Προγράμματα Κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού
Επισιτισμός και Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων
Θεματική ενότητα |
Ώρες Κατάρτισης |
1. Υπαίθριο Περιβάλλον |
60 |
2. Επάγγελμα: Εμψυχωτής Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων |
55 |
3. Βασικές Αρχές Ασφάλειας Προγραμμάτων Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων |
43 |
4. Γενικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Διαχείριση Υλικών/Εξοπλισμού σε Υπαίθριες Δραστηριότητες |
50 |
5. Εξυπηρέτηση/συναλλαγή με άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις |
12 |
6. Αγγλικά |
30 |
Σύνολο |
250 |
Ειδικότητα: «Επισιτισμός και υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων» |
||
Θεματική Ενότητα |
Γνώσεις – δεξιότητες που καλύπτονται |
|
1. Εστιατορική Τεχνική – Στοιχεία Bar και Οινογνωσίας
|
Να εφαρμόζουν τους τρόπους σερβιρίσματος για κάθε σύστημα λειτουργίας και είδος γεύματος στο εστιατόριο. Να αξιοποιούν τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις προς όφελος της ελληνικής γαστρονομίας και της επιχείρησης. Να εφαρμόζουν τους κανόνες σύνθεσης μενού. Να συνθέτουν μενού και καταλόγους εστιατορίων όλων των τύπων. Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά των κρασιών και να ενημερώνουν τον πελάτη της επιχείρησης ώστε να ικανοποιούν τις ανάγκες του. Να παρουσιάζουν την ποιοτική κατάταξη των κρασιών σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία. Να αντιστοιχούν κρασιά με τα εδέσματα μιας επισιτιστικής επιχείρησης. Να συντάσσουν μια κάρτα κρασιών και ποτών για μια επισιτιστική επιχείρηση. Να προετοιμάζουν και να λειτουργούν το μπαρ. Να σερβίρουν όλες τις κατηγορίες ποτών στο μπαρ σε ανάλογο ποτήρι και μερίδα σερβιρίσματος. Να παρασκευάζουν κοκτέιλ με κάθε μέθοδο ανάμιξης και κατηγορίας ποτού. Να διακοσμούν ποτά και κοκτέιλ ανάλογα με το είδος και τη σύστασή τους. Να συνθέτουν ένα κατάλογο μπαρ ανάλογα με τον τύπο της επιχείρησης.
|
|
2. Εξυπηρέτηση πελατών – Επικοινωνία – Πωλήσεις |
Να τονίζουν την ιδιαιτερότητα των υπηρεσιών στον κλάδο του τουρισμού. Να αναλύουν μέσα από παραδείγματα τις βασικές παραμέτρους που ορίζουν την ποιότητα υπηρεσιών και την εξυπηρέτηση πελατών. Να αναγνωρίζουν τα χαρακτηριστικά του σημερινού πελάτη/ταξιδιώτη. Να προτείνουν πρακτικές, εφαρμόσιμες λύσεις για την εξυπηρέτηση πελατών. Να προσδιορίζουν τα επίπεδα προϊόντος και τη σχέση μεταξύ ικανοποίησης και αφοσίωσης του πελάτη. Να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην επικοινωνία και στην εξυπηρέτηση των πελατών. Να εμφυσήσουν τη φιλοσοφία της εξυπηρέτησης στο χώρο των τουριστικών επιχειρήσεων. Να ενσωματώνουν την κουλτούρα δέσμευσης και υπευθυνότητας της επιχείρησης. Να κατανοήσουν τη συμβολή τους στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και στην ικανοποίηση του πελάτη. Να αναγνωρίσουν τη σημασία στην ικανοποίηση πελατών και δημιουργία εμπιστοσύνης. Να εφαρμόζουν τα βασικά βήματα της εξυπηρέτησης πελατών. Να επικοινωνούν με τρόπο αποτελεσματικό σύμφωνα με τον Κώδικα επαγγελματικής συμπεριφοράς της επιχείρησης. Να αναλύσουν τους τρόπους διαχείρισης παραπόνων και ανάκτησης της εξυπηρέτησης/επανόρθωση. Να εφαρμόζουν τεχνικές πώλησης ανάλογα με τον τύπο πελατών.
|
|
3. Εργασιακές Σχέσεις |
Να κατανοούν την ανθρώπινη συμπεριφορά και τη σημασία ύπαρξης καλών σχέσεων στον εργασιακό χώρο. Να κατανοούν τον ρόλο του εργαζομένου μέσα στην εργασιακή ομάδα. Να συνεργάζονται με τους προϊσταμένους και τους συναδέλφους τους, μέσα και έξω από τον εργασιακό χώρο. Να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, όπως αυτά απορρέουν από το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την εργασία τους. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του τουριστικού και, ειδικότερα, του ξενοδοχειακού επαγγέλματος, ώστε να ενδυναμωθεί η τουριστική τους συνείδηση. Να εντοπίζουν και να αξιοποιούν ευκαιρίες απασχόλησης στον τουριστικό κλάδο.
|
|
4. Υγιεινή και Ασφάλεια Εργαζομένων – HACCP |
Να αντιλαμβάνονται τους λόγους για τους οποίους εφαρμόζεται η Υγιεινή στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Να περιγράφουν τις κύριες τροφικές δηλητηριάσεις που προκαλούνται από τα τρόφιμα. Να γνωρίζουν τους παράγοντες που επιμολύνουν τα τρόφιμα και τους τρόπους αποφυγής της επιμόλυνσης. Να επιμελούνται την προσωπική τους υγιεινή με σχολαστικότητα. Να γνωρίζουν ότι η καθαριότητα και απολύμανση του εξοπλισμού, των εγκαταστάσεων και των χώρων αποτρέπουν τη δημιουργία εστιών μικροβίων. Να γνωρίζουν τους όρους υγιεινής που πρέπει να εφαρμόζονται όταν προετοιμάζονται τα τρόφιμα και όταν μαγειρεύονται. Να γνωρίζουν το σύστημα HACCP και τους λόγους που εφαρμόζεται στα τμήματα παραγωγής τροφίμων. Να κατανοήσουν ότι η εφαρμογή μέτρων ασφάλειας στις μονάδες υγειονομικού ενδιαφέροντος συμβάλλει στην αποτροπή κάθε είδους ατυχήματος. Να χειρίζονται τα πυροσβεστικά μέσα και να τα χρησιμοποιούν σε έκτακτες ανάγκες. Να κατανοήσουν τις αιτίες από τις οποίες προκαλούνται εργατικά ατυχήματα και να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα ασφάλειας για τους πελάτες και τους εργαζόμενους σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση. Να γνωρίζουν όλες τις απαραίτητες διατάξεις που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία σε θέματα πυρασφάλειας και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους συμμετέχοντας σε προγράμματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των πελατών και του προσωπικού σε περίπτωση πυρκαγιών. Να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε όσους έχουν ανάγκη. |
|
5. Εξυπηρέτηση / συναλλαγή με άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις |
Να διακρίνουν τις διάφορες μορφές αναπηρίας. Να κατανοήσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία όταν ταξιδεύουν. Να εξυπηρετούν άτομα με αναπηρία.
|
|
6. Αγγλικά |
Να κατανοούν την αγγλική τουριστική ορολογία γραπτώς και προφορικώς. Να επικοινωνούν γραπτώς και προφορικώς στα αγγλικά σε μια ξενοδοχειακή ή επισιτιστική επιχείρηση. Να διεκπεραιώνουν τουριστικές επιχειρησιακές επικοινωνίες στα αγγλικά. Να υιοθετούν ρόλους μέσα από διάλογους και να δίνουν οδηγίες. Να διακρίνουν και να περιγράφουν στα αγγλικά την διαφορά ανάμεσα στο στρώσιμο ενός Breakfast a la carte cover και ενός κυρίως γεύματος main meal cover. Να αναγνωρίζουν τα σκεύη και τα ποτήρια (dishware, silverware, glassware) στα αγγλικά. Να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν στα αγγλικά τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα menu. Να σχεδιάζουν ένα menu στα αγγλικά. Να υιοθετούν την αγγλική ορολογία στα είδη των menus παράλληλα με αυτών της Γαλλικής, ακολουθώντας τις τάσεις του επαγγέλματος. Να ορίζουν, να περιγράφουν και να εφαρμόζουν την απαιτούμενη ορολογία στα αγγλικά, ώστε να αναπαράγουν διάλογους σε συνήθεις περιπτώσεις. Να αναγνωρίζουν και να περιγράφουν στα αγγλικά τύπους ποτών. Να αναγνωρίζουν και να υιοθετούν στα αγγλικά ορολογία απαραίτητη για την παρασκευή cocktails. Να αναπαράγουν διάλογους στα αγγλικά στις ακόλουθες περιπτώσεις: Taking orders, Asking for information, The bill.
|