Επιστημονική Ευθύνη: ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Αρχικο Κοστος: 500,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)
Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη (TN) και στη συμβολή της ΤΝ στην Εκπαίδευση |
---|
Περιγραφή | Η πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί εισαγωγή στο επιστημονικό πεδίο, και στα βασικά χαρακτηριστικά και τις εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην ανθρώπινη ζωή. Αναλύονται πτυχές που σχετίζονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς σκοπούς, με ιδιαίτερη αναφορά στα οφέλη καθώς και στα προβλήματα που συνεπάγεται η εισαγωγή της στη σχολική εκπαίδευση. Μαθησιακοί στόχοι: - Η κατανόηση του επιστημονικού πεδίου της ΤΝ και αναφορά στις κύριες προσεγγίσεις που εφαρμόζει. - Η γνωριμία με την εφαρμογή της ΤΝ σε διάφορες πτυχές της ανθρώπινης δραστηριότητας. - Η γνώση του διεπιστημονικού πεδίου της ΤΝ στην Εκπαίδευση και των βασικών θεμάτων που σχετίζονται με την εισαγωγή της ΤΝ στη σχολική εκπαίδευση. - Ο προβληματισμός σε σχέση με ηθικά και δεοντολογικά ζητήματα που σχετίζονται με τη χρήση της ΤΝ. | ||
Έναρξη | 15/04/2024 | ||
Λήξη | 12/05/2024 | ||
Ώρες | 44.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη : Επιστημονικό πεδίο και προσεγγίσεις | ||
2 Η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινή ζωή | |||
3 Το διεπιστημονικό πεδίο της ΤΝ στην Εκπαίδευση και οι τομείς συμβολής στην εκπαιδευτική πρακτική | |||
4 Ηθικά και Δεοντολογικά Ζητήματα της χρήσης της ΤΝ |
Διδακτική ενότητα 2: Βασικά Εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς |
---|
Περιγραφή | Σε αυτή τη θεματική ενότητα μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε εργαλεία τα οποία δημιουργούν αυτόματες παρουσιάσεις και κουίζ με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο για τους εκπαιδευτικούς. Μαθησιακοί στόχοι: - Η αποτελεσματική χρήση της πλατφόρμας Gamma.app για τη δημιουργία και επεξεργασία παρουσιάσεων από την ΤΝ. - Η δημιουργία παρουσιάσεων βάσει ενός θέματος, από υπάρχον κείμενο ή αρχείο. - Η εκμάθηση της πλατφόρμας Quizziz για το σχεδιασμό και την επεξεργασία online κουίζ. | ||
Έναρξη | 13/05/2024 | ||
Λήξη | 09/06/2024 | ||
Ώρες | 44.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Πλατφόρμα Gamma.app για τη δημιουργία και επεξεργασία παρουσιάσεων με ΤΝ | ||
2 Δημιουργία παρουσιάσεων βάσει ενός θέματος, από υπάρχον κείμενο ή αρχείο | |||
3 Πλατφόρμα Quizziz για το σχεδιασμό και την επεξεργασία online τεστ (1/2) | |||
4 Πλατφόρμα Quizziz για το σχεδιασμό και την επεξεργασία online τεστ (2/2) |
Διδακτική ενότητα 3: Εισαγωγή στις εφαρμογές Γενετικής ή Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης Chatbots (ChatGPT, Google Bard) |
---|
Περιγραφή | Η θεματική ενότητα εστιάζει στην εκμάθηση των βασικών λειτουργιών του ChatGPT και του Google Bard καθώς και στη χρήση τους για τη δημιουργία συζητήσεων, κειμένων κι άλλου περιεχομένου. Μαθησιακοί στόχοι: - Η γνωριμία με το περιβάλλον και τις βασικές λειτουργίες του ChatGPT και του Google Bard. - Η σύνταξη των κατάλληλων προτροπών (prompts) για τη δημιουργία περιεχομένου, την απάντηση ερωτήσεων και την παραγωγή ιδεών. - Η χρήση των chatbots για την παραγωγή διαλόγου και συζητήσεων. - Η κατανόηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών στη λειτουργία των chatbots. | ||
Έναρξη | 10/06/2024 | ||
Λήξη | 07/07/2024 | ||
Ώρες | 44.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Γνωριμία με το περιβάλλον και τις βασικές λειτουργίες του ChatGPT και του Google Bard | ||
2 Σύνταξη των κατάλληλων προτροπών (prompts) για τη δημιουργία περιεχομένου, την απάντηση ερωτήσεων και την παραγωγή ιδεών | |||
3 Χρήση των chatbots για την παραγωγή διαλόγου και συζητήσεων | |||
4 Δυνατότητες και περιορισμοί στη λειτουργία των chatbots |
Διδακτική ενότητα 4: Αξιοποίηση των Chatbots για εκπαιδευτικούς σκοπούς |
---|
Περιγραφή | Σε αυτή τη θεματική ενότητα γνωρίζουμε τις βασικές χρήσεις των chatbots (ChatGPT και Google Bard) ως βοηθημάτων του εκπαιδευτικού και για την παραγωγή υλικού που προορίζεται για τις ανάγκες τις διδασκαλίας. Μαθησιακοί στόχοι: - Η γνώση της χρήσης των chatbots για τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων. - Η κατανόηση της αξιοποίησης των κατάλληλων προτροπών (prompts) για τη δημιουργία φύλλων εργασίας, κουίζ και ασκήσεων. - Η εξοικείωση με τη χρήση των chatbots για την παραγωγή εξατομικευμένων μαθησιακών εμπειριών. | ||
Έναρξη | 08/07/2024 | ||
Λήξη | 18/08/2024 | ||
Ώρες | 66.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Τα chatbots για τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων: Δομή και Χαρακτηριστικά | ||
2 Χρήση των chatbots για τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων | |||
3 Αξιοποίηση των κατάλληλων προτροπών (prompts) για τη δημιουργία φύλλων εργασίας | |||
4 Αξιοποίηση των κατάλληλων προτροπών (prompts) για τη δημιουργία τεστ (quiz) | |||
5 Αξιοποίηση των κατάλληλων προτροπών (prompts) για τη δημιουργία ασκήσεων | |||
6 Xρήση των chatbots για την παραγωγή εξατομικευμένων μαθησιακών εμπειριών |
Διδακτική ενότητα 5: Εικόνες και Τεχνητή Νοημοσύνη |
---|
Περιγραφή | Γνωρίζουμε σχετικές πλατφόρμες και χρησιμοποιούμε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία εικόνων. Μαθαίνουμε τρόπους παραγωγής εικόνων από περιγραφή σε μορφή κειμένου και την επιλογή συγκεκριμένης τεχνοτροπίας. Αξιοποιούμε εργαλεία ΤΝ για την επεξεργασία εικόνων. Μαθησιακοί στόχοι: - Η εκμάθηση της χρήσης εργαλείων ΤΝ για τη δημιουργία εικόνων με σύνταξη της κατάλληλης περιγραφής. - Η χρήση των κατάλληλων εργαλείων για τη δημιουργία εικόνων συγκεκριμένης τεχνοτροπίας. - Η εξοικείωση με εργαλεία ΤΝ που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία εικόνων | ||
Έναρξη | 19/08/2024 | ||
Λήξη | 15/09/2024 | ||
Ώρες | 44.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Χρήση εργαλείων ΤΝ για τη δημιουργία εικόνων με σύνταξη της κατάλληλης περιγραφής | ||
2 Χρήση κατάλληλων εργαλείων για τη δημιουργία εικόνων συγκεκριμένης τεχνοτροπίας | |||
3 Εξοικείωση με Εργαλεία ΤΝ που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία εικόνων | |||
4 Χρήση Εργαλείων ΤΝ που χρησιμοποιούνται για την επεξεργασία εικόνων |
Διδακτική ενότητα 6: Πλατφόρμες και εργαλεία για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας και την οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου |
---|
Περιγραφή | Χρησιμοποιούμε τις πλατφόρμες Magic School AI και Diffit, οι οποίες περιέχουν πλήθος εργαλείων για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας και την οργάνωση του εκπαιδευτικού έργου. Μαθησιακοί στόχοι: - Η εκμάθηση των εργαλείων του MagicSchool AI και του Diffit για την παραγωγή σχεδίων μαθημάτων. - Η γνωριμία με τη χρήση των εργαλείων που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ιδεών και προτάσεων για τη διδασκαλία. - Η αξιοποίηση των εργαλείων που παρέχουν συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη συμπεριφορά των μαθητών και την ενεργοποίησή τους. - Η εξοικείωση με εργαλεία που αναπτύσσουν τον διδακτικό σχεδιασμό. | ||
Έναρξη | 16/09/2024 | ||
Λήξη | 20/10/2024 | ||
Ώρες | 55.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Εξοικείωση με τα εργαλεία της πλατφόρμας MagicSchool AI και της Diffit για την παραγωγή σχεδίων μαθημάτων | ||
2 Χρήση εργαλείων της πλατφόρμας MagicSchool AI και της Diffit για την παραγωγή σχεδίων μαθημάτων | |||
3 Εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ιδεών και προτάσεων για τη διδασκαλία | |||
4 Εργαλεία που παρέχουν συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη συμπεριφορά των μαθητών και την ενεργοποίησή τους | |||
5 Εργαλεία που αναπτύσσουν τον διδακτικό σχεδιασμό |
Διδακτική ενότητα 7: Πλατφόρμες και εργαλεία για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού |
---|
Περιγραφή | Εξοικειωνόμαστε με τα εργαλεία των πλατφορμών Magic School AI και Diffit, τα οποία χρησιμοποιούνται για την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και αποτελούν χρήσιμους βοηθούς για τον εκπαιδευτικό. Μαθησιακοί στόχοι: - Η αξιοποίηση των εργαλείων για το σχεδιασμό σχολικών εργασιών, ασκήσεων και κουίζ. - Η εξοικείωση με τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ομαδικών εργασιών και project. - Η χρήση εργαλείων για τη δημιουργία κειμένων προσαρμοσμένων στις ανάγκες και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών. - Η γνωριμία με εργαλεία που επιτρέπουν την ανατροφοδότηση των εργασιών των μαθητών | ||
Έναρξη | 21/10/2024 | ||
Λήξη | 24/11/2024 | ||
Ώρες | 55.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Εργαλεία για το σχεδιασμό σχολικών εργασιών | ||
2 Εργαλεία για το σχεδιασμό ασκήσεων και κουίζ | |||
3 Εργαλεία για τη δημιουργία ομαδικών εργασιών και project | |||
4 Εργαλεία για τη δημιουργία κειμένων προσαρμοσμένων στις ανάγκες και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών | |||
5 Εργαλεία που επιτρέπουν την ανατροφοδότηση των εργασιών των μαθητών |
Διδακτική ενότητα 8: Αξιοποίηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης από τους μαθητές |
---|
Περιγραφή | Μαθαίνουμε πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα chatbots στη διδασκαλία με στόχο την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Γνωρίζουμε εργαλεία ΤΝ που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι μαθητές για την ολοκλήρωση των εργασιών τους, την εξάσκηση και την απόκτηση γνώσεων. Μαθησιακοί στόχοι: - Η εκμάθηση τρόπων για τη δημιουργική χρήση των chatbots στη σχολική τάξη. - Η αξιοποίηση των chatbots για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών. - Η γνωριμία με εργαλεία ΤΝ που βοηθούν τους μαθητές στην ολοκλήρωση των σχολικών εργασιών, τη μελέτη διαφόρων διδακτικών αντικειμένων και την απόκτηση γνώσεων. | ||
Έναρξη | 25/11/2024 | ||
Λήξη | 22/12/2024 | ||
Ώρες | 44.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Τρόποι δημιουργικής χρήσης των chatbots στη σχολική τάξη | ||
2 Αξιοποίηση των chatbots για την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών | |||
3 Εργαλεία ΤΝ που βοηθούν τους μαθητές στην ολοκλήρωση των σχολικών εργασιών | |||
4 Εργαλεία ΤΝ που βοηθούν τους μαθητές στη μελέτη διαφόρων γνωστικών αντικειμένων |
Διδακτική ενότητα 9: Ζητήματα Ηθικής & Δεοντολογίας – Κίνδυνοι από τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης |
---|
Περιγραφή | Αναφερόμαστε στον τρόπο που λειτουργεί η Τεχνητή Νοημοσύνη και διαπραγματευόμαστε θέματα που σχετίζονται με τις ηθικές διαστάσεις της χρήσης των εφαρμογών της. Επισημαίνουμε τους κινδύνους που απορρέουν από την εφαρμογή της και ασχολούμαστε με θέματα που αφορούν στα πνευματικά δικαιώματα και στην ανίχνευση των fake news. Μαθησιακοί στόχοι: - Η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της τεχνητής νοημοσύνης, των περιορισμών και των συναφών απειλών - Η γνώση των κινδύνων από τη χρήση της ΤΝ για κακόβουλους σκοπούς. - Ο προβληματισμός για θέματα που σχετίζονται με τις ηθικές διαστάσεις της χρήσης της ΤΝ και την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων. - Η εξοικείωση με εργαλεία που επιτρέπουν την ανίχνευση fake news | ||
Έναρξη | 23/12/2024 | ||
Λήξη | 19/01/2025 | ||
Ώρες | 44.00 | ||
Ακαδημαϊκή Ευθύνη | ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ | ||
Συνεδρίες | 1 Κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης: Δυνατότητες, Περιορισμοί, Απειλές | ||
2 Γνώση των κινδύνων από τη χρήση της ΤΝ για κακόβουλους σκοπούς | |||
3 Ηθικές διαστάσεις της χρήσης εφαρμογών της ΤΝ και της προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων | |||
4 Εργαλεία που επιτρέπουν την ανίχνευση fake news |
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΟΠΟΥΛΟΣ [nikos.tzim(at)gmail.com - Τηλ. 6979776923]