Επιστροφή στα Επιμορφωτικά Προγράμματα
10 Τρόποι Αξιοποίησης Εργαλείων Διαλογικής και Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση
Θεματική Κατηγορία: Εκπαίδευση Ενηλίκων – Κατάρτιση, Παιδαγωγικά, Τεχνητή Νοημοσύνη, ΤΠΕ - Τεχνολογίες της Πληροφορίας & της Επικοινωνίας

Έναρξη Μαθημάτων: 09/03/2026

Πληροφορίες Προγράμματος

ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 2230
ΠΡΟΩΡΗ ΕΓΓΡΑΦΗ: 09/03/2026 - 09/03/2026 (ΕΚΠΤΩΣΗ 2000%)
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ: // - //
ΠΕΡΙΟΔΟΣ Μαθηματων: 09/03/2026 - 17/05/2026
Διαρκεια: 2 μΗνες και 9 ημΕρες
ΩΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ: 120.00
Πιστωτικες Μοναδες ECTS: 5.00

Επιστημονική Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Ακαδημαϊκή Ευθύνη: ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ, ΣΠΥΡΟΥ ΣΠΥΡΟΣ

Αρχικο Κοστος: 120,00 € (Εκπτώσεις προγράμματος)


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ - ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος

Το πρόγραμμα εξετάζει τον μετασχηματιστικό ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός του είναι να προτείνει δέκα πρακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της ΤΝ στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβάνοντας τη δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου (text-to-image, text-to-video, podcasting), τη χρήση chatbots για διαλογική μάθηση και δημιουργία περιεχομένου, την αυτοματοποιημένη παραγωγή παρουσιάσεων, κουίζ και εννοιολογικών χαρτών, καθώς και την υποστήριξη προγραμματισμού - coding. Επίσης, στοχεύει στην ενίσχυση της εξατομίκευσης της μάθησης, της δημιουργικότητας και της αποδοτικότητας των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα προάγει δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη και η ψηφιακή δημιουργικότητα. Το πρόγραμμα θα τονίσει τις προκλήσεις της ΤΝ, όπως η υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία, η αλγοριθμική προκατάληψη και η ανάγκη προστασίας δεδομένων, καθώς και την ανάγκη για ανάπτυξη εγγραμματισμού στην ΤΝ, την κριτική επιλογή εργαλείων με βάση παιδαγωγικούς στόχους, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της συνεργασίας, και την ηθική χρήση της. Ο μετασχηματισμένος ρόλος του εκπαιδευτικού ως σχεδιαστή μαθησιακών εμπειριών και η σημασία της επιμόρφωσης για την αποτελεσματική αξιοποίηση της ΤΝ αποτελούν επίσης βασικούς στόχους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοούν τις βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης:
• Να ορίζουν την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και να αναγνωρίζουν τις γνωστικές λειτουργίες που προσομοιώνει.
• Να εξηγούν τι περιλαμβάνει η ΤΝ.
• Να διαφοροποιούν τη Διαλογική Τεχνητή Νοημοσύνη (Conversational AI) και τους μηχανισμούς της (NLP, μηχανική μάθηση).
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία Διαλογικής ΤΝ (π.χ., ChatGPT, Grok, Gemini) και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση.
• Να κατανοούν την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) και τον τρόπο δημιουργίας νέου περιεχομένου.
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία Παραγωγικής ΤΝ και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση.
2. Ενσωματώνουν εργαλεία ΤΝ στην εκπαιδευτική διαδικασία:
• Να εφαρμόζουν τη μέθοδο Text to Image για οπτικοποίηση εννοιών και πολυτροπική μάθηση, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως DALLE, Bing Image Creator, Leonardo AI.
• Να αξιοποιούν τη μέθοδο Text to Video για τη δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο, με εργαλεία όπως Sora, Pika Labs, Synthesia, Fliki.
• Να χρησιμοποιούν την τεχνική Image to Image για την εικαστική ερμηνεία και επεξεργασία εικόνων, με εργαλεία όπως ChatGPT, Sora, Canva DreamLab.
• Να μετατρέπουν στατικές έννοιες σε δυναμικές παρουσιάσεις μέσω της μεθόδου Image to Video, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως Vidu, Hailuo, PixVerse.
• Να ενσωματώνουν chatbots (π.χ., ChatGPT, Poe, Character.AI) για διαλογική μάθηση και διερευνητικές συνομιλίες.
• Να δημιουργούν Podcast με χρήση AI (Text to Speech) για την ενίσχυση της προφορικής έκφρασης, αξιοποιώντας εργαλεία όπως ElevenLabs, Murf, NoteBook LM.
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία Αυτόματης Δημιουργίας Παρουσιάσεων (π.χ., Gamma, Tome, Canva Magic Presentation) για μάθηση βασισμένη σε projects.
• Να αξιοποιούν την ΤΝ για Coding & Προγραμματισμό (π.χ., ChatGPT, GitHub Copilot, Replit Ghostwriter) προς ενίσχυση δεξιοτήτων STEM.
• Να δημιουργούν Quiz και Αξιολογητικό Υλικό με εργαλεία ΤΝ (π.χ., ChatGPT, Quizizz, ClassPoint, Edpuzzle AI) για αυτοματοποίηση της αξιολόγησης.
• Να χρησιμοποιούν Εννοιολογικούς Χάρτες με AI (π.χ., Napkin, MyLens, MindMeister, Whimsical AI, Scapple) για την προαγωγή της μεταγνώσης και κατανόηση σύνθετων ιδεών.
3. Αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις ηθικές διαστάσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση:
• Να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις όπως η υπερβολική εξάρτηση, οι τεχνολογικές ανισότητες, η προστασία δεδομένων, η διαφάνεια αλγορίθμων και η αλγοριθμική προκατάληψη.
• Να αναπτύσσουν εγγραμματισμό στην ΤΝ (AI Literacy) για την κατανόηση της λειτουργίας, των περιορισμών και των ηθικών διαστάσεων της τεχνολογίας.
• Να επιλέγουν εργαλεία ΤΝ με βάση παιδαγωγικούς στόχους και οδηγούς αξιολόγησης.
• Να προάγουν την κριτική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων σύγκρισης και αναστοχασμού των απαντήσεων της ΤΝ.
• Να εφαρμόζουν τις αρχές της ηθικής χρήσης της ΤΝ, με έμφαση στην προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR).
• Να ενισχύουν τη συνεργατική μάθηση μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν την ΤΝ.
4. Αναπλαισιώνουν τον ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί στην εποχή της ΤΝ:
• Να μετασχηματίζονται από μεταδότες γνώσης σε σχεδιαστές μαθησιακών εμπειριών και κριτικούς διαμεσολαβητές της τεχνολογίας.
• Να κατανοούν τη σημασία της επιμόρφωσης για την αποτελεσματική αξιοποίηση της ΤΝ στην εκπαιδευτική πράξη.
• Να εντάσσουν την ΤΝ με παιδαγωγική ευαισθησία και σεβασμό στις αρχές της ισότητας και της συμμετοχικότητας
Μεθοδολογία Υλοποίησης:
[Online εξ αποστάσεως]
Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος βασίζεται στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως μάθηση, μέσω της σταδιακής μελέτης εκπαιδευτικού υλικού το οποίο αναρτάται ανά εβδομάδα σε ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 10 θεματικές ενότητες, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με συνεκτικό και εξελικτικό τρόπο:
α) Ξεκινούν με θεωρητική προσέγγιση βασικών εννοιών και μοντέλων της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση,
β) Παρουσιάζουν επιλεγμένα εργαλεία διαλογικής και παραγωγικής ΤΝ με σύντομες οδηγίες χρήσης,
γ) Εστιάζουν στον διδακτικό σχεδιασμό, με πρακτικά παραδείγματα, σενάρια τάξης και δραστηριότητες ενσωμάτωσης των εργαλείων σε μαθησιακά περιβάλλοντα.
Για κάθε εβδομαδιαία θεματική ενότητα διατίθεται το ακόλουθο εκπαιδευτικό υλικό:
1. Περίγραμμα ενότητας (με στόχους, περιεχόμενο, λέξεις κλειδιά),
2. Κύριο κείμενο μελέτης,
3. Ηλεκτρονική παρουσίαση με διαφάνειες,
4. Δραστηριότητες εφαρμογής (π.χ. αναλύσεις εργαλείων, σχεδιασμός μικρο σεναρίων, αξιολόγηση παραδειγμάτων),
5. Οδηγός περαιτέρω μελέτης (σύνδεσμοι, άρθρα, tutorials, webinars).
Κατά τη διάρκεια της κάθε εβδομάδας, οι συμμετέχοντες καλούνται να υλοποιούν τις προτεινόμενες δραστηριότητες, οι οποίες ενισχύουν τη βιωματική κατανόηση και τη μεταφορά γνώσης στην εκπαιδευτική πρακτική.
Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 120 ώρες
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (10 εβδομάδες) ανέρχεται στις 120 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 120 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 5 ects.
Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 10 εβδομάδες:
● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 120 ωρών. Για 10 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα. Η μελέτη αυτή απαιτεί, οι επιμορφούμενοι για κάθε ενότητα να:
o πλοηγηθούν στα ενημερωτικά μιντιακά στοιχεία, να μελετήσουν το εισαγωγικό PowerPoint και να ακούσουν το οπτικοακουστικό αρχείο(περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τις πηγές (περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τον οδηγό και το βασικό κείμενο μελέτης κάθε εβδομαδιαίας συνεδρίας (περίπου 6 ώρες)
o εκπονήσουν μια τελική εργασία για την κάθε ενότητα, (περίπου 2 ώρες).
Εκπονούν 1 εργασία την εβδομάδα (περίπου 4 ώρες),
10 Δ.Ε. με 10 εβ. συνεδρίες επί 12 ώρες= 120 ώρες
Συνολικός φόρτο: 120 ώρες
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν ελάχιστα προσόντα

Περιγραφή Προγράμματος

Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος:
Αντικείμενο & Σκοπός Προγράμματος

Το πρόγραμμα εξετάζει τον μετασχηματιστικό ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σκοπός του είναι να προτείνει δέκα πρακτικούς τρόπους ενσωμάτωσης της ΤΝ στην εκπαίδευση, συμπεριλαμβάνοντας τη δημιουργία οπτικοακουστικού περιεχομένου (text-to-image, text-to-video, podcasting), τη χρήση chatbots για διαλογική μάθηση και δημιουργία περιεχομένου, την αυτοματοποιημένη παραγωγή παρουσιάσεων, κουίζ και εννοιολογικών χαρτών, καθώς και την υποστήριξη προγραμματισμού - coding. Επίσης, στοχεύει στην ενίσχυση της εξατομίκευσης της μάθησης, της δημιουργικότητας και της αποδοτικότητας των εκπαιδευτικών, ενώ παράλληλα προάγει δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη και η ψηφιακή δημιουργικότητα. Το πρόγραμμα θα τονίσει τις προκλήσεις της ΤΝ, όπως η υπερβολική εξάρτηση από την τεχνολογία, η αλγοριθμική προκατάληψη και η ανάγκη προστασίας δεδομένων, καθώς και την ανάγκη για ανάπτυξη εγγραμματισμού στην ΤΝ, την κριτική επιλογή εργαλείων με βάση παιδαγωγικούς στόχους, την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της συνεργασίας, και την ηθική χρήση της. Ο μετασχηματισμένος ρόλος του εκπαιδευτικού ως σχεδιαστή μαθησιακών εμπειριών και η σημασία της επιμόρφωσης για την αποτελεσματική αξιοποίηση της ΤΝ αποτελούν επίσης βασικούς στόχους.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να:
1. Κατανοούν τις βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης:
• Να ορίζουν την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και να αναγνωρίζουν τις γνωστικές λειτουργίες που προσομοιώνει.
• Να εξηγούν τι περιλαμβάνει η ΤΝ.
• Να διαφοροποιούν τη Διαλογική Τεχνητή Νοημοσύνη (Conversational AI) και τους μηχανισμούς της (NLP, μηχανική μάθηση).
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία Διαλογικής ΤΝ (π.χ., ChatGPT, Grok, Gemini) και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση.
• Να κατανοούν την Παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) και τον τρόπο δημιουργίας νέου περιεχομένου.
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία Παραγωγικής ΤΝ και τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση.
2. Ενσωματώνουν εργαλεία ΤΝ στην εκπαιδευτική διαδικασία:
• Να εφαρμόζουν τη μέθοδο Text to Image για οπτικοποίηση εννοιών και πολυτροπική μάθηση, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως DALLE, Bing Image Creator, Leonardo AI.
• Να αξιοποιούν τη μέθοδο Text to Video για τη δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο, με εργαλεία όπως Sora, Pika Labs, Synthesia, Fliki.
• Να χρησιμοποιούν την τεχνική Image to Image για την εικαστική ερμηνεία και επεξεργασία εικόνων, με εργαλεία όπως ChatGPT, Sora, Canva DreamLab.
• Να μετατρέπουν στατικές έννοιες σε δυναμικές παρουσιάσεις μέσω της μεθόδου Image to Video, χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως Vidu, Hailuo, PixVerse.
• Να ενσωματώνουν chatbots (π.χ., ChatGPT, Poe, Character.AI) για διαλογική μάθηση και διερευνητικές συνομιλίες.
• Να δημιουργούν Podcast με χρήση AI (Text to Speech) για την ενίσχυση της προφορικής έκφρασης, αξιοποιώντας εργαλεία όπως ElevenLabs, Murf, NoteBook LM.
• Να χρησιμοποιούν εργαλεία Αυτόματης Δημιουργίας Παρουσιάσεων (π.χ., Gamma, Tome, Canva Magic Presentation) για μάθηση βασισμένη σε projects.
• Να αξιοποιούν την ΤΝ για Coding & Προγραμματισμό (π.χ., ChatGPT, GitHub Copilot, Replit Ghostwriter) προς ενίσχυση δεξιοτήτων STEM.
• Να δημιουργούν Quiz και Αξιολογητικό Υλικό με εργαλεία ΤΝ (π.χ., ChatGPT, Quizizz, ClassPoint, Edpuzzle AI) για αυτοματοποίηση της αξιολόγησης.
• Να χρησιμοποιούν Εννοιολογικούς Χάρτες με AI (π.χ., Napkin, MyLens, MindMeister, Whimsical AI, Scapple) για την προαγωγή της μεταγνώσης και κατανόηση σύνθετων ιδεών.
3. Αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις και τις ηθικές διαστάσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση:
• Να αναγνωρίζουν τις προκλήσεις όπως η υπερβολική εξάρτηση, οι τεχνολογικές ανισότητες, η προστασία δεδομένων, η διαφάνεια αλγορίθμων και η αλγοριθμική προκατάληψη.
• Να αναπτύσσουν εγγραμματισμό στην ΤΝ (AI Literacy) για την κατανόηση της λειτουργίας, των περιορισμών και των ηθικών διαστάσεων της τεχνολογίας.
• Να επιλέγουν εργαλεία ΤΝ με βάση παιδαγωγικούς στόχους και οδηγούς αξιολόγησης.
• Να προάγουν την κριτική σκέψη μέσω δραστηριοτήτων σύγκρισης και αναστοχασμού των απαντήσεων της ΤΝ.
• Να εφαρμόζουν τις αρχές της ηθικής χρήσης της ΤΝ, με έμφαση στην προστασία προσωπικών δεδομένων (GDPR).
• Να ενισχύουν τη συνεργατική μάθηση μέσω ομαδικών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν την ΤΝ.
4. Αναπλαισιώνουν τον ρόλο τους ως εκπαιδευτικοί στην εποχή της ΤΝ:
• Να μετασχηματίζονται από μεταδότες γνώσης σε σχεδιαστές μαθησιακών εμπειριών και κριτικούς διαμεσολαβητές της τεχνολογίας.
• Να κατανοούν τη σημασία της επιμόρφωσης για την αποτελεσματική αξιοποίηση της ΤΝ στην εκπαιδευτική πράξη.
• Να εντάσσουν την ΤΝ με παιδαγωγική ευαισθησία και σεβασμό στις αρχές της ισότητας και της συμμετοχικότητας
[Online εξ αποστάσεως]
Η διδασκαλία των διδακτικών ενοτήτων του προγράμματος βασίζεται στην ασύγχρονη εξ αποστάσεως μάθηση, μέσω της σταδιακής μελέτης εκπαιδευτικού υλικού το οποίο αναρτάται ανά εβδομάδα σε ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει 10 θεματικές ενότητες, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με συνεκτικό και εξελικτικό τρόπο: α) Ξεκινούν με θεωρητική προσέγγιση βασικών εννοιών και μοντέλων της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση, β) Παρουσιάζουν επιλεγμένα εργαλεία διαλογικής και παραγωγικής ΤΝ με σύντομες οδηγίες χρήσης, γ) Εστιάζουν στον διδακτικό σχεδιασμό, με πρακτικά παραδείγματα, σενάρια τάξης και δραστηριότητες ενσωμάτωσης των εργαλείων σε μαθησιακά περιβάλλοντα. Για κάθε εβδομαδιαία θεματική ενότητα διατίθεται το ακόλουθο εκπαιδευτικό υλικό: 1. Περίγραμμα ενότητας (με στόχους, περιεχόμενο, λέξεις κλειδιά), 2. Κύριο κείμενο μελέτης, 3. Ηλεκτρονική παρουσίαση με διαφάνειες, 4. Δραστηριότητες εφαρμογής (π.χ. αναλύσεις εργαλείων, σχεδιασμός μικρο σεναρίων, αξιολόγηση παραδειγμάτων), 5. Οδηγός περαιτέρω μελέτης (σύνδεσμοι, άρθρα, tutorials, webinars). Κατά τη διάρκεια της κάθε εβδομάδας, οι συμμετέχοντες καλούνται να υλοποιούν τις προτεινόμενες δραστηριότητες, οι οποίες ενισχύουν τη βιωματική κατανόηση και τη μεταφορά γνώσης στην εκπαιδευτική πρακτική. Β) Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από απόσταση μέσω Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-Learning) 120 ώρες
Μεθοδολογία αξιολόγησης:
Η διδασκαλία του εκπαιδευτικού προγράμματος εξ αποστάσεως προσφέρει στον εκπαιδευόμενο «αυτονομία», δηλαδή δεν υπάρχει υποχρέωση της φυσικής του παρουσίας σε συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Εκτιμώμενος φόρτος εργασίας που απαιτείται για το μάθημα (σε ώρες)
Ο συνολικός φόρτος εργασίας για τη θεματική ενότητα μάθημα στο σύνολό της (10 εβδομάδες) ανέρχεται στις 120 ώρες, οι οποίες κατανέμονται κατά περίπτωση σε κάθε μια εβδομαδιαία συνεδρία και συμπεριλαμβάνει και τις ώρες ενασχόλησης με μελέτη, μαθησιακές δραστηριότητες, εκπόνηση εργασιών, εξετάσεων, κ.ά. Το πρόγραμμα έχει 120 συνολικές ώρες φόρτου εργασίας που αντιστοιχούν σε 5 ects.
Ενδεικτική κατανομή του εβδομαδιαίου φόρτου εργασίας για τις 10 εβδομάδες:
● Μελέτη του υλικού επιμόρφωσης, συνολικής διάρκειας 120 ωρών. Για 10 εβδομάδες προβλέπεται φόρτος εργασίας περίπου 12 ωρών την εβδομάδα. Η μελέτη αυτή απαιτεί, οι επιμορφούμενοι για κάθε ενότητα να:
o πλοηγηθούν στα ενημερωτικά μιντιακά στοιχεία, να μελετήσουν το εισαγωγικό PowerPoint και να ακούσουν το οπτικοακουστικό αρχείο(περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τις πηγές (περίπου 2 ώρες)
o μελετήσουν τον οδηγό και το βασικό κείμενο μελέτης κάθε εβδομαδιαίας συνεδρίας (περίπου 6 ώρες)
o εκπονήσουν μια τελική εργασία για την κάθε ενότητα, (περίπου 2 ώρες).
Εκπονούν 1 εργασία την εβδομάδα (περίπου 4 ώρες),
10 Δ.Ε. με 10 εβ. συνεδρίες επί 12 ώρες= 120 ώρες
Συνολικός φόρτο: 120 ώρες
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται ανά διδακτική ενότητα. Σε κάθε θεματική ενότητα αναρτώνται οι απαραίτητες ανακοινώσεις. Η κλίμακα βαθμολογίας κυμαίνεται από 0 έως 100%.
Το σύνολο των εργασιών αξιολογούνται ως εξής:
Η συνολική βαθμολογία των εργασιών/ερωτηματολογίων πρέπει να είναι ίση ή να ξεπερνά το 50%.
Σε κάθε διδακτική ενότητα ο εκπαιδευόμενος θα πρέπει να υποβάλλει ηλεκτρονικά τις εργασίες, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που έχει δοθεί από τον εκπαιδευτή του. Η βαθμολογία της ενότητας ανακοινώνεται στον εκπαιδευόμενο στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος και η τελική βαθμολογία στο τέλος του προγράμματος.
Η χορήγηση του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης πραγματοποιείται, όταν ο εκπαιδευόμενος λάβει συνολικό βαθμό μεγαλύτερο ή ίσο του 50%. Σε περίπτωση που η συνολική βαθμολογία δεν είναι ίση ή δεν ξεπερνά το 50%, ο εκπαιδευόμενος έχει τη δυνατότητα επανεξέτασης εκπονώντας μια ακόμα εργασία μετά την ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του προγράμματος που θα βαθμολογηθεί με το 100%.
Η βαθμολογία που θα συγκεντρώσει κατά τη διαδικασία επανεξέτασής του είναι και η οριστική για το πρόγραμμα που παρακολούθησε, με την προϋπόθεση ότι ξεπερνά εκείνη που συγκέντρωσε κατά την κανονική διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε διαφορετική περίπτωση διατηρείται η αρχική βαθμολογία και λαμβάνει μόνο Βεβαίωση Παρακολούθησης της Επιμόρφωσης και όχι το Πιστοποιητικό.
Ελάχιστα Προσόντα Υποψηφίων:
Δεν υπάρχουν ελάχιστα προσόντα

Περίγραμμα Προγράμματος

Διδακτική ενότητα 1: Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
ΠεριγραφήΗ πρώτη ενότητα λειτουργεί ως θεωρητικό και εννοιολογικό πλαίσιο του προγράμματος. Εισάγει τους εκπαιδευόμενους στις βασικές αρχές, τους ορισμούς και τις βασικές κατηγορίες της Τεχνητής Νοημοσύνης, με στόχο να κατανοήσουν τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς της όταν αξιοποιείται στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Η ενότητα αναδεικνύει την αναδυόμενη σημασία της ΤΝ στην Εκπαίδευση του 21ου αιώνα, αναφέρεται στις διαφορές μεταξύ διαλογικής και παραγωγικής ΤΝ και παρουσιάζει παραδείγματα εφαρμογών, εργαλείων και πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Δίνεται έμφαση στο να αναπτυχθεί ένας πρώτος κριτικός γραμματισμός στην ΤΝ (AI literacy) μέσα από παραδείγματα, μελέτες περίπτωσης και ανοιχτά ερωτήματα προς διερεύνηση.
Έναρξη09/03/2026
Λήξη15/03/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη

Διδακτική ενότητα 2: Διαλογικά Συστήματα ΤΝ: Chatbots και Εκπαιδευτική Αλληλεπίδραση
ΠεριγραφήΗ δεύτερη ενότητα επικεντρώνεται στα διαλογικά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης (chatbots), όπως το ChatGPT, το Copilot, το Claude και άλλα συστήματα φυσικής γλώσσας που επιτρέπουν τη συνομιλία ανθρώπου-μηχανής. Οι εκπαιδευόμενοι θα εξερευνήσουν τις βασικές αρχές λειτουργίας των διαλογικών μοντέλων, θα κατανοήσουν τη δομή ενός διαλόγου και θα εξοικειωθούν με τρόπους αξιοποίησης των chatbots σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Η ενότητα εστιάζει σε πρακτικά παραδείγματα χρήσης των chatbots σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα και σε όλες τις βαθμίδες, δίνοντας έμφαση στην κριτική σκέψη, τη μεταγνώση, την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών και την προσωποποιημένη υποστήριξη της μάθησης.
Έναρξη16/03/2026
Λήξη22/03/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Διαλογικά Συστήματα ΤΝ: Chatbots και Εκπαιδευτική Αλληλεπίδραση

Διδακτική ενότητα 3: Παραγωγική ΤΝ για Δημιουργία Κειμένου: Από το Prompt στην Παραγωγή Περιεχομένου
ΠεριγραφήΗ τρίτη ενότητα εστιάζει στην παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) και στη χρήση εργαλείων όπως το ChatGPT, το Gemini, το Claude και άλλα για τη δημιουργία εκπαιδευτικού κειμένου. Οι εκπαιδευόμενοι θα μάθουν πώς να σχεδιάζουν και να βελτιστοποιούν εντολές (prompts) για να παράγουν περιεχόμενο με σαφήνεια, ακρίβεια και παιδαγωγική στόχευση.
Θα εξετάσουν παραδείγματα όπως: δημιουργία φύλλων εργασίας, ερωτήσεων κατανόησης, σεναρίων διδασκαλίας, ιστοριών, ανακοινώσεων και περιλήψεων, ενώ θα αναδειχθεί ο ρόλος της ΤΝ ως συνεργάτη-συγγραφέα και όχι ως υποκατάστατο της ανθρώπινης σκέψης.
Έναρξη23/03/2026
Λήξη29/03/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η τρίτη ενότητα εστιάζει στην παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη (Generative AI) και στη χρήση εργαλείων όπως το ChatGPT, το Gemini, το Claude και άλλα για τη δημιουργία εκπαιδευτικού κειμένου. Οι εκπαιδευόμενοι θα μάθουν πώς να σχεδιάζουν και να βελτιστοποιούν

Διδακτική ενότητα 4: Εικόνα από Κείμενο: Εργαλεία Text-to-Image στην Εκπαίδευση
ΠεριγραφήΗ τέταρτη ενότητα εστιάζει στα εργαλεία Text-to-Image, τα οποία μετατρέπουν περιγραφικό κείμενο σε εικόνα με τη βοήθεια παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με πλατφόρμες όπως το DALL·E, το Bing Image Creator, το Canva AI, το Craiyon και το Midjourney, και θα εξετάσουν τρόπους ενσωμάτωσής τους στη διδακτική πράξη, τόσο για γνωστικά αντικείμενα όσο και για δημιουργική έκφραση.
Η έμφαση δίνεται στην πολυτροπική μάθηση, την οπτικοποίηση εννοιών, την ενίσχυση του κινήτρου των μαθητών και την ανάπτυξη δημιουργικότητας. Οι εκπαιδευόμενοι θα μάθουν πώς να σχεδιάζουν κατάλληλα prompts ώστε να δημιουργούν εικονογραφημένο υλικό, αφίσες, ψηφιακές ιστορίες, ή εικονικά περιβάλλοντα μάθησης.
Έναρξη30/03/2026
Λήξη05/04/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η τέταρτη ενότητα εστιάζει στα εργαλεία Text-to-Image, τα οποία μετατρέπουν περιγραφικό κείμενο σε εικόνα με τη βοήθεια παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με πλατφόρμες όπως το DALL·E, το Bing Image Creator, το Canva AI, το

Διδακτική ενότητα 5: Παραγωγή Βίντεο και Ήχου με ΤΝ: Πολυμεσικές Παρουσιάσεις & Ψηφιακή Αφήγηση
ΠεριγραφήΗ πέμπτη ενότητα επικεντρώνεται στην αξιοποίηση εργαλείων παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για τη δημιουργία βίντεο, ήχου και ψηφιακής αφήγησης. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν πλατφόρμες όπως τα Pika, Lumen5, Canva Video, ElevenLabs, Synthesia, και HeyGen, που δίνουν τη δυνατότητα δημιουργίας πολυμεσικού περιεχομένου από κείμενο, χωρίς προηγούμενη τεχνική εμπειρία.
Η ενότητα αναδεικνύει τον ρόλο της πολυτροπικής μάθησης, της αφήγησης με ψηφιακά μέσα (digital storytelling) και της πολυαισθητηριακής προσέγγισης ως στρατηγικές που ενισχύουν την κατανόηση, τη συμμετοχή και τη μνήμη των μαθητών.
Έναρξη06/04/2026
Λήξη12/04/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η πέμπτη ενότητα επικεντρώνεται στην αξιοποίηση εργαλείων παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για τη δημιουργία βίντεο, ήχου και ψηφιακής αφήγησης. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν πλατφόρμες όπως τα Pika, Lumen5, Canva Video, ElevenLabs, Synthesia, και HeyGen,

Διδακτική ενότητα 6: Αυτόματη Αξιολόγηση και Δημιουργία Quiz με ΤΝ
ΠεριγραφήΗ έκτη ενότητα επικεντρώνεται στη χρήση εργαλείων παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για τη δημιουργία και εξατομίκευση αξιολογικών εργαλείων, όπως quiz, ασκήσεις, προφορικές ερωτήσεις και ανατροφοδότηση. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενσωματώσουν την ΤΝ στη διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση, εξοικονομώντας χρόνο και ενισχύοντας την προσαρμοστικότητα της αξιολόγησης στις ανάγκες των μαθητών.

Η έμφαση δίνεται στη σχεδίαση με νόημα, στην κριτική χρήση της ΤΝ ως βοηθού αξιολόγησης, και στην ενίσχυση της ανατροφοδότησης με ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Έναρξη13/04/2026
Λήξη19/04/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η έκτη ενότητα επικεντρώνεται στη χρήση εργαλείων παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης για τη δημιουργία και εξατομίκευση αξιολογικών εργαλείων, όπως quiz, ασκήσεις, προφορικές ερωτήσεις και ανατροφοδότηση. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τρόπους με τους οποίους

Διδακτική ενότητα 7: Σχεδιασμός Μαθησιακών Δραστηριοτήτων με Ενσωμάτωση ΤΝ
ΠεριγραφήΗ έβδομη ενότητα επικεντρώνεται στον παιδαγωγικό σχεδιασμό μαθησιακών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν εργαλεία διαλογικής και παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες θα συνδυάσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στις προηγούμενες ενότητες και θα σχεδιάσουν ολιστικά σενάρια διδασκαλίας ή μικρο-δραστηριότητες, ενσωματώνοντας την ΤΝ ως εργαλείο υποστήριξης της μάθησης.
Η ενότητα βασίζεται σε σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις όπως η προβληματοκεντρική μάθηση (PBL), η διεπιστημονικότητα (STEAM), η παιχνιδοποίηση (gamification) και η συνεργατική μάθηση, προτείνοντας τρόπους αξιοποίησης της ΤΝ σε κάθε μία από αυτές.
Έναρξη20/04/2026
Λήξη26/04/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η έβδομη ενότητα επικεντρώνεται στον παιδαγωγικό σχεδιασμό μαθησιακών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν εργαλεία διαλογικής και παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Οι συμμετέχοντες θα συνδυάσουν τις γνώσεις που απέκτησαν στις προηγούμενες ενότητες και θα σχεδιάσ

Διδακτική ενότητα 8: Ηθικά Ζητήματα, Προστασία Δεδομένων και Ψηφιακή Υπευθυνότητα
ΠεριγραφήΗ όγδοη ενότητα εστιάζει στις ηθικές, νομικές και κοινωνικές διαστάσεις της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν για τις αρχές ψηφιακής ηθικής, τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων (GDPR) και τα διλήμματα που προκύπτουν από την αλληλεπίδραση μαθητών και εκπαιδευτικών με συστήματα ΤΝ.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών γύρω από θέματα διαφάνειας, αξιοπιστίας, παραπληροφόρησης, αλγοριθμικής προκατάληψης και υπεύθυνης ένταξης της ΤΝ στο σχολικό πλαίσιο. Εξετάζεται επίσης η ανάπτυξη μιας κουλτούρας ψηφιακής υπευθυνότητας μέσα από την εκπαίδευση.
Έναρξη27/04/2026
Λήξη03/05/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η όγδοη ενότητα εστιάζει στις ηθικές, νομικές και κοινωνικές διαστάσεις της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι συμμετέχοντες θα ενημερωθούν για τις αρχές ψηφιακής ηθικής, τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων (GDPR) και τα διλήμμ

Διδακτική ενότητα 9: Καλλιέργεια AI Literacy και Δεξιοτήτων 21ου Αιώνα σε Μαθητές
ΠεριγραφήΗ ένατη ενότητα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του εγγραμματισμού στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Literacy) και στη σύνδεσή του με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία και ψηφιακή υπευθυνότητα. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναλάβουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση πολιτών με επίγνωση, ικανών να κατανοούν, να χρησιμοποιούν και να αμφισβητούν τεχνολογίες ΤΝ με υπεύθυνο και δημιουργικό τρόπο.

Η ενότητα περιλαμβάνει πρακτικές δραστηριότητες, σχέδια μαθήματος και διαθεματικές εφαρμογές που επιτρέπουν στους μαθητές – από το δημοτικό έως το λύκειο – να κατανοήσουν τη λειτουργία της ΤΝ, να αναγνωρίζουν τους περιορισμούς της και να την αξιοποιούν σε συνεργατικά μαθησιακά περιβάλλοντα.
Έναρξη04/05/2026
Λήξη10/05/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η ένατη ενότητα επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του εγγραμματισμού στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Literacy) και στη σύνδεσή του με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία και ψηφιακή υπευθυνότητα. Οι εκπαιδε

Διδακτική ενότητα 10: Αναστοχασμός και Προσωπικό Σχέδιο Δράσης
ΠεριγραφήΗ δέκατη και τελευταία ενότητα αποτελεί έναν χώρο αναστοχασμού, σύνθεσης και προσωπικού σχεδιασμού για τους εκπαιδευόμενους. Δίνεται η δυνατότητα να επεξεργαστούν όσα έμαθαν στις προηγούμενες ενότητες, να αξιολογήσουν την προσωπική τους εξέλιξη και να διαμορφώσουν ένα στοχευμένο σχέδιο δράσης για την ενσωμάτωση εργαλείων ΤΝ στην εκπαιδευτική τους πρακτική.
Η έμφαση δίνεται στην ενδυνάμωση του ρόλου του/της εκπαιδευτικού ως δημιουργού και σχεδιαστή σύγχρονων μαθησιακών εμπειριών, με υπευθυνότητα, όραμα και προσαρμοστικότητα στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Έναρξη11/05/2026
Λήξη17/05/2026
Ώρες12.00
Ακαδημαϊκή ΕυθύνηΑΛΙΒΙΖΟΣ ΣΟΦΟΣ
Συνεδρίες1 Η δέκατη και τελευταία ενότητα αποτελεί έναν χώρο αναστοχασμού, σύνθεσης και προσωπικού σχεδιασμού για τους εκπαιδευόμενους. Δίνεται η δυνατότητα να επεξεργαστούν όσα έμαθαν στις προηγούμενες ενότητες, να αξιολογήσουν την προσωπική τους εξέλιξη και να δια

Επικοινωνία:

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ/H ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: ΚΑΣΣΙΜΗ ΜΑΡΙΑ [m.kassimi(at)aegean.gr - Τηλ. 2241099275 6944742972]


Εκπτώσεις - Όροι χρήσης:

Πολιτική Εκπτώσεων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να μεταβάλλει τα ποσοστά/ποσά και τις κατηγορίες των εκπτώσεων και λοιπών προσφορών επί των αρχικών τιμών των διδάκτρων, καθόλη τη διάρκεια του τρέχοντος Κύκλου Σπουδών χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση. Οι όποιες αλλαγές δεν αφορούν τους/τις ήδη εγγεγραμμένους/νες.

Έκπτωση πρόωρης εγγραφής: 100,00 €
Έκπτωση εφάπαξ πληρωμής: 100,00 €

Εγγραφή
Η «Αίτηση Εγγραφής» επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης και συνεπώς τα συμπληρωθέντα στοιχεία θα πρέπει να είναι αληθή και ακριβή ώστε τα εκδοθέντα Πιστοποιητικά Επιμόρφωσης, Βεβαιώσεις και λοιπά έγγραφα να είναι έγκυρα. Για οποιαδήποτε αναντιστοιχία προκύψει, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δεν υποχρεούται να επανεκδώσει τα ανωτέρω έγγραφα ενώ διατηρεί το δικαίωμα να το ανακαλέσει.

Εγκυρότητα υποβληθέντων δικαιολογητικών
Προκειμένου να τεκμηριώνεται η ισχύς των επιλεγμένων στη φόρμα εγγραφής εκπτώσεων, ο/η επιμορφούμενος/η οφείλει να αποστέλλει στη γραμματεία του εκάστοτε επιμορφωτικού προγράμματος τα σχετικά δικαιολογητικά, πριν την έναρξη του επιλεχθέντος Προγράμματος. Βάσει του άρθρου 28 του Ν.4305/2014, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται να διενεργεί αυτεπάγγελτο έλεγχο της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο/η επιμορφούμενος/η. Σε περίπτωση μη έγκαιρης αποστολής ή μη επιβεβαίωσης της εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα της ανάκλησης της χορηγηθείσας έκπτωσης και να απαιτήσει την όποια προκύπτουσα χρηματική διαφορά καθώς και να ακυρώσει τυχόν έκδοση οποιαδήποτε Βεβαίωσης ή/και Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης.

Υποχρεώσεις επισκέπτη/χρήστη
Ο/Η χρήστης/τρια της ιστοσελίδας, των εκπαιδευτικών πλατφορμών αλλά και των πλατφορμών τηλεδιάσκεψης οφείλει αφενός μεν να συμμορφώνεται με τους κανόνες και τις διατάξεις του Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Δικαίου και τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις τηλεπικοινωνίες, αφετέρου δε να απέχει από κάθε παράνομη και καταχρηστική χρήση του περιεχομένου και των υπηρεσιών της ιστοσελίδας. Ρητά διευκρινίζεται ότι δεν επιτρέπεται να παραχωρεί τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης σε οποιοδήποτε τρίτο πρόσωπο. Επίσης, κάθε επισκέπτης / χρήστης της ιστοσελίδας οφείλει να συμπεριφέρεται κόσμια, ευγενικά και διακριτικά κατά τη διάρκεια χρήσης των ανωτέρω, ενώ απαγορεύεται η υιοθέτηση πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού ή άλλων που αντίκεται στους κοινώς αποδεκτούς κανόνες συμπεριφοράς των χρηστών του Internet (Netiquette). Οιαδήποτε ζημία προκληθεί στην ιστοσελίδα ή/και στις πλατφόρμες σύγχρονης/ασύγχρονής εκπαίδευσης ή στο Δίκτυο γενικότερα απορρέουσα από την κακή ή αθέμιτη χρήση των σχετικών υπηρεσιών από τον χρήστη / επισκέπτη είναι αποκλειστικά δική του ευθύνη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Επιπλέον, οιαδήποτε ηθική ζημία ή ζημία φήμης προκληθεί απορρέουσα από την μη χρήση κόσμιας και διακριτικής συμπεριφοράς κατά την επικοινωνία του με τις επιμέρους ομάδες διδασκόντων, τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης, είναι αποκλειστικά ευθύνη του χρήστη, και το Πανεπιστήμιο Αιγαίου δύναται να τον διαγράψει από μέλος της επιμορφωτικής του κοινότητας χωρίς οποιαδήποτε οικονομική αποζημίωση και επιστροφή διδάκτρων. Για οποιαδήποτε επισήμανση, παρατήρηση ή/και πρόταση, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στις γραμματείες των επιμέρους επιμόρφωτικών προγραμμάτων ή στη γραμματεία του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Συμμετοχή στα μαθήματα & Έκδοση Πιστοποιητικών
• Δεν υφίσταται κανένας περιορισμός φύλου, φυλής, εθνικότητας, θρησκεύματος ή άλλη διάκριση στη συμμετοχή στα επιμορφωτικά προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.
• Η αποδοχή και η συμμετοχή των επιμορφούμενων προϋποθέτει την πλήρη εκ μέρους τους κατανόηση του και του εκάστοτε Οδηγού Προγράμματος
• Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει το χρονοδιάγραμμα των μαθημάτων, τους/τις διδάσκοντες/ουσες καθώς και να αναβάλλει ή να ακυρώνει τη διάθεση Προγραμμάτων ενημερώνοντας τους/τις εγγεγραμμένους/ες
• Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους, οι επιμορφούμενοι/ες θα πρέπει κατά την επικοινωνία τους με το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο τους, τον ακριβή τίτλο του προγράμματος που συμμετέχουν, τον/την Ακαδημαϊκά Υπεύθυνο/η και την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. διατηρεί το δικαίωμα να αναστέλλει προσωρινά ή/και να απενεργοποιεί την πρόσβαση των επιμορφούμενων στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης μάθησης
• Η απονομή του Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης προϋποθέτει τη συμμετοχή των επιμορφούμενων στις ανατεθείσες δραστηριότητες αξιολόγησης και βάσει των κριτηρίων αξιολόγησης που θέτει το εκάστοτε επιμορφωτικό πρόγραμμα
• Εφόσον υφίστανται οικονομικής φύσης εκκρεμότητες, δεν απονέμεται Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης για καμία από τις επιμέρους Διδακτικές Ενότητες ενός Προγράμματος, αλλά ούτε για το σύνολο του Προγράμματος.
• Προϋπόθεση χορήγησης βεβαιώσεων πριν την ολοκλήρωση ενός επιμορφωτικού προγράμματος, είναι η εξόφληση τουλάχιστον μέρους των διδάκτρων αντιστοίχου των Διδακτικών Ενοτήτων που βεβαιώνεται ότι παρακολούθησε ο/η επιμορφούμενος/η.

Τεχνικές Προϋποθέσεις
Για τη συμμετοχή στην online επιμόρφωση απαιτούνται τουλάχιστον ένας σύγχρονος υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα, για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης και κυρίως της Σύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να διαθέτουν τα εξής:
1. Σύγχρονο ηλεκτρονικό υπολογιστή που να διαθέτει multimedia δυνατότητες (μικρόφωνο, ηχεία ή ακουστικά, κάμερα).
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο 4 Mbps.
Είναι δυνατό ωστόσο να απαιτούνται από τα επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα και επιπρόσθετες τεχνικές προϋποθέσεις, εφόσον αυτό κρίνεται σκόπιμο για την ομαλή διεξαγωγή τους.

Πνευματική Ιδιοκτησία
Κάθε υλικό, εμπορικό σήμα ή λοιπή πνευματική ιδιοκτησία της παρούσας ιστοσελίδας αποτελεί περιουσιακό στοιχείο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και υπάγεται στη σχετική νομοθεσία περί προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας, με εξαίρεση τα ρητώς αναγνωρισμένα δικαιώματα τρίτων. Απαγορεύεται η αναπαραγωγή, η μετατροπή / αντιγραφή / ενοικίαση / δανεισμός / μετάδοση και εκπομπή του χωρίς σχετική άδεια. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η μεμονωμένη αποθήκευση και αντιγραφή τμημάτων του περιεχομένου σε απλό προσωπικό υπολογιστή για αυστηρά προσωπική χρήση, χωρίς πρόθεση εμπορικής ή άλλης εκμετάλλευσης και πάντα υπό την προϋπόθεση της αναγραφής της πηγής προέλευσής του, χωρίς αυτό να σημαίνει κατά οποιονδήποτε τρόπο παραχώρηση δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Μοριοδότηση Προγραμμάτων
Το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. δύναται στο πλαίσιο της προώθησης ενός προγράμματος, να ενημερώνει -συμβουλευτικά και μόνο- το ενδιαφερόμενο κοινό σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός πιστοποιητικού επιμόρφωσης από πλευράς ενδεχόμενης μοριοδότησής του, βάσει του θεσμικού πλαισίου που ισχύει κατά την περίοδο της έναρξης του προγράμματος. Ωστόσο, η μοριοδότηση της επιμόρφωσης ως προσόν, εξαρτάται από τα εκάστοτε κριτήρια των προκηρύξεων/προσκλήσεων όπως αυτά καθορίζονται από τους φορείς που τις εκδίδουν κατά τη χρονική στιγμή της έκδοσης τους και οι ενδιαφερόμενοι/ες οφείλουν να επικοινωνούν με τους εν λόγω φορείς για διευκρινίσεις και φέρουν την αποκλειστική ευθύνη για τη διερεύνηση ζητημάτων μοριοδότησης.

Ακύρωση Προγραμμάτων-Επιστροφές Διδάκτρων
Τα επιμορφωτικά προγράμματα θα υλοποιούνται μόνο εφόσον έχει διασφαλιστεί ο απαιτούμενος αριθμός επιμορφούμενων.
Επιστροφή διδάκτρων είναι εφικτή μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο εφόσον ο/η αιτούμενος/η ενημερώσει γραπτά τη γραμματεία πριν την έναρξη του Προγράμματος ότι δεν επιθυμεί να παρακολουθήσει εκθέτοντας αναλυτικά τους λόγους διακοπής της επιμόρφωσης. Το έγγραφο αίτημα εξετάζεται από τον/την Επιστημονικά Υπεύθυνο/η του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος και αποφαίνεται σχετικά. Στις περιπτώσεις αυτές και προκειμένου να μην επιβαρυνθεί με ενδεχόμενα τραπεζικά έξοδα ή έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, δύναται να αιτηθεί πίστωση των διδάκτρων του για φοίτηση σε άλλο Πρόγραμμα της ίδιας επιμορφωτικής δράσης, δηλαδή σε Πρόγραμμα με τον/την ίδιο/α Επιστημονικά Υπεύθυνο/η. Το πιστωμένο ποσό σε περίπτωση που δεν εξαντληθεί, δεν επιστρέφεται, αλλά παραμένει στη διάθεση του/της συμμετέχοντα/ουσας για μελλοντική χρήση.
Σε περιπτώσεις απόφασης επιστροφής διδάκτρων, εάν η υπαιτιότητα της επιστροφής βαρύνει το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ., η οφειλόμενη χρηματική διαφορά επιστρέφεται χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Σε περιπτώσεις μη υπαιτιότητας του Πανεπιστημίου Αιγαίου η όποια οφειλόμενη χρηματική διαφορά βαρύνει τον/την αιτούντα/ούσα, που επιβαρύνεται με τα όποια τραπεζικά έξοδα και επιπρόσθετα 10% με έξοδα διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας.

Αξιολόγηση Προγράμματος
Συμμετοχή στην Αξιολόγηση Προγράμματος: Η συμπλήρωση του ανώνυμου Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Επιμορφωτικού Προγράμματος από τους εκπαιδευόμενους, στοχεύει στην διασφάλιση της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 115 του ν. 4957/2022 και τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το ερωτηματολόγιο αναρτάται στην πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης κατά τον τελευταίο μήνα υλοποίησης του προγράμματος, μαζί με την ενεργοποίηση της τελευταίας δραστηριότητας αξιολόγησης του προγράμματος. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου είναι προαιρετική και εντάσσεται στις ακαδημαϊκές δραστηριότητες των εκπαιδευομένων.

Παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις
Τυχόν παράταση στις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις των εκπαιδευομένων καθώς και η διαδικασία έκδοσης των πιστοποιητικών επιμόρφωσης για τους/τις εκπαιδευόμενους/ες που παρακολούθησαν επιτυχώς το πρόγραμμα, δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος εκπαιδευόμενου/ης και αιτιολογημένης απόφασης του Συμβουλίου του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. μπορεί η προβλεπόμενη στο προηγούμενο εδάφιο παράταση να χορηγηθεί για χρονικό διάστημα έως ένα (1) έτος από την, βάσει της απόφασης έγκρισης, ημερομηνία ολοκλήρωσης του προγράμματος.