Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Ψηφιακή εκπαίδευση με (MOOC) Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα: Πρακτικός οδηγός επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς
Θεματική Κατηγορία: Καλές Τέχνες - Ψηφιακές Τέχνες, Οπτικοακουστικές Τέχνες, Παιδαγωγικά, Πολιτισμός – Ψηφιακός Πολιτισμός, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 07/01/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1680
ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΓΡΑΦΗ: 26/11/2024 - 07/01/2025 (ΕΚΠΤΩΣΗ 38%)
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: 26/11/2024 - 07/01/2025
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 07/01/2025 - 07/10/2025
Διαρκεια: 9 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 420.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 16.80

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Αρχικο Κοστος: 300,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία μεταμορφώνει διαρκώς τον τρόπο που μαθαίνουμε και διδάσκουμε, η εκπαίδευση ανοίγει τις πύλες της σε νέες, εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης. Ένας από τους πιο δυναμικούς και ελκυστικούς τομείς είναι τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC), τα οποία προσφέρουν προηγμένη εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο, χωρίς τους περιορισμούς του χρόνου και του χώρου. Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, παρέχοντας τις γνώσεις και τα εργαλεία που απαιτούνται για τη δημιουργία και τη διαχείριση MOOCs, εξασφαλίζοντας μια υψηλής ποιότητας εκπαιδευτική εμπειρία.
Η πρώτη διδακτική ενότητα εστιάζει στην παροχή βασικών γνώσεων για τα MOOC, περιλαμβάνοντας την ιστορία, την ανάπτυξη και τις βασικές αρχές πίσω από αυτά τα μαθήματα. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός για τη δημιουργία MOOC αποτελεί τον πυρήνα της δεύτερης ενότητας, όπου οι συμμετέχοντες μαθαίνουν πώς να δομούν το περιεχόμενο και τη διδακτική στρατηγική τους, ώστε να είναι αποτελεσματικά και ελκυστικά για ένα ευρύ κοινό. Στην τέταρτη ενότητα, η προσοχή μετατοπίζεται σε πιο τεχνικά θέματα που αφορούν τη διαδικασία δημιουργίας βίντεο διαφόρων στυλ έως το μοντάς και τη διανομή του (5η ενότητα) προσφέροντας μια πρακτική προοπτική στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου. Η ενότητα 7 ασχολείται με τις διαθέσιμες πλατφόρμες φιλοξενίας μαθημάτων MOOC και τον τρόπο δόμησης του εκπαιδευτικού υλικού σε μάθημα. Τέλος, η ενότητα 9 στρέφει την προσοχή στη δημιουργία διαφόρων τύπων αξιολογήσεων. Αυτό περιλαμβάνει τεχνικές για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και της εμπλοκής των μαθητών, καθώς και μεθόδους για την αποτελεσματική αξιολόγηση της μάθησής τους. Η εστίαση σε αυτές τις πτυχές κρίνεται ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ενός MOOC που είναι όχι μόνο πληροφοριακά πλούσιο, αλλά και παιδαγωγικά συνεκτικό και αποτελεσματικό.
Επιπλέον των παραπάνω ενοτήτων, στις ενότητες 3, 6, 8 και 10 προβλέπονται δραστηριότητες εφαρμογής των γνώσεων των ενοτήτων που προηγούνται, ούτως ώστε στο τέλος κάθε εκπαιδευόμενος να έχει δημιουργήσει και ρυθμίσει το δικό του μάθημα MOOC. Με αυτό τον τρόπο η γνώση που αποκτάται δεν μένει αδρανής, αλλά αξιοποιείται σε πραγματικά προβλήματα και καταστάσεις, βοηθώντας τον εκπαιδευόμενο να τις κατακτήσει σε μεγαλύτερο βαθμό και να τις εφαρμόσει.
Αυτό το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται τόσο σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εντάξουν τα MOOCs στο διδακτικό τους ρεπερτόριο, όσο και σε μαθητές που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν τις γνώσεις τους μέσω αυτής της ευέλικτης και προσβάσιμης μορφής μάθησης. Μέσα από την ανάλυση των τίτλων των συνεδρίων, θα παρουσιάσουμε μια πλήρη εικόνα των MOOCs, εξερευνώντας τις δυνατότητες, τις προκλήσεις και την ανεκτίμητη συνεισφορά τους στη σύγχρονη εκπαίδευση. Αντικατοπτρίζοντας μια συνεκτική προσέγγιση που ενθαρρύνει την καινοτομία και την πρακτική εφαρμογή, το πρόγραμμα αυτό στοχεύει να καταστήσει τους συμμετέχοντες ικανούς να δημιουργούν διδακτικό περιεχόμενο που είναι προσβάσιμο, ενδιαφέρον και εκπαιδευτικά αποδοτικό. Εξοπλισμένοι με την πλήρη γνώση των αρχών σχεδιασμού, παραγωγής περιεχομένου, και διαχείρισης πλατφορμών MOOC, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες για να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική εμπειρία, προσφέροντας στους μαθητές τους μια πλούσια και διαδραστική μάθηση που ξεπερνά τα όρια της παραδοσιακής τάξης.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/ηεπιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
Ι. Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
1. Να κατανοούν τις βασικές αρχές, την ιστορία και τις τρέχουσες τάσεις των MOOCs, καθώς και τον αντίκτυπό τους στην παγκόσμια εκπαίδευση.
2. Να κατανοούν τη διαδικασία σχεδιασμού, ανάπτυξης και παράδοσης ενός MOOC, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών απαιτήσεων.
3. Να αποκτήσουν γνώση σχετικά με τις διαθέσιμες πλατφόρμες φιλοξενίας και την παραμετροποίηση τους για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας.

ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
1. Να αναπτύξουν την ικανότητα σχεδιασμού ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών μαθημάτων που ενσωματώνουν ποικίλες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης.
2. Να εξοπλιστούν με τεχνικές δεξιότητες για τη λήψη και επεξεργασία βίντεο, καθώς και για την αποτελεσματική χρήση εξοπλισμού και λογισμικού.
3. Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις μεθόδους παραμετροποίησης του περιβάλλοντος και του εκπαιδευτικού υλικού στις πλατφόρμες φιλοξενίας MOOC για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας.
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση :
● Ανάπτυξη Προσαρμοστικότητας και Ανοιχτού Πνεύματος: Να ενθαρρύνεται στους συμμετέχοντες η ανάπτυξη μιας προσαρμοστικής και ανοικτής στάσης απέναντι στην ταχύτατα εξελισσόμενη τεχνολογία και τις μεθοδολογίες διδασκαλίας που απαιτούνται για τη δημιουργία και παράδοση των MOOCs.
● Ενθάρρυνση της Δια Βίου Μάθησης: Να καλλιεργείται η αναγνώριση της αξίας της δια βίου μάθησης και της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης, μέσα από την προσωπική συμμετοχή και αξιοποίηση των MOOCs.
● Προώθηση της Καινοτομίας και Δημιουργικότητας: Να ενθαρρύνονται οι συμμετέχοντες να είναι καινοτόμοι και δημιουργικοί στον σχεδιασμό του περιεχομένου των MOOCs, εξερευνώντας νέες ιδέες και προσεγγίσεις που μπορούν να εμπλουτίσουν τη μαθησιακή εμπειρία.
● Υποστήριξη Συνεργατικής Μάθησης: Να προάγεται η σημασία της συνεργασίας και της κοινότητας μάθησης μέσα από την ανάπτυξη και τη χρήση των MOOCs, τονίζοντας την αξία της κοινής γνώσης
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 30 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για μάθημα MOOC και η οργάνωσή του σε κατάλληλο online πλατφόρμα.
Για 30 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (40 εβδομάδες) ανέρχεται στις 420 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 420/0,25= 16,8 ECTS. Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 312 ωρών= (24 εβδομάδες επί 12 ώρες και 6 ενδομάδες επί 4).

Συνολικός φόρτο: 420 ώρες (312+108):
6 Διδιακτικές ενότητες επί 52 ώρες = 312 ώρες
4 Διδιακτικές ενότητες με δραστηριότητες εμπλοκής εβ. συνεδρίες (1η 24 ώρες, 2η 24 ώρες, 3η 24 ώρες και η 4η 36 ώρες = 108

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία μεταμορφώνει διαρκώς τον τρόπο που μαθαίνουμε και διδάσκουμε, η εκπαίδευση ανοίγει τις πύλες της σε νέες, εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης. Ένας από τους πιο δυναμικούς και ελκυστικούς τομείς είναι τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC), τα οποία προσφέρουν προηγμένη εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο, χωρίς τους περιορισμούς του χρόνου και του χώρου. Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, παρέχοντας τις γνώσεις και τα εργαλεία που απαιτούνται για τη δημιουργία και τη διαχείριση MOOCs, εξασφαλίζοντας μια υψηλής ποιότητας εκπαιδευτική εμπειρία.
Η πρώτη διδακτική ενότητα εστιάζει στην παροχή βασικών γνώσεων για τα MOOC, περιλαμβάνοντας την ιστορία, την ανάπτυξη και τις βασικές αρχές πίσω από αυτά τα μαθήματα. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός για τη δημιουργία MOOC αποτελεί τον πυρήνα της δεύτερης ενότητας, όπου οι συμμετέχοντες μαθαίνουν πώς να δομούν το περιεχόμενο και τη διδακτική στρατηγική τους, ώστε να είναι αποτελεσματικά και ελκυστικά για ένα ευρύ κοινό. Στην τέταρτη ενότητα, η προσοχή μετατοπίζεται σε πιο τεχνικά θέματα που αφορούν τη διαδικασία δημιουργίας βίντεο διαφόρων στυλ έως το μοντάς και τη διανομή του (5η ενότητα) προσφέροντας μια πρακτική προοπτική στην παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου. Η ενότητα 7 ασχολείται με τις διαθέσιμες πλατφόρμες φιλοξενίας μαθημάτων MOOC και τον τρόπο δόμησης του εκπαιδευτικού υλικού σε μάθημα. Τέλος, η ενότητα 9 στρέφει την προσοχή στη δημιουργία διαφόρων τύπων αξιολογήσεων. Αυτό περιλαμβάνει τεχνικές για την ενίσχυση της αλληλεπίδρασης και της εμπλοκής των μαθητών, καθώς και μεθόδους για την αποτελεσματική αξιολόγηση της μάθησής τους. Η εστίαση σε αυτές τις πτυχές κρίνεται ζωτικής σημασίας για την κατασκευή ενός MOOC που είναι όχι μόνο πληροφοριακά πλούσιο, αλλά και παιδαγωγικά συνεκτικό και αποτελεσματικό.
Επιπλέον των παραπάνω ενοτήτων, στις ενότητες 3, 6, 8 και 10 προβλέπονται δραστηριότητες εφαρμογής των γνώσεων των ενοτήτων που προηγούνται, ούτως ώστε στο τέλος κάθε εκπαιδευόμενος να έχει δημιουργήσει και ρυθμίσει το δικό του μάθημα MOOC. Με αυτό τον τρόπο η γνώση που αποκτάται δεν μένει αδρανής, αλλά αξιοποιείται σε πραγματικά προβλήματα και καταστάσεις, βοηθώντας τον εκπαιδευόμενο να τις κατακτήσει σε μεγαλύτερο βαθμό και να τις εφαρμόσει.
Αυτό το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται τόσο σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εντάξουν τα MOOCs στο διδακτικό τους ρεπερτόριο, όσο και σε μαθητές που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν τις γνώσεις τους μέσω αυτής της ευέλικτης και προσβάσιμης μορφής μάθησης. Μέσα από την ανάλυση των τίτλων των συνεδρίων, θα παρουσιάσουμε μια πλήρη εικόνα των MOOCs, εξερευνώντας τις δυνατότητες, τις προκλήσεις και την ανεκτίμητη συνεισφορά τους στη σύγχρονη εκπαίδευση. Αντικατοπτρίζοντας μια συνεκτική προσέγγιση που ενθαρρύνει την καινοτομία και την πρακτική εφαρμογή, το πρόγραμμα αυτό στοχεύει να καταστήσει τους συμμετέχοντες ικανούς να δημιουργούν διδακτικό περιεχόμενο που είναι προσβάσιμο, ενδιαφέρον και εκπαιδευτικά αποδοτικό. Εξοπλισμένοι με την πλήρη γνώση των αρχών σχεδιασμού, παραγωγής περιεχομένου, και διαχείρισης πλατφορμών MOOC, οι εκπαιδευτικοί θα είναι σε θέση να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες για να εμπλουτίσουν την εκπαιδευτική εμπειρία, προσφέροντας στους μαθητές τους μια πλούσια και διαδραστική μάθηση που ξεπερνά τα όρια της παραδοσιακής τάξης.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, ο/ηεπιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση :
Ι. Όσον αφορά στο γνωστικό πεδίο θα είναι σε θέση:
1. Να κατανοούν τις βασικές αρχές, την ιστορία και τις τρέχουσες τάσεις των MOOCs, καθώς και τον αντίκτυπό τους στην παγκόσμια εκπαίδευση.
2. Να κατανοούν τη διαδικασία σχεδιασμού, ανάπτυξης και παράδοσης ενός MOOC, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών απαιτήσεων.
3. Να αποκτήσουν γνώση σχετικά με τις διαθέσιμες πλατφόρμες φιλοξενίας και την παραμετροποίηση τους για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας.

ΙΙ. Όσον αφορά στις δεξιότητες θα είναι ικανός:
1. Να αναπτύξουν την ικανότητα σχεδιασμού ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών μαθημάτων που ενσωματώνουν ποικίλες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης.
2. Να εξοπλιστούν με τεχνικές δεξιότητες για τη λήψη και επεξεργασία βίντεο, καθώς και για την αποτελεσματική χρήση εξοπλισμού και λογισμικού.
3. Να κατανοήσουν και να εφαρμόσουν τις μεθόδους παραμετροποίησης του περιβάλλοντος και του εκπαιδευτικού υλικού στις πλατφόρμες φιλοξενίας MOOC για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας.
ΙΙΙ. Όσον αφορά στην ανάπτυξη θετικών στάσεων θα είναι σε θέση :
● Ανάπτυξη Προσαρμοστικότητας και Ανοιχτού Πνεύματος: Να ενθαρρύνεται στους συμμετέχοντες η ανάπτυξη μιας προσαρμοστικής και ανοικτής στάσης απέναντι στην ταχύτατα εξελισσόμενη τεχνολογία και τις μεθοδολογίες διδασκαλίας που απαιτούνται για τη δημιουργία και παράδοση των MOOCs.
● Ενθάρρυνση της Δια Βίου Μάθησης: Να καλλιεργείται η αναγνώριση της αξίας της δια βίου μάθησης και της συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης, μέσα από την προσωπική συμμετοχή και αξιοποίηση των MOOCs.
● Προώθηση της Καινοτομίας και Δημιουργικότητας: Να ενθαρρύνονται οι συμμετέχοντες να είναι καινοτόμοι και δημιουργικοί στον σχεδιασμό του περιεχομένου των MOOCs, εξερευνώντας νέες ιδέες και προσεγγίσεις που μπορούν να εμπλουτίσουν τη μαθησιακή εμπειρία.
● Υποστήριξη Συνεργατικής Μάθησης: Να προάγεται η σημασία της συνεργασίας και της κοινότητας μάθησης μέσα από την ανάπτυξη και τη χρήση των MOOCs, τονίζοντας την αξία της κοινής γνώσης
[Online εξ αποστάσεως]
Α) Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος, βασίζεται στην ασύγχρονη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αναρτάται στην πλατφόρμα ανά εβδομάδα, διατίθεται σε ψηφιακή μορφή. Το προσφερόμενο πρόγραμμα περιέχει 30 θεματικές διαστάσεις που συνδέονται θεματικά μεταξύ τους, α) ξεκινώντας από την θεωρητική προσέγγιση του θέματος, β) παρουσιάζοντας σύντομα βασικές έννοιες και πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα γ) εστιάζοντας στο διδακτικό σχεδιασμό και σε παραδείγματα και πρακτικές για την προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για μάθημα MOOC και η οργάνωσή του σε κατάλληλο online πλατφόρμα. Για 30 εβδομαδιαίες συνεδρίες έχει εκπονηθεί το ακόλουθο επιμορφωτικό υλικό: 1. Περίγραμμα θεματικής ενότητας, 2. Βασικό κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση, 4. Δραστηριότητες, 5. Περαιτέρω οδηγός μελέτης. Για τις εβδομαδιαίες συνεδρίες θα υλοποιούνται δραστηριότητες της κάθε διδακτικής ενότητας. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 420 ώρες
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (40 εβδομάδες) ανέρχεται στις 420 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 420 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 420/0,25= 16,8 ECTS. Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 312 ωρών= (24 εβδομάδες επί 12 ώρες και 6 ενδομάδες επί 4).

Συνολικός φόρτο: 420 ώρες (312+108):
6 Διδιακτικές ενότητες επί 52 ώρες = 312 ώρες
4 Διδιακτικές ενότητες με δραστηριότητες εμπλοκής εβ. συνεδρίες (1η 24 ώρες, 2η 24 ώρες, 3η 24 ώρες και η 4η 36 ώρες = 108

Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Απολυτήριο Λυκείου

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Βασικές γνώσεις για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOC)
ΠεριγραφήΗ εισαγωγή μας στον κόσμο των MOOCs αρχίζει με μια βαθιά κατανόηση του τι ακριβώς είναι αυτά τα Μαζικά Ανοικτά Online Μαθήματα, πώς αναπτύχθηκαν και ποια οφέλη μπορούν να προσφέρουν στους μαθητές ανά τον κόσμο. Καθώς προχωράμε, θα εξερευνήσουμε τις διάφορες κατηγορίες και ταξινομήσεις των MOOCs, αναγνωρίζοντας την ποικιλία και την ευελιξία που προσφέρουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές. Θα καταπιαστούμε επίσης με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των MOOCs, συζητώντας πώς αυτά τα μαθήματα μπορούν να ενισχύσουν ή ακόμα και να περιορίσουν την εκπαιδευτική εμπειρία. Θα διερευνήσουμε, επίσης, τις διαφορές μεταξύ των MOOCs, των δια ζώσης μαθημάτων και άλλων ειδών online μαθημάτων, ώστε να αναδείξουμε τις μοναδικές πτυχές που κάνουν τα MOOCs ξεχωριστά. Τέλος, θα δούμε ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ατόμων που εγγράφονται και παρακολουθούν τα MOOCs.
Έναρξη07/01/2025
Λήξη09/02/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Τι είναι τα MOOCs
2 Είδη MOOCs & Ταξινομίες
3 Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα & Διαφορές με δια ζώσης και άλλα online μαθήματα
4 Ποιοι εγγράφονται και παρακολουθούν τα MOOCs
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 2: Εκπαιδευτικός σχεδιασμός για τη δημιουργία MOOC
ΠεριγραφήΟ εκπαιδευτικός σχεδιασμός μαθημάτων MOOCs αποτελεί ένα κρίσιμο στάδιο στη διαδικασία δημιουργίας ενός επιτυχημένου MOOC, αφού από το αποτέλεσμά του καθορίζονται οι εκπαιδευτικοί στόχοι, το περιεχόμενο και η δομή των μαθημάτων. Στη δεύτερη ενότητα θα γνωρίσουμε δυο μοντέλα εκπαιδευτικού σχεδιασμού, το μοντέλο Dick & Carey και το μοντέλο ADDIE, καθώς και ένα παράδειγμα εκπαιδευτικού αξιοποιώντας το μοντέλο Dick & Carey. Στη συνέχεια θα γίνει αναφορά στις θεωρίες που σχετίζονται με τα βίντεο και τα MOOCs, ενώ στο τέλος θα γνωρίσουμε τα στυλ βίντεο που αξιοποιούνται σε αυτά τα μαθήματα, αλλά και τα κριτήρια που επηρεάζουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα ενός εκπαιδευτικού βίντεο για τα MOOCs.
Έναρξη10/02/2025
Λήξη16/03/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Εκπαιδευτικός σχεδιασμός μαθημάτων MOOCs (Dick & Carey / ADDIE)
2 Παράδειγμα εκπαιδευτικού σχεδιασμού με το μοντέλο Dick & Carey
3 Θεωρίες που σχετίζονται με τα βίντεο και τα μαθήματα MOOC
4 Στυλ βιντεοδιαλέξεων & Κριτήρια ποιότητας βίντεο
5 Επαναληπτική συνεδρία

Διδακτική ενότητα 3: Δραστηριότητα εκπαιδευτικού σχεδιασμού
ΠεριγραφήΗ δραστηριότητα εμπλοκής έχει διάρκεια 2 εβδομάδων και είναι αφιερωμένη στην εφαρμογή των γνώσεων των 2 προηγούμενων ενοτήτων. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να εκπονηθεί μια εργασία για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό ενός μαθήματος MOOC 2-3 εβδομάδων. Χρειάζεται δηλαδή να καθοριστούν οι σκοποί και στόχοι κάθε εβδομαδιαίας ενότητας, το κοινό στο οποίο απευθύνεται το πρόγραμμα, οι προαπαιτούμενες γνώσεις που χρειάζεται να έχουν όσοι το παρακολουθήσουν, να αναπτυχθούν τα εργαλεία αξιολόγησης, να αποφασιστεί πόσα βίντεο και με τι περιεχόμενο θα αξιοποιηθούν σε κάθε εβδομαδιαία ενότητα, καθώς και το πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό που ενδεχομένως θα αξιοποιηθεί.
Έναρξη17/03/2025
Λήξη30/03/2025
Ώρες24.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Δραστηριότητα εκπαιδευτικού σχεδιασμού
2 Δραστηριότητα εκπαιδευτικού σχεδιασμού

Διδακτική ενότητα 4: Καταγραφή γραμμικών βίντεο και δημιουργία μη γραμμικών βίντεο
ΠεριγραφήΗ τέταρτη διδακτική ενότητα αφορά στην παρουσίαση διαφόρων εργαλείων που μπορούν να αξιοποιηθούν για τη δημιουργία γραμμικών και μη γραμμικών βίντεο στα MOOCs. Αρχίζοντας με την πρώτη υποενότητα, παρουσιάζεται η διαδικασία δημιουργίας βιντεοδιάλεξης που είναι το πιο συνηθισμένο στυλ βίντεο που χρησιμοποιείται στα MOOCs. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται άλλα δύο εργαλεία για τη δημιουργία γραμμικών βίντεο. Το πρώτο από αυτά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ενός tutorial με την καταγραφή της οθόνη ενός υπολογιστή, ενώ το δεύτερο, παρουσιάζει το εργαλείο prezi video, με το οποίο μπορεί να γίνεται καταγραφή του ομιλητή και των διαφανειών της παρουσίασης που θα επιλέξει. Στο τέλος, αναφερόμαστε στη δημιουργία διαδραστικών βίντεο. Τα διαδραστικά βίντεο μπορούν να ενσωματώσουν πρόσθετες πληροφορίες που συμβάλλον αποτελεσματικά στην κατανόηση και στο έλεγχο κατανόησης του περιεχομένου του.
Έναρξη31/03/2025
Λήξη04/05/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Διαδικασία δημιουργίας βιντεοδιάλεξης
2 Δημιουργία βίντεο με καταγραφή οθόνης
3 Δημιουργία βίντεο με χρήση παρουσίασης
4 Δημιουργία διαδραστικού βίντεο
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 5: Διαδικασία και τεχνικές επεξεργασίας βίντεο
ΠεριγραφήΗ ενότητα σχετίζεται με το στάδιο της μετα-παραγωγής ενός βίντεο και συγκεκριμένα με τη διαδικασία του μοντάζ η οποία είναι, σχεδόν πάντα, μια απαραίτητη διαδικασία. Μέσω του μοντάζ μπορούν να γίνουν προσθήκες, αλλαγές και διορθώσεις στην αρχική μορφή του βίντεο δίνοντάς του την τελική του μορφή. Παρουσιάζονται δύο εργαλεία επεξεργασίας βίντεο με πολλές δυνατότητες, ένα online και ένα offline. Στη συνέχεια προχωράμε ένα βήμα πέρα με τη διαδικασία υποτιτλισμού, διαδικασία απαραίτητη για τη διευκόλυνση παρακολούθησης ενός βίντεο από άτομα με προβλήματα ακοής ή και από άτομα που δεν γνωρίζουν πολύ καλά τη γλώσσα του βίντεο. Ως τελικό στάδιο στη διαδικασία της μετα-παραγωγής, παρουσιάζεται η διαδικασία δημιουργίας καναλιού στο Youtube και η μεταφόρτωση (upload) του βίντεο, ώστε να μπορεί να διαμοιραστεί και να ενσωματωθεί αργότερα στο μάθημα MOOC που θα δημιουργήσουμε.
Έναρξη05/05/2025
Λήξη08/06/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Διαδικασία μοντάζ με online εργαλείο
2 Διαδικασία μοντάζ με offline εργαλείο
3 Υποτιτλισμός
4 Δημιουργία καναλιού στο Youtube και δημοσίευση του βίντεο
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 6: Δραστηριότητα: Δημιουργία βίντεο
ΠεριγραφήΗ δραστηριότητα εμπλοκής έχει διάρκεια 2 εβδομάδων και αποτελεί το δεύτερο βήμα για τη δημιουργία του τελικού MOOC του προγράμματος. Συγκεκριμένα, θα δημιουργηθούν τα βίντεο που έχετε αποφασίσει, βάσει του εκπαιδευτικού σχεδιασμού που πραγματοποιήσατε, ότι θα αξιοποιηθούν, θα μονταριστούν δίνοντάς τους την τελική τους μορφή, θα υποτιτλιστούν και να μεταφορτωθούν στο κανάλι σας στο Youtube, ούτως ώστε να είναι διαθέσιμα να ενσωματωθούν στο μάθημα MOOC που θα αρχίσουμε να υλοποιούμε από την επόμενη ενότητα.
Έναρξη09/06/2025
Λήξη22/06/2025
Ώρες24.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Δραστηριότητα: Δημιουργία βίντεο
2 Δραστηριότητα: Δημιουργία βίντεο

Διδακτική ενότητα 7: Πλατφόρμες φιλοξενίας περιεχομένου MOOC & Δημιουργία course
ΠεριγραφήΒρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο δημιουργίας του μαθήματός μας. Το υλικό που έχει δημιουργηθεί βάσει του εκπαιδευτικού σχεδιασμού θα πρέπει τώρα να δομηθεί κατάλληλα, έτσι ώστε το μάθημα MOOC να αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά αξιοποιώντας τις δυνατότητες μιας online πλατφόρμας φιλοξενίας μαθημάτων MOOC. Στο διαδίκτυο υπάρχουν διάφορες πλατφόρμας με μαθήματα MOOC, αλλά δυστυχώς σε αυτές φιλοξενούνται μαθήματα από το φορέα στον οποίο ανήκουν. Γι’ αυτό θα γνωρίσουμε και θα χρησιμοποιήσουμε μια δωρεάν πλατφόρμα που βασίζεται στο λογισμικό OpenEdx. Αφού δημιουργήσετε λογαριασμό, έπειτα θα δούμε πως μπορούμε να δημιουργήσουμε τη βασική δομή του μαθήματος, φτιάχνοντας ενότητες και υποενότητες, ενώ στη συνέχεια θα δούμε πως θα ενσωματώσουμε το εκπαιδευτικό υλικό και ποιες ρυθμίσεις θα πρέπει να κάνουμε.
Έναρξη23/06/2025
Λήξη27/07/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Πλατφόρμες φιλοξενίας μαθημάτων MOOCs & Γνωριμία με την πλατφόρμα OpenEdx
2 Δημιουργία βασικής δομής μαθήματος και προσθήκη βασικού περιεχομένου
3 Προσθήκη πρόσθετου περιεχομένου
4 Βασικές και πιο προχωρημένες ρυθμίσεις
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 8: Δραστηριότητα: Δημιουργία του μαθήματος MOOC και ρύθμίσεις
ΠεριγραφήΗ δραστηριότητα εμπλοκής έχει διάρκεια 2 εβδομάδων. Στην 3η δραστηριότητα εφαρμογής γνώσεων συνεχίζουμε τη διαδικασία υλοποίησης του μαθήματος MOOC. Εφαρμόζοντας τις γνώσεις της προηγούμενης ενότητας, θα πρέπει να δημιουργηθεί η δομή του μαθήματός σας, να ενσωματωθεί το βασικό εκπαιδευτικό υλικό και να γίνουν οι απαραίτητες ρυθμίσεις στην πλατφόρμα, ώστε το μάθημα να μπορεί να το παρακολουθήσει κάθε ενδιαφερόμενος.
Έναρξη28/07/2025
Λήξη10/08/2025
Ώρες24.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Δραστηριότητα: Δημιουργία του μαθήματος MOOC και ρύθμίσεις
2 Δραστηριότητα: Δημιουργία του μαθήματος MOOC και ρύθμίσεις

Διδακτική ενότητα 9: Αξιολογήσεις
ΠεριγραφήΦτάσαμε στο στάδιο ολοκλήρωσης του μαθήματος MOOC, όπου θα ασχοληθούμε με τους διάφορους τύπους αξιολογήσεων που μπορούμε να αξιοποιήσουμε σε ένα μάθημα MOOC. Αρχικά θα γνωρίσουμε τους βασικούς τύπους αξιολογήσεων που μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε κουίζ με κλειστού τύπου ερωτήσεις οι οποίες θα αξιολογούνται αυτόματα από την πλατφόρμα παρέχοντας τις κατάλληλες ανατροφοδοτήσεις, ενώ στη συνέχεια θα γνωρίσουμε πιο εξειδικευμένους τύπους αξιολογήσεων, όπως το drag n drop. Έπειτα, θα γνωρίσουμε τον τύπο της ομότιμης αξιολόγησης, πότε θα πρέπει να χρησιμοποιείται και πως. Κλείνοντας την ενότητα, θα γνωρίσουμε τις ρυθμίσεις που σχετίζονται με τις αξιολογήσεις, και συγκεκριμένα τον τρόπο με τον οποίο θα ρυθμίσουμε την πλατφόρμα να προσμετρά τη βαθμολογία ενός κουίζ στην τελική βαθμολογία, το τρόπο που ρυθμίζουμε το όριο μεταξύ επιτυχούς ή ανεπιτυχούς παρακολούθησης, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουμε να, αν θέλουμε φυσικά, κάποιος εκπαιδευόμενος να μην μπορεί να δεί το περιεχόμενο μιας ενότητας αν δεν έχει ολοκληρώσει επιτυχώς την προηγούμενη, δημιουργώντας ένα είδος ελέγχου κατάκτησης των γνώσεων του μαθήματος.
Έναρξη11/08/2025
Λήξη14/09/2025
Ώρες52.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΙΑΣΙΡΑΝΗΣ
Συνεδρίες1 Βασικοί τύποι αξιολογήσεων
2 Σύνθετοι τύποι αξιολογήσεων (α)
3 Σύνθετοι τύποι αξιολογήσεων (β)
4 Τελικές ρυθμίσεις
5 Επαναληπτική Εβδομαδιαία Συνεδρία

Διδακτική ενότητα 10: Δραστηριότητα: Δημιουργία αξιολογήσεων και ρυθμίσεις
ΠεριγραφήΗ δραστηριότητα εμπλοκής έχει διάρκεια 4 εβδομάδων. Στην 4η και τελευταία δραστηριότητα εφαρμογής γνώσεων ολοκληρώνουμε το μάθημα MOOC που ξεκινήσαμε να υλοποιούμε σταδιακά. Θα δημιουργηθούν οι αξιολογήσεις που έχουν προβλεφθεί βάσει του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και θα γίνουν οι ρυθμίσεις που τιςς αφορούν ούτως ώστε να μπορούν οι εκπαιδευόμενοι που θα το παρακολουθήσουν να βαθμολογούνται και να το ολοκληρώνουν επιτυχώς.
Έναρξη15/09/2025
Λήξη07/10/2025
Ώρες36.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Δραστηριότητα: Δημιουργία αξιολογήσεων και ρυθμίσεις 1
2 Δραστηριότητα: Δημιουργία αξιολογήσεων και ρυθμίσεις 2
3 Δραστηριότητα: Δημιουργία αξιολογήσεων και ρυθμίσεις 3

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ [vpatatoukou(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά/ποσά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 38%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.