Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η απόκτηση του σχετικού Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης μέσα από κύκλο ολοκληρωμένων διδακτικών ενοτήτων συναφών με το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο από Τμήμα Ανώτατης Εκπαίδευσης με Παιδαγωγική Κατεύθυνση, το πρόγραμμα είναι σε θέση να δώσει πάγια λύση στο χρόνιο πρόβλημα που υφίσταται σχετικά με την έλλειψη σχετικής επιμόρφωσης και κατάρτισης για τη Μουσική Παιδαγωγική σε εν δυνάμει ή εν ενεργεία παιδαγωγούς και μουσικούς (ιδιαίτερα όσων προέρχονται από χώρους μη διαβαθμισμένων σπουδών όπως είναι τα ωδεία και οι μουσικές σχολές) καλύπτοντας το παιδαγωγικό κενό που έχει δημιουργηθεί σε αδιαβάθμητα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για την επαγγελματική ανάπτυξη τους. Το συγκεκριμένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο στο είδος του, το οποίο σχεδιάζεται από το 2018 από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προσφέρεται κάθε χρόνο με ανανεωμένες διδακτικές ενότητες προσαρμοσμένες πλήρως στις ανάγκες του σύγχρονου παιδαγωγού και μουσικοπαιδαγωγού.
Αποτελεί επιπρόσθετο προσόν (Ν.4547, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ “ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ”, αρθ.24) για τη δημόσια αλλά και την ιδιωτική υποχρεωτική εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) αλλά και την καλλιτεχνική (ωδεία, πολιτιστικούς οργανισμούς δήμων, καλλιτεχνικούς εκπαιδευτικούς φορείς) για κάθε παιδαγωγό που ασχολείται με την Αισθητική Εκπαίδευση και έμφαση στο αντικείμενο της Μουσικής.
Η αναγκαιότητα αυτή συμβαδίζει με το πλαίσιο Ικανοτήτων - Δεξιοτήτων όπου οφείλει κάθε εκπαιδευτικός να διαμορφώνει ώστε να κατανοεί με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στη Μουσική Παιδαγωγική, να αντιμετωπίζει κριτικά τη σχετική βιβλιογραφία, να σχεδιάζει ολοκληρωμένα σχέδια μαθημάτων και να διαμορφώνει ολοκληρωμένα projects εντός εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, να κατανοεί τις Πρακτικές Πολιτισμού και το ειδικό βάρος τους για την εκπαίδευση σε κάθε περιβάλλον, να αναπτύσσει e δεξιότητες σχετικές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μία ευρεία ποικιλία μαθησιακών διαδικασιών, να αναθεωρεί τον τρόπο σκέψης και των εφαρμοσμένων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, να εξοικειώνεται με ζητήματα της Νευροεπιστήμης για τη Μουσική Εκπαίδευση και να επαναπροσδιορίζει τη στάση του απέναντι σε ζητήματα της Ειδικής Αγωγής και της διεπιστημονικής προσέγγισης της μουσικής μέσα από καινοτόμες προτεινόμενες πρακτικές. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στη Διεύθυνση Φωνητικών και Ορχηστρικών Συνόλων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους και επαναπροσδιορίζοντας τις πρακτικές τους.
Καινοτομία του προγράμματος συστήνουν Ειδικές Διδακτικές Ενότητες με αναφορές σε κομβικά παιδαγωγικά συστήματα αλλά και στην αξιοποίηση χρηστικών προτάσεων για την σύνθεση και τη δημιουργική προσέγγιση του τραγουδιού μέσα στην τάξη. Στο πρόγραμμα ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνουν διδακτικές ενότητες που αφορούν στην Ειδική Παιδαγωγική και τη Μουσική Εκπαίδευση, στη δημιουργία protfolio του εκπαιδευτικού, σε τεχνικές αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και προτάσεις για την εξοικείωση των συμμετεχόντων/ουσών με την εκπαιδευτική τεχνολογία για το αντικείμενο της Μουσικής Αγωγής μέσα από τη μουσική σύνθεση αλλά και την εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Το προσφερόμενο πρόγραμμα έχει ως στόχο την επιμόρφωση των παιδαγωγών / καλλιτεχνών με τους ακόλουθους στόχους:
1. Να σχεδιάζουν βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες προωθούν την αναθεώρηση του τρόπου σκέψης και των εφαρμοζόμενων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, Μουσικά Σχολεία)
2. Να υλοποιούν σχέδια μαθημάτων, μουσικές δραστηριότητες και projects με μουσικό ενδιαφέρον
3. Να κατανοούν και να χειρίζονται με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στην Παιδαγωγική της εξατομικευμένης μουσικής διδασκαλίας
4. Να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του θεσμικού πλαισίου της επαγγελματικής Μουσικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης.
5. Να πιστοποιήσουν την επαγγελματική κατάρτιση τους
6. Να αναπτύξουν e δεξιότητες σχετικές με την εξ αποστάσεως διδασκαλία
7. Να αναμορφώσουν και να βελτιώσουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και πρακτικές τους για φωνητικά και οργανικά σύνολα
8. Να επαναπροσδιορίσουν τον σχεδιασμό μαθησιακών εμπειριών υπό το πρίσμα της Ειδικής Αγωγής και Συμπερίληψης για τη Μουσική
9. Να κατανοήσουν βασικές αρχές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Νευροψυχολογίας για την Μουσική Επιστήμη
10. Να γνωρίζουν τα προβλήματα επάρκειας των μαθητών/ τριών για ζητήματα μουσικής δεξιοτεχνίας
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση (η διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας ορίζεται σε 2 ώρες, ανάλογα τη θεματική ενότητα που πρόκειται να καλύψει) και αφορά στη μελέτη ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού αλλά και στην εκπόνηση μεμονωμένων εργασιών αναστοχαστικού τύπου - εργασιών εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων κατ΄επιλογή. Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη των εργασιών και της μελέτης τους με email ή μέσω του forum (χώρου συζήτησης). Οι εκπαιδευόμενοι κατά τη διάρκεια του προγράμματος εκπονούν εργασίες - μικροδραστηριότητες (αναστοχασμού επί του θεωρητικού και του πρακτικού πλαισίου των προσφερόμενων ενοτήτων) όπως, επίσης, κατά περίπτωση, εκπόνηση σχεδίων διδασκαλίας με βάση το εκπαιδευτικό υλικό που μελετούν κατά τη διάρκεια της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι, με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτών, επιλέγουν:
• είτε να ανασυνθέσουν όλες τις εργασίες δημιουργώντας έναν ενιαίο φάκελο (portfolio), η αξιολόγηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης (και έχει την ιδιότητα της εκπόνησης τελικής εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια),
• είτε να εκπονήσουν μία αξιολογική εργασία, επιλέγοντας τη διδακτική ενότητα στην οποία επιθυμούν να εστιάσουν, κατόπιν συννενόησης με τον ακαδημαϊκό υπέυθυνο της διδακτικής ενότητας που επιθυμούν να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους.
Η επικοινωνία, η συμβουλευτική και η στήριξη των επιμορφούμενων από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε Διδακτικής Ενότητας γίνεται ηλεκτρονικά (ασύγχρονα και σύγχρονα). Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.
Πραγματοποιούνται -κατά τη διάρκεια του προγράμματος- δύο δια ζώσης συναντήσεις με σκοπό την αξιολόγηση και την έκθεση των συμμετεχόντων/ουσών σε βιωματικές εργαστηριακές εφαρμογές, χωρίς οικονομική επιβάρυνση στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων του ΚΕΔΙΒΙΜ.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση βασίζεται στις αρχές της Δια Βίου Μάθησης και διεξάγεται με πολλαπλούς και συχνά συμπληρωματικούς τρόπους, στοχεύοντας, κατ’ εξοχήν, στην αποτίμηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων και αποτελεσμάτων της Διδακτικής Ενότητας εκ μέρους των επιμορφούμενων. Μπορεί να συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη συμμετοχή στις ανατεθείσες δραστηριότητες, τεστ αξιολόγησης ή/και αυτοαξιολόγησης, καθώς και την εκπόνηση εργασιών.
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, την αντίστοιχη εργασία / πρόοδο / ατομικές δραστηριότητες ή το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων, πολλαπλής επιλογής, αληθούς/ψευδούς δήλωσης, ή upload, όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του.
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να αναρτούν και να συμμετέχουν στις αξιολογικές εργασίες - δραστηριότητες και τα on line διαγωνίσματα των Διδακτικών Ενοτήτων που υποδεικνύονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων και η κατάθεση portfolio εργασιών (το οποίο προκύπτει από τις διδακτικές ενότητες) ή τελικής αξιολογικής εργασίας, οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης και συνοδεύεται από πλήρες παράρτημα των διδασκόμενων ενοτήτων.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι, με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτών, επιλέγουν:
• είτε να ανασυνθέσουν όλες τις εργασίες δημιουργώντας έναν ενιαίο φάκελο (portfolio), η αξιολόγηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης (και έχει την ιδιότητα της εκπόνησης τελικής εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια), και στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι επιμέρους δραστηριότητες ανά Διδακτική Ενότητα,
• είτε να εκπονήσουν μία αξιολογική εργασία, επιλέγοντας τη διδακτική ενότητα στην οποία επιθυμούν να εστιάσουν.
Και οι δύο επιλογές, όποια επιλέξει ο/η επιμορφούμενος/η λαμβάνει έκαστη το 50% του τελικού βαθμού.
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Φοιτητές Τμημάτων Μουσικών Σπουδών και Παιδαγωγικών Τμημάτων
Σπουδαστές Ανωτέρας Σχολής Ωδείων και Μουσικών Σχολών
Βασικές Γνώσεις Η/Υ - Πιστοποίηση
Επίπεδο Αγγλικής Γλώσσας Β2 (κατ΄ελάχιστον)
Περιγραφή Προγράμματος
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Η απόκτηση του σχετικού Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης μέσα από κύκλο ολοκληρωμένων διδακτικών ενοτήτων συναφών με το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο από Τμήμα Ανώτατης Εκπαίδευσης με Παιδαγωγική Κατεύθυνση, το πρόγραμμα είναι σε θέση να δώσει πάγια λύση στο χρόνιο πρόβλημα που υφίσταται σχετικά με την έλλειψη σχετικής επιμόρφωσης και κατάρτισης για τη Μουσική Παιδαγωγική σε εν δυνάμει ή εν ενεργεία παιδαγωγούς και μουσικούς (ιδιαίτερα όσων προέρχονται από χώρους μη διαβαθμισμένων σπουδών όπως είναι τα ωδεία και οι μουσικές σχολές) καλύπτοντας το παιδαγωγικό κενό που έχει δημιουργηθεί σε αδιαβάθμητα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες για την επαγγελματική ανάπτυξη τους. Το συγκεκριμένο Επιμορφωτικό Πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο στο είδος του, το οποίο σχεδιάζεται από το 2018 από το ΚΕΔΙΒΙΜ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και προσφέρεται κάθε χρόνο με ανανεωμένες διδακτικές ενότητες προσαρμοσμένες πλήρως στις ανάγκες του σύγχρονου παιδαγωγού και μουσικοπαιδαγωγού.
Αποτελεί επιπρόσθετο προσόν (Ν.4547, ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ “ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ”, αρθ.24) για τη δημόσια αλλά και την ιδιωτική υποχρεωτική εκπαίδευση (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά σχολεία, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) αλλά και την καλλιτεχνική (ωδεία, πολιτιστικούς οργανισμούς δήμων, καλλιτεχνικούς εκπαιδευτικούς φορείς) για κάθε παιδαγωγό που ασχολείται με την Αισθητική Εκπαίδευση και έμφαση στο αντικείμενο της Μουσικής.
Η αναγκαιότητα αυτή συμβαδίζει με το πλαίσιο Ικανοτήτων - Δεξιοτήτων όπου οφείλει κάθε εκπαιδευτικός να διαμορφώνει ώστε να κατανοεί με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στη Μουσική Παιδαγωγική, να αντιμετωπίζει κριτικά τη σχετική βιβλιογραφία, να σχεδιάζει ολοκληρωμένα σχέδια μαθημάτων και να διαμορφώνει ολοκληρωμένα projects εντός εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, να κατανοεί τις Πρακτικές Πολιτισμού και το ειδικό βάρος τους για την εκπαίδευση σε κάθε περιβάλλον, να αναπτύσσει e δεξιότητες σχετικές με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μία ευρεία ποικιλία μαθησιακών διαδικασιών, να αναθεωρεί τον τρόπο σκέψης και των εφαρμοσμένων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, να εξοικειώνεται με ζητήματα της Νευροεπιστήμης για τη Μουσική Εκπαίδευση και να επαναπροσδιορίζει τη στάση του απέναντι σε ζητήματα της Ειδικής Αγωγής και της διεπιστημονικής προσέγγισης της μουσικής μέσα από καινοτόμες προτεινόμενες πρακτικές. Επιπρόσθετα, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να μυηθούν στη Διεύθυνση Φωνητικών και Ορχηστρικών Συνόλων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αξιοποιώντας τις εμπειρίες τους και επαναπροσδιορίζοντας τις πρακτικές τους.
Καινοτομία του προγράμματος συστήνουν Ειδικές Διδακτικές Ενότητες με αναφορές σε κομβικά παιδαγωγικά συστήματα αλλά και στην αξιοποίηση χρηστικών προτάσεων για την σύνθεση και τη δημιουργική προσέγγιση του τραγουδιού μέσα στην τάξη. Στο πρόγραμμα ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνουν διδακτικές ενότητες που αφορούν στην Ειδική Παιδαγωγική και τη Μουσική Εκπαίδευση, στη δημιουργία protfolio του εκπαιδευτικού, σε τεχνικές αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και προτάσεις για την εξοικείωση των συμμετεχόντων/ουσών με την εκπαιδευτική τεχνολογία για το αντικείμενο της Μουσικής Αγωγής μέσα από τη μουσική σύνθεση αλλά και την εξοικείωση με τις Τ.Π.Ε.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Το προσφερόμενο πρόγραμμα έχει ως στόχο την επιμόρφωση των παιδαγωγών / καλλιτεχνών με τους ακόλουθους στόχους:
1. Να σχεδιάζουν βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες προωθούν την αναθεώρηση του τρόπου σκέψης και των εφαρμοζόμενων πρακτικών στην Επαγγελματική Μουσική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, Μουσικά Σχολεία)
2. Να υλοποιούν σχέδια μαθημάτων, μουσικές δραστηριότητες και projects με μουσικό ενδιαφέρον
3. Να κατανοούν και να χειρίζονται με επάρκεια ζητήματα που αφορούν στην Παιδαγωγική της εξατομικευμένης μουσικής διδασκαλίας
4. Να διαμορφώσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα του θεσμικού πλαισίου της επαγγελματικής Μουσικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης.
5. Να πιστοποιήσουν την επαγγελματική κατάρτιση τους
6. Να αναπτύξουν e δεξιότητες σχετικές με την εξ αποστάσεως διδασκαλία
7. Να αναμορφώσουν και να βελτιώσουν τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και πρακτικές τους για φωνητικά και οργανικά σύνολα
8. Να επαναπροσδιορίσουν τον σχεδιασμό μαθησιακών εμπειριών υπό το πρίσμα της Ειδικής Αγωγής και Συμπερίληψης για τη Μουσική
9. Να κατανοήσουν βασικές αρχές της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Νευροψυχολογίας για την Μουσική Επιστήμη
10. Να γνωρίζουν τα προβλήματα επάρκειας των μαθητών/ τριών για ζητήματα μουσικής δεξιοτεχνίας
[Μεικτή Μάθηση (Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση)]
Η διδασκαλία πραγματοποιείται με ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση (η διάρκεια της σύγχρονης συνεδρίας ορίζεται σε 2 ώρες, ανάλογα τη θεματική ενότητα που πρόκειται να καλύψει) και αφορά στη μελέτη ειδικά σχεδιασμένου εκπαιδευτικού υλικού αλλά και στην εκπόνηση μεμονωμένων εργασιών αναστοχαστικού τύπου - εργασιών εφαρμογής των θεωρητικών γνώσεων κατ΄επιλογή. Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι έχουν δυνατότητα επικοινωνίας με τους εκπαιδευτές για την υποστήριξη των εργασιών και της μελέτης τους με email ή μέσω του forum (χώρου συζήτησης). Οι εκπαιδευόμενοι κατά τη διάρκεια του προγράμματος εκπονούν εργασίες - μικροδραστηριότητες (αναστοχασμού επί του θεωρητικού και του πρακτικού πλαισίου των προσφερόμενων ενοτήτων) όπως, επίσης, κατά περίπτωση, εκπόνηση σχεδίων διδασκαλίας με βάση το εκπαιδευτικό υλικό που μελετούν κατά τη διάρκεια της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι, με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτών, επιλέγουν:
• είτε να ανασυνθέσουν όλες τις εργασίες δημιουργώντας έναν ενιαίο φάκελο (portfolio), η αξιολόγηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης (και έχει την ιδιότητα της εκπόνησης τελικής εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια),
• είτε να εκπονήσουν μία αξιολογική εργασία, επιλέγοντας τη διδακτική ενότητα στην οποία επιθυμούν να εστιάσουν, κατόπιν συννενόησης με τον ακαδημαϊκό υπέυθυνο της διδακτικής ενότητας που επιθυμούν να εστιάσουν το ενδιαφέρον τους.
Η επικοινωνία, η συμβουλευτική και η στήριξη των επιμορφούμενων από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κάθε Διδακτικής Ενότητας γίνεται ηλεκτρονικά (ασύγχρονα και σύγχρονα). Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών υποβοηθάται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.
Πραγματοποιούνται -κατά τη διάρκεια του προγράμματος- δύο δια ζώσης συναντήσεις με σκοπό την αξιολόγηση και την έκθεση των συμμετεχόντων/ουσών σε βιωματικές εργαστηριακές εφαρμογές, χωρίς οικονομική επιβάρυνση στο πλαίσιο των επιμορφωτικών δράσεων του ΚΕΔΙΒΙΜ.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση βασίζεται στις αρχές της Δια Βίου Μάθησης και διεξάγεται με πολλαπλούς και συχνά συμπληρωματικούς τρόπους, στοχεύοντας, κατ’ εξοχήν, στην αποτίμηση της επίτευξης των μαθησιακών στόχων και αποτελεσμάτων της Διδακτικής Ενότητας εκ μέρους των επιμορφούμενων. Μπορεί να συμπεριλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη συμμετοχή στις ανατεθείσες δραστηριότητες, τεστ αξιολόγησης ή/και αυτοαξιολόγησης, καθώς και την εκπόνηση εργασιών.
Ο/Η εκπαιδευόμενος/η, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά, την αντίστοιχη εργασία / πρόοδο / ατομικές δραστηριότητες ή το αντίστοιχο τεστ. Τα τεστ περιλαμβάνουν ερωτήσεις αντιστοίχισης ορθών απαντήσεων, πολλαπλής επιλογής, αληθούς/ψευδούς δήλωσης, ή upload, όπου ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να διατυπώσει και να επισυνάψει την απάντησή του.
• Οι επιμορφούμενοι/ες υποχρεούνται να αναρτούν και να συμμετέχουν στις αξιολογικές εργασίες - δραστηριότητες και τα on line διαγωνίσματα των Διδακτικών Ενοτήτων που υποδεικνύονται ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.
• Η αξιολόγηση της Διδακτικής Ενότητας κρίνεται ως επιτυχής, αν ο/η επιμορφούμενος/η απαντήσει επιτυχώς τουλάχιστον στο 50% των ερωτήσεων του Διαγωνίσματος. Σε περίπτωση αποτυχίας στο διαγώνισμα, πιστώνεται στον/η επιμορφούμενο/η ο μισός προβλεπόμενος φόρτος εργασίας επιτυχούς παρακολούθησης («Ώρες Επιμόρφωσης» και ECTS) της συγκεκριμένης Διδακτικής Ενότητας.
Η επιτυχής ολοκλήρωση των διδακτικών ενοτήτων και η κατάθεση portfolio εργασιών (το οποίο προκύπτει από τις διδακτικές ενότητες) ή τελικής αξιολογικής εργασίας, οδηγεί στη χορήγηση Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης και συνοδεύεται από πλήρες παράρτημα των διδασκόμενων ενοτήτων.
Στο τέλος του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι, με βάση τις παρατηρήσεις των εκπαιδευτών, επιλέγουν:
• είτε να ανασυνθέσουν όλες τις εργασίες δημιουργώντας έναν ενιαίο φάκελο (portfolio), η αξιολόγηση του οποίου αποτελεί προϋπόθεση επιτυχούς παρακολούθησης (και έχει την ιδιότητα της εκπόνησης τελικής εργασίας με ακαδημαϊκά κριτήρια), και στο οποίο θα περιλαμβάνονται οι επιμέρους δραστηριότητες ανά Διδακτική Ενότητα,
• είτε να εκπονήσουν μία αξιολογική εργασία, επιλέγοντας τη διδακτική ενότητα στην οποία επιθυμούν να εστιάσουν.
Και οι δύο επιλογές, όποια επιλέξει ο/η επιμορφούμενος/η λαμβάνει έκαστη το 50% του τελικού βαθμού.
Με την ολοκλήρωση του Προγράμματος, χορηγείται σε ηλεκτρονική μορφή το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ακολουθώντας το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης της Δια Βίου Μάθησης, απονέμει εκτός από το «Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης» επίσης και «Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού», στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά, μεταξύ άλλων, τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία συμμετείχε ο/η επιμορφούμενος/η, οι ώρες επιμόρφωσης που ολοκλήρωσε, καθώς και οι Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ECVET) που διασφαλίζονται και τις οποίες μπορεί να «μεταφέρει» προς αναγνώριση από εκπαιδευτικούς ή/και επαγγελματικούς φορείς της Ευρώπης.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Φοιτητές Τμημάτων Μουσικών Σπουδών και Παιδαγωγικών Τμημάτων
Σπουδαστές Ανωτέρας Σχολής Ωδείων και Μουσικών Σχολών
Βασικές Γνώσεις Η/Υ - Πιστοποίηση
Επίπεδο Αγγλικής Γλώσσας Β2 (κατ΄ελάχιστον)