Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση υποψήφιων διδακτόρων, προσφέροντας πρακτικές γνώσεις και εργαλεία για την επιτυχή υλοποίηση ενός διδακτορικού. Μέσα από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, το πρόγραμμα καλύπτει θέματα όπως η επιλογή ερευνητικού πεδίου, η συγγραφή ερευνητικής πρότασης, οι ερευνητικές μεθοδολογίες, η χρήση σύγχρονων εργαλείων Generative AI, όπως ChatGPT και Perplexity, η στατιστική ανάλυση με SPSS, η συγγραφή της διδακτορικής διατριβής, καθώς και η προετοιμασία για τη δημοσίευση επιστημονικών άρθρων.
Το πρόγραμμα στοχεύει:
Στην καθοδήγηση των συμμετεχόντων για την έναρξη και υλοποίηση ενός διδακτορικού.
Στην ενίσχυση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη συγγραφή, την έρευνα και τη διαχείριση δεδομένων.
Στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και εργαλείων για την υποστήριξη της ερευνητικής διαδικασίας.
Στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής καριέρας μέσω της συγγραφής άρθρων και συμμετοχής σε συνέδρια.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς φοιτητές που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε διδακτορικές σπουδές, καθώς και σε επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της έρευνας. Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις για τη συμμετοχή, καθώς το πρόγραμμα ξεκινά από τα βασικά και προχωρά σταδιακά σε πιο εξειδικευμένα θέματα.
Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει διαδικτυακά μέσω ασύγχρονης διδασκαλίας, προσφέροντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των συμμετεχόντων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.
Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.
Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.
Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.
Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.
Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.
Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.
Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.
Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.
Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.
Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.
Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.
Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.
Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.
Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.
Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.
Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» θα υλοποιηθεί μέσω ασύγχρονης εκπαίδευσης, υποστηριζόμενης από δύο ζωντανές συνεδρίες μέσω Zoom για την καλύτερη καθοδήγηση και αλληλεπίδραση με τους συμμετέχοντες.
Αναλυτικά:
Ασύγχρονη Εκπαίδευση:
Το εκπαιδευτικό υλικό θα περιλαμβάνει βίντεο διαλέξεις, παρουσιάσεις, σημειώσεις, άρθρα και καθοδηγούμενες ασκήσεις.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με δυνατότητα μελέτης με το δικό τους ρυθμό.
Οι δραστηριότητες της Ενότητας 6 θα παρέχουν πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και θα συνδυάζουν τις ενότητες του προγράμματος.
Ζωντανές Συνεδρίες (Zoom):
Θα πραγματοποιηθούν δύο Zoom συνεδρίες, διάρκειας 1,5 ώρας η καθεμία.
Στόχος των συνεδριών είναι:
Η απάντηση σε ερωτήματα των συμμετεχόντων.
Η ανάλυση θεμάτων με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Η καθοδήγηση για την τελική εργασία.
Τελική Εργασία:
Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλουν μία εργασία έκτασης 1000-2000 λέξεων.
Η εργασία θα βασίζεται στις θεματικές ενότητες του προγράμματος, με στόχο την εφαρμογή των γνώσεων που απέκτησαν.
Θα υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης και σχολιασμού από τους εκπαιδευτές πριν την τελική υποβολή.
Η συνδυαστική μέθοδος ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης διασφαλίζει την ευελιξία στη μελέτη, παρέχοντας ταυτόχρονα τις απαιτούμενες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευτές και πρακτική εξάσκηση.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα.
Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση υποψήφιων διδακτόρων, προσφέροντας πρακτικές γνώσεις και εργαλεία για την επιτυχή υλοποίηση ενός διδακτορικού. Μέσα από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, το πρόγραμμα καλύπτει θέματα όπως η επιλογή ερευνητικού πεδίου, η συγγραφή ερευνητικής πρότασης, οι ερευνητικές μεθοδολογίες, η χρήση σύγχρονων εργαλείων Generative AI, όπως ChatGPT και Perplexity, η στατιστική ανάλυση με SPSS, η συγγραφή της διδακτορικής διατριβής, καθώς και η προετοιμασία για τη δημοσίευση επιστημονικών άρθρων.
Το πρόγραμμα στοχεύει:
Στην καθοδήγηση των συμμετεχόντων για την έναρξη και υλοποίηση ενός διδακτορικού.
Στην ενίσχυση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη συγγραφή, την έρευνα και τη διαχείριση δεδομένων.
Στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και εργαλείων για την υποστήριξη της ερευνητικής διαδικασίας.
Στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής καριέρας μέσω της συγγραφής άρθρων και συμμετοχής σε συνέδρια.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς φοιτητές που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε διδακτορικές σπουδές, καθώς και σε επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της έρευνας. Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις για τη συμμετοχή, καθώς το πρόγραμμα ξεκινά από τα βασικά και προχωρά σταδιακά σε πιο εξειδικευμένα θέματα.
Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει διαδικτυακά μέσω ασύγχρονης διδασκαλίας, προσφέροντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των συμμετεχόντων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.
Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.
Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.
Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.
Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.
Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.
Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.
Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.
Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
[Online εξ αποστάσεως]
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:
Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.
Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.
Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.
Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.
Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.
Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.
Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.
Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.
Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» θα υλοποιηθεί μέσω ασύγχρονης εκπαίδευσης, υποστηριζόμενης από δύο ζωντανές συνεδρίες μέσω Zoom για την καλύτερη καθοδήγηση και αλληλεπίδραση με τους συμμετέχοντες.
Αναλυτικά:
Ασύγχρονη Εκπαίδευση:
Το εκπαιδευτικό υλικό θα περιλαμβάνει βίντεο διαλέξεις, παρουσιάσεις, σημειώσεις, άρθρα και καθοδηγούμενες ασκήσεις.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με δυνατότητα μελέτης με το δικό τους ρυθμό.
Οι δραστηριότητες της Ενότητας 6 θα παρέχουν πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και θα συνδυάζουν τις ενότητες του προγράμματος.
Ζωντανές Συνεδρίες (Zoom):
Θα πραγματοποιηθούν δύο Zoom συνεδρίες, διάρκειας 1,5 ώρας η καθεμία.
Στόχος των συνεδριών είναι:
Η απάντηση σε ερωτήματα των συμμετεχόντων.
Η ανάλυση θεμάτων με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Η καθοδήγηση για την τελική εργασία.
Τελική Εργασία:
Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλουν μία εργασία έκτασης 1000-2000 λέξεων.
Η εργασία θα βασίζεται στις θεματικές ενότητες του προγράμματος, με στόχο την εφαρμογή των γνώσεων που απέκτησαν.
Θα υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης και σχολιασμού από τους εκπαιδευτές πριν την τελική υποβολή.
Η συνδυαστική μέθοδος ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης διασφαλίζει την ευελιξία στη μελέτη, παρέχοντας ταυτόχρονα τις απαιτούμενες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευτές και πρακτική εξάσκηση.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα.