Προγράμματα Κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού
Υπηρεσίες Λουτροθεραπείας / Θαλασσοθεραπείας – SPA
Θεματική ενότητα |
Ώρες Κατάρτισης |
1. Μορφές Υδρολουτροθεραπείας, Είδη Λούσεων & Θαλασσοθεραπεία |
70 |
2. Βασικές αρχές θαλασσοθεραπείας και ιαματικής λουτροθεραπείας |
60 |
3. Οργάνωση και Διοίκηση Υδρολουτροθεραπευτηρίων |
50 |
4. Εργασιακές σχέσεις |
20 |
5. Περιβάλλον και ποιότητα ζωής |
20 |
6. Αγγλικά |
30 |
Σύνολο |
250 |
Ειδικότητα: «Υπηρεσίες Λουτροθεραπείας / Θαλασσοθεραπείας – SPA» |
|
Θεματική Ενότητα |
Γνώσεις – δεξιότητες που καλύπτονται |
1. Μορφές Υδρολουτροθεραπείας, Είδη Λούσεων και Θαλασσοθεραπεία
|
Να χρησιμοποιούν ξενοδοχειακή ορολογία και να είναι εξοικειωμένοι με βασικούς ορισμούς του ιαματικού τουρισμού – θερμαλισμού. Να περιγράφουν τις διαφορετικές μορφές λουτροθεραπείας/θαλασσοθεραπείας και τα είδη λούσεων. Να κατανοούν πλήρως και να μεριμνούν για την ικανοποίηση των αναγκών των πελατών/λουόμενων. Nα επιλέγουν αναλόγως τις καταλληλότερες σε είδος, ποιότητα και ποσότητα (π.χ. περιεκτικότητα, θερμοκρασία κ.λπ.) θεραπείες κατά περίπτωση. Να σχεδιάζουν εξατομικευμένα προγράμματα λουτροθεραπείας/θαλασσοθεραπείας ανάλογα με το είδος και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών-τουριστών- λουόμενων και τις ιδιότητες των διαθέσιμων ιαματικών πόρων μιας συγκεκριμένης εγκατάστασης. Να εξηγούν στον πελάτη/λουόμενο, να επιβλέπουν την εφαρμογή του προγράμματος λουτροθεραπείας/ θαλασσοθεραπείας και συνδυασμένης ιαματικής θεραπείας για κάθε λουόμενο ή ομάδα λουόμενων, βάσει των επιστημονικών και ιατρικών υποδείξεων και να παρακολουθούν την ολοκλήρωση της θεραπείας. Να παρακολουθούν την θεραπεία εκάστου ατόμου και να αναφέρουν πιθανά προβλήματα που εμφανίζονται στη διάρκεια της λούσης στον υπεύθυνο ιατρό. Να γνωρίζουν τη λειτουργία των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού. Να ελέγχουν τις απαραίτητες παραμέτρους (θερμοκρασία νερού, κλιματισμό, καθαριότητα, κ.λπ.) του θαλασσοθεραπευτικού και λουτροθεραπευτικού εξοπλισμού (λουτήρες, κ.λπ.) πριν τη χρήση από τον λουόμενο. Να ρυθμίζουν τον θαλασσοθεραπευτικό και λουτροθεραπευτικό εξοπλισμό και να χρησιμοποιούν τα υλικά σύμφωνα με τις υποδείξεις του υπεύθυνου ιατρού της μονάδας. Να καθαρίζουν τον εξοπλισμό μετά από κάθε χρήση και να ελέγχουν για τυχόν βλάβες. Να γνωρίζουν τους τρόπους αποκατάστασης της υγείας με θεραπευτική άσκηση και ηλεκτροθεραπεία, χρησιμοποιώντας φυσικά μέσα υποστήριξης και μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας.
|
2. Βασικές αρχές θαλασσοθεραπείας και ιαματικής λουτροθεραπείας |
Να γνωρίζουν την ιστορική εξέλιξη της λουτροθεραπείας και του ιαματικού τουρισμού. Να περιγράφουν τα είδη και τα χαρακτηριστικά των ιαματικών πηγών. Να κατανοούν τις τεχνικές αξιοποίησης των ιαματικών πηγών. Nα περιγράφουν τις επιμέρους ιδιότητες των ιαματικών πόρων.
|
3. Οργάνωση και Διοίκηση Υδρολουτροθεραπευτηρίων |
Να γνωρίζουν τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των λουτροθεραπευτηρίων και των εγκαταστάσεων. Να αντιλαμβάνονται και να περιγράφουν τη (δέουσα και υφιστάμενη) διαρρύθμιση των εγκαταστάσεων, ώστε να μπορούν να λάβουν χώρα τα διάφορα είδη λουτροθεραπείας. Να εφαρμόζουν τους γενικούς κανόνες υγιεινής των λουτροθεραπευτηρίων και των χώρων εργασίας της εγκατάστασης, σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Να επιμελούνται την προσωπική τους υγιεινή με σχολαστικότητα. Να αποτρέπουν τη δημιουργία εστιών μικροβίων στους χώρους εργασίας. Να χειρίζονται τα πυροσβεστικά μέσα και να τα χρησιμοποιούν σε έκτακτες ανάγκες πυρόσβεσης. Να κατανοήσουν τις αιτίες από τις οποίες προκαλούνται εργατικά ατυχήματα και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας για τους πελάτες και τους εργαζόμενους σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση/εγκατάσταση. Να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν έκτακτες επείγουσες καταστάσεις και να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε όσους έχουν ανάγκη. Να καταχωρούν και ταξινομούν τα στοιχεία κράτησης στην ηλεκτρονική βάση του συστήματος και να εκδίδουν τα απαιτούμενα παραστατικά.
|
4. Εργασιακές Σχέσεις |
Να κατανοούν την ανθρώπινη συμπεριφορά και τη σημασία ύπαρξης καλών σχέσεων στον εργασιακό χώρο. Να κατανοούν τον ρόλο του εργαζομένου μέσα στην εργασιακή ομάδα. Να συνεργάζονται με τους προϊσταμένους και τους συναδέλφους τους, μέσα και έξω από τον εργασιακό χώρο. Να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτά απορρέουν από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την εργασία τους. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του τουριστικού και, ειδικότερα, του ξενοδοχειακού επαγγέλματος, ώστε να ενδυναμωθεί η τουριστική τους συνείδηση. Να εντοπίζουν και να αξιοποιούν ευκαιρίες απασχόλησης στον τουριστικό κλάδο.
|
5. Περιβάλλον και ποιότητα ζωής |
Να κατανοούν τις βασικές αρχές για θέματα προστασίας περιβάλλοντος. Να προσδιορίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των λουτροπόλεων έναντι των υπολοίπων αστικών κέντρων. Να είναι εξοικειωμένοι με τις κυριότερες συνθήκες για το περιβάλλον και ειδικότερα τις διατάξεις που μπορεί να έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό. Να αξιολογούν τις πολιτικές για το περιβάλλον και τη συμβολή τους στη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος. Να εφαρμόζουν τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας στις εργασίες της επιχείρησης. Να χρησιμοποιούν οικολογικά μέσα και τρόπους καθαρισμού φιλικούς προς το περιβάλλον. Να διακρίνουν τα διάφορα συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης. Να περιγράφουν τα πρότυπα των συστημάτων περιβαλλοντικής διαχείρισης.
|
6. Αγγλικά |
Να κατανοούν την αγγλική τουριστική ορολογία και την ορολογία του ιαματικού τουρισμού – θερμαλισμού γραπτώς και προφορικώς. Να επικοινωνούν γραπτώς και προφορικώς στα αγγλικά σε μια επιχείρηση. Να διεκπεραιώνουν τουριστικές επιχειρησιακές επικοινωνίες στα αγγλικά. Να υιοθετούν ρόλους μέσα από διάλογους και να δίνουν οδηγίες. Να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν στα αγγλικά τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα πρόγραμμα λουτροθεραπείας/θαλασσοθεραπείας. Να σχεδιάζουν ένα πρόγραμμα λουτροθεραπείας/ θαλασσοθεραπείας στα αγγλικά. Να ορίζουν, να περιγράφουν και να εφαρμόζουν την απαιτούμενη ορολογία στα αγγλικά, ώστε να αναπαράγουν διάλογους σε συνήθεις περιπτώσεις, όπως: Making a reservation, Recommending services, Giving instructions.
|