσδιορίσει το περιεχόμενο των σχέσεων νοηματικής ιδιοποίησης των κόσμων που μας περιβάλλουν. Η μετανάστευση επανέφερε στο προσκήνιο τους διαφορετικούς αυτούς κόσμους με τις παραδοσιακές τους δομές, αλλά και τη σύγχρονή τους προοπτική.
Πολλές φορές οι άνθρωποι που μετακινούνται χρησιμοποιούν για να επιβιώσουν τις θρησκευτικές τους ταυτότητες ως μέσα προσανατολισμού και κοινωνικοπολιτικής ένταξης, με αποτέλεσμα να παρατηρείται σήμερα ένας πολιτισμικός – θρησκευτικός πλουραλισμός, ο οποίος στο παρελθόν δεν γινόταν ορατός. Δεν είναι μόνο τα μέσα κοινωνικής και πολιτικής δικτύωσης, που μας ενημερώνουν για τους θρησκευτικά διαφορετικούς, αλλά πλέον οι άνθρωποι αυτοί βρίσκονται στη διπλανή πόρτα, συνομιλούν μαζί μας, μαθαίνουν τις συνήθειες μας και προσπαθούν να επικοινωνήσουν μέσα από τη θρησκευτική τους ταυτότητα, τη μοναδική ίσως, πέρα από τη γλώσσα, ορατή ταυτότητα που μπορεί να διαθέτουν.
Έναρξη26/05/2025
Λήξη22/06/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ
Συνεδρίες1 Η Θρησκεία ως Κοινωνική και Πολιτική Κατασκευή της Διαφορετικότητας
2 Πολιτισμικός Πλουραλισμός και Θρησκευτικές Αναπαραστάσεις των Μεταναστευτικών Ροών
3 Πολυθρησκευτικές Παραδόσεις σε Κοινωνίες με Πρόσφυγες και Μετανάστες
4 Διαδίκτυο: Ένας σύγχρονος τόπος των θρησκειών και οι Διαπολιτισμικές Παρεμβάσεις

Διδακτική ενότητα 5: Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Πλαίσιο – Θρησκείες και Μεταναστευτική Πολιτική
ΠεριγραφήΗ υποδοχή των μεταναστευτικών ροών στον ευρωπαϊκό χώρο, αποτελεί σήμερα μια εκτεταμένη συζήτηση, η οποία δεν έχει μια μόνο αφήγηση. Πολλές φορές οι σημαντικές αντιδράσεις που εγείρονται για τους πρόσφυγες και μετανάστες στηρίζονται στη διαφορετική ταυτότητά τους. Η άνοδος τους θρησκευτικού εξτρεμισμού, παράλληλα με το ρατσισμό και την ξενοφοβία αποτελούν στοιχεία που διαμορφώνουν ανάλογες συμπεριφορές. Είναι όμως όλοι οι μουσουλμάνοι εξτρεμιστές; Και εάν όχι πως θα οικοδομηθεί ένας ουσιαστικός διάλογος της χριστιανικής ή εκκοσμικευμένης δυτικής κοινωνίας με το Ισλάμ; Η αναζήτηση «καλών πρακτικών» για την επικοινωνία των διαφορετικών θρησκευτικών κοινοτήτων και η οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης αποτελούν σήμερα στοιχεία τα οποία μελετά η Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια της οργάνωσης και παρουσίας των θρησκειών στο δημόσιο χώρο. Σε κάθε περίπτωση η κατάκτηση των Δημοκρατικών αρχών, χωρίς καμία διαπραγμάτευσή τους από τα Ευρωπαϊκά Κράτη πρέπει να αποτελεί εγγύηση των πολιτικών αποφάσεων για το ρόλο των θρησκειών στο δημόσιο χώρο. Η ανεξιθρησκεία και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αποτελούν στοιχεία τα οποία θα πρέπει να συνοδεύουν την όποια μεταναστευτική πολιτική.
Έναρξη23/06/2025
Λήξη20/07/2025
Ώρες48.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ
Συνεδρίες1 Θρησκευτική Ελευθερία και Θρησκευτικός Εξτρεμισμός
2 Ο Διάλογος των Ανθρώπων και των Θρησκειών Σε Εκκοσμικευμένες κοινωνίες και η Ανάπτυξη της Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας
3 Το Συμβούλιο της Ευρώπης για Θέματα Θρησκευτικής Ανοχής και Αντιρατσιστικής Συμπεριφοράς
4 Θρησκεία, Δημοκρατία και Μετανάστευση

Διδακτική ενότητα 6: Θρησκευτική Αγωγή, Μετανάστευση και Διαπολιτισμική Επικοινωνία
ΠεριγραφήΗ παρουσία της Θρησκευτικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο αποτελεί σήμερα μια αναγκαιότητα, περισσότερο από ποτέ. Τα σχολικά περιβάλλοντα μάθησης δεν είναι ομοιογενή. Ωστόσο εξακολουθούμε να αγνοούμε σημαντικές πτυχές της θρησκευτικής και πολιτισμικής κουλτούρας του διπλανού μας, παρόλο που εκείνος βρίσκεται εντός του δικού μας περιβάλλοντας. Ο Θρησκευτικός αναλφαβητισμός δεν μας επιτρέπει μια ουσιαστική επικοινωνία, ακριβώς επειδή αντιμετωπίζουμε τη θρησκεία ως «πίστη» σε «δόγματα» και όχι ως διαδικασία ενοημάτωσης της καθημερινής πράξης και συμπεριφοράς των ανθρώπων.
Έχουμε υποστηρίξει την ύπαρξη ενός μαθήματος διαθρησκειακής αγωγής στο σύγχρονο σχολείο, το οποίο δεν θα ακυρώνει την Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση, αλλά θα την κάνει να διαλέγεται γόνιμα και δημιουργικά με άλλες θρησκευτικές παραδόσεις, ικανές να αναδείξουν σημεία σύγκλισης και διαφοράς, να συζητήσουν ενδεχόμενες στερεοτυπικές αντιλήψεις που δηλητηριάζουν τις σχέσεις των ανθρώπων και φυσικά να γνωρίσουν οι μαθητές μέσω του άλλου τον ίδιο τους τον εαυτό. Μόνο το σχολείο μπορεί να εγγυηθεί την αντικειμενική θρησκευτική γνώση, όχι μόνο της Ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης, αλλά και των άλλων θρησκευτικών παραδόσεων, αφού σκοπός του είναι η διαμόρφωση της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών και όχι η εγχάραξη θρησκευτικής ταυτότητας.
Έναρξη21/07/2025
Λήξη24/08/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ
Συνεδρίες1 Το Σύγχρονο Σχολείο, ως μέσο Υποδοχής του Διαφορετικού και οι Θρησκείες του Κόσμου
2 Η Διαθρησκειακή Αγωγή ως Σύγχρονη Πολιτισμική Πρόκληση για τη Μετανάστευση στην Ευρώπη
3 Μοντέλα Θρησκευτικής Εκπαίδευσης για την Υποδοχή Μαθητών Προσφύγων και Μεταναστών
4 Θρησκευτική Εκπαίδευση και Τεχνικές Επικοινωνίας ως Πυλώνας Αντιμετώπισης της Πολιτισμικής Ανισότητας και του Ρατσισμού
5 Εκπόνηση εργασίας

Διδακτική ενότητα 7: Γλώσσα και διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα
ΠεριγραφήΗ θεματική ενότητα με τίτλο «Γλώσσα και διγλωσσία σε διαπολιτισμικά περιβάλλοντα» αναφέρεται σε ζητήματα διγλωσσίας και μάθησης, όπως αυτά αναδεικνύονται, όταν οι μαθητές και οι μαθήτριες μας έχουν πρώτη γλώσσα, άλλη από την Ελληνική. Παιδιά με μεταναστευτικό υπόβαθρο υπάρχουν πολλά στο ελληνικό σχολείο εδώ και κάποιες δεκαετίες, ενώ πάντα υπήρχαν στα σχολεία και μαθητές/τριες από κοινότητες με διαφορετική γλώσσα. Από αυτή την άποψη υπάρχει αρκετή συσσωρευμένη εμπειρία, όπως και εκπαιδευτικά υλικά. Με τη μαζική είσοδο προσφύγων ξανατίθενται τα θέματα αυτά και πρέπει να προσαρμόσουμε τον προσανατολισμό και την πρακτική μας στα νέα δεδομένα. Βασικό ζητούμενο είναι να τεθούν προς συζήτηση τα κύρια ερωτηματικά των εκπαιδευτικών, να αξιοποιηθεί στο μέγιστο δυνατό βαθμό η υπάρχουσα εμπειρία και να υποστηριχθεί η κοινωνική ενσωμάτωση, η διαπολιτισμική κατανόηση, η αναγνώριση της προσωπικότητας και της προηγούμενης εμπειρίας κάθε παιδιού πρόσφυγα, η ελληνομάθεια και η σχολική επίδοση. Είναι πολύ πιθανόν ότι τα παιδιά που γίνονται πρόσφυγες να έχουν κενά στη σχολική φοίτηση ή να μη έχουν καν φοιτήσει σε σχολείο και η πρώτη τους σχολική εμπειρία να είναι τώρα. Το πιο πιθανόν είναι επίσης ο/η εκπαιδευτικός, μην γνωρίζοντας τη γλώσσα του παιδιού, να μην μπορεί να έχει σαφή εικόνα της προϊστορίας ενός παιδιού πρόσφυγα και της οικογένειάς του, να μην μπορεί να κατανοήσει, πώς θα μπορούσε να γεφυρώσει τη γνώση της οικογένειας με αυτή του σχολείου. Επιπλέον, υπάρχει πολιτισμική γνώση που πιθανόν χρειάζεται προσεκτικούς χειρισμούς, επειδή μπορεί να αντιπαρατίθεται στη πολιτισμική γνώση που καλλιεργείται στην ελληνική κοινωνία και στο σχολείο.
Έναρξη25/08/2025
Λήξη28/09/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η προηγούμενη γνώση των παιδιών και η γλώσσα
2 Το ζήτημα της γλώσσας και η κοινωνική συνοχή σε σχέση με την ενδυνάμωση ταυτότητας
3 Καθημερινή ρουτίνα
4 Υλικά από προγράμματα ΕΣΠΑ για μετανάστες, Ρομά, Μουσουλμανόπαιδες, ελληνική διασπορά
5 Εκπόνηση εργασίας

Διδακτική ενότητα 8: Ζητήματα Ένταξης των Μεταναστών και των Προσφύγων στον (υπό διαμόρφωση) Ευρωπαϊκό χώρο. Η ιδιαίτερη σημασία της εκπαίδευσης στις διαδικασίες ένταξής τους
ΠεριγραφήΣτην πρώτη Συνεδρία θα εστιάσουμε στο ότι η μαζική μετεγκατάσταση προσφύγων από τις χώρες της Μέσης Ανατολής και κυρίως της Αφρικής δεν θα έχει έναν προσωρινό χαρακτήρα λόγω της φύσης των αιτίων που προκάλεσαν αυτές τις μεταναστευτικές ροές. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται εξαιτίας της έλλειψης εργατικού δυναμικού αλλά και της τάσης γήρανσης του πληθυσμού στις ευρωπαϊκές χώρες. Η κατάσταση αυτή -μαζικές πληθυσμιακές μετακινήσεις- είχε ξαναεμφανιστεί στον ευρωπαϊκό χώρο τον 16ο – 17ο αιώνα και η επίγνωση των αλλαγών και διαδικασιών που προκλήθηκαν τότε μας είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην παρούσα φάση.
Στη δεύτερη Συνεδρία μελετάμε τα προβλήματα που προκύπτουν από την συνεχή μεταβολή των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς τη διαμόρφωση αυτού που θα λέγαμε πολίτης της Ευρώπης που σημαίνει διαμόρφωση υποκειμένων μέσω ενός πλέγματος οργανωμένων πειθαρχικών διαδικασιών – πχ εκπαιδευτικών διαδικασιών.
Στην τρίτη Συνεδρία αναφέρουμε τους διαφορετικούς χειρισμούς που εφαρμόστηκαν στην εκπαίδευση των παιδιών των μεταναστών, χειρισμοί που στόχευαν είτε στην ένταξη είτε στην αφομοίωση των παιδιών των μεταναστών στις χώρες υποδοχής. Οι αναφορές αυτές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες στην παρούσα φάση για τον εξής λόγο. Παρά τις όποιες διαφορές του προσφυγικού από το μεταναστευτικό ζήτημα, αποτελεί κοινό παρονομαστή η σημαντική απόκλιση που υπάρχει ανάμεσα στον τρόπο ζωής που είχαν αυτά τα παιδιά στους τόπους προέλευσης τους με τον τρόπο ζωής στον οποίο πρέπει να ενταχθούν. Η γεφύρωση αυτών των δυο τρόπων ζωής έγκειται σε μεγάλο βαθμό από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης.
Στην τέταρτη Συνεδρία παρουσιάζεται η άποψη που υποστηρίζει ότι ο μεταναστευτικό και προσφυγικό εκπαιδευτικό ζήτημα αναδεικνύει με ακόμα πιο έντονο τρόπο την ανάγκη μιας δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Αν θέλουμε να αποφύγουμε τη δημιουργία “γκέτο” προσφύγων και μεταναστών που θα δυναμιτίζουν τη δημοκρατική λειτουργία των κοινωνιών, μια βασική προϋπόθεση είναι η δημοκρατική διαπαιδαγώγηση τόσο των αλλοδαπών όσο και των γηγενών μαθητών.
Έναρξη29/09/2025
Λήξη02/11/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΡΑΤΣΑΛΗΣ
Συνεδρίες1 Προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές στην Ευρώπη. Οι πιθανότητες της μονιμότητας εγκατάστασης των προσφύγων και μεταναστών
2 Ευρωπαϊκή Ένωση: Χώρος υπό διαμόρφωση και χώρος υποδοχής προσφύγων και μεταναστών
3 Η εκπαίδευση ως γέφυρα μιας (παρελθούσας) βιωμένης πραγματικότητας με μια έντονα διαφορετική νέα κοινωνική πραγματικότητα
4 Η αναγκαιότητα μιας δημοκρατικής εκπαίδευσης
5 Εκπόνηση εργασίας

Διδακτική ενότητα 9: Τελικές εργασίες
ΠεριγραφήΕκπόνηση τελικής εργασίας, διόρθωση εργασιών και παράδοση
Έναρξη03/11/2025
Λήξη24/11/2025
Ώρες8.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Εκπόνηση 1ης εργασίας

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ [vpatatoukou(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 GOLEARN ΕΠΕ Κ.Δ.Β.Μ
  Υπ.: ΜΑΡΙΑ ΠΟΥΡΗ
  Email: info(at)golearn.gr
  Website: https://www.golearn.gr/
  Τηλ.: 2111113231
  Δ/νση: Μαυροκορδάτου 1-3, ΤΚ 10678 Αθήνα


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Κείμενο εκπτώσεων από τον ΕΥ
Εγγραφή 25 ημέρες πριν την έναρξη (early bird): 260 ευρώ
Διορισμένοι εκπαιδευτικοί: 255 ευρώ
Αναπληρωτές: 245 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφή σε άλλο πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 240
ευρώ
Μέλη πολύτεκνων οικογενειών: 200 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφη σε webinar του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιείται σε συνεργασία με την GoLearn: 225 ευρώ
Ομαδική εγγραφή έως 3 άτομα: 225 ευρώ
Εφάπαξ εξόφληση: 180 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφή σε δύο άλλα προγράμματα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την
GoLearn: 215 ευρώ
Προηγούμενη εγγραφή σε 2 webinars του Παν/μίου Αιγαίου που υλοποιούνται σε συνεργασία με την GoLearn: 185 ευρώ
Mέλη του προσωπικού του Παν. Αιγαίου και της GoLearn : 200 ευρώ
Ομαδική εγγραφή από 5 άτομα και πάνω: 150 ευρώ
Νικητές προωθητικών Διαγωνισμών: 75 ευρώ (2 νικητές το πολύ)

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.