Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Ποσοτική & Ποιοτική Έρευνα, Στατιστική – Ανάλυση Δεδομένων, Συμβουλευτική – Coaching – Επαγγελματικός Προσανατολισμός, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 30/04/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1742
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 30/01/2025 - 07/05/2025
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 30/04/2025 - 15/06/2025
Διαρκεια: 1 μΗνας και 16 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 75.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 3.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΛΟΥΚΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΔΑΒΑΛΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

Αρχικο Κοστος: 250,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση υποψήφιων διδακτόρων, προσφέροντας πρακτικές γνώσεις και εργαλεία για την επιτυχή υλοποίηση ενός διδακτορικού. Μέσα από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, το πρόγραμμα καλύπτει θέματα όπως η επιλογή ερευνητικού πεδίου, η συγγραφή ερευνητικής πρότασης, οι ερευνητικές μεθοδολογίες, η χρήση σύγχρονων εργαλείων Generative AI, όπως ChatGPT και Perplexity, η στατιστική ανάλυση με SPSS, η συγγραφή της διδακτορικής διατριβής, καθώς και η προετοιμασία για τη δημοσίευση επιστημονικών άρθρων.

Το πρόγραμμα στοχεύει:

Στην καθοδήγηση των συμμετεχόντων για την έναρξη και υλοποίηση ενός διδακτορικού.
Στην ενίσχυση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη συγγραφή, την έρευνα και τη διαχείριση δεδομένων.
Στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και εργαλείων για την υποστήριξη της ερευνητικής διαδικασίας.
Στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής καριέρας μέσω της συγγραφής άρθρων και συμμετοχής σε συνέδρια.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς φοιτητές που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε διδακτορικές σπουδές, καθώς και σε επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της έρευνας. Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις για τη συμμετοχή, καθώς το πρόγραμμα ξεκινά από τα βασικά και προχωρά σταδιακά σε πιο εξειδικευμένα θέματα.

Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει διαδικτυακά μέσω ασύγχρονης διδασκαλίας, προσφέροντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των συμμετεχόντων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.

Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.

Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.

Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.

Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.

Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.

Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.

Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.

Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.

Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.

Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.

Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.

Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.

Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.

Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.

Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.

Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» θα υλοποιηθεί μέσω ασύγχρονης εκπαίδευσης, υποστηριζόμενης από δύο ζωντανές συνεδρίες μέσω Zoom για την καλύτερη καθοδήγηση και αλληλεπίδραση με τους συμμετέχοντες.

Αναλυτικά:

Ασύγχρονη Εκπαίδευση:

Το εκπαιδευτικό υλικό θα περιλαμβάνει βίντεο διαλέξεις, παρουσιάσεις, σημειώσεις, άρθρα και καθοδηγούμενες ασκήσεις.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με δυνατότητα μελέτης με το δικό τους ρυθμό.
Οι δραστηριότητες της Ενότητας 6 θα παρέχουν πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και θα συνδυάζουν τις ενότητες του προγράμματος.
Ζωντανές Συνεδρίες (Zoom):

Θα πραγματοποιηθούν δύο Zoom συνεδρίες, διάρκειας 1,5 ώρας η καθεμία.
Στόχος των συνεδριών είναι:
Η απάντηση σε ερωτήματα των συμμετεχόντων.
Η ανάλυση θεμάτων με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Η καθοδήγηση για την τελική εργασία.
Τελική Εργασία:

Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλουν μία εργασία έκτασης 1000-2000 λέξεων.
Η εργασία θα βασίζεται στις θεματικές ενότητες του προγράμματος, με στόχο την εφαρμογή των γνώσεων που απέκτησαν.
Θα υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης και σχολιασμού από τους εκπαιδευτές πριν την τελική υποβολή.
Η συνδυαστική μέθοδος ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης διασφαλίζει την ευελιξία στη μελέτη, παρέχοντας ταυτόχρονα τις απαιτούμενες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευτές και πρακτική εξάσκηση.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» έχει ως αντικείμενο την επιμόρφωση υποψήφιων διδακτόρων, προσφέροντας πρακτικές γνώσεις και εργαλεία για την επιτυχή υλοποίηση ενός διδακτορικού. Μέσα από μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, το πρόγραμμα καλύπτει θέματα όπως η επιλογή ερευνητικού πεδίου, η συγγραφή ερευνητικής πρότασης, οι ερευνητικές μεθοδολογίες, η χρήση σύγχρονων εργαλείων Generative AI, όπως ChatGPT και Perplexity, η στατιστική ανάλυση με SPSS, η συγγραφή της διδακτορικής διατριβής, καθώς και η προετοιμασία για τη δημοσίευση επιστημονικών άρθρων.

Το πρόγραμμα στοχεύει:

Στην καθοδήγηση των συμμετεχόντων για την έναρξη και υλοποίηση ενός διδακτορικού.
Στην ενίσχυση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη συγγραφή, την έρευνα και τη διαχείριση δεδομένων.
Στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και εργαλείων για την υποστήριξη της ερευνητικής διαδικασίας.
Στην ανάπτυξη της ακαδημαϊκής καριέρας μέσω της συγγραφής άρθρων και συμμετοχής σε συνέδρια.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους και μεταπτυχιακούς φοιτητές που ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε διδακτορικές σπουδές, καθώς και σε επαγγελματίες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που επιθυμούν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της έρευνας. Δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις για τη συμμετοχή, καθώς το πρόγραμμα ξεκινά από τα βασικά και προχωρά σταδιακά σε πιο εξειδικευμένα θέματα.

Η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει διαδικτυακά μέσω ασύγχρονης διδασκαλίας, προσφέροντας ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των συμμετεχόντων.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων.

Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών.

Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας.

Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας.

Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια.

Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια.

Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής.

Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής.

Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
[Online εξ αποστάσεως]
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να: Κατανοεί τη διαδικασία εκπόνησης διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του θεσμικού πλαισίου και των απαιτήσεων. Σχεδιάζει και να συγγράφει μια ολοκληρωμένη ερευνητική πρόταση (proposal) βάσει σύγχρονων προτύπων και βέλτιστων πρακτικών. Αναγνωρίζει τις βασικές μεθοδολογίες έρευνας (ποιοτικές, ποσοτικές, μεικτές) και να επιλέγει την κατάλληλη μεθοδολογία ανάλογα με το αντικείμενο της έρευνας. Χρησιμοποιεί σύγχρονα εργαλεία Generative AI (π.χ., ChatGPT, Perplexity, Scite) για τη διευκόλυνση της έρευνας, τη δημιουργία ιδεών και την αναζήτηση βιβλιογραφίας. Εκτελεί στατιστική ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη χρήση SPSS και να παρουσιάζει αποτελέσματα με ακρίβεια και σαφήνεια. Συγγράφει επιστημονικά άρθρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των περιοδικών και να προετοιμάζει παρουσιάσεις για συνέδρια. Αξιοποιεί εργαλεία όπως Zotero, Mendeley και LaTeX για τη διαχείριση βιβλιογραφίας και τη συγγραφή της διδακτορικής διατριβής. Αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση χρόνου, την οργάνωση της έρευνας και την υποστήριξη της διδακτορικής διατριβής. Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μια ολοκληρωμένη καθοδήγηση στους επιμορφούμενους, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα στις διδακτορικές τους σπουδές.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Το πρόγραμμα «Οδηγός Προετοιμασίας και Εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής» θα υλοποιηθεί μέσω ασύγχρονης εκπαίδευσης, υποστηριζόμενης από δύο ζωντανές συνεδρίες μέσω Zoom για την καλύτερη καθοδήγηση και αλληλεπίδραση με τους συμμετέχοντες.

Αναλυτικά:

Ασύγχρονη Εκπαίδευση:

Το εκπαιδευτικό υλικό θα περιλαμβάνει βίντεο διαλέξεις, παρουσιάσεις, σημειώσεις, άρθρα και καθοδηγούμενες ασκήσεις.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με δυνατότητα μελέτης με το δικό τους ρυθμό.
Οι δραστηριότητες της Ενότητας 6 θα παρέχουν πρακτική εφαρμογή των γνώσεων και θα συνδυάζουν τις ενότητες του προγράμματος.
Ζωντανές Συνεδρίες (Zoom):

Θα πραγματοποιηθούν δύο Zoom συνεδρίες, διάρκειας 1,5 ώρας η καθεμία.
Στόχος των συνεδριών είναι:
Η απάντηση σε ερωτήματα των συμμετεχόντων.
Η ανάλυση θεμάτων με μεγαλύτερη λεπτομέρεια.
Η καθοδήγηση για την τελική εργασία.
Τελική Εργασία:

Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να υποβάλουν μία εργασία έκτασης 1000-2000 λέξεων.
Η εργασία θα βασίζεται στις θεματικές ενότητες του προγράμματος, με στόχο την εφαρμογή των γνώσεων που απέκτησαν.
Θα υπάρχει δυνατότητα υποστήριξης και σχολιασμού από τους εκπαιδευτές πριν την τελική υποβολή.
Η συνδυαστική μέθοδος ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης διασφαλίζει την ευελιξία στη μελέτη, παρέχοντας ταυτόχρονα τις απαιτούμενες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης με τους εκπαιδευτές και πρακτική εξάσκηση.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στις Διδακτορικές Σπουδές
ΠεριγραφήΕνότητα 1: Εισαγωγή στις Διδακτορικές Σπουδές

Υποενότητα 1.1: Τι είναι το διδακτορικό;
Ορισμός, στόχοι και σημασία.
Διαφορές μεταξύ διδακτορικών σπουδών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Υποενότητα 1.2: Πώς να ξεκινήσετε.
Νομικό και θεσμικό πλαίσιο.
Διαδικασία αίτησης σε ελληνικά πανεπιστήμια.

Ενότητα 2: Προετοιμασία και Επιλογή Θέματος
Υποενότητα 2.1: Πώς να επιλέξετε το κατάλληλο ερευνητικό πεδίο.
Υποενότητα 2.2: Δημιουργία ερευνητικής πρότασης (proposal). Βήματα δημιουργίας. Συμβουλές και παραδείγματα.
Υποενότητα 2.3: Πώς να βρείτε τον κατάλληλο επιβλέποντα καθηγητή.

Ενότητα 3: Μεθοδολογίες Έρευνας και Χρήση Εργαλείων
Υποενότητα 3.1: Εισαγωγή στις ερευνητικές μεθοδολογίες. Ποιοτική και ποσοτική έρευνα. Μεικτές μέθοδοι.
Υποενότητα 3.2: Χρήση εργαλείων Generative AI για τη διευκόλυνση της έρευνας.
ChatGPT για δημιουργία ιδεών και πρόχειρης συγγραφής.
Perplexity και Scite για αναζήτηση βιβλιογραφίας και αναφορών.
Πρακτικά παραδείγματα χρήσης στην έρευνα.

Υποενότητα 3.3: SPSS για ανάλυση ποσοτικών δεδομένων.
Εισαγωγή στη χρήση SPSS.
Στατιστικές αναλύσεις και παρουσίαση αποτελεσμάτων.
Πρακτικές ασκήσεις.

Ενότητα 4: Οδηγίες για συγγραφή και παρουσίαση διατριβής
Υποενότητα 4.1: Συγγραφή της διατριβής.
Σχεδιασμός, μορφοποίηση και ενότητες.
Συμβουλές για τη βελτίωση της γραφής.
Υποενότητα 4.2: Εργαλεία υποστήριξης στη συγγραφή.
Zotero/Mendeley για διαχείριση αναφορών.
LaTeX για μορφοποίηση και τεκμηρίωση.

Υποενότητα 4.3: Οδηγίες για παρουσίαση της διατριβής.
Προετοιμασία για την υποστήριξη.
Πρακτικές συμβουλές για την ημέρα της παρουσίασης.

Ενότητα 5: Δημοσιεύσεις και Ακαδημαϊκή Δραστηριότητα

Υποενότητα 5.1: Πώς να γράψετε ένα επιστημονικό άρθρο.
Δομή, γλώσσα και τεχνικές συγγραφής.
Υποενότητα 5.2: Υποβολή άρθρων σε επιστημονικά περιοδικά.
Διαδικασία peer review και επιλογή περιοδικού.
Υποενότητα 5.3: Συμμετοχή σε συνέδρια.
Δημιουργία παρουσιάσεων και πόστερ.
Έναρξη01/05/2025
Λήξη31/05/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΒΑΛΑΣ
Συνεδρίες1 Εισαγωγή στις Διδακτορικές Σπουδές
2 Δημιουργία ερευνητικής πρότασης (proposal) με χρήση εργαλείων Ai
3 Εισαγωγή στη χρήση SPSS
4 Οδηγίες για συγγραφή και παρουσίαση πρότασης

Διδακτική ενότητα 2: Δραστηριότητες και Πρακτική Εφαρμογή και επιλογή θέματος τελικής εργασίας.
ΠεριγραφήΕνότητα 6: Δραστηριότητες και Πρακτική Εφαρμογή
Υποενότητα 6.1: Οδηγίες για δημιουργία ερευνητικής πρότασης.
Υποενότητα 6.2: Οδηγίες για συγγραφή Abstract για Paper.
Υποενότητα 6.3: Χρήση Generative AI στην Έρευνα.
Πρακτική: Αναζητήστε βιβλιογραφία με Perplexity και δημιουργήστε σύντομες περιλήψεις με ChatGPT.
Έναρξη01/06/2025
Λήξη15/06/2025
Ώρες35.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΒΑΛΑΣ
Συνεδρίες1 Επιλογή θέματος τελικής εργασίας
2 Οδηγίες για δημιουργία ερευνητικής πρότασης.
3 Χρήση Generative AI στην Έρευνα

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Αθανάσιος Δαβαλάς [adavalas(at)aegean.gr - Τηλ. 6983195650]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 20%
Έκπτωση για φοιτητές/τριες: 10%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.