Προγράμματα Κατάρτισης του Υπουργείου Τουρισμού
Εμψυχωτής Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής
Θεματική ενότητα |
Ώρες Κατάρτισης |
1. Υπαίθριο Περιβάλλον |
60 |
2. Επάγγελμα: Εμψυχωτής Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων |
55 |
3. Βασικές Αρχές Ασφάλειας Προγραμμάτων Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων |
43 |
4. Γενικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Διαχείριση Υλικών/Εξοπλισμού σε Υπαίθριες Δραστηριότητες |
50 |
5. Εξυπηρέτηση/συναλλαγή με άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις |
12 |
6. Αγγλικά |
30 |
Σύνολο |
250 |
Ειδικότητα: «Εμψυχωτής Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής» |
|
Θεματική Ενότητα |
Γνώσεις – δεξιότητες που καλύπτονται |
1. Υπαίθριο Περιβάλλον |
Να γνωρίζουν την ιστορία, τον πολιτισμό και τα φυσικά χαρακτηριστικά του τόπου όπου διεξάγεται η υπαίθρια δραστηριότητα. Να περιγράφουν και να εξηγούν το φυσικό περιβάλλον και τη γεωγραφία του τόπου όπου διεξάγεται η υπαίθρια δραστηριότητα. Να γνωρίζουν την κείμενη νομοθεσία (εθνική και διεθνή) σε περιοχές προστασίας της φύσης. Να εφαρμόζουν τις αρχές του κινήματος «δεν αφήνω κανένα ίχνος πίσω μου» (leave no trace) στον τόπο υλοποίησης της δραστηριότητας. Να αναγνωρίζουν και να συνδυάζουν στοιχεία μετεωρολογίας και τοπογραφίας.
|
2. Επάγγελμα: Εμψυχωτής Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων |
Να κατανοούν τις προσδοκίες των πελατών του 21ου αιώνα της συγκεκριμένης αγοράς. Να παρέχουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Να επιδεικνύουν επαγγελματική συμπεριφορά. Να αντιλαμβάνονται και να προσαρμόζονται στις βασικές αρχές της ανθρώπινης ψυχολογίας κατά την προετοιμασία, την παροχή και την εφαρμογή ενός προγράμματος υπαίθριων δραστηριοτήτων, με τον πελάτη ως κεντρική προτεραιότητα. Να κατανοούν και να επεξηγούν τα χαρακτηριστικά του επαγγελματία Εμψυχωτή Υπαίθριων Δραστηριοτήτων (Outdoor Animator). Να εφαρμόζουν καλές πρακτικές κατά την καθοδήγηση σε προγράμματα Υπαίθριων Δραστηριοτήτων. Να ανταποκρίνονται με τον ενδεδειγμένο τρόπο σε όποια αλλαγή συνθηκών σε προγράμματα Υπαίθριων Δραστηριοτήτων. Να προσαρμόζουν την δομή του προγράμματος υπαίθριων δραστηριοτήτων που θα ακολουθήσουν ανάλογα με την σύνθεση της ομάδας των συμμετεχόντων. Να παρέχουν προγράμματα σύμφωνα με τους κανονισμούς / ρυθμίσεις που εφαρμόζονται στην αγορά / στον τομέα των υπαίθριων δραστηριοτήτων.
|
3. Βασικές Αρχές Ασφάλειας Προγραμμάτων Τουριστικών Υπαίθριων Δραστηριοτήτων |
Να κατανοούν και να επεξηγούν την εθνική νομοθεσία για την ασφάλεια στα προγράμματα Υπαίθριων Δραστηριοτήτων. Να κατανοούν και να εφαρμόζουν τους κανονισμούς σε σχέση με την ασφάλεια σε προγράμματα Υπαίθριων Δραστηριοτήτων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. Να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε όσους έχουν ανάγκη.
|
4. Γενικά Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Διαχείριση Υλικών / Εξοπλισμού σε Υπαίθριες Δραστηριότητες |
Να παρέχουν σωστή πληροφόρηση και να κάνουν σωστή επιλογή και ενδεδειγμένη διαχείριση όλων των απαραίτητων εργαλείων, ειδών εξοπλισμού, ενδυμασίας και προστατευτικών μηχανισμών/εξαρτημάτων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τους κανονισμούς και τις νόρμες. Να κατανοούν τις οδηγίες που παρέχει ο κατασκευαστής για κάθε υλικό/μέρος του εξοπλισμού και να ενημερώνονται για τις υπάρχουσες καλές πρακτικές. Να εξηγούν τη χρήση του εξοπλισμού σύμφωνα με τις λειτουργικές οδηγίες και προδιαγραφές του κατασκευαστή. Να κατανοούν και να αναλύουν το πώς δουλεύει ο εξοπλισμός, με σκοπό την άριστη λειτουργία και απόδοσή του κατά την υλοποίηση του προγράμματος, να εξηγούν τα σημεία-κλειδιά. Να αναλαμβάνουν την ευθύνη για τη χρήση του εξοπλισμού. Να εποπτεύουν/επιτηρούν τη χρήση του εξοπλισμού και να αναγνωρίζουν πότε τίθεται ο εξοπλισμός σε «ακατάλληλη» ή μη ασφαλή λειτουργία. Να αναγνωρίζουν και να αναφέρουν προβλήματα και συμβάντα τα οποία έχουν σχέση με τον εξοπλισμό. Να κατανοούν τις οδηγίες που αφορούν στην επιθεώρηση για καλή χρήση και συντήρηση του εξοπλισμού. Να αναζητούν και να εντοπίζουν κάθε νέα πληροφορία που αφορά στον εξοπλισμό των υπαίθριων δραστηριοτήτων. Να ακολουθούν τις διαδικασίες για την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την αποθήκευση του υλικού και του εξοπλισμού. Να κατανοούν, να εξηγούν και να ερμηνεύουν τα διακριτικά και τα σήματα που χρησιμοποιούνται σε ευρωπαϊκό/διεθνές επίπεδο.
|
5. Εξυπηρέτηση / συναλλαγή με άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις |
Να διακρίνουν τις διάφορες μορφές αναπηρίας. Να κατανοήσουν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία όταν ταξιδεύουν. Να εξυπηρετούν άτομα με αναπηρία.
|
6. Αγγλικά |
Να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν την τουριστική ορολογία και την ορολογία των υπαίθριων δραστηριοτήτων. Να χρησιμοποιούν την ορολογία και τις φραστικές ρουτίνες που αφορούν την «τεχνική» και «τακτική» σε διάφορες υπαίθριες δραστηριότητες. Να επικοινωνούν επαρκώς και αποτελεσματικά με τους πελάτες στην αγγλική γλώσσα κατά την καθοδήγηση μιας ομάδας.
|