Επιστημονική Ευθύνη: ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, ΣΤΥΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Αρχικο Κοστος: 350,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)
| Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και Βασικές Έννοιες | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Αυτή η διδακτική ενότητα προσφέρει μια ευρεία εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και επικεντρώνεται στις βασικές έννοιες που διαμορφώνουν αυτόν τον σημαντικό τομέα. Οι επιμορφούμενοι θα αποκτήσουν κατανόηση για τον ρόλο της ΤΝ στην εκπαίδευση και τον ευρύτερο κόσμο και θα εξερευνήσουν παραδείγματα που αναδεικνύουν τη σημασία της. Μαθησιακοί Στόχοι: • Κατανόηση της έννοιας της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) και της ευρύτερης επίδρασής της στην κοινωνία. • Αναγνώριση των κύριων τομέων όπου η ΤΝ εφαρμόζεται, όπως η ρομποτική, η αυτοματοποίηση και η επεξεργασία φυσικής γλώσσας. • Κατανόηση της σημασίας της μηχανικής μάθησης ως βασικής τεχνικής της ΤΝ και αναγνώριση των εφαρμογών της στην εκπαίδευση. • Ανάλυση της επεξεργασίας φυσικής γλώσσας και κατανόηση πώς αυτή η τεχνική εξυπηρετεί τη διαχείριση γλωσσικού περιεχομένου στην εκπαιδευτική διαδικασία. • Αναγνώριση του τρόπου με τον οποίο η ΤΝ βοηθά στην προσαρμογή της διαδικασίας εκπαίδευσης στις ατομικές ανάγκες των μαθητών. Οι παραπάνω μαθησιακοί στόχοι στοχεύουν στην κατανόηση των βασικών αρχών της Τεχνητής Νοημοσύνης, της μηχανικής μάθησης και των εφαρμογών τους στην εκπαίδευση. | ||
| Έναρξη | 17/02/2025 | ||
| Λήξη | 16/03/2025 | ||
| Ώρες | 40.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη | ||
| 2 Βασικές Έννοιες Τεχνητής Νοημοσύνης | |||
| 3 Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση | |||
| 4 Παραδείγματα Εφαρμογών ΤΝ στην Εκπαίδευση | |||
| Διδακτική ενότητα 2: Εισαγωγή στο ChatGPT και Βασικές Έννοιες | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Σε αυτήν τη διδακτική ενότητα, οι επιμορφούμενοι εισάγονται στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης και θα εξερευνήσουν τις βασικές έννοιες πίσω από το ChatGPT. Στη διάρκεια αυτής της ενότητας, οι συμμετέχοντες θα αναλύσουν δεοντολογικά διλήμματα που σχετίζονται με τη χρήση της τεχνολογίας ChatGPT και της τεχνητής νοημοσύνης γενικότερα στον τομέα της εκπαίδευσης. Θα εξετάσουν πώς η ανάπτυξη και η χρήση αυτών των τεχνολογιών μπορεί να επηρεάσει ηθικά και κοινωνικά θέματα, όπως η ιδιωτικότητα των δεδομένων, η διαφοροποίηση, και η αναπαραγωγή των προκαταλήψεων. Τέλος, θα αξιολογήσουν την τεχνολογία ChatGPT και τη χρήση της στον εκπαιδευτικό χώρο από διάφορες οπτικές, συμπεριλαμβανομένων των επιπτώσεων στη μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. Μαθησιακοί Στόχοι: • Κατανόηση του ChatGPT και των εφαρμογών του. • Εξοικείωση με το μοντέλο ChatGPT και τις δυνατότητες του. • Γνώση της ιστορικής εξέλιξης του ChatGPT. • Δεοντολογικά διλήμματα και αξιολόγηση της επίδρασης της τεχνολογίας στους μαθητές και την εκπαιδευτική διαδικασία. | ||
| Έναρξη | 17/03/2025 | ||
| Λήξη | 13/04/2025 | ||
| Ώρες | 40.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Εισαγωγή στο ChatGPT | ||
| 2 Λειτουργία και Εφαρμογές του ChatGPT | |||
| 3 Εισαγωγή στο API του ChatGPT | |||
| 4 Δεοντολογικά διλήμματα και αξιολόγηση της τεχνολογίας | |||
| Διδακτική ενότητα 3: Εφαρμογές του ChatGPT | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Στη διδακτική ενότητα 3 οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν τις ποικίλες εφαρμογές της τεχνολογίας ChatGPT και θα αναπτύξουν την ικανότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία αυτή στις δικές τους δημιουργικές προσπάθειες. Μαθησιακοί Στόχοι: Μετά την ολοκλήρωση της ενότητας, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να: • Κατανοήσουν τις Εφαρμογές του ChatGPT: Κατανοήσουν το εύρος των πεδίων όπου μπορεί να εφαρμοστεί το ChatGPT. • Δημιουργία Περιεχομένου με το ChatGPT: Εκπαιδευτούν να χρησιμοποιούν το ChatGPT για τη γραφή και τη δημιουργία περιεχομένου, όπως άρθρα, δοκίμια, κείμενα για ιστολόγια και κοινωνικά μέσα. • Χρησιμοποιούν διάφορες εφαρμογές του ChatGPT: Θα δούμε διάφορες εφαρμογές του ChatGPT σε πολλούς τομείς. | ||
| Έναρξη | 14/04/2025 | ||
| Λήξη | 18/05/2025 | ||
| Ώρες | 50.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Εφαρμογές για γραφή και δημιουργία περιεχομένου με το ChatGPT | ||
| 2 Εφαρμογές του ChatGPT στον Τομέα της Πληροφορικής (Προγραμματισμός) | |||
| 3 Εφαρμογές του ChatGPT για οπτικές απεικονίσεις από περιγραφές | |||
| 4 Χρήση του ChatGPT σε εφαρμογές παραγωγικότητας | |||
| 5 Χρήση του ChatGPT στην επιστημονική έρευνα | |||
| Διδακτική ενότητα 4: Καινοτομία στην Εκπαίδευση με την ΤΝ | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Στη διδακτική ενότητα 4, θα εξερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) μπορεί να εφαρμοστεί και να καινοτομήσει στον τομέα της εκπαίδευσης. Εστιάζοντας στο ChatGPT, θα αναλύσουν πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό εργαλείο και πώς μπορεί να ενσωματωθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μαθησιακοί Στόχοι: • Ανάλυση των πεδίων όπου μπορεί να παρέχει υποστήριξη και συμβουλές στους μαθητές. • Εκμάθηση της διαδικασίας ενσωμάτωσής του σε διάφορες εκπαιδευτικές πλατφόρμες ή εφαρμογές. • Δημιουργία δυνατότητας διαλόγου με εκπαιδευτικά Chatbots με τη χρήση του ChatGPT. | ||
| Έναρξη | 19/05/2025 | ||
| Λήξη | 22/06/2025 | ||
| Ώρες | 50.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Εφαρμογές του ChatGPT στον Εκπαιδευτικό Τομέα | ||
| 2 Χρήση εφαρμογών του ChatGPT στον Εκπαιδευτικό Τομέα | |||
| 3 Δημιουργία εκπαιδευτικών εφαρμογών με το ChatGPT | |||
| 4 Ενσωμάτωση εφαρμογών του ChatGPT σε ιστοσελίδες | |||
| 5 Εκπαιδευτικά Chatbots και προσωπικοί βοηθοί | |||
| Διδακτική ενότητα 5: Προκλήσεις, Επιπτώσεις και Μελλοντικές Εξελίξεις | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Σε αυτήν την ενότητα, θα αναλύσουμε τα ηθικά και νομικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση του ChatGPT στην εκπαίδευση. Τα ζητήματα αυτά περιλαμβάνουν την εκπόνηση των παρακάτω κύριων θεμάτων: κατανόηση ηθικών ζητημάτων, ανίχνευση κακής χρήσης του ChatGPT, ενημέρωση για τον χειρισμό της κακής χρήσης, αναγνώριση νομικών πτυχών και εξερεύνηση τρόπων ασφαλούς χρήσης του ChatGPT. Μαθησιακοί Στόχοι: • Κατανόηση των ηθικών ζητημάτων που προκύπτουν από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση. • Κατανόηση του πώς ανιχνεύεται η κακή χρήση του ChatGPT, με εργαλεία όπως το «ChatGPT plagiarism». • Ενημέρωση για το πώς αντιμετωπίζεται η κακή χρήση του ChatGPT στην εκπαίδευση. • Αναγνώριση των νομικών πτυχών που αφορούν τη χρήση του ChatGPT. • Εξερεύνηση τρόπων ασφαλούς χρήσης του ChatGPT στον εκπαιδευτικό χώρο. | ||
| Έναρξη | 23/06/2025 | ||
| Λήξη | 06/07/2025 | ||
| Ώρες | 20.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Κακή χρήση και προληπτικά μέτρα με το ChatGPT | ||
| 2 Μελλοντικές εξελίξεις και καινοτομία | |||
| Διδακτική ενότητα 6: Θεωρία και Σχεδιασμός Διδακτικών Σεναρίων | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Στη διδακτική ενότητα 6, θα δούμε τη θεωρία και τη διαδικασία σχεδιασμού διδακτικών σεναρίων που ενσωματώνουν το ChatGPT, με στόχο να επιτευχθεί μια πιο δυναμική και ενδιαφέρουσα εκπαιδευτική διαδικασία. Μαθησιακοί Στόχοι: • Κατανόηση της σημασίας των διδακτικών σεναρίων στη διαδικασία της εκπαίδευσης. • Μελέτη των βασικών αρχών και τεχνικών σχεδιασμού διδακτικών σεναρίων που ενσωματώνουν το ChatGPT. | ||
| Έναρξη | 07/07/2025 | ||
| Λήξη | 20/07/2025 | ||
| Ώρες | 20.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΥΛΙΟΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Θεωρία και Σχεδιασμός Διδακτικών Σεναρίων | ||
| 2 Δομή και Στοιχεία των Διδακτικών Σεναρίων | |||
| Διδακτική ενότητα 7: Πρακτική Εφαρμογή με Διδακτικά Σενάρια Χρησιμοποιώντας το ChatGPT – Τελικό project | |||
|---|---|---|---|
| Περιγραφή | Στη διδακτική ενότητα 7, οι επιμορφούμενοι/ες θα εφαρμόσουν και θα ενισχύσουν τις γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος, επικεντρώνοντας στην πρακτική εφαρμογή των διδακτικών σεναρίων που χρησιμοποιούν το ChatGPT. Μέσα από μια σειρά απαιτητικών δραστηριοτήτων και εργασιών, οι επιμορφούμενοι/ες θα σχεδιάσουν, θα υλοποιήσουν και θα αξιολογήσουν ένα πλήρες διδακτικό σενάριο με τη χρήση του ChatGPT. Μαθησιακοί Στόχοι: • Σχεδίαση και υλοποίηση ενός πλήρους διδακτικού σεναρίου που ενσωματώνει το ChatGPT. • Ενίσχυση της δημιουργικής σκέψης και της ικανότητας σχεδιασμού δομημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας. | ||
| Έναρξη | 21/07/2025 | ||
| Λήξη | 16/09/2025 | ||
| Ώρες | 80.00 | ||
| Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΟΚΟΛΑΚΗΣ | ||
| Συνεδρίες | 1 Πρακτική εφαρμογή: σχεδιασμός ενός διδακτικού σεναρίου | ||
| 2 Τελικό Project: Σχεδιασμός διδακτικού σεναρίου και υποστηρικτικού εκπαιδευτικού υλικού με τη Χρήση του ChatGPT | |||
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Ιωάννης Στύλιος [stiliosgiannis(at)yahoo.gr - Τηλ. -]
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: https://elearn-aegean.gr/product/chatgpt-in-education/