Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
Ψηφιακή Διακυβέρνηση - Ψηφιακός Μετασχηματισμός στο Δημόσιο Τομέα: Ανοικτή και Συνεργατική Ψηφιακή Διακυβέρνηση
Θεματική Κατηγορία: Διοίκηση Επιχειρήσεων – Επιχειρηματικότητα, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Δημόσιο - ΟΤΑ, Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Περιφερειακή & Τοπική Ανάπτυξη, Σχεδίαση Συστημάτων & Υπηρεσιών, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 08/09/2025

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 1773
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 08/09/2025 - 08/11/2025
Διαρκεια: 2 μΗνες και 1 ημΕρα
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 125.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 5.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΛΑΧΑΝΑ ΖΩΗ

Αρχικο Κοστος: 250,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ανοικτή και Συνεργατική Ψηφιακή Διακυβέρνηση" είναι ένα εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα δια βίου μάθησης που εξετάζει τις αρχές, τα εργαλεία και τις πρακτικές που διέπουν την ανοιχτή και συνεργατική διακυβέρνηση, με έμφαση στη διαφάνεια, τη συμμετοχή των πολιτών και τη χρήση ανοικτών δεδομένων. Το πρόγραμμα εστιάζει στη σύνδεση τεχνολογικών λύσεων με τις διοικητικές και κοινωνικές ανάγκες, προάγοντας τη συνεργασία μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα και της κοινωνίας των πολιτών. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν τη θεωρία και την πρακτική της συνεργατικής διακυβέρνησης, εξετάζοντας τις έννοιες και τα πεδία εφαρμογής της, καθώς και την εφαρμογή εργαλείων όπως η κοινωνική προσομοίωση πολιτικής και το crowdsourcing. Ειδική έμφαση δίνεται στη χρήση ψηφιακών μέσων για την ηλεκτρονική συμμετοχή και την ψηφοφορία, αναδεικνύοντας τον ρόλο της επιστήμης των πολιτών στη συν-δημιουργία πολιτικών και υπηρεσιών. Παράλληλα, παρουσιάζεται η διαχείριση και η αξιοποίηση ανοικτών, μεγάλων και διασυνδεδεμένων δεδομένων, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας της δημόσιας διοίκησης.
Στόχος του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνολογίες που ενισχύουν τη διαφάνεια, την ηλεκτρονική συμμετοχή και τη συνεργατική ανάπτυξη υπηρεσιών. Μέσα από παραδείγματα εφαρμογών, μεθοδολογιών και εργαλείων, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν τις δεξιότητες για να συμβάλλουν ενεργά στην ενίσχυση της συνεργασίας και της καινοτομίας στον δημόσιο τομέα.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα:
1) Κατανοούν τις βασικές αρχές, τις έννοιες και τη σημασία της ανοικτής και συνεργατικής διακυβέρνησης στη σύγχρονη δημόσια διοίκηση.
2) Εξοικειωθούν με τα εργαλεία και τις πρακτικές της ηλεκτρονικής συμμετοχής (eParticipation) και της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας (eVoting).
3) Αποκτήσουν γνώσεις για τη διαχείριση και την αξιοποίηση ανοικτών, μεγάλων και διασυνδεδεμένων δεδομένων, προάγοντας τη διαφάνεια και τη λογοδοσία.
4) Κατανοούν τις έννοιες και τα πεδία εφαρμογής της συνεργατικής διακυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων όπως το crowdsourcing και η κοινωνική προσομοίωση πολιτικής.
5) Αναπτύξουν δεξιότητες για τη συμμετοχή τους στη συνεργατική ανάπτυξη δημόσιων υπηρεσιών και στην ενίσχυση της επιστήμης των πολιτών.
6) Αναλύουν τα διεθνή, ευρωπαϊκά και ελληνικά συστήματα ανοικτών δεδομένων, καθώς και τη συμβολή τους στην αποτελεσματική λήψη αποφάσεων.
7) Εξοικειωθούν με μεθοδολογίες εξόρυξης γνώμης και ανάλυσης συναισθήματος για τη βελτίωση των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών.
8) Αναγνωρίζουν τους δείκτες και τα μοντέλα αξιολόγησης της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και τη σημασία τους για τη συνεχή βελτίωση και εξέλιξη.
9) Κατανοούν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη χρήση ανοικτών δεδομένων και της συμμετοχικής διακυβέρνησης στην ενίσχυση της δημοκρατίας.
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην "Ψηφιακή Διακυβέρνηση" παρέχει ένα καινοτόμο, ασύγχρονο online περιβάλλον μάθησης με συμβουλευτικές συνεδρίες. Κάθε ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει τρεις online συμβουλευτικές συνεδρίες για καθοδήγηση, απάντηση ερωτήσεων και εμβάθυνση στα θέματα που αναλύονται, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτή και συμμετεχόντων.
Η εξέταση πιστοποίησης πραγματοποιείται με χρήση ερωτήσεων, με τουλάχιστον 80% επιτυχία. Το υλικό προέρχεται από εγχειρίδια, στα οποία συγγραφείς είναι οι διδάσκοντες, και περιλαμβάνει ψηφιακό υλικό (pdf, doc, παρουσιάσεις, video) και αναλυτικές σημειώσεις.
Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να προσεγγίζουν το εκπαιδευτικό υλικό στο δικό τους ρυθμό και χρόνο, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες τους. Η μέθοδος αυτή επιδιώκει να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στελεχών στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω εξέτασης που περιλαμβάνει 25 ερωτήσεις σε μορφή ερωτοαπαντήσεων, με απαιτούμενο ποσοστό επιτυχίας τουλάχιστον 65%.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα που διαθέτουν βασική γνώση διαδικασιών δημόσιας διοίκησης και είναι είτε απόφοιτοι πανεπιστημίου είτε επαγγελματίες με αποδεδειγμένη εμπειρία σε ζητήματα δημόσιας διοίκησης.

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Ανοικτή και Συνεργατική Ψηφιακή Διακυβέρνηση" είναι ένα εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα δια βίου μάθησης που εξετάζει τις αρχές, τα εργαλεία και τις πρακτικές που διέπουν την ανοιχτή και συνεργατική διακυβέρνηση, με έμφαση στη διαφάνεια, τη συμμετοχή των πολιτών και τη χρήση ανοικτών δεδομένων. Το πρόγραμμα εστιάζει στη σύνδεση τεχνολογικών λύσεων με τις διοικητικές και κοινωνικές ανάγκες, προάγοντας τη συνεργασία μεταξύ των φορέων του δημόσιου τομέα και της κοινωνίας των πολιτών. Οι θεματικές ενότητες καλύπτουν τη θεωρία και την πρακτική της συνεργατικής διακυβέρνησης, εξετάζοντας τις έννοιες και τα πεδία εφαρμογής της, καθώς και την εφαρμογή εργαλείων όπως η κοινωνική προσομοίωση πολιτικής και το crowdsourcing. Ειδική έμφαση δίνεται στη χρήση ψηφιακών μέσων για την ηλεκτρονική συμμετοχή και την ψηφοφορία, αναδεικνύοντας τον ρόλο της επιστήμης των πολιτών στη συν-δημιουργία πολιτικών και υπηρεσιών. Παράλληλα, παρουσιάζεται η διαχείριση και η αξιοποίηση ανοικτών, μεγάλων και διασυνδεδεμένων δεδομένων, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας, της διαφάνειας και της λογοδοσίας της δημόσιας διοίκησης.
Στόχος του προγράμματος είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις σύγχρονες μεθόδους και τεχνολογίες που ενισχύουν τη διαφάνεια, την ηλεκτρονική συμμετοχή και τη συνεργατική ανάπτυξη υπηρεσιών. Μέσα από παραδείγματα εφαρμογών, μεθοδολογιών και εργαλείων, οι εκπαιδευόμενοι θα αποκτήσουν τις δεξιότητες για να συμβάλλουν ενεργά στην ενίσχυση της συνεργασίας και της καινοτομίας στον δημόσιο τομέα.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι εκπαιδευόμενοι θα:
1) Κατανοούν τις βασικές αρχές, τις έννοιες και τη σημασία της ανοικτής και συνεργατικής διακυβέρνησης στη σύγχρονη δημόσια διοίκηση.
2) Εξοικειωθούν με τα εργαλεία και τις πρακτικές της ηλεκτρονικής συμμετοχής (eParticipation) και της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας (eVoting).
3) Αποκτήσουν γνώσεις για τη διαχείριση και την αξιοποίηση ανοικτών, μεγάλων και διασυνδεδεμένων δεδομένων, προάγοντας τη διαφάνεια και τη λογοδοσία.
4) Κατανοούν τις έννοιες και τα πεδία εφαρμογής της συνεργατικής διακυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων όπως το crowdsourcing και η κοινωνική προσομοίωση πολιτικής.
5) Αναπτύξουν δεξιότητες για τη συμμετοχή τους στη συνεργατική ανάπτυξη δημόσιων υπηρεσιών και στην ενίσχυση της επιστήμης των πολιτών.
6) Αναλύουν τα διεθνή, ευρωπαϊκά και ελληνικά συστήματα ανοικτών δεδομένων, καθώς και τη συμβολή τους στην αποτελεσματική λήψη αποφάσεων.
7) Εξοικειωθούν με μεθοδολογίες εξόρυξης γνώμης και ανάλυσης συναισθήματος για τη βελτίωση των ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών.
8) Αναγνωρίζουν τους δείκτες και τα μοντέλα αξιολόγησης της Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και τη σημασία τους για τη συνεχή βελτίωση και εξέλιξη.
9) Κατανοούν τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τη χρήση ανοικτών δεδομένων και της συμμετοχικής διακυβέρνησης στην ενίσχυση της δημοκρατίας.
[Online εξ αποστάσεως]
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης στην "Ψηφιακή Διακυβέρνηση" παρέχει ένα καινοτόμο, ασύγχρονο online περιβάλλον μάθησης με συμβουλευτικές συνεδρίες. Κάθε ενότητα του προγράμματος περιλαμβάνει τρεις online συμβουλευτικές συνεδρίες για καθοδήγηση, απάντηση ερωτήσεων και εμβάθυνση στα θέματα που αναλύονται, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ εκπαιδευτή και συμμετεχόντων. Η εξέταση πιστοποίησης πραγματοποιείται με χρήση ερωτήσεων, με τουλάχιστον 80% επιτυχία. Το υλικό προέρχεται από εγχειρίδια, στα οποία συγγραφείς είναι οι διδάσκοντες, και περιλαμβάνει ψηφιακό υλικό (pdf, doc, παρουσιάσεις, video) και αναλυτικές σημειώσεις. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους να προσεγγίζουν το εκπαιδευτικό υλικό στο δικό τους ρυθμό και χρόνο, προσφέροντας μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα στις ανάγκες τους. Η μέθοδος αυτή επιδιώκει να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και στελεχών στον τομέα της ψηφιακής διακυβέρνησης.
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται μέσω εξέτασης που περιλαμβάνει 25 ερωτήσεις σε μορφή ερωτοαπαντήσεων, με απαιτούμενο ποσοστό επιτυχίας τουλάχιστον 65%.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα που διαθέτουν βασική γνώση διαδικασιών δημόσιας διοίκησης και είναι είτε απόφοιτοι πανεπιστημίου είτε επαγγελματίες με αποδεδειγμένη εμπειρία σε ζητήματα δημόσιας διοίκησης.

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Συνεργατική Διακυβέρνηση
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα "Συνεργατική Διακυβέρνηση" εστιάζει στις βασικές αρχές και έννοιες που διέπουν τη συνεργασία μεταξύ δημόσιων φορέων, πολιτών και κοινωνικών ομάδων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και ανάπτυξης πολιτικών. Οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με τον θεωρητικό και πρακτικό ορισμό της ανοικτής και συνεργατικής διακυβέρνησης, κατανοώντας πώς αυτές οι προσεγγίσεις μπορούν να ενισχύσουν τη διαφάνεια, τη συμμετοχή και τη λογοδοσία. Η παρούσα ενότητα εξετάζει τα πεδία και τις εφαρμογές της συνεργατικής διακυβέρνησης, με έμφαση σε σύγχρονες τάσεις όπως το crowdsourcing, που ενισχύουν τη συλλογική λήψη αποφάσεων και τη συν-δημιουργία λύσεων. Παράλληλα, παρουσιάζονται τεχνικές μοντελοποίησης και κοινωνικής προσομοίωσης πολιτικής, οι οποίες συμβάλλουν στη βελτίωση της κατανόησης και της αξιολόγησης των πολιτικών επιλογών μέσα από τη χρήση καινοτόμων εργαλείων.
Στόχος της ενότητας είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες βαθύτερη γνώση των μηχανισμών συνεργασίας και συμμετοχής στη δημόσια διακυβέρνηση, να αναγνωρίσουν τα πεδία εφαρμογής και τις προκλήσεις που συνοδεύουν αυτές τις πρακτικές, και να εξοικειωθούν με εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής αποδοχής των δημόσιων πολιτικών.
Έναρξη08/09/2025
Λήξη27/09/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΖΩΗ ΛΑΧΑΝΑ
Συνεδρίες1 Έννοιες και ορισμοί της Ανοικτής και Συνεργαστικής Διακυβέρνησης
2 Συνεργατική Διακυβέρνηση: Πεδία και Εφαρμογές
3 Μοντελοποίηση και (κοινωνική) προσομοίωση πολιτικής

Διδακτική ενότητα 2: Ψηφιακή ψηφοφορία και συμμετοχή
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα "Ψηφιακή Ψηφοφορία και Συμμετοχή" εξετάζει τις δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες για τη συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση πολιτικών, τη λήψη αποφάσεων και την ανάπτυξη δημόσιων υπηρεσιών. Οι εκπαιδευόμενοι θα μελετήσουν έννοιες και εργαλεία που ενισχύουν τη δημοκρατική συμμετοχή και τη διαφάνεια στον δημόσιο τομέα. Η ενότητα εστιάζει αρχικά στην Ηλεκτρονική Συμμετοχή (eParticipation), παρουσιάζοντας τρόπους με τους οποίους οι πολίτες μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων μέσω διαδικτυακών διαβουλεύσεων, δημοσκοπήσεων και πλατφορμών διαλόγου. Στη συνέχεια, αναλύει τις αρχές και τις πρακτικές της Ηλεκτρονικής Ψηφοφορίας (eVoting), διερευνώντας τις τεχνολογίες και τις διαδικασίες που διασφαλίζουν τη διαφάνεια, την αξιοπιστία και την ασφάλεια στις ψηφιακές εκλογικές διαδικασίες. Τέλος, εξετάζεται η Συνεργατική Ανάπτυξη Υπηρεσιών και η Επιστήμη των Πολιτών, εστιάζοντας στη συμμετοχική σχεδίαση και ανάπτυξη δημόσιων υπηρεσιών, όπου πολίτες και ειδικοί συνεργάζονται για τη δημιουργία καινοτόμων λύσεων.
Στόχος της ενότητας είναι να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι γνώσεις και δεξιότητες που τους επιτρέπουν να αξιοποιούν ψηφιακά εργαλεία για την ενίσχυση της συμμετοχής και της δημοκρατικής λειτουργίας, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ πολιτών και δημόσιων φορέων για τη διαμόρφωση βιώσιμων και καινοτόμων λύσεων.
Έναρξη28/09/2025
Λήξη17/10/2025
Ώρες40.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΖΩΗ ΛΑΧΑΝΑ
Συνεδρίες1 Ηλεκτρονική Συμμετοχή / eParticipation
2 Ηλεκτρονική Ψηφοφορία / eVoting
3 Συνεργατική Ανάπτυξη Υπηρεσιών και Επιστήμη των πολιτών

Διδακτική ενότητα 3: Ανοικτά κυβερνητικά δεδομένα
ΠεριγραφήΗ διδακτική ενότητα "Ανοικτά Κυβερνητικά Δεδομένα" εστιάζει στη διαχείριση, την αξιοποίηση και τη σημασία των δεδομένων που διατίθενται ελεύθερα από κυβερνητικούς φορείς για τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την ενίσχυση της καινοτομίας. Οι εκπαιδευόμενοι θα εξοικειωθούν με την έννοια των ανοικτών, μεγάλων και διασυνδεδεμένων δεδομένων, κατανοώντας πώς αυτά μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης και στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών. Η ενότητα παρουσιάζει τα διεθνή, ευρωπαϊκά και ελληνικά συστήματα ανοικτών δεδομένων, εστιάζοντας στις βέλτιστες πρακτικές και στις στρατηγικές που ενισχύουν τη συνεργασία και τη διαλειτουργικότητα. Εξετάζονται οι μεθοδολογίες εξόρυξης γνώμης και ανάλυσης συναισθήματος, αναδεικνύοντας τον ρόλο τους στη συλλογή και την κατανόηση της κοινής γνώμης για τη βελτίωση της πολιτικής και των υπηρεσιών. Τέλος, η τρίτη διδακτική ενότητα περιλαμβάνει ένα υποχρεωτικό quiz ερωτοαπαντήσεων (τελικό quiz εξετάσεων) με ελάχιστο ποσοστό επιτυχίας 65%.
Στόχος της ενότητας είναι να αποκτήσουν οι εκπαιδευόμενοι τις δεξιότητες και τις γνώσεις που χρειάζονται για τη διαχείριση ανοικτών δεδομένων και την εφαρμογή τους σε πραγματικά σενάρια, προάγοντας τη διαφάνεια, την καινοτομία και την υπεύθυνη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της δημόσιας διοίκησης και της ζωής των πολιτών.
Έναρξη18/10/2025
Λήξη08/11/2025
Ώρες45.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΖΩΗ ΛΑΧΑΝΑ
Συνεδρίες1 Ανοικτά, Μεγάλα και Διασυνδεδεμένα Δεδομένα
2 Διεθνή, Ευρωπαϊκά και Ελληνικά συστήματα ανοικτων δεδομένων
3 Εξόρυξη γνώμης και ανάλυση συναισθήματος
4 Δείκτες και μοντέλα αξιολόγησης της Ψηφιακής Διακυβέρνησης
5 Τελικό QUIZ εξετάσεων

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Ζωή Λαχανά [zoi(at)aegean.gr - Τηλ. 6977137147]

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ - ΗΡΩΝ Α.Μ.Κ.Ε. δ.τ. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΠΕ - ΗΡΩΝ
  Υπ.: Αθανάσιος Δαβαλάς
  Email: contact(at)labheron.gr
  Website: https://labheron.gr/
  Τηλ.: 698 3195650 / 210 7484845
  Δ/νση: Ευθυμίου Κλάδου 5, Ζωγράφου


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Κείμενο εκπτώσεων από τον ΕΥ
- Έκπτωση 1 (Για ειδικές περιπτώσεις, π.χ. σε περίπτωση άνω των 50 εγγραφών από μεγάλο φορέα του δημοσίου, δίνονται 5 θέσεις δωρεάν): 75% - 100%
- Έκπτωση 2 (Για συνήθεις προωθητικές ενέργειες, π.χ. εγγραφή περισσότερων του ενός μέλους, κλπ): 25 - 75%
- Έκπτωση 3 (Για ανέργους, προεγγραφή και προεξόφληση διδάκτρων): 5 - 25%

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.