Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Το Σκάκι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Παιδαγωγικά

Έναρξη Μαθημάτων: 11/11/2024

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1655
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 20/10/2024 - 10/11/2024
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 11/11/2024 - 15/06/2025
Διαρκεια: 7 μΗνες και 5 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 310.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 12.40

Επιστημονική Ευθύνη: ΦΡΑΝΤΖΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΦΡΑΝΤΖΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

Αρχικο Κοστος: 370,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) τον Ιανουάριο του 2023 ενέκρινε τα προτεινόμενα από την Επιτροπή Σχολικού Σκακιού της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας (Ε.Σ.Ο.) εκπαιδευτικά Προγράμματα «Σκάκι και φαντασία» και «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους!» για ένταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στα Προγράμματα και Εφαρμογές Εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή & Νέες προτάσεις Φορέων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία - 1. STEM – Ρομποτική. Σε συνέχεια αυτών, τον Ιούλιο του 2024, το Ι.Ε.Π. ενέκρινε και το νέο, προτεινόμενο από την Επιτροπή Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. Πρόγραμμα «Σκάκι, ένα εκπαιδευτικό και δημιουργικό παιχνίδι για όλους τους μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου» στη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, STEM - Ρομποτική. Έτσι, μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού αλλά και των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου έχουν πλέον τη δυνατότητα να γνωρίσουν το Σκάκι και να επωφεληθούν από τη συνεισφορά του στην ενίσχυση δεξιοτήτων: προσπάθεια, επικέντρωση στο στόχο, σχεδιασμός, υπευθυνότητα, υπομονή, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα, στρατηγική σκέψη, διαχείριση χρόνου, διαχείριση της νίκης και της ήττας κ.ά..
Το Πρόγραμμα «Το Σκάκι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», εναρμονισμένο με τα εγκεκριμένα από το Ι.Ε.Π. εκπαιδευτικά Προγράμματα της Επιτροπής Σχολικούς Σκακιού της Ε.Σ.Ο., παρέχοντας Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε φοιτητές και φοιτήτριες σχετικών με την Εκπαίδευση Τμημάτων και σε όσους/ες διδάσκουν και προπονούν στο Σκάκι κι εκτός της τυπικής εκπαίδευσης. Για την παρακολούθηση του Προγράμματος δεν είναι απαραίτητη πρότερη ενασχόληση με το Σκάκι.
Το αντικείμενο και ο σκοπός του Προγράμματος είναι διττός. Αφενός αφορά στην υλοποίηση της ένταξης του Σκακιού στο Σχολείο, δίνοντας στους/στις Εκπαιδευτικούς τα εφόδια να το εισάγουν στο Σχολείο και να το στηρίξουν. Τα παιδιά θα γνωρίσουν το Σκάκι και θα μπορούν να ωφεληθούν από όλα όσα προσφέρει, ενώ κάποια από αυτά, εφόσον το επιθυμούν, θα ενταχθούν σε Σκακιστικούς συλλόγους/ομίλους/σωματεία/ακαδημίες, όπου με εξειδικευμένους Προπονητές και Προπονήτριες θα γίνουν ενεργοί/ες παίκτες/παίκτριες. Αφετέρου, δίνει στους/στις δασκάλους/ες του Σκακιού της μη τυπικής εκπαίδευσης την Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση για τη συνέχιση του έργου τους, της διδασκαλίας του Σκακιού στα παιδιά.
Το Πρόγραμμα είναι το πρώτο στον Ελλαδικό χώρο όσον αφορά το αντικείμενό του.
Η πρωτοτυπία του σημειώθηκε από την Ευρωπαϊκή Σκακιστική Ομοσπονδία (European Chess Union – ECU), ώστε να διενεργείται σήμερα, συνεργατικά από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την ECU, το πρώτο αντίστοιχο αγγλόφωνο, διεθνούς εμβέλειας.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
1. Γνωρίζει τι είναι το πνευματικό άθλημα-παιχνίδι του Σκακιού και συνοπτική ιστορία του
2. Κατανοεί τα οφέλη της ενασχόλησης με το Σκάκι για μαθητές και μαθήτριες
3. Δημιουργεί εκπαιδευτικές δραστηριότητες με θέμα το Σκάκι ως εργαλείο μάθησης
4. Κατανοεί τους Κανόνες Σκακιού της FIDE
5. Γνωρίζει ενδεδειγμένες μεθόδους διδασκαλίας του Σκακιού στα παιδιά
6. Εφαρμόζει το αναγνωρισμένο από το Ι.Ε.Π. Πρόγραμμα της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. «Σκάκι και Φαντασία» για το Νηπιαγωγείο, Α’ & Β’ Δημοτικού
7. Εφαρμόζει το αναγνωρισμένο από το Ι.Ε.Π. Πρόγραμμα της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους!» για την Δ’, Ε’ & Στ’ Δημοτικού
8. Εφαρμόζει το αναγνωρισμένο από το Ι.Ε.Π. Πρόγραμμα της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. «Σκάκι, ένα εκπαιδευτικό και δημιουργικό παιχνίδι για όλους τους μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου» για την Α’ και Β΄ Γυμνασίου
9. Αναγνωρίζει την αλγεβρική, σκακιστική γραφή και την εφαρμόζει για την αποτύπωση της παρτίδας
10. Διακρίνει τη διαφορά του κανονικού Σκακιού με το Γρήγορο Σκάκι (Rapid) και το Blitz
11. Γνωρίζει το Σκάκι για τυφλούς/ές παίκτες/τριες και παίκτες/τριες με προβλήματα όρασης
12. Εφαρμόζει βασικές αρχές ανοιγμάτων, μέσου και φινάλε καθώς και βασικά τακτικά για νέους παίκτες και νέες παίκτριες
13. Οργανώνει φιλικούς αγώνες στο σχολικό περιβάλλον.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Ασύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η υλοποίηση του Προγράμματος περιλαμβάνει • διεξαγωγή μέσω συστήματος διαχείρισης μάθησης εξ αποστάσεως, ανοικτής εκπαίδευσης • μελέτη του αναρτημένου επιμορφωτικού υλικού • εκπαιδευτικές δραστηριότητες • επικοινωνία και συνεργασία, όποτε χρειάζεται, με τους/τις επιμορφωτές/ώτριες και τους/τις Ακαδημαϊκά Υπεύθυνους/ες των διδακτικών ενοτήτων • αξιολόγηση Το εκπαιδευτικό υλικό, ανά διδακτική ενότητα, δύναται να περιλαμβάνει σημειώσεις, ασκήσεις, άρθρα, διαδικτυακούς χώρους, βίντεο κ.ά.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση των επιμορφούμενων περιλαμβάνει:
1. Εργασίες
2. Τελική εξέταση με:
-ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
-ερωτήσεις σωστού/λάθους
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/ες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) τον Ιανουάριο του 2023 ενέκρινε τα προτεινόμενα από την Επιτροπή Σχολικού Σκακιού της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας (Ε.Σ.Ο.) εκπαιδευτικά Προγράμματα «Σκάκι και φαντασία» και «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους!» για ένταξη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στα Προγράμματα και Εφαρμογές Εργαστηρίων από την Πιλοτική Εφαρμογή & Νέες προτάσεις Φορέων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία - 1. STEM – Ρομποτική. Σε συνέχεια αυτών, τον Ιούλιο του 2024, το Ι.Ε.Π. ενέκρινε και το νέο, προτεινόμενο από την Επιτροπή Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. Πρόγραμμα «Σκάκι, ένα εκπαιδευτικό και δημιουργικό παιχνίδι για όλους τους μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου» στη Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, STEM - Ρομποτική. Έτσι, μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού αλλά και των πρώτων τάξεων του Γυμνασίου έχουν πλέον τη δυνατότητα να γνωρίσουν το Σκάκι και να επωφεληθούν από τη συνεισφορά του στην ενίσχυση δεξιοτήτων: προσπάθεια, επικέντρωση στο στόχο, σχεδιασμός, υπευθυνότητα, υπομονή, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα, στρατηγική σκέψη, διαχείριση χρόνου, διαχείριση της νίκης και της ήττας κ.ά..
Το Πρόγραμμα «Το Σκάκι στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», εναρμονισμένο με τα εγκεκριμένα από το Ι.Ε.Π. εκπαιδευτικά Προγράμματα της Επιτροπής Σχολικούς Σκακιού της Ε.Σ.Ο., παρέχοντας Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση, απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε φοιτητές και φοιτήτριες σχετικών με την Εκπαίδευση Τμημάτων και σε όσους/ες διδάσκουν και προπονούν στο Σκάκι κι εκτός της τυπικής εκπαίδευσης. Για την παρακολούθηση του Προγράμματος δεν είναι απαραίτητη πρότερη ενασχόληση με το Σκάκι.
Το αντικείμενο και ο σκοπός του Προγράμματος είναι διττός. Αφενός αφορά στην υλοποίηση της ένταξης του Σκακιού στο Σχολείο, δίνοντας στους/στις Εκπαιδευτικούς τα εφόδια να το εισάγουν στο Σχολείο και να το στηρίξουν. Τα παιδιά θα γνωρίσουν το Σκάκι και θα μπορούν να ωφεληθούν από όλα όσα προσφέρει, ενώ κάποια από αυτά, εφόσον το επιθυμούν, θα ενταχθούν σε Σκακιστικούς συλλόγους/ομίλους/σωματεία/ακαδημίες, όπου με εξειδικευμένους Προπονητές και Προπονήτριες θα γίνουν ενεργοί/ες παίκτες/παίκτριες. Αφετέρου, δίνει στους/στις δασκάλους/ες του Σκακιού της μη τυπικής εκπαίδευσης την Ακαδημαϊκή Πιστοποίηση για τη συνέχιση του έργου τους, της διδασκαλίας του Σκακιού στα παιδιά.
Το Πρόγραμμα είναι το πρώτο στον Ελλαδικό χώρο όσον αφορά το αντικείμενό του.
Η πρωτοτυπία του σημειώθηκε από την Ευρωπαϊκή Σκακιστική Ομοσπονδία (European Chess Union – ECU), ώστε να διενεργείται σήμερα, συνεργατικά από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την ECU, το πρώτο αντίστοιχο αγγλόφωνο, διεθνούς εμβέλειας.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
1. Γνωρίζει τι είναι το πνευματικό άθλημα-παιχνίδι του Σκακιού και συνοπτική ιστορία του
2. Κατανοεί τα οφέλη της ενασχόλησης με το Σκάκι για μαθητές και μαθήτριες
3. Δημιουργεί εκπαιδευτικές δραστηριότητες με θέμα το Σκάκι ως εργαλείο μάθησης
4. Κατανοεί τους Κανόνες Σκακιού της FIDE
5. Γνωρίζει ενδεδειγμένες μεθόδους διδασκαλίας του Σκακιού στα παιδιά
6. Εφαρμόζει το αναγνωρισμένο από το Ι.Ε.Π. Πρόγραμμα της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. «Σκάκι και Φαντασία» για το Νηπιαγωγείο, Α’ & Β’ Δημοτικού
7. Εφαρμόζει το αναγνωρισμένο από το Ι.Ε.Π. Πρόγραμμα της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους!» για την Δ’, Ε’ & Στ’ Δημοτικού
8. Εφαρμόζει το αναγνωρισμένο από το Ι.Ε.Π. Πρόγραμμα της Επιτροπής Σχολικού Σκακιού της Ε.Σ.Ο. «Σκάκι, ένα εκπαιδευτικό και δημιουργικό παιχνίδι για όλους τους μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου» για την Α’ και Β΄ Γυμνασίου
9. Αναγνωρίζει την αλγεβρική, σκακιστική γραφή και την εφαρμόζει για την αποτύπωση της παρτίδας
10. Διακρίνει τη διαφορά του κανονικού Σκακιού με το Γρήγορο Σκάκι (Rapid) και το Blitz
11. Γνωρίζει το Σκάκι για τυφλούς/ές παίκτες/τριες και παίκτες/τριες με προβλήματα όρασης
12. Εφαρμόζει βασικές αρχές ανοιγμάτων, μέσου και φινάλε καθώς και βασικά τακτικά για νέους παίκτες και νέες παίκτριες
13. Οργανώνει φιλικούς αγώνες στο σχολικό περιβάλλον.
[Online εξ αποστάσεως]
Ασύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η υλοποίηση του Προγράμματος περιλαμβάνει • διεξαγωγή μέσω συστήματος διαχείρισης μάθησης εξ αποστάσεως, ανοικτής εκπαίδευσης • μελέτη του αναρτημένου επιμορφωτικού υλικού • εκπαιδευτικές δραστηριότητες • επικοινωνία και συνεργασία, όποτε χρειάζεται, με τους/τις επιμορφωτές/ώτριες και τους/τις Ακαδημαϊκά Υπεύθυνους/ες των διδακτικών ενοτήτων • αξιολόγηση Το εκπαιδευτικό υλικό, ανά διδακτική ενότητα, δύναται να περιλαμβάνει σημειώσεις, ασκήσεις, άρθρα, διαδικτυακούς χώρους, βίντεο κ.ά.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση των επιμορφούμενων περιλαμβάνει:
1. Εργασίες
2. Τελική εξέταση με:
-ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής
-ερωτήσεις σωστού/λάθους
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απόφοιτοι/ες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Το Σκάκι – Συνοπτική Ιστορία
ΠεριγραφήΣτην ενότητα γίνεται εισαγωγή στο Σκάκι, ενός από τα δημοφιλέστερα αθλήματα-παιχνίδια στον κόσμο. Παρουσιάζονται τα βασικά συστατικά του: δύο παίκτες/παίκτριες, η τετράγωνη σκακιέρα των 64 άσπρων και μαύρων τετραγωνιδίων, τα σκακιστικά κομμάτια -βασιλιάς, βασίλισσα, πύργος, ίππος, αξιωματικός, πιόνια/στρατιώτες. Δίνεται ο στόχος του παιχνιδιού, της πρόκλησης, δηλαδή, ματ στο βασιλιά του/της αντιπάλου με νόμιμες κινήσεις. Οι παίκτες και οι παίκτριες επιτυγχάνουν το στόχο με επιλογές στρατηγικής και τακτικής για την ανάπτυξη των κομματιών τους, τα οποία κινούνται με συγκεκριμένους κανόνες, ώστε να προστατεύσουν τον βασιλιά τους και να επιτεθούν στον/στην αντίπαλο. Το Σκάκι δεν είναι απλό παιχνίδι-άθλημα αλλά ένας κόσμος δημιουργικότητας, στον οποίο οι παίκτες κι οι παίκτριες αντιμετωπίζουν προκλήσεις, λαμβάνουν αποφάσεις και αναλαμβάνουν την ευθύνη για κάθε κίνηση τους, βελτιώνοντας τη συγκέντρωση, το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, την υπομονή, την αντοχή στην πίεση και τη λογική, αναλυτική και κριτική σκέψη. Στην ενότητα παρουσιάζεται συνοπτικά κι η ιστορία του Σκακιού, η οποία αντανακλά την ανάγκη του ανθρώπου για πνευματικές προκλήσεις. Η μελέτη της ιστορίας του Σκακιού παρέχει στους νέους παίκτες και στις νέες παίκτριες πλούσια πηγή έμπνευσης ενώ μεγάλοι/ες παίκτες και παίκτριες του παρελθόντος προσφέρουν με ιδέες που έχουν σημαδέψει το παιχνίδι. Η ιστορία του Σκακιού δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης με την παγκόσμια κοινότητα των σκακιστών και σκακιστριών και γνωριμίας με διαφορετικές παραδόσεις και προσεγγίσεις του παιχνιδιού, οι οποίες αντικατοπτρίζουν την πολυμορφία του κόσμου μας, επιτρέποντας την επικοινωνία και ανταλλαγή ιδεών με παίκτες και παίκτριες από διάφορες χώρες και πολιτισμούς και ενθαρρύνοντας την προσέγγιση του παιχνιδιού-αθλήματος με δημιουργικότητα και πάθος.
Έναρξη11/11/2024
Λήξη24/11/2024
Ώρες20.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΡΑΝΤΖΗ
Συνεδρίες1 Το Σκάκι – Συνοπτική Ιστορία

Διδακτική ενότητα 2: Τα οφέλη του Σκακιού στα παιδιά
ΠεριγραφήΤο παιχνίδι του Σκακιού είναι ένα από τα πιο αναγνωρισμένα παιχνίδια στρατηγικής εσωτερικού χώρου, το οποίο προσφέρει ποικίλα οφέλη, και ιδιαίτερα στα παιδιά. Η Ενότητα αυτή πραγματεύεται τα πολλαπλά τα οφέλη του Σκακιού στα παιδιά, όπως η ενίσχυση της ικανότητάς τους να σχεδιάζουν, να προβλέπουν κινήσεις και να επιλύουν προβλήματα, η βελτίωση των γνωστικών τους ικανοτήτων αναπτύσσοντας την προσοχή, τη μνήμη, την επικοινωνία, την ικανότητα ανάλυσης των πληροφοριών και λήψης απόφασης και την αφηγηματική ικανότητα. Tο Σκάκι διδάσκει τα παιδιά να σχεδιάζουν και να εκτελούν στρατηγικές αναπτύσσοντας τη στρατηγική σκέψη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν τις κινήσεις του αντιπάλου, να προβλέπουν τις αντιδράσεις και να δημιουργούν μακροπρόθεσμα σχέδια, δεξιότητες που είναι σημαντικές για την επίλυση προβλημάτων και την ανάληψη πρωτοβουλιών στην καθημερινή ζωή. Το Σκάκι, μέσω της πρόκλησης και της αντιμετώπισης προβλημάτων, βοηθά τα παιδιά να αποκτούν εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους και να μάθουν να διαχειρίζονται την πίεση, τις αποτυχίες και την ήττα. Επίσης, καθώς είναι παιχνίδι που παίζεται με άλλους/ες ενθαρρύνει τα παιδιά να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, καθώς μαθαίνουν να συνεργάζονται, να επικοινωνούν, να αναλαμβάνουν ρόλους και να σέβονται τους κανόνες του παιχνιδιού και τους αντιπάλους τους. Επιπρόσθετα, το Σκάκι ενισχύει την αυτοπεποίθηση του παιδιού. Συνάμα, το Σκάκι έχει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες μάθησης.
Έναρξη25/11/2024
Λήξη08/12/2024
Ώρες20.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΣΗΜΙΝΑ ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ
Συνεδρίες1 Τα πολλαπλά οφέλη του Σκακιού στα παιδιά
2 Τα οφέλη του Σκακιού σε παιδιά με δυσκολίες μάθησης

Διδακτική ενότητα 3: Το Σκάκι ως εργαλείο μάθησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Εκπαιδευτικές δραστηριότητες
ΠεριγραφήΗ τρίτη διδακτική ενότητα εστιάζει στην παρουσίαση δραστηριοτήτων παιδαγωγικής αξιοποίησης του Σκακιού με στόχο την καλλιέργεια και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του νου καθώς, επίσης, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της ενεργού εμπλοκής των μαθητών και μαθητριών της τάξης. Η αξιοποίηση του Σκακιού ως εκπαιδευτικού εργαλείου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών στους βασικούς τομείς μάθησης και ανάπτυξης (γνωστικό, συναισθηματικό. κοινωνικό, μεταγνωστικό), αποτελώντας μια εναλλακτική, διαφοροποιημένη εκπαιδευτική δραστηριότητα, η οποία απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες όλων των ηλικιών.
Ειδικότερα, τα παιδιά, μέσα από το Σκάκι, καλλιεργούν τη στρατηγική σκέψη και την ικανότητα λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων με διασκεδαστικό και δημιουργικό τρόπο. Συγκεκριμένα, η παρούσα συνεδρία αποσκοπεί να εκπαιδεύσει και να εξοπλίσει τους επιμορφούμενους και τις επιμορφούμενες με τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες, ώστε να προωθήσουν και να αξιοποιήσουν το σκακιστικό παιχνίδι με στόχο τη χρήση του, κυρίως, ως εργαλείου μάθησης. Η εν λόγω διδακτική ενότητα αποτελείται από δύο συνεδρίες. Οι δραστηριότητες και το εκπαιδευτικό υλικό που παρουσιάζονται στην πρώτη συνεδρία αφορούν στο νηπιαγωγείο και στις τρείς πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου (Α,Β και Γ) και αποσκοπούν στη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέμα το Σκάκι για μαθητές/ήτριες νηπιαγωγείου και Α, Β και Γ τάξεων δημοτικού σχολείου. Η δεύτερη εκπαιδευτική συνεδρία επικεντρώνεται στην παρουσίαση δραστηριοτήτων με θέμα το Σκάκι που αφορούν στις τρεις μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού σχολείου (Δ, Ε και Στ) και μπορούν να υλοποιηθούν από τους/τις εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, χωρίς να είναι απαραίτητο οι ίδιοι/ες να γνωρίζουν να παίζουν Σκάκι. Συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες και το εκπαιδευτικό υλικό που παρουσιάζονται στη δεύτερη συνεδρία βασίζονται στη διδακτική μεθοδολογία της ανακαλυπτικής-διερευνητικής μάθησης, στο πλαίσιο της οποίας οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπλέκονται δημιουργικά, συμμετοχικά και ενεργητικά στη διδασκαλία με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων δημιουργικής και κριτικής σκέψης, αναστοχασμού και αυτορρύθμισης.
Έναρξη09/12/2024
Λήξη22/12/2024
Ώρες20.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΜΑΡΙΑ ΔΑΡΡΑ
Συνεδρίες1 Το Σκάκι ως εργαλείο μάθησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

Διδακτική ενότητα 4: Κανόνες Σκακιού της Διεθνούς Σκακιστικής Ομοσπονδίας (FIDE)
ΠεριγραφήΤο Σκάκι έχει σαφείς Κανόνες σύμφωνα με τους οποίους διεξάγεται το παιχνίδι. Οι Κανόνες αυτοί καθορίζονται από τη Διεθνή Σκακιστική Ομοσπονδία (FIDE). Η γνώση των Κανόνων του Σκακιού είναι προϋπόθεση για την ορθή διεξαγωγή του αθλήματος-παιχνιδιού, ώστε να ωφεληθούν οι παίκτες και οι παίκτριες από όλα αυτά που το Σκάκι μπορεί να προσφέρει. Τους Βασικούς Κανόνες του Παιχνιδιού συμπληρώνουν οι Κανόνες Αγώνων Διεθνούς Σκακιστικής Ομοσπονδίας (FIDE). Οι Κανόνες Αγώνων διασφαλίζουν το ορθό της διεξαγωγής παρτίδων και διοργανώσεων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στην ενότητα παρουσιάζονται οι πλέον επικαιροποιημένοι Βασικοί Κανόνες του Παιχνιδιού και Κανόνες Αγώνων. Οι Βασικοί Κανόνες του Παιχνιδιού και οι Κανόνες Αγώνων είναι απαραίτητοι ώστε οι επιμορφούμενοι και οι επιμορφούμενες να είναι σε θέση να διδάξουν στους μαθητές και στις μαθήτριες το Σκάκι ορθά, εφαρμόζοντας το «ευ αγωνίζεσθαι» για το Σκάκι αλλά και γενικότερα. Στην ενότητα παρουσιάζεται, επίσης, το Γρήγορο Σκάκι και το Blitz ώστε να είναι διακριτές οι διαφορές τους με το κανονικό Σκάκι. Στη συνέχεια, δίνεται η αλγεβρική σκακιστική γραφή για την περιγραφή, ανάγνωση και μελέτη των παρτίδων καθώς και ο σκοπός και η βασική χρήση του σκακιστικού ρολογιού.
Έναρξη23/12/2024
Λήξη23/02/2025
Ώρες90.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΡΑΝΤΖΗ
Συνεδρίες1 Βασικοί Κανόνες του Παιχνιδιού (FIDE)
2 Κανόνες Αγώνων (FIDE)
3 Αλγεβρική Σκακιστική Γραφή - Σκακιστικό Ρολόι
4 Γρήγορο Σκάκι (Rapid) & Blitz
5 Σκάκι για τυφλούς/ές παίκτες/τριες και παίκτες/τριες με προβλήματα όρασης

Διδακτική ενότητα 5: Διδάσκοντας το Σκάκι στο Σχολείο
ΠεριγραφήΗ διδασκαλία του Σκακιού στο σχολείο αποτελεί μια ευχάριστη εκπαιδευτική δραστηριότητα που μπορεί να συνεισφέρει στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών. Οι μεθοδολογικές προσεγγίσεις ειδικά για τη διδασκαλία του Σκακιού σε παιδιά εξασφαλίζουν την αποτελεσματική και ενδιαφέρουσα μάθηση. Στην ενότητα γίνεται ενημέρωση σχετικά με προσεγγίσεις που ενδείκνυται να χρησιμοποιηθούν για την γνωριμία των παιδιών με το Σκάκι, για την επίτευξη του ενδιαφέροντός τους για αυτό αλλά και για αποτελεσματικό μάθημα από τους/τις εκπαιδευτικούς. Τα παιδιά αναπτύσσουν γνώσεις και δεξιότητες και ενισχύουν παραμέτρους που αφορούν στην επικοινωνία, στη συνεργασία, στο σεβασμό στον/στην αντίπαλο και στην ορθή αθλητική -κι όχι μόνο- συμπεριφορά, ενισχύοντας, παράλληλα, τη συγκέντρωση, τη λογική και ευέλικτη σκέψη, τη δημιουργικότητά και την αντιμετώπιση των λαθών ως ευκαιρίες για μάθηση και βελτίωση. Στην ενότητα παρουσιάζονται τα τρία αναγνωρισμένα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) προγράμματα της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας (Ε.Σ.Ο.), «Σκάκι και Φαντασία» και «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους!», για μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και «Σκάκι, ένα εκπαιδευτικό και δημιουργικό παιχνίδι για όλους τους μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου». Η ενότητα συνεχίζει με ενημέρωση για τα ισχύοντα στο Σκάκι για τυφλούς/ές παίκτες/τριες και παίκτες/τριες με προβλήματα όρασης ώστε να υπάρχει η ανεμπόδιστη συμμετοχή παιδιών με σχετικά θέματα σε σκακιστικές δραστηριότητες και διοργανώσεις. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται βασικοί κανόνες θεωρίας ανοιγμάτων, μέσου παρτίδας και φινάλε και βασικά τακτικά για νέους παίκτες και νέες παίκτριες δίνοντας τη δυνατότητα σε μαθητές και μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά σε διοργανώσεις Σχολικού Σκακιού και όχι μόνο. Τέλος, δίνονται οι βασικές διαδικασίες διοργάνωσης σκακιστικών αγώνων, ώστε οι επιμορφούμενοι/ες να είναι σε θέση να οργανώσουν σχετικές εκδηλώσεις, καταρχάς στο πλαίσιο της τάξης και του σχολείου, αλλά και μεταξύ σχολείων, προωθώντας, μέσω του σχολικού Σκακιού, την αλληλεπίδραση και συνεργασία μαθητών και μαθητριών.
Έναρξη24/02/2025
Λήξη15/06/2025
Ώρες160.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΡΑΝΤΖΗ
Συνεδρίες1 Διδάσκοντας Σκάκι σε παιδιά
2 «Σκάκι και Φαντασία»: Νηπιαγωγείο και πρώτες τάξεις του Δημοτικού
3 «Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και Μαθηματικών, ένα παιχνίδι για όλους!»: Δ’, Ε’ & Στ’ Δημοτικού
4 «Σκάκι, ένα εκπαιδευτικό και δημιουργικό παιχνίδι για όλους τους μαθητές Α' και Β' Γυμνασίου»: Α΄ & Β’ Γυμνασίου
5 Θεωρία ανοιγμάτων, μέσου και φινάλε και βασικά τακτικά για νέους παίκτες και νέες παίκτριες
6 Διοργάνωση Σκακιστικών Αγώνων

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΡΑΝΤΖΗ [frantzi.kedivim(at)aegean.gr - Τηλ. 6936888775]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 Α.Σ. ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΡΟΔΟΥ ΙΠΠΟΤΗΣ
  Υπ.: Νικόλαος Βασιλάκης
  Email: cc.ippotis(at)gmail.com
  Website: https://ippotis.com/
  Τηλ.: 2241035502
  Δ/νση: Πίνδου 1, 85133, Ρόδος


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 25%
Έκπτωση για άνεργους/ες: 20%
Έκπτωση για φοιτητές/τριες: 20%
ΑμεΑ: 20%
Εγγεγραμμένα μέλη του: Α.Σ. ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΡΟΔΟΥ ΙΠΠΟΤΗΣ: 20%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.